Οι Πέντε Σονάτες για βιολοντσέλο και πιάνο του Μπετόβεν, μαζί με τις τρεις συλλογές παραλλαγών του σε θέματα του Χαίντελ και του Μότσαρτ, αποτελούν μερικά από τα έργα-ορόσημα της φιλολογίας της μουσικής δωματίου. Δύο δεξιοτέχνες διεθνούς φήμης, εκπρόσωποι της νεότερης γενιάς, ο τσελίστας Άγγελος Λιακάκης και ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης, επέλεξαν να παρουσιάσουν ολόκληρο τον κύκλο των έργων αυτών –ιδωμένο μέσα από την προσωπική τους ματιά– κατά τη φετινή και κατά την επόμενη καλλιτεχνική περίοδο στο Μέγαρο. Στην πρώτη συναυλία τους στο πλαίσιο της Σειράς «Μουσική Δωματίου», θα ερμηνεύσουν στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, την Τετάρτη 9 Απριλίου (ώρα: 20.30), τις Σονάτες για τσέλο και πιάνο αρ. 1, 3 και 4 του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, καθώς και τις Επτά παραλλαγές του επάνω σε ένα θέμα από τον «Μαγικό αυλό» του Μότσαρτ. Τη συναυλία θα προλογίσει ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης.
Συνθέτης-σημείο αναφοράς για τους σύγχρονούς του, ο Μπετόβεν ήταν αυτός που καθόρισε τα πρότυπα με βάση τα οποία αναμετρήθηκε η ρομαντική μουσική τον 19ο αιώνα. Ήταν αυτός που ανανέωσε τη μορφή, το περιεχόμενο και τις δεξιοτεχνικές απαιτήσεις της μουσικής δωματίου ως προς τους σολίστ. Η επιρροή του μάλιστα ήταν τόσο σημαντική στους ομότεχνούς του, που ουκ ολίγοι μεταγενέστεροι μουσουργοί δίσταζαν πολύ να
καταπιαστούν με το συγκεκριμένο είδος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Γιοχάννες Μπραμς, ο οποίος είχε καταστρέψει περισσότερα από 20 έργα του θεωρώντας τα ανάξια να συγκριθούν με τις συνθέσεις του μεγάλου Γερμανού κλασικιστή, αυτού του «γίγαντα που είχε προπορευθεί», όπως συνήθιζε να λέει για τον Μπετόβεν.
σχόλια