31' με τους (σκηνοθέτες) Callas

31' με τους (σκηνοθέτες) Callas Facebook Twitter
0
31' με τους (σκηνοθέτες) Callas Facebook Twitter

Στον τοίχο του διαμερίσματος που στεγάζει τις δραστηριότητες των αδελφών Ιωνά στη Μιλτιάδου κρέμονται ένα ψεύτικο γούνινο παλτό κι ένα μαύρο αντρικό κοστούμι που σου τραβούν την προσοχή μόλις καθίσεις στον καναπέ του «σαλονιού». Είναι ρούχα από τη δεύτερη ταινία που ετοιμάζουν οι Callas αυτό τον καιρό, μαζί με ένα σωρό άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες – αυτοί οι άνθρωποι δεν ησυχάζουν ποτέ. Μου δείχνουν με χαρά το CD του αγγλικού περιοδικού «Mojo» που επιμελήθηκε ο Nick Cave και περιέχει ένα κομμάτι από το νέο άλμπουμ τους «Am I Vertical?», το «Anger». Οι ξένες κριτικές του δίσκου, που κυκλοφορεί στις 31 Μαρτίου και στην Αγγλία (στην υπόλοιπη Ευρώπη και στην Ελλάδα κυκλοφόρησε στο τέλος του φθινοπώρου), είναι διθυραμβικές. Στον «Independent» έγραψαν ότι η τελευταία εμφάνισή τους «ήταν εκπληκτική, κάτι ανάμεσα σε πανκ ροκ και στη σκηνή του Factory του Άντι Γουόρχολ». Το άλμπουμ –στο οποίο έχει κάνει την παραγωγή ο Jim Sclavunos– μπορεί να τους φέρει προσκλήσεις από φεστιβάλ του εξωτερικού, αλλά αυτή είναι μόνο μία από τις ασχολίες τους. Την επόμενη εβδομάδα βγαίνει στον Μικρόκοσμο η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους Lustlands, που έφτιαξαν με τη βοήθεια των φίλων τους. Οι αφίσες πάνω στο γραφείο μού θυμίζουν σκηνή από το Μυστικό του βράχου των κρεμασμένων του Γουίαρ: τέσσερις όμορφες κοπέλες με πλατύγυρα καπέλα που τις λούζει ο ήλιος. «Η ταινία έχει γυριστεί στο κτήμα που κάνουμε και τα φεστιβάλ, είναι απέναντι από την Ύδρα, στην περιοχή Θερμησία, έξω από την Ερμιόνη» λένε. «Είναι ένα κτήμα όπου έχουμε περάσει πολύ χρόνο ως πιτσιρικάδες, σε διακοπές και τα σχετικά. Είναι το πατρικό της μητέρας μας. Κάναμε αρκετές μικρού μήκους ταινίες τη δεκαετία του '90, αλλά θέλαμε πάντα να κάνουμε μια μεγάλου μήκους, το είχαμε άχτι. Είναι κάτι που μας αρέσει πολύ επειδή συμπυκνώνει όλα τα πράγματα με τα οποία ασχολούμαστε: εικαστικά, φωτογραφία, μουσική και σενάρια, που γράφουμε συνέχεια. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες τη γυρίσαμε ήταν πολύ DIY. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ταινίας είναι ότι δεν δουλέψαμε με ηθοποιούς αλλά με παιδιά που είναι από τον μουσικό και εικαστικό χώρο, άτομα με τα οποία συνεργαζόμαστε έτσι κι αλλιώς. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες είναι η Τερψιχόρη Σαββάλα, η εικαστικός Αφροδίτη Ψαρρά, η Αννίτα Πολυχρόνη και η Αγγελική η Χατζή, ένας κόσμος που είναι στην καθημερινότητά μας και ήταν πιο εύκολο για μας να τον εντάξουμε σε αυτό που θέλαμε. Με όλους τους συντελεστές δουλεύουμε σε πολλά επίπεδα: έχουμε συνεργαστεί στο LUST, έχουμε κάνει συναυλίες μαζί. Τα γυρίσματα ήταν απίστευτα, περάσαμε καταπληκτικά. Έπεσε πάρα πολλή δουλειά και κούραση, αλλά ήταν πολύ ωραία να είμαστε μαζί τα παιδιά. Το μοντάζ το κάναμε με τον Δημήτρη Κοτσέλη και το postproduction με τη HAOSFilm που είναι και συμπαραγωγός της ταινίας. Είναι πολύ περίεργο που το ζήσαμε όλο αυτό για πρώτη φορά. Ήμασταν όλη μέρα κάτω από τον ήλιο. Με μπίρες, ιστορίες, τρέξιμο από πλάνο σε πλάνο. Στις 7 το βράδυ γυρνούσαμε στο σπίτι διαλυμένοι, αλλά μαγειρεύαμε όλοι μαζί, τρώγαμε, πίναμε, συζητούσαμε και κοιμόμασταν ελάχιστα. Και την άλλη μέρα τα ίδια. Μετά από κάποιους μήνες, που είχαμε τελειώσει πια, μας φαινόταν σαν θαύμα. Η όλη διαδικασία κράτησε περίπου ενάμιση χρόνο».

Χαρακτηρίζουν την ταινία «νουάρ κάτω απ' τον ήλιο» και μιλούν για το στόρι της. «Τέσσερις άνεργες φίλες που πηγαίνουν για ένα καλοκαίρι στο εξοχικό σπίτι της Τερψιχόρης και αράζουν στην επαρχία όσο πάει. Επιστρέφουν στη φύση για να βρουν τον εαυτό τους κι εκεί συνειδητοποιούν ότι δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα – τους την πέφτουν οι ντόπιοι. Έχουν αρχίσει και αυτές τις γκρίνιες μεταξύ τους, κλασικά. Γίνονται προστριβές και κάποιοι διαπληκτισμοί με αφορμή τα αγόρια της περιοχής. Ουσιαστικά, στην ταινία δεν γίνεται κάτι ιδιαίτερο – είναι μια ταινία που γίνονται πολύ λίγα πράγματα. Κάθονται μέσα στο κατακαλόκαιρο και λιάζονται, δεν συμβαίνει τίποτα και ξαφνικά το πράγμα αρχίζει να αγριεύει με τους ντόπιους. Το χιούμορ είναι καουρισμακικό, μαύρο, με πολύ σοβαρό τρόπο».

Η ταινία φαίνεται να μην έχει μουσική, εκτός από τα κομμάτια που ακούγονται στη διάρκεια ενός πάρτι (το "Lustlands" από τον δίσκο τους, ένα τραγούδι του Boy, ένα των Victory Collapse κι ένα των Microondas), αλλά, αν προσέξεις, στο background υπάρχει μια ηχητική μπάντα που ακούγεται ασταμάτητα σαν drone από την αρχή μέχρι το τέλος: τζιτζίκια και μια γεώτρηση – μια ελληνικού τύπου ψυχεδέλεια.

Κλείνοντας, μιλάμε για τη δεύτερη ταινία που έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν. «Είναι πιο ώριμη από την πρώτη, λίγο πιο σκοτεινή, μάλλον ασπρόμαυρη, διαδραματίζεται στην Ύδρα και στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, στα σφαγεία» λένε. «Οι ταινίες μας έχουν λίγο-πολύ παρόμοιο θέμα και είναι έκπληξη για μας που βγαίνει αυτό – είναι σαν να συνεχίζεται. Αυτό μας συμβαίνει και στα τραγούδια. Κανένα δεν τελειώνει στα 2 λεπτά, απλώς τελειώνει για τη συγκεκριμένη εποχή. Και τα άλμπουμ μας πάντα τελειώνουν με την αίσθηση ότι η ιστορία συνεχίζεται. Δεν είμαστε ποτέ σίγουροι ή απόλυτοι για τα πράγματα και μας αρέσει αυτό. Όλα γίνονται ενστικτωδώς. Δεν είχαμε ποτέ καμιά μεγάλη ιδέα, ότι δηλαδή η ταινία που θα κάνουμε θα αλλάξει το σινεμά ή τον κόσμο. Ή ότι θα γίνει καμιά επανάσταση. Και με τα τραγούδια μας ισχύει το ίδιο. Μας γεμίζει πάρα πολύ η διαδικασία να δουλεύουμε με άλλους ανθρώπους. Μας εξιτάρει πάρα πολύ αυτή η καθημερινή τριβή και επαφή, μας τροφοδοτεί καλλιτεχνικά. Από τη μία είμαστε πολύ κολλημένοι σε κάποια δικά μας πράγματα, πολύ προσωπικά, και από την άλλη θέλουμε να βάλουμε το κοινό σε μια διαδικασία να σκεφτεί. Αυτό, βέβαια, μπορεί να μην είναι και τόσο εμπορικό. Και γενικότερα, δεν μας αρέσουν οι οριστικές λύσεις, είτε σε προσωπικές σχέσεις, είτε στη μουσική μας, είτε στις ταινίες. Τα αφήνουμε λίγο πιο φλου τα πράγματα».

Η ταινία των Callas «Lustlands» θα προβληθεί στις 22.2 στον Μικρόκοσμο. To «AmIVertical?». Κυκλοφορεί από την Inner Ear.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ