Εύθικτη, ανυπότακτη, φιλομαθής και εισηγήτρια μίας αμιγώς φεμινιστικής τέχνης η Georgia O 'Keeffe δεν ήταν μόνο η ζωγράφος των πασίγνωστων λουλουδιών σε σχήμα αιδοίου. 60 χρόνια καλλιτεχνικής πορείας και ακόμη αποκαλύπτονται οι δυναμικές ζωγραφικές νόρμες της μέσα σε φαινομενικά τρυφερές αναπαραστάσεις, όλες μανιφέστα μιας γυναικείας ψυχής που έκανε πολλούς άντρες καλλιτέχνες να αποζητούν να φτάσουν στο επίπεδο της σχεδιαστικής της δύναμης.
"Οι άντρες με υποβίβαζαν αναφέροντάς με ως την καλύτερη γυναίκα ζωγράφο. Εγώ πάλι πιστεύω ότι είμαι ένας από τους καλύτερους ζωγράφους", είχε δηλώσει κάποτε προκλητικά για την εποχή της, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι το μεγαλείο της καλλιτεχνικής δημιουργίας δεν έχει φύλο. "Μητέρα" του αμερικανικού μοντερνισμού, υπήρξε η πιο επιδραστική φεμινίστρια καλλιτέχνις της εποχής με τα έργα της να συνεχίζουν να επηρεάζουν άλλους δημιουργούς, ασχέτως αν παραδέχονται ότι αυτή υπήρξε η αφετηρία της έμπνευσης τους.
Το φεμινιστικό της όραμα αποτυπώνεται σε όλη του τη δύναμη σε μία νέα έκδοση από τη "Radius Books" στις σελίδες της οποίας κυριαρχούν οι ακουαρέλες της O' Keeffe, και από τη χρονική περίοδο 1916-1918, χρόνια τα οποία η ζωγράφος τα πέρασε στο Τμήμα Τεχνών του West Texas State College, ζωγραφίζοντας συχνά στον ελεύθερο χρόνο της, στο φαράγγι του Palo Duo.
Στις ακουαρέλες της αναπαρίσταται τόσο ο εσωτερισμός της O' Keeffe, όσο και τα τοπία που αντίκριζε, καθώς και η εκδοχή του δικού της γυμνού σώματος, έχοντας αφομοιώσει όλα όσα έμαθε ως παιδί από τον πρώτο της δάσκαλο στη ζωγραφική, πίσω στην πατρίδα της, στο Sun Prairie, του Γουϊσκόνσιν. Λίγο αργότερα, στα 1908, σε ένα ταξίδι της στη Νέα Υόρκη θα σταματήσει σε μία έκθεση του Ογκίστ Ροντέν. Η γκαλερί ανήκε στον Alfred Stieglitz, τον άντρα που λίγο αργότερα θα γινόταν σύζυγος και καλλιτεχνικός σύμβουλος και συνεργάτης της. "Εκείνα τα χρόνια σφράγισαν τη ριζοσπαστική τέχνη της, σε μια εποχή κατά τη διάρκεια της οποίας ξεκάθαρα εδραίωσε την προσήλωση της στην αποδόμηση", εξηγούν από τον εκδοτικό οίκο.
"Oι ακουαρέλες της Ο 'Keeffe εξερευνούν την υφή και το τοπίο του Τέξας, την έρημο και ταυτόχρονα το σώμα της με ένα εξαιρετικά φίνο και ευαίσθητο μέσο και προκειμένου να αναπαραστήσει ένα σημαντικό επίτευγμα για τα δικαιώματα των γυναικών", τονίζεται.
Σε αυτά τα σχέδια της πρώτης νιότης η O' Keeffe κάνει τα πρώτα της σταθερά βήματα στους πειραματισμούς με το χρώμα και τη λογική της αποδόμησης, περιγράφοντας σε μία εικαστική γλώσσα ιδιαίτερη τον μυστικό των τοπίων, τα οποία την περικυκλώνουν, αυτήν, ως γυμνό σώμα. Το αποτέλεσμα είναι μία σειρά πρώιμων σχεδίων, στα οποία ωστόσο φαίνεται τι θα επιλέξει να συγκρατήσει ως χαρακτηριστικά της κατοπινής της τέχνης: έντονα, αποδομημένα σχήματα, ζωντανά χρώματα και κυρίως τη συναρπαστική αντιπαραβολή των γυμνών γυναικείων καμπύλων μέσα σε έρημα ή βιομηχανικά τοπία, μαρκαρισμένα ως αντρικά.
Πρόκειται για μία συναρπαστική απόδειξη του τι διαμόρφωσε τον καλλιτεχνικό χαρακτήρα και το καλλιτεχνικό ιδίωμα ίσως της σπουδαιότερης ζωγράφου του 20ου αιώνα.