Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση

Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void
0

— Περίγραψε μου μερικές εικόνες που ενέπνευσαν αυτή τη σειρά έργων.

Η εικόνα που με ενέπνευσε περισσότερο βρίσκεται στις πρώτες φράσεις του Ζαρατούστρα, εκεί που έχει ανέβει στα βουνά και μιλάει στον ήλιο: «Εσύ, μεγάλο άστρο! Αν δεν είχες αυτούς που φωτίζεις, τι θα ήταν η ευτυχία σου;».

— Γιατί επέλεξες τον τίτλο «Recharging the Void» για την τελευταία σου έκθεση;

Ο τίτλος έχει να κάνει με την μυθολογία που υπάρχει πίσω απ' τα έργα. Όλες αυτές οι οντότητες, κατά κάποιο τρόπο, συμβαίνουν όντως στο κενό, «φορτίζοντάς» το. Ήθελα ο τίτλος να εκφράζει αυτήν την διάσταση της δουλειάς, αυτή της θεατρικότητας.

— Μένεις πλέον στο Βερολίνο. Τι σε οδήγησε σ' αυτή την επιλογή;

Δεν θυμάμαι να παίρνω συνειδητά την απόφαση να φύγω. Δεν υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος λόγος. Αρκετοί φίλοι μου ζούσαν ήδη στο Βερολίνο και ήξερα τα κόλπα. Στην αρχή πήγα για έξι μήνες και πίστευα ότι θα γυρίσω. Τελικά, είμαι ακόμα εκεί.

Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void

— Ποιο είναι το πιο απροσδόκητο πράγμα που σου έχουν πει για τη ζωγραφική σου;

Το πιο αναπάντεχο πράγμα που έχω ακούσει ήταν πέρυσι στις Βρυξέλλες στο Art Brussels όταν με πλησίασε ένας κύριος ο οποίος ήταν συνθέτης και μου είπε πως βλέπει τον ρυθμό στα έργα και μπορεί να τα «παίξει» στο πιάνο. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον αυτό, θα ήθελα πολύ να τον ακούσω. Κρίμα που δεν πήρα το mail του.

Το άλλο τρελό ήταν στη Βιέννη. Δείχναμε τη δουλειά μας με τον φίλο μου Πάνο Παπαδόπουλο όταν μια κυρία, Eλληνίδα, θυμωμένη μου είπε πόσο «ελληνικα» της φάνηκαν τα έργα. Για κάποιο λόγο αυτό δεν της άρεσε. Εγώ όμως χάρηκα πολύ.

— Για το τέλος, πες μου ένα πράγμα που σου αρέσει πολύ να κάνεις τον αυτόν το καιρό.

Μου αρέσουν οι βόλτες, κυρίως με τον φίλο μου τον Σήφη. Συναντιόμαστε και περπατάμε άσκοπα στο Βερολίνο.

Τσεκάρουμε εστιατόρια που δεν θα πάμε πότε και γκρινιάζουμε για το κρύο. Καμία φορά βρίσκουμε και λεφτά στον δρόμο.

Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void
Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση Facebook Twitter
Στέλιος Καραμανώλης, Recharging the Void

Info

Stelios Karamanolis - Recharging The Void

The Breeder, Ιάσωνος 45, Μεταξουργείο

11/4- 18/5

Τρίτη- Παρασκευή: 12:00-20:00, Σάββατο: 12:00-18:00 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ