Τελευταίες συμβουλές

Τελευταίες συμβουλές Facebook Twitter
0

Ο Μάλκομ ΜακΛάρεν πέθανε, και ενώ υπήρξε μια τόσο γνωστή προσωπικότητα που κίνησε καταστάσεις και ιδεολογίες οικείες για όλους, έμοιαζε σαν να ήταν και ο θείος που ήξερε πολλά και ανά πάσα στιγμή ήταν διαθέσιμος για μια συμβουλή, ιδιαίτερα αν ήθελες να ζεις τη ζωή σου λοξοδρομώντας... στον ίσιο δρόμο.

Υπήρξε πολύ φίλος των στενών φίλων μου και κάθε φορά που τον συναντούσαν υπήρχε και μια ιστορία που μας έβαζε σε σκέψεις και συζητιόταν για εβδομάδες. Μια φορά τον συνάντησα σε ένα ιδιωτικό πούλμαν· γυρίζαμε στο Λονδίνο μαζί με την ομάδα χορού της πρώτης παράστασης μετά την επιστροφή στη σκηνή του πανκ χορογράφου και φίλου μου Μάικλ Κλαρκ. Φυσικά, ο καλός φίλος του Μάικλ, Μάλκομ ΜακΛάρεν, ήταν μέσα στο λεωφορείο και χαιρόταν μαζί του την επιτυχία. Κάποια στιγμή που η συζήτηση γυρνούσε γύρω από το κατούρημα και δεν έμοιαζε να φτάνουμε στον προορισμό μας, ο Μάλκομ Μακλάρεν μας έδειξε πώς γίνεται αυτό σε ένα πούλμαν σε κίνηση. Κατούρησε μέσα σε ένα άδειο μπουκάλι αλκοόλ που είχαμε μόλις καταναλώσει. Και τα κατάφερε καλά, παρά το εντελώς άκαμπτο κουστούμι του... και με τον στόχο, αλλά και με τη στιγμιαία αναβίωση του punk θρύλου του...

Πολλές φορές με κάλεσε ο φίλος μου Μίλτος Μανέτας να τον συναντήσω σε διάφορες διεθνείς καλλιτεχνικές εστιάσεις όπου αυτοί έβγαιναν να τα πιουν, αλλά κάπως δεν τα κατάφερνα και προτιμούσα την μετέπειτα συζήτηση. Υπήρχε πάντα μια ιστορία... Πέρυσι ήρθε και στην Ελλάδα, αλλά δεν ξέρω, μου φάνηκε πολύ τρελό να δω τις ταινίες του στα Village... Aντί άλλου, όμως, βρήκα μια αναδημοσίευση στο μπλογκ του φίλου Pablo de la Barra , που μοιάζει με μια ενδιαφέρουσα τελευταία συμβουλή...

Ο ΜακΛάρεν λέει:

«Γεννήθηκα στον πόλεμο. Μεγάλωσα στη δεκαετία του 1950. Έζησα μέσα στην κουλτούρα της πρώτης ανάγκης (με την έννοια της κάλυψης των αναγκών), την οποία την είδα να αντικαθίσταται από την κουλτούρα της επιθυμίας. Πολύ μετά από το πανκ, αυτή η κουλτούρα άρχισε να θρυμματίζεται! Η τέχνη δεν είναι πια αναγκαία. Δεν είναι πλέον κάτι που σου προφέρει ευσυνειδησία ή που σε κάνει ταπεινό - όπως κάποτε ήταν και ο ρόλος της εκκλησίας. Τώρα είναι κάτι που απλά επιθυμείς. Κάτι που θέλεις να καταναλώσεις. Ήμουν φοιτητής στην Καλών Τεχνών ενόσω συνέβαινε αυτή η αλλαγή. Πολλοί από τη δική μου γενιά μπερδευτήκαμε. Μπήκαμε στο πανεπιστήμιο και μας έμαθαν μια φιλοσοφία που ανήκε στον παλιό κόσμο. Την πρακτική της αποτυχίας. Οι καθηγητές μάς δίδασκαν πως η τέχνη και η έννοια της αποτυχίας ήταν μια ευγενής κατάσταση, ένα ατέρμονο ταξίδι, μια αναζήτηση που δεν θα σταματήσει ποτέ, ένας ευχάριστος αδιάκοπος αγώνας, και μαζί το κυνηγητό του αδυνάτου (αυτού που δεν πραγματοποιείται), αλλά ταυτόχρονα, όπως μας έλεγε ένας καθηγητής, πως η ίδια η αποτυχία σε βοηθάει να σηκωθείς το πρωί και να σηκώσεις τα μανίκια σου προκειμένου να κάνεις τη δουλειά σου. Ήταν βρόμικη η δουλειά της δημιουργικότητας. «Μη σκέφτεσαι απλά πώς θα αποτύχεις» μας έλεγε, «να σκέφτεσαι πώς θα αποτύχεις με μεγαλοπρέπεια!». Πρέπει να μάθετε λοιπόν πώς να είστε η πιο λαμπερή αποτυχία, γιατί είναι χίλιες φορές καλύτερο από το να είστε οποιουδήποτε τύπου γενναιόδωρη (η καλοκάγαθη) επιτυχία. Αυτό είναι! Αυτή ήταν φιλοσοφία!».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ