5 νέοι δίσκοι που ξεχωρίσαμε πρόσφατα

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 δίσκοι που ξεχωρίσαμε πρόσφατα Facebook Twitter
0

Animal Collective

Time Skiffs

Έξι χρόνια είχαν να κυκλοφορήσουν άλμπουμ οι Animal Collective. Η τελευταία τους δουλειά ήταν το «Painting With» (2016). Είναι το 11ο άλμπουμ τους. Η Domino Records γράφει ότι ξαναγυρνούν στις ένδοξες ημέρες του «Strawberry Jam» και όντως θυμίζουν τους παλιούς Animal Collective. Εκ πρώτης όψεως, οι ηχητικοί πειραματισμοί τους ακούγονται μονότονοι και μία από τα ίδια, ακόμα και όταν επιχειρούν να παίξουν σπάνια όργανα που δεν έχουν ξαναγγίξει ποτέ, όπως το hurdy-gurdy και το ιαπωνικό taishοgoto. Έχουν γράψει και ένα κομμάτι που αφιερώνουν στον Scott Walker. Επίσης, για πρώτη φορά παίζουν τόσο «ξεδιάντροπη» ποπ. Με μια πιο προσεκτική ακρόαση κερδίζουν στα σημεία. Οι συνθέσεις τους είναι πιο πολύπλοκες, ιδιαζόντως ψυχεδελικές και σου αφήνουν μια ικανοποίηση στο τέλος. Για ένα σχήμα που πλέον δεν είναι στη μόδα, είναι το ιδανικό. Πάντως, δεν είναι ένα νέο «Strawberry Jam», ασχέτως του πώς το προωθεί η Domino. Ξεχωρίζουν: «Walker», «Dragon Slayer», «Car Keys»

Walker

Black Country, New Road

Ants from up there

O Nick Cave συναντά τους Arcade Fire και τους black midi σε ένα ηχητικό κράμα από math rock και art rock, μια σειρά από μακρόσυρτες συνθέσεις. Αν είσαι φαν αυτών των ονομάτων και μουσικών ειδών, τότε με το «Ants from up there», το δεύτερο άλμπουμ της βρετανικής κολεκτίβας Black Country, Νew Road έχεις βρεις τους νέους σου μουσικούς ήρωες. Αν πάλι δεν σου αρέσει τίποτε απ’ αλλά αυτά, καλύτερα να τους αποφύγεις όπως ο διάολος το λιβάνι. Για να παίζει, όμως, κάποιος τόσο καταθλιπτική μουσική, μάλλον κάτι πρέπει να κρύβεται από πίσω. Στην περίπτωση του Isaac Wood, του κιθαρίστα και τραγουδιστή του σχήματος, ισχύει. Εγκατέλειψε το γκρουπ στις αρχές του 2022, λίγο πριν κυκλοφορήσουν το «Ants» και γνωρίσουν καθολική αποδοχή από τους κριτικούς, λόγω ψυχολογικών προβλημάτων. Ως ένδειξη σεβασμού προς το πρώην μέλος τους, στις συναυλίες του το γκρουπ δεν θα παίζει μουσική από τα δύο πρώτα άλμπουμ του –στα οποία συμμετείχε ο Wood– και θα κρατήσει την πόρτα ανοιχτή, σε περίπτωση που ο Wood θελήσει να επιστρέψει. Περίεργη απόφαση, τη στιγμή που ακούγονται τόσο πολύ. Καλά, βρε παιδιά, γιατί τόσο δράμα; Δεν πέθανε κιόλας ο άνθρωπος! Ξεχωρίζει: «Basketball Shoes»

Basketball shoes

Josephine Foster

Godmother

Μια αναπάντεχη επιστροφή, ένας εξαιρετικός δίσκος. Χρόνια είχαμε να ακούσουμε κάτι από την Josephine Foster και η αλήθεια είναι ότι ο φολκ ήχος που την έκανε γνωστή σε ένα ευρύτερο πριν από μια δεκαπενταετία περίπου θεωρείται πλέον παρωχημένος και ντεμοντέ (το ίδιο συμβαίνει και με τους Animal Collective). H αλήθεια, όμως, είναι ότι η Foster, ακόμη και στο new weird, ήταν πάντοτε μια ιδιάζουσα περίπτωση, κυκλοφορώντας άλμπουμ που ήταν ανώτερα σε σχέση με οτιδήποτε κυκλοφορούσε. Έτσι και το «Godmother» ξαφνιάζει επειδή η Foster καταφέρνει να εκσυγχρονίσει τον ήχο της και πλέον να ακούγεται ως κάτι εντελώς διαφορετικό από το φολκ, αταξινόμητο και ολωσδιόλου δικό της. Εν μέρει dream pop, εν μέρει φουτουριστικό psych-folk και synth pop με εξωπραγματικές ενορχηστρώσεις, αποτελεί μια απόκοσμη μπαρόκ ηχητική εμπειρία από την αρχή μέχρι το τέλος. Ξεχωρίζουν: «Sparks Fly», «Old Teardrop»

Sparks Fly

Big Thief

Dragon new warm mountain I believe in you

Η σύγχρονη ameri-cana δεν ακουγόταν πότε τόσο ενδιαφέρουσα όσο στο τρίτο άλμπουμ των Big Thief. Μετά από τον συγκεκριμένο δίσκο, κατοχυρώνουν δικαιωματικά τον χαρακτηρισμό του σπουδαίου συγκροτήματος. Ο τίτλος-σιδηρόδρομος εκφράζει απόλυτα τον δίσκο, που μοιάζει με σιδηρόδρομο. Πρόκειται για ένα διπλό άλμπουμ που περιέχει είκοσι κομμάτια και διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα. Η διάρκεια είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μειονέκτημά του, επειδή ανά στιγμές χάνει τη συνοχή του. Ηχογραφήθηκε σε διαφορετικές τοποθεσίες της Βόρειας Αμερικής κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αρχικά τα κομμάτια ήταν σαράντα πέντε. Οι μελωδίες ακροβατούν μεταξύ της ποπ και της κάντρι και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι άλλο θα καταφέρει το γκρουπ της Adrianne Lenker από δω και μπρος. Ξεχωρίζουν: «Time Escaping», «Heavy Bend», «Flower of Blood», «Blurred View».

Flower of Blood

Naxatras

IV

naxatrasΗ τέταρτη δισκογραφική δουλειά των Θεσσαλονικιών Naxatras είναι ένα fantasy έπος που εκτυλίσσεται σε δέκα κομμάτια που μιλούν για παράλληλους κόσμους, ξωτικά, σκοτεινές δυνάμεις. Κάτι σαν τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών στο Διάστημα, για να το πούμε πιο απλά. Ένα concept άλμπουμ που ακολουθεί την παράδοση των σπουδαίων progressive άλμπουμ της δεκαετίας του ’70, ειδικότερα των King Crimson και Pink Floyd, αν και ηχητικά η πιο άμεση επιρροή είναι οι Ozric Tentacles. Ακόμα και το εξώφυλλο είναι εμπνευσμένο από τη λογοτεχνία του φανταστικού. Είναι μια αρκετά φιλόδοξη απόπειρα και ίσως ό,τι καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής. Επίσης, είναι η πρώτη φορά που παίζουν ως κουαρτέτο, ενώ αποφάσισαν να ηχογραφήσουν με πιο μοντέρνο τρόπο και όχι παίζοντας αποκλειστικά με αναλογικά όργανα, όπως έκαναν στα τρία προηγούμενα άλμπουμ τους. Κι αυτό φαίνεται, επειδή ο ήχος τους όντως ακούγεται πιο φρέσκος και ανεωμένος. Έχουν και περισσότερα φωνητικά απ’ ό,τι παλιότερα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα σε ενθουσιάσουν, ένα από αυτά ο πειραματισμός με τους αμανέδες. Το πιο αισιόδοξο όμως είναι να βλέπεις ένα από τα καλύτερα αυτήν τη στιγμή ροκ συγκρότηματα της Ελλάδας να εξελίσσεται και να προχωράει, χρησιμοποιώντας έξυπνα όλα τα στοιχεία που την είχαν κάνει να ξεχωρίσει εξαρχής. Ψυχεδέλεια που πατάει γερά στο παρόν με το βλέμμα της στραμμένο στο μέλλον. Ξεχωρίζουν: «Omega Madness», «Τhe Answer»

Omega Madness

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ