Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Jane Fonda, 1982

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol

0

Πριν από την ψηφιακή εποχή των smartphones και των selfies, δεν υπήρχε τίποτα πιο άμεσο ως εικόνα από την πολαρόιντ. Και μάλλον δεν υπήρξε άλλος καλλιτέχνης που να κατάφερε τόσο αποτελεσματικά να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στην τεχνική της αναλογικής φωτογραφίας και στην άμεση ικανοποίηση της ψηφιακής από τον Άντι Γουόρχολ.

  

Ο πρωτοπόρος της pop art και του πειραματικού σινεμά χρησιμοποίησε τη φωτογραφία ως βάση για όλη την γκάμα του έργου του και σπανίως κυκλοφορούσε χωρίς την πιστή του SX-70 Polaroid κάμερα. Ο Γουόρχολ κατέγραφε κάθε στιγμή σχεδόν κατά τις εξορμήσεις του στη Νέα Υόρκη στις δεκαετίες του '70 και του '80, αποθανατίζοντας στην πορεία πολλούς από τους φίλους, συνεργάτες, πλούσιους και διάσημους που τον περιτριγύριζαν.

Αυτές οι περίεργα λαμπερές και συγχρόνως απογυμνωμένες εκδοχές διασημοτήτων όπως η Λάιζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα επιδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο τη μαεστρία του Γουόρχολ.

Τα πορτραίτα αυτά λειτουργούσαν τόσο ως αναμνηστικές εικόνες όσο και ως υποδείγματα για τις μεταξοτυπίες του. Συχνά μάλιστα έστρεφε την κάμερα στον εαυτό του δημιουργώντας αυτοπροσωπογραφίες που μοιάζουν με απόμακρες ματιές άλλων που προβάλλονται στο ανέκφραστο πρόσωπό του.

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat, 1982
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Liza Minelli, 1977

Πάνω από 60 από αυτές τις πολαρόιντ / προσωπογραφίες - τις οποίες εκείνος φυλούσε ως κόρη οφθαλμού καθώς μέσω αυτών κατέγραφε μανιωδώς τη ζωή του μέχρι τον θάνατό του το 1987 – θα εκτεθούν σε μια σημαντική έκθεση στην Γκαλερί BASTIAN του Λονδίνου από τις 2 Φεβρουαρίου ως τις 3 Απριλίου 2019 με τίτλο "Andy Warhol Polaroid Pictures".

Αυτές οι περίεργα λαμπερές και συγχρόνως απογυμνωμένες εκδοχές διασημοτήτων όπως η Λάιζα Μινέλι και η Τζέιν Φόντα επιδεικνύουν με εντυπωσιακό τρόπο τη μαεστρία του Γουόρχολ, ο οποίος, ως γνήσια δύναμη της φύσης είχε κατακτήσει ελεύθερη πρόσβαση ακόμα και στις πιο πριβέ εκδηλώσεις.

«Ποιος θα μπορούσε να αισθανθεί απειλή από τον περίεργο τυπάκο με την χλωμή περούκα που μιλούσε σαν παιδί και εκ πρώτης όψεως οι αναμνηστικές του πολαρόιντ έμοιαζαν επίσης να προέρχονται από κάμερα παιδιού;» σημειώνεται στο συνοδευτικό κείμενο της έκθεσης. «Υπάρχει όμως μια αιχμηρή κόψη σε οτιδήποτε καταπιάστηκε κάτι που ισχύει και για τα πορτραίτα αυτά».

Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Paloma Picasso, 1983
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Yves Saint-Laurent, 1972
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, David Hockney, 1972
Η απόλυτη πινακοθήκη της celebrity κουλτούρας των ‘70s και των ‘80s μέσα από τις πολαρόιντ του Andy Warhol Facebook Twitter
Andy Warhol, Self-Portrait in Fright Wig, 1986

Με στοιχεία από το My Modern Met

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT