Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου

Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
0

Ονομάζεται MUSAN, ή Μουσείο Υποβρύχιας Γλυπτικής Αγίας Νάπας, και είναι η τελευταία πρωτοβουλία του Άγγλου γλύπτη Jason deCaires Taylor (Dover, 1974), ο οποίος ειδικεύεται στη δημιουργία υποβρύχιων γλυπτών.

Μετά τη δημιουργία βυθισμένων έργων-μυσείων στην Αυστραλία, τις Μαλδίβες, τη Γαλλία και διάφορα άλλα μέρη του κόσμου, ο Tέιλορ εγκαινίασε τώρα το νέο του μουσείο πριν από λίγες ημέρες, το οποίο βρίσκεται 200 ​​μέτρα από τις ακτές της πόλης της Αγίας Νάπας, ένα τουριστικό θέρετρο στο ανατολικό τμήμα της Κύπρου γνωστό για τις παραλίες του. Εδώ, στα βάθη της θάλασσας, ο Tέιλορ έχει εγκαταστήσει 93 γλυπτά τοποθετημένα απευθείας στον βυθό: μερικά απεικονίζουν ανθρώπους, άλλα δέντρα και φυτά. Μεταξύ των γλυπτών υπάρχει επίσης μια ομάδα που ονομάζεται The Underwater Forest, ένα πραγματικό υποβρύχιο δάσος που θέλει να είναι το πρώτο του είδους του στον κόσμο.

Τα έργα, και ιδίως εκείνα που αντιπροσωπεύουν δέντρα, εξήγησε ο Τέιλορ σχεδιάστηκαν για να προσελκύσουν τη θαλάσσια ζωή. Επιπλέον, μερικά από τα δέντρα θα επιπλέουν ακριβώς κάτω από την επιφάνεια, έτσι ώστε ολόκληρη η δομή να αποτελεί ένα περίπλοκο περιβάλλον για τη θαλάσσια ζωή σε όλα τα επίπεδα. Όπως συμβαίνει συχνά στην τέχνη του Τέιλορ, τα έργα συνδέονται με έννοιες επειγόντων ζητημάτων που αφορούν τη φύση. Το MUSAN στην πραγματικότητα εγκαταστάθηκε σε μια έκταση άμμου μέσα σε προστατευμένη θαλάσσια περιοχή. Το γλυπτό δάσος θα προσελκύσει μια μεγάλη ποικιλία θαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας επειδή, θυμάται ο καλλιτέχνης, τα τελευταία χρόνια η παρουσία της χλωρίδας και της πανίδας στη Μεσόγειο έχει μειωθεί, και κατά συνέπεια ο στόχος του είναι να συμβάλει στον επαναπληθυσμό.

Όλα τα έργα του Jason de Caires Taylor αποτελούν μέρος μιας οικο-καλλιτεχνικής κίνησης στην οποία το έργο τέχνης αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους.

Μεταξύ των έργων υπάρχουν επίσης γλυπτά που απεικονίζουν παιδιά που παίζουν. Το τελευταίο, εξηγεί ο Tέιλορ, «μας υπενθυμίζει την ανάγκη μας για τον φυσικό κόσμο ως ένα μέρος για να το εξερευνήσουμε, να ανακαλύψουμε και να πυροδοτήσουμε τη φαντασία μας. Τα τελευταία 50 χρόνια, τα παιδιά αποκλείονται όλο και περισσότερο από τα άγρια ​​μέρη της φύσης που υπήρχαν κάποτε. Τα παιδιά, με κάμερες στο χέρι ενώ παίζουν κρυφτό στο δάσος, στρέφουν τους φακούς τους προς το ανθρώπινο γένος. Ελπίζουν σε ένα μέλλον όπου το μυστήριο και η μαγεία της φύσης θα επιστρέψουν. Η ανάγκη να αναβιώσουμε τους ωκεανούς μας είναι τόσο επείγουσα όσο και η ανάγκη να αποκατασταθεί η σύνδεσή μας με τον φυσικό κόσμο».

Όλα τα έργα του Jason de Caires Taylor αποτελούν μέρος μιας οικο-καλλιτεχνικής κίνησης στην οποία το έργο τέχνης αλληλεπιδρά με το περιβάλλον και εξελίσσεται με απρόβλεπτους τρόπους. Δεν υπάρχει τελικό προϊόν, εξηγεί ο καλλιτέχνης, «αλλά ένα συνεχώς εξελισσόμενο θαλασσινό τοπίο.

Τελικά, το έργο της φύσης θα αντικαταστήσει το έργο του καλλιτέχνη. Τα γλυπτά δέντρα και τα παιδιά που παίζουν μεταξύ τους θα καταναλωθούν και θα αποικιστούν από τη θαλάσσια βιομάζα, παρέχοντας τροφή και καταφύγιο σε διάφορα πλάσματα, αλλά κυρίως υπενθυμίζοντας ότι εμείς οι ίδιοι ανήκουμε στη φύση». Το MUSAN θα είναι προσβάσιμο σε δύτες και λάτρεις των καταδύσεων και η παρουσία του σηματοδοτείται από μια μικρή προβλήτα στην παραλία.

Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Ένα μοναδικό υποβρύχιο μουσείο-δάσος στην Αγία Νάπα της Κύπρου Facebook Twitter
MUSAN | COURTESY Jason Decaires Taylor
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT