Άλλος ένας λόγος που αποδεικνύει πόσο σπουδαίοι ήταν οι KLF

Άλλος ένας λόγος που αποδεικνύει πόσο σπουδαίοι ήταν οι KLF Facebook Twitter
0

AΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗ

Άλλος ένας λόγος που αποδεικνύει πόσο σπουδαίοι ήταν οι KLF Facebook Twitter
Οι Jimmy Cauty & Alex Paterson μαζί ως Orb

Σε συνέχεια του ενδιαφέροντος άρθρου του Άρη Δημοκίδη, Η συναρπαστικά αλλόκοτη ιστορία των KLF - και η μελετημένη καταστροφή τους:

 

To 1986 o ένας εκ των δυο KLF, Jimmy Cauty, σχημάτισε με τον πρώην roadie των Killing Joke (γνωστοί για τον post-punk ύμνο: ‘Love Like Blood’) Alex Paterson τους The Orb. Τα δύο μέλη, προκειμένου να μην είναι εξαρτημένοι από κάποιο δισκογραφικό Label, δημιούργησαν τη WAU! Mr. Modo Records.

Η αρχή έγινε όταν το 1989 ο resident DJ του Λονδρέζικου club Heaven (το πρώτο gay-friendly club του Λονδίνου, γνωστό και ως η βρετανική απάντηση στο Studio 54) Paul Oakenfold τους κάλεσε ως guestsσ ε ένα από τα Land Of Ozsessions που λάμβαναν χώρα κάθε Δευτέρα. Οι Orb παρουσίασαν ένα ατμοσφαιρικό σετ αναμειγνύοντας στοιχεία από Brian Eno, Pink Floyd, ηχητικά εφέ του BBC και sci-fi ταινιών. Για τους επόμενους 6 μήνες η V.I.P. area του club (γνωστή και ως ‘White Room’ που αργότερα έγινε ο τίτλος τους 4ου albumτων KLF) γέμιζε από κόσμο που ήθελε να χαλαρώσει μετά την ένταση των γεμάτων ecstasy rave parties που προηγούνταν. 

Μέσα στην ίδια χρονιά, οι Orb ηχογράφησαν ένα session για την εκπομπή του John Peel στο BBC Radio 1. To κομμάτι αρχικά ονομάστηκε ‘Lovin' You’ (επειδή περιελάμβανε ένα sample από το ομώνυμο κομμάτι της Minnie Riperton) αλλά αργότερα μετονομάστηκε και κυκλοφόρησε ως ‘A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules from the Centre of the Ultraworld’ (φθάνοντας το Νο 78 των βρετανικών singles charts).

Λίγο μετά τους ζητείται να κάνουν remix σε κομμάτια καλλιτεχνών όπως ο Dave Stewart & οι Erasure.

Το 1990, οι Orb ηχογραφούν στο studio Trancentral του Cauty το ‘ChillOut’ χωρίς edits (δηλαδή όποτε γινόταν κάποιο λάθος, ξεκινούσαν από την αρχή). Ο Cauty θέλει να το κυκλοφορήσουν  μέσω του δικού του label KLF Communications, αλλά ο Paterson πιστεύει ότι έτσι θα θεωρηθούν οι Orb side project των KLFCauty αποχωρεί αλλά κυκλοφορεί το ‘ChillOut’, ως album των KLF (αφήνοντας έξω από τα credits τον Paterson).

Το εξώφυλλο του ‘Chill Outalbum των KLF (1990) είναι εμπνευσμένο από το ‘Atom Heart Mother’ των Pink Floyd 

Παρά την αποχώρηση του Cauty, ο Paterson συνεχίζει τους Orb και σε συνεργασία με τον Kris "Thrash" Weston φθάνει το 1992 στην κορυφή των βρετανικών charts με το album ‘The Orb's Adventures Beyond The Ultraworld’.

Ο βρετανικός τύπος μόλις έχει βαφτίσει ένα νέο μουσικό είδος - το Ambient House…

 

Από το αφιέρωμα του ΠΟΠ+ΡΟΚ ‘Ηλεκτρονικοί Δορυφόροι’ (Φεβρουάριος 2011).

==

*Ο Γιώργος Καρακασίδης είναι παραγωγός του www.desertradio.gr

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ