Αγοραφοβικό: Όσα θα ακούσουμε στο ανεξάρτητο φεστιβάλ που περιμένει η Αθήνα

Αγοραφοβικό Φεστιβάλ 2024 Facebook Twitter
Το φετινό ΑΦΦ καταφέρνει να συνεχίσει την παράδοση του περσινού. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Μετά τη μεγάλη περσινή επιτυχία, το Αγοραφοβικό Φεστιβάλ επιστρέφει τον Σεπτέμβριο στο ΠΛΥΦΑ για δύο βραδιές σε τρία stages και με ένα line up που έχει επιμεληθεί ο Metaman, στο οποίο βρίσκουμε μερικά από τα πιο σημαντικά ονόματα της ελληνικής εναλλακτικής σκηνής. 

Ο φετινός επιμελητής, κρατώντας την αόρατη κορδέλα που ενώνει τη Λένα Πλάτωνος με τον Eddie Dark, πλέκει τον ιστό ενός φεστιβάλ ανοιχτού με κάθε σημασία της λέξης. Φέρνει κοντά φίλ@ και είδωλα ή και τα δύο ταυτόχρονα, σε ένα line-up αρκετά από τα ονόματα του οποίου συνοδεύει, λιγότερο ή περισσότερο, ο χαρακτηρισμός «θρυλικός», ακόμα και αν χρειάστηκε κάποιοι να κάνουν το Παρίσι-Ντακάρ γονατιστοί για να δούμε την επιστροφή των Regressverbot και των Victory Collapse.

Κάπως έτσι, ο Larry Gus και οι ανεπανάληπτες ζωντανές εμφανίσεις του συναντούν τα beats της DJ Pitsouni, ο αιρετικός λόγος των Lost Bodies συναντά τον νιχιλισμό των Dramachine, ενώ το electro-ποιητικό στοιχείο είναι πανταχού παρόν, από τον εμβληματικό Κ. Βήτα ως τη Molyneaux, τον Λαλούση και την Α. Επίθετη. Ολίνα και Ευρυπίδης δίνουν μια πιο ευαίσθητη οπτική στα πράγματα, μαζί με τους Tropical Geometry που ενδίδουν σε πιο ποπ φόρμες, τιμώντας τις kraut καταβολές τους.

«Η Αθήνα, όπως και η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα, όχι μόνο αντέχουν, αλλά χρειάζονται και μερικά χειμερινά φεστιβάλ. Το αν οι τσέπες μας είναι σε θέση να τα υποστηρίξουν όλα είναι άλλη κουβέντα».

Penny, Dolly Vara και Expe, από την άλλη, σχηματίζουν μια εκρηκτική τριάδα, με τον δικό της προσωπικό τρόπο η κάθε μία, που έρχεται να προστεθεί στις Krista Papista και Sci-Fi River, οι οποίες με τη σειρά τους φέρνουν στο ΑΦΦ24 δύο από τις πιο απολαυστικές εμφανίσεις του ΑΦΦ23.

Αγοραφοβικό Φεστιβάλ 2024 Facebook Twitter
Στόχος του Αγοραφοβικού Φεστιβάλ είναι να μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε Σεπτέμβρη, παρά τον αυτοκτονικό οικονομικό σχεδιασμό του. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Incognito επιστροφές από την περσινή εκδοχή του φεστιβάλ αποτελούν όμως και οι παρουσίες των Echo Tides, Vassilina και Kristof, σε μια τοπική σκηνή που αλλάζει σχήματα, ονόματα και συνδυασμούς, βρίσκοντας διαρκώς νέους τρόπους να δυναμώνει τους δεσμούς της και να εξελίσσεται, κουβαλώντας και παραδίδοντας τον ίδιο σταυρό από γενιά σε γενιά, από τη δεκαετία του ‘80 μέχρι τις μέρες μας.

Ο Άρης (Νικολόπουλος), μουσικός και ο ίδιος με τη δική του πορεία ως μέλος της ιστορικής μπάντας My Wet Clavin, ο άνθρωπος πίσω από την ιδέα του φεστιβάλ, και ο Metaman, επίσης μουσικός, δημιουργός «αστικής ηλεκτρονικής μουσικής και ιστοριών προσωπικής καθημερινότητας», που επιμελείται το φετινό πρόγραμμα, μας μίλησαν για το όραμα του ανεξάρτητου φεστιβάλ που ευελπιστεί να γίνει θεσμός και για αυτά που θα δούμε στις σκηνές του ΠΛΥΦΑ.

— Άρη, με ποιο όραμα ξεκίνησε το Αγοραφοβικό Φεστιβάλ; Ποιοι ήταν οι στόχοι του;
Το Αγοραφοβικό βασίζεται σε ορισμένες καταστατικές αρχές, από τις οποίες επίσης αυτοπεριορίζεται: το πρόγραμμα καταρτίζεται από διαφορετικό curator κάθε χρόνο, τα σχήματα που εμφανίζονται είτε προέρχονται από την Ελλάδα, είτε σχετίζονται ευθέως με ό,τι συμβαίνει εδώ, δεν υπάρχουν χορηγοί ή επιχορηγήσεις και κάθε είδους περισπασμοί στον χώρο, στον οποίο λειτουργούν παράλληλα τουλάχιστον 3 σκηνές. Τέλος, όταν δεν υπάρχει κάποιο σχήμα επί σκηνής, από τα ηχεία του φεστιβάλ δεν ακούγεται τίποτα. Στόχος του είναι να μπορεί να επαναλαμβάνεται κάθε Σεπτέμβρη, παρά τον αυτοκτονικό οικονομικό σχεδιασμό του.

— Αντέχει τόσα φεστιβάλ η Αθήνα; Τι παραπάνω φέρνει το Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στη μουσική της Αθήνας;
Η Αθήνα, όπως και η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα, όχι μόνο αντέχουν, αλλά χρειάζονται και μερικά χειμερινά φεστιβάλ. Το αν οι τσέπες μας είναι σε θέση να τα υποστηρίξουν όλα είναι άλλη κουβέντα. Αυτό που εμφανώς λείπει, πάντως, είναι ένα πραγματικά μεγάλο, τριήμερο-τετραήμερο φεστιβάλ, με μεγάλα ονόματα από το εξωτερικό, πολλαπλές σκηνές και δυνατότητα διαμονής για το κοινό, λίγο έξω από την πόλη.

Οι συνθήκες μοιάζουν πιο ευνοϊκές από ποτέ, λαμβάνοντας υπόψη την έκρηξη του τουρισμού και την ταυτόχρονη ύπαρξη αρκετών μεγάλων διοργανωτών που έχουν την εμπειρία να το κάνουν, αρκεί βέβαια να βγαίνουν και τα νούμερα.

Αγοραφοβικό Φεστιβάλ 2024 Facebook Twitter
Οι συνθήκες μοιάζουν πιο ευνοϊκές από ποτέ, λαμβάνοντας υπόψη την έκρηξη του τουρισμού και την ταυτόχρονη ύπαρξη αρκετών μεγάλων διοργανωτών που έχουν την εμπειρία να το κάνουν, αρκεί βέβαια να βγαίνουν και τα νούμερα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το Αγοραφοβικό δεν φέρνει κάτι νέο. Ως ιδέα, είναι ανασύνθεση μιας σειράς παλαιότερων εγχειρημάτων. Προσπαθεί να ανασυστήσει την ατμόσφαιρα των θρυλικών Synch του Λαυρίου και του προπομπού τους, του Bios Festival, εμπνεύστηκε από τα Plissken μεταγενέστερα, αναγνωρίζει ως πρόγονό του το Φεστιβάλ Πολλής Μουσικής, ενώ στο πρόσφατο παρελθόν, οι βραδιές της Αισθηματικής Αγωγής στο Gagarin και τα προφητικά Ανθός Φεστιβαλ έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην τελική του διαμόρφωση.

Η ιστορία με το curation είναι φυσικά ξεδιάντροπα ξεπατικωμένη από τα All Tomorrows Parties. Μια και κατέληξα να απαριθμώ τα εγχώρια φεστιβάλ που επηρέασαν ευθέως το ΑΦΦ, όμως, ας προστεθούν στη λίστα και το Indie Free, το πατρινό West Side που λείπει και προφανώς τα Velvet Festival και Velvet οτιδήποτε των Callas, που δίνουν και μια πιο διαυγή εικόνα για τις DIY καταβολές του Αγοραφοβικού.

— Πόσο δύσκολο είναι να οργανώσεις ένα ανεξάρτητο φεστιβάλ αυτήν τη στιγμή; Ποια είναι η πιο μεγάλη δυσκολία;
Νομίζω αυτό δεν αφορά μόνο τα φεστιβάλ. Σε οποιαδήποτε προσπάθεια, τα πράγματα τα κάνουν εύκολα ή δύσκολα οι άνθρωποι που συνεργάζεσαι και που συναντάς. Οι άνθρωποι είναι που κάνουν τις προκλήσεις να φαίνονται βουνό απροσπέλαστο ή βόλτα στην ακρογιαλιά. Προσωπικά, δεν νιώθω διοργανωτής, με την έννοια ότι δεν έχω την εμπειρία, τη γνώση και την ευελιξία ανθρώπων που βιοπορίζονται από τις συναυλίες εδώ και δεκαετίες. Περιτριγυρίζομαι όμως από μια ομάδα που μετρά πολλά χρόνια στο κουρμπέτι, την οποία εμπιστεύομαι σε απόλυτο βαθμό. 

— Ποια ήταν η ανταπόκριση του κόσμου στην περσινή διοργάνωση;
Το περσινό ΑΦΦ ήταν sold out, η δεύτερη μέρα ειδικά, από πολύ νωρίτερα. Ανεξάρτητα από όσα φανερώνει αυτή η προδιάθεση όμως, το κοινό που προσήλθε στο πρώτο ΑΦΦ ήταν με μια λέξη φανταστικό και αυτό φάνηκε κυρίως από την ενθουσιώδη ανταπόκριση που είχαν και τα σχήματα που εμφανίστηκαν πολύ νωρίς, στις εσωτερικές σκηνές.

— Ποιο ήταν το δικό σας highlight;
Πέρσι ήμουν και διοργανωτής και επιμελητής. Αυτό σημαίνει ότι μου άρεσαν εκ των προτέρων πάρα πολύ τα σχήματα που προσκάλεσα. Ήταν μαζεμένες 18 συναυλίες τις οποίες ήθελα πολύ να δω. Κοίταζα το lineup και σκεφτόμουν ότι θα ήθελα να το έχει κάνει κάποιος άλλος αυτό το φεστιβάλ, ώστε να μπορέσω να το απολαύσω χωρίς άγχος. Αν πρέπει να διαλέξω μια στιγμή, πάντως, αυτή θα ήταν η είσοδος της Krista Papista στη σκηνή. Και το κόλπο του Pan Pan με τους φακούς των κινητών, που πρωτοείδα στο ΑΦΦ. Βασικά θα αναφέρω ξανά όλο το περσινό lineup, για να φανεί πόσο δύσκολη είναι αυτή η ερώτηση. Σtella, Τα Παιδιά της Παλαιότητας, Μελεντίνη, The Boy, Nalyssa Green, Sci-Fi River, The Callas,  Soft Skull, Veslemes, Sillyboy, The Model Spy, Degear0001, Colorgraphs, My Brother the Couch, Γλυφός. Ήταν στα αλήθεια υπέροχα.

Αγοραφοβικό Φεστιβάλ 2024 Facebook Twitter
Σε οποιαδήποτε προσπάθεια, τα πράγματα τα κάνουν εύκολα ή δύσκολα οι άνθρωποι που συνεργάζεσαι και που συναντάς. Οι άνθρωποι είναι που κάνουν τις προκλήσεις να φαίνονται βουνό απροσπέλαστο ή βόλτα στην ακρογιαλιά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

— Metaman, με τι κριτήρια επέλεξες τους καλλιτέχνες;
Το γεγονός ότι με τους περισσότερους συμμετέχοντες έχουμε συνεργαστεί μουσικά ή έχουμε κάνει σχέδια γι' αυτό, νομίζω απαντάει στην ερώτηση. Είναι άνθρωποι που θαυμάζω τη δουλειά τους και με έχουν επηρεάσει στη δικιά μου. Αισθάνομαι πολύ τυχερός που μου δόθηκε η ευκαιρία να τους μαζέψω όλους στο ίδιο μέρος. Είναι κάτι που ήθελα πάντα να κάνω, αλλά σκεφτόμουνα σε τι χάλι θα ήταν μετά από τόσο κόσμο το σπίτι μου την επόμενη μέρα.   

— Πόσο καλή πόλη είναι για έναν μουσικό η Αθήνα;
Τα ετερόκλητα ερεθίσματα που τόσο απλόχερα προσφέρει, ακόμα και χωρίς να την ψάξεις ιδιαίτερα, καθιστούν την Αθήνα μοναδική πηγή έμπνευσης για κάθε είδους δημιουργική διαδικασία. Για εμάς που την έχουμε κάνει κομμάτι του εαυτού μας, κάθε βήμα μακριά της είναι άλλη μια ευκαιρία να ξαναγυρίσουμε. Ρομαντικοί και εμμονικοί.  

— Τι θα δούμε στο φετινό φεστιβάλ;
Κατά τη γνώμη μου το φετινό ΑΦΦ καταφέρνει να συνεχίσει την παράδοση του περσινού, από την άποψη ότι φεύγοντας έχεις γίνει κοινωνός ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος της ποιοτικής εναλλακτικής μουσικής του χτες και του σήμερα. Σε 2 ημέρες προφανώς δεν χωράνε όλα τα σχήματα που θα έπρεπε να μπούνε, αλλά αν συνεχίσει έτσι το ΑΦΦ θα γίνει κάτι σαν θεματοφύλακας της ελληνικής indie/alternative.

— Γιατί δεν πρέπει να το χάσει κάποιος;
Metaman: Αν επικεντρωθούμε στο lineup, τότε τα πολυαναμενόμενα reunion των Regressverbot και Victory Collapse, η μοναδική συνύπαρξη των δυο οραματιστών της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα, του Κ. ΒΗΤΑ και της Λένας Πλάτωνος, η νέα γενιά που εκπροσωπείται εμφατικά, από τον Eddie Dark και τους Dramachine ως τις σημερινές riot grrrls που φτύνουν fem-rap, οι ιστορικά απρόβλεπτοι Lost Bodies και Larry Gus, οι Echo Tides, Echo Tides, Echo Tides και το σύμπαν που χτίζεται γύρω από αυτή την παρέα, άνθρωποι που γράφουν τη δική τους ιστορία, μερικές φορές μόνο με ένα laptop ή ένα synth και ένα μικρόφωνο, αλλά και σχήματα που δεν θα πετύχεις εύκολα να κάνουν live σε άλλη περίσταση, μπορούν σίγουρα να χορτάσουν και τον πιο πεινασμένο μουσικόφιλο και να δώσουν μια εφ’ όλης της ύλης γεύση από την εναλλακτική σκηνή μας. Εκτός lineup, ένας αντικειμενικός λόγος είναι τα φοβερά μπιφτέκια που κάνει το ταβερνάκι απέναντι από το ΠΛΥΦΑ.

Το πλήρες lineup του ΑΦΦ24: Κ. Βήτα, Regressverbot, Λένα Πλάτωνος, Echo Tides, Lost Bodies, Penny+Sci-Fi River, Eddie Dark, Dolly Vara, Krista Papista, Vassilina, Kristof, Larry Gus, Dramachine, Ολίνα, Expe, Evripidis and His Tragedies, Victory Collapse, Molyneaux+Agatha, Α. Επίθετη, DJ Pitsouni, Tropical Geometry, Στέλιος Λαλούσης και Metaman

20/9/24 | 1η Αγοραφοβική Μέρα
Κ. Βήτα, Echo Tides, Penny+Sci-Fi River, Eddie Dark, Kristof, Larry Gus, Dramachine,Evripidis ND His Tragedies, Molyneaux+Agatha, DJ Pitsouni, Στέλιος Λαλούσης

21/9/24 | 2η Αγοραφοβική Μέρα
Regressverbot, Λένα Πλάτωνος, Lost Bodies, Dolly Vara, Krista Papista, Vassilina, Expe, Ολίνα, Victory Collapse, Α. Επίθετη, Tropical Geometry, Metaman

Αγοραφοβικό Διήμερο: €35
Πρώτη Αγοραφοβική Μέρα: €20
Δεύτερη Αγοραφοβική Μέρα: €20
Στο ταμείο: €23 (Hμερήσιο).
ΠΛΥΦΑ, Κτίριο 7Α, Κτίριο 7Γ, Αυλή.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM