Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
0
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Η έκθεση στο British Museum θεωρείται το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου στο Λονδίνο και περιλαμβάνει μια σειρά από τα θεαματικά αντικείμενα της Κινεζικής τέχνης...

Οι Times έγραψαν “Ming is still the thing”. Ανάμεσα στο 1400 και 1450, η Κίνα ήταν μια παγκόσμια υπερδύναμη. Η δυναστεία των Μινγκ την εξουσίαζε με έδρα το Πεκίνο. Εκεί χτίστηκε και η Απαγορευμένη Πόλη. Η Κίνα των Μινγκ, εκείνη την περίοδο ήταν συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο. Οι Κινέζοι καλλιτέχνες με πολλές και συναρπαστικές επιρροές δημιούργησαν μερικά από τα ωραιότερα έργα τέχνης αντικείμενα και πίνακες που έγιναν ποτέ.


Η έκθεση στο British Museum
θεωρείται το πιο σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου στο Λονδίνο και περιλαμβάνει μια σειρά από τα θεαματικά αντικείμενα της Κινεζικής τέχνης από εξαίσια πορσελάνη και χρυσό καθώς και έπιπλα, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα - από τα μουσεία σε ολόκληρη την Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο. Πολλά από τα εκθέματα ανακαλύφθηκαν πρόσφατα και άλλα ταξιδεύουν για πρώτη φορά έξω από την Κίνα. Δέκα κινεζικά ιδρύματα και 21 διεθνείς δανειστές συμπράττουν σε μια έκθεση στην οποία θα επιχειρηθεί να αναλυθεί το μοντέλο της κυριαρχίας των Μινγκ και η επίπτωσή του στην τέχνη.

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Πορσελάνινο φλασκί διακοσμημένο με μπλε λεπτομέρειες

Η έκθεση επίσης μας δείχνει ότι η Κίνα, δεκαετίες πριν από τον Χριστόφορο Κολόμβο, εκτελούσε εμπορικές διαδρομές στην Αφρική και σε όλο τον Ινδικό Ωκεανό. Πριν η Αγγλία ανακαλύψει την εκτύπωση, τύπωνε την πρώτη εγκυκλοπαίδεια του κόσμου και διεξήγε μάχες με όπλα όταν η Ευρώπη είχε ως πολεμικά μέσα τα τόξα και τα βέλη. Με αυτό τον τρόπο η παράλληλη ιστορία της Κίνας και του υπόλοιπου κόσμου γίνεται πλήρως κατανοητή. Παρά το γεγονός ότι υπήρξε ελάχιστη επαφή μεταξύ Κίνας και Βόρειας Ευρώπης, ο πιο ατρόμητος εξερευνητής της χώρας, Zheng He, πραγματοποιούσε κορυφαίες αποστολές προς τη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Στην έκθεση, η Βρετανική Βιβλιοθήκη θα δανείσει οκτώ τόμους από την πρώτη εγκυκλοπαίδεια του κόσμου, ένα τεράστιο σύνολο πληροφοριών που περιέχει τα πάντα, από τις συνταγές για ένα πιάτο φασόλια μέχρι το πώς να ντύσει κανείς ένα πτώμα. Το μυθιστόρημα θεωρείται η μεγαλύτερη πολιτιστική εξέλιξη επί Δυναστείας Μινγκ. Εκπληκτικά έργα δημοσιεύονται, όπως το Ταξίδι προς τη Δύση, το Μυθιστόρημα των Τριών βασιλείων, και ο Χρυσός Λωτός. Τα Ταξιδιωτικά Ημερολόγια του Σου Σιακέ εθεωρείτο ο καλύτερος ταξιδιωτικός οδηγός στην εποχή του. Στον τομέα της Ιατρικής, ο Λι Σιτζέν έγραψε τη Συλλογή Ιατρικού Υλικού. Ο Σου Κουανγκτσί, ένας ειδικός επί της γεωργίας, έγραψε την Ολοκληρωμένη Πραγματεία επί της Αγροτικής Διοίκησης.

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Σκαλιστός μπρούτζινος Βούδας, 1403–1424
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Κρεμαστός πάπυρος, 1480–1580

  

«Η εποχή των Μινγκ», σημειώνει ο κορυφαίος επιμελητής της έκθεσης,  καθηγητής Κρέγκ Κλούνας «και ειδικά τα πενήντα χρόνια που παρουσιάζονται ήταν σαν τη δική μας ελισαβετιανή εποχή, μια χρυσή εποχή. Πιθανώς τα ωραιότερα πράγματα που έγιναν στην Κίνα, δημιουργήθηκαν εκείνη την περίοδο, την θεαματικά δυναμική και πολιτιστικά γόνιμη. Όταν ξεκίνησα πριν από 40 χρόνια να μελετώ τους Μινγκ, η Κίνα ήταν μια κλειστή και στάσιμη χώρα. Αντιθέτως, την εποχή των Μινγκ η Κίνα ήταν ανοιχτή σε ξένες επιρροές, με μια  πολυπολιτισμική αυτοκρατορική αυλή, όπου μπορείτε να εύκολα να συναντήσετε έναν Ιρανό αστρονόμο, ένα Βιετναμέζο αρχιτέκτονα ή έναν  Ιάπωνα ειδικό στα  όπλα».

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια φτιαγμένη με χρυσό από αυτοκρατορικό ένδυμα, 15ος αιώνας
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από σπαθί, διακοσμητικό της λαβής
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Σελίδα βιβλίου με καμηλοπαρδάλεις, δώρο στον αυτοκράτορα της Κίνας
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Βάζο Μινγκ από τα σπανιότερα διασωθέντα
 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Cloisonné βάζο διακοσμημένο με δράκους και την αυτοκρατορική σφραγίδα, 1426–1435

Επτά χρόνια μετά την απολύτως επιτυχημένη έκθεση με τον πήλινο στρατό, για πρώτη φορά εκτίθενται τα ευρήματα από τρεις πριγκιπικούς τάφους που ανασκάφθηκαν στο Σιτσουάν, Σαντόνγκ και Χουμπέι. Επίσης συμπεριλαμβάνονται εικόνες που δείχνουν ότι η αυτοκρατορική στρατιωτική ελίτ έπαιζε γκολφ και ποδόσφαιρο για να διατηρεί τη φόρμα της. Και αυτό επειδή στην Κίνα οι μάχες ήταν μεγάλες και επικές. Ο στρατός που έπαιρνε μέρος μπορεί να έφτανε τις 100.000 αριθμός που κάνει τον αριθμό των  8.000 Άγγλων  που νίκησαν τους 15.000 Γάλλους στο Agincourt το 1415 να φαίνεται ασήμαντος. Ίσως ξεκινήσει ξανά η συζήτηση για το ποιός εφηύρε το γκολφ.

Ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου Neil MacGregor, δήλωσε: «Οι πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές στην Κίνα κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 15ου αιώνα, είναι μια αξιοσημείωτη ιστορία που μόλις τώρα άρχισε να κατανοείται πλήρως. Οι νέες ανακαλύψεις και η έρευνα έχουν οδηγήσει σε μια νέα προοπτική σε αυτή τη σημαντική περίοδο που κινείται μακριά από την ευρω-κεντρική άποψη της ιστορίας της Κίνας».

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Διακοσμητικό πιάτο από κοράλι

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Ξίφος με διακοσμητική λαβή

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Αυτοκρατορικό στέμμα

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Χαρτονομίσματα

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Σαντούκ μεταξωτό φόρεμα

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter

 

 Μινγκ: Πενήντα χρόνια που άλλαξαν την Κίνα Facebook Twitter
Χρυσό Διακοσμητικό κεφαλής

 

  

Η δυναστεία των Μινγκ

Η δυναστεία Μινγκ άρχισε το 1368, όταν ο Τζου Γιουάνγκτζανγκ στέφθηκε αυτοκράτορας στη Ναντζίνγκ. Στη διάρκεια της 31χρονης βασιλείας του, ο Τζου Γιουάνγκζανγκ ή αυτοκράτορας Ταϊτζού, αφαίρεσε ακόμη περισσότερες εξουσίες από την φεουδαρχική απολυταρχία. Εκτέλεσε πολλούς επισήμους και χρησιμοποίησε βία ενάντια σε όσους υποψιαζόταν ως συνωμότες. Μετά το θάνατο του Ταϊτζού, ο εγγονός του ανέβηκε στο θρόνο και έγινε γνωστός με το όνομα Αυτοκράτορας Τζιανγουέν. Εκθρονίστηκε από το θείο του, Τζου Τι, που αυτοανακηρύχθηκε Αυτοκράτορας Τσενγκτζού. Το 1421 μετέφερε την πρωτεύουσα από τη Ναντζίνγκ στο Πεκίνο.

Στα μέσα της περιόδου κατά την οποία βασίλεψε η δυναστεία, έγιναν πολλές εξεγέρσεις χωρικών, αλλά κατεστάλησαν με επιτυχία.

Ο Τζανγκ Τζουτζένγκ, σημαντική πολιτική φυσιογνωμία επί δυναστείας Μινγκ, διεξήγαγε μεταρρυθμίσεις ώστε να σταθεροποιήσει τη βασιλεία και να απαλύνει τις κοινωνικές συγκρούσεις. Τιμώρησε διεφθαρμένους αξιωματούχους, ενθάρρυνε την ανάπτυξη της γεωργίας, ξανάφτιαξε δρόμους για τις μεταφορές και αναμόρφωσε την φορολογία. Οι απλοί άνθρωποι ζούσαν κάπως καλύτερα μετά από αυτές τις αλλαγές. 

Κατά την ύστερη δυναστεία Μινγκ, η ιδιοκτησία άρχισε να συγκεντρώνεται στα χέρια λιγότερων ανθρώπων. Βασιλικοί απεσταλμένοι εμφανίστηκαν απ' άκρη σ' άκρη στη χώρα και η φορολογία αυξήθηκε, ενώ εντάθηκαν οι κοινωνικές διαμάχες. Μερικοί αξιωματούχοι άρχισαν να ανησυχούν για την κατάσταση αυτή και προσπάθησαν να εφαρμόσουν λύσεις. Ανάμεσα σ' αυτές ήταν το αίτημα να αφαιρεθούν εξουσίες από τη βασιλική οικογένεια και τους ευνούχους. Αυτοί οι αξιωματούχοι συνήθιζαν να μιλάνε στο κοινό για τις προτάσεις τους και να συζητάνε τα θέματα της αυλής ανοιχτά. Στο τέλος ονομάστηκαν Κόμμα Ντόνγκλιν. Αλλά σταδιακά προκάλεσαν τους ευνούχους και οι προσπάθειές τους είχαν ως αποτέλεσμα να αναστατώσουν την κοινωνία περισσότερο.

Οι επαναστάσεις στις αγροτικές περιοχές σταδιακά εντάθηκαν και γύρω στο 1627 εμφανίστηκε λιμός στην επαρχία Σαανσί. Εκατοντάδες χιλιάδες χωρικών που λιμοκτονούσαν εξεγέρθηκαν κατά της αυλής. Το 1644 οι επαναστάτες βάδισαν προς το Πεκίνο και ο Αυτοκράτορας Τσονγκτζέν αυτοκτόνησε.

 

*H έκθεση ανοίγει στις 18 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τον Ιανουάριο του 2015.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Συνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Οι «Εργάτες» (1932) του χαράκτη Τάσσου συναντιούνται με τον «Εργάτη» (1938) του Γιώργου Σικελιώτη: Περισσότερα από 160 έργα σε αναπάντεχες «συνομιλίες«, από τις 27/10 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα

Εικαστικά / «Ο Αλέξανδρος Ιόλας υπερέβαλλε σε πολλά, και ο καθένας τον παρουσίαζε όπως ήθελε»

Η Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα ξεκίνησε μια έρευνα σε διάφορες ηπείρους, όταν μια φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών τη ρώτησε πού θα μπορούσε να βρει ένα τεκμηριωμένο βιβλίο για τον διεθνή γκαλερίστα και θείο της. Την ενδιέφερε να προβάλλει το έργο του, να προσθέσει πληροφορίες που και η ίδια δεν γνώριζε, και να διαχωρίσει τον μύθο από την πραγματικότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Εικαστικά / Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Με επίκεντρο ένα τραπέζι και με το φαγητό να φέρνει άγνωστους μεταξύ τους συνδαιτημόνες κοντά, το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να γνωρίσει καλλιτέχνες και άλλους δημιουργικούς.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ένα art project στη Λέρο γεφυρώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Εικαστικά / Ένα art project στη Λέρο γεφυρώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Τοποθετημένο σε έξι σημεία του νησιού, το «All Things Become Islands Before My Senses» φέρνει στο ακριτικό νησί Έλληνες και Τούρκους συλλέκτες, φιλότεχνους και διεθνείς εικαστικούς που παρουσιάζουν τη δουλειά τους, η οποία είναι επηρεασμένη από τη Λέρο με την ιδιαίτερη αισθητική ταυτότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aγίοι και αρχαγγέλοι, παραθεριστές και ψαράδες: Τα νέα έργα του Luke Edward Hall στο φως της Πάτμου

Εικαστικά / Άγιοι και αρχαγγέλοι, παραθεριστές και ψαράδες: Τα νέα έργα του Luke Edward Hall στο φως της Πάτμου

Μυθικές φιγούρες, η νησιωτική ζωή και η μυστηριώδης ενέργεια της Πάτμου εμπνέουν το πολύχρωμο και βαθιά ρομαντικό έργο του 35χρονου Βρετανού καλλιτέχνη που αγαπά ιδιαίτερα τον Αλέκο Φασιανό και τον Γιάννη Τσαρούχη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ