Άννα Νετρέμπκο Facebook Twitter
Φωτ.: Julian Hargreaves

Άννα Νετρέμπκο: Η απόλυτη σταρ της όπερας έρχεται στην Αθήνα

0

H Άννα που προκαλεί παραλήρημα στους θεατές της όπερας σε όλο τον πλανήτη. Η κορυφαία Τραβιάτα, η σπουδαία Λουτσία, η σπαρακτική Μιμή. Η λατρεμένη του νεοϋορκέζικου κοινού και απόλυτη σταρ της Μετροπόλιταν. Η influencer που στα διαλείμματα της Αΐντα ανεβάζει στο Instagram συνταγή για ριζότο και blini tart. Η πρώτη λυρική καλλιτέχνις που συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τους 100 επιδραστικότερους ανθρώπους του περιοδικού TIME. Η ακαταπόνητη εργάτρια του λυρικού τραγουδιού. Η πιο extravagante προσωπικότητα που πέρασε από τις όπερες. Η μαμά του Τιάγκο και η σύντροφος του Γιουσίφ Εϊβάζοφ. Η κορυφαία σοπράνο της εποχής μας. Η Ρωσίδα που διοργανώνει τα πιο απίθανα πάρτι στο σπίτι της στη Νέα Υόρκη. Η τραγουδίστρια με την απέραντη έκταση φωνής. Η καλλιτέχνις που δεν μπήκε ποτέ σε καλούπια. Το ερμηνευτικό φαινόμενο που ξεκίνησε με Μότσαρτ, πέρασε στο μπελ κάντο και ετοιμάζεται να κατακτήσει όλο το ρεπερτόριο του Βέρντι. Η απενοχοποιημένη γυναίκα που απολαμβάνει κάθε δευτερόλεπτο της μυθιστορηματικής ζωής της. Εκείνη για την οποία οι υπερβολικοί χαρακτηρισμοί και οιυπερθετικοί βαθμοί θα μοιάζουν πάντα μετριοπαθείς.

Ό,τι αγαπάμε από την Αΐντα, τη Δύναμη του Πεπρωμένου, τον Τροβατόρε και τον Ριγολέττο και ό,τι ζηλέψαμε από το πρόγραμμα των ξένων λυρικών θεάτρων όλα αυτά τα χρόνια θα τα ακούσουμε ζωντανά, σε σχεδόν έναν μήνα από σήμερα!

Η one and only Άννα Νετρέμπκο έρχεται για να τραγουδήσει για πρώτη φορά στην Αθήνα σε ένα γκαλά που διοργανώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή στο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 10 Ιουλίου. Πλάι στην απόλυτη ντίβα της όπερας, σε αυτό το all-star γκαλά Βέρντι, θα βρεθούν η κορυφαία μέτζο της εποχής μας Ανίτα Ρατσβελισβίλι, που πέρσι μας μάγεψε στη Ρωμαϊκή Αγορά, ο τενόρος Γιουσίφ Εϊβάζοφ και ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, στον οποίον το ελληνικό κοινό επιφυλάσσει πάντα μοναδική υποδοχή. Ό,τι αγαπάμε από την Αΐντα, τη Δύναμη του Πεπρωμένου, τον Τροβατόρε και τον Ριγολέττο και ό,τι ζηλέψαμε από το πρόγραμμα των ξένων λυρικών θεάτρων όλα αυτά τα χρόνια θα τα ακούσουμε ζωντανά, σε σχεδόν έναν μήνα από σήμερα!

Ανίτα Ρατσβελισβίλι Facebook Twitter
Ανίτα Ρατσβελισβίλι. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Κακά τα ψέματα, η Άννα Νετρέμπκο θα μπορούσε να είναι ηρωίδα βγαλμένη από συναρπαστικό μυθιστόρημα. Αλλά σε αυτή την περίπτωση ο κόσμος της όπερας θα είχε χάσει την ευκαιρία να ζήσει το σαρωτικό της πέρασμα από την όπερα. Δεν θα είχε απολαύσει μια σπάνιας ποιότητας και εύρους φωνή. Δεν θα είχαμε ακούσει αυτήν τη ρωσική απόχρωση που υπάρχει στη φωνή της και την κάνει να δίνει μια νέα διάσταση στις άριες του Βέρντι και του Πουτσίνι, μακριά από την τυπική ιταλική προσέγγιση. Δεν θα είχαμε διαπιστώσει πόσο αλλάζουν, ακόμα και για μια ντίβα της όπερας, οι όροι της επικοινωνίας με το κοινό.  

Ορμητήριό της για χρόνια υπήρξε η Κεντρική Ευρώπη και κυρίως η Αυστρία, όπου οι παπαράτσι την κυνηγούν, ακόμα και σήμερα, σε κάθε της βήμα. Μπορεί οι Αμερικανοί να καυχιούνται ότι η Μet, στην οποία της έχουν δώσει γη και ύδωρ, είναι το καλλιτεχνικό της σπίτι, ωστόσο η ίδια νιώθει την Ευρώπη (μαζί με την πατρίδα της φυσικά, τη Ρωσία) ως την πατρική εστία στην οποία θα ανακουφίζεται πάντα όταν επιστρέφει.

Εδώ άλλωστε δρομολογήθηκαν όλα. Το  2002 τα βλέμματα όλων στράφηκαν πάνω της, όταν την άκουσαν σε μια παραγωγή του Ντον Τζοβάνι στο Σάλτσμπουργκ, ενώ την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο της στη Μετροπόλιταν, συμμετέχοντας στο Πόλεμος και Ειρήνη του Σεργκέι Προκόφιεφ. «Όταν ξεκίνησα, οι δάσκαλοί μου μού έλεγαν ότι έπρεπε να τραγουδάω  Μότσαρτ, Μότσαρτ, Μότσαρτ» λέει η Νετρέμπκο. «Εγώ όμως αρνήθηκα. Είπα ότι θέλω να τραγουδήσω τα πάντα. Εάν δεν πιέσεις τον εαυτό σου, θα μείνεις ίδιος. Υπάρχουν τραγουδιστές που θα ήταν ευχαριστημένοι με αυτό. Όχι όμως εγώ. Εγώ πρέπει να κάνω πάντα κάτι νέο» .

Για πολλούς, η μεταμόρφωσή της από πεισματάρα, νεαρή ταλαντούχα τραγουδίστρια σε αληθινή ντίβα της όπερας συνέβη το 2005, στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, όπου πρωταγωνίστησε ως Βιολέτα στο σέξι σκηνικό της Τραβιάτα, σε μια παράσταση όπου η Νετρέμπκο είχε πάρει κυριολεκτικά φωτιά. Ανάμεσα στο κοινό, σε αυτήν την πυρακτωμένη Τραβιάτα, καθόταν και ο Πίτερ Γκελμπ, ο οποίος είχε μόλις ανακοινωθεί ότι αναλαμβάνει γενικός διευθυντής της Μητροπολιτικής Όπερας στη Νέα Υόρκη. Οραματιστής και δαιμόνιος στον καλλιτεχνικό κόσμο, ο Γκελμπ επέστρεψε στην αμερικανική μητρόπολη, ξέροντας ότι έχει βρει τη νέα βασίλισσα για τον ναό τους.

Τραβιάτα

Και φυσικά δικαιώθηκε. Η Νετρέμπκο, την οποία προσκάλεσε αμέσως στη Νέα Υόρκη, όχι μόνο έγινε το απόλυτο αστέρι της Met, όχι μόνο πρωταγωνιστεί σε ένα σωρό παραγωγές κάθε σεζόν, όχι μόνο τρελαίνει το κοινό (πότε ως σέξι Μανόν, πότε ως Λεονόρα στον Τροβατόρε, πότε ως Νορίνα στον Ντον Πασκουάλε, ποτέ με την εμβληματική της Αΐντα, πότε ως η απόλυτη ντίβα στην Τόσκα και πότε ως ξανθιά Λαίδη Μακμπέθ, όχι μόνο εκτινάσσει αρκετές φορές το box-office του οργανισμού σε αστρονομικά επίπεδα αλλά δοκιμάζεται, τολμά και ελίσσεται πολύ έξυπνα στο ρεπερτόριο.

       

Και είναι αυτή η ακόρεστη καλλιτεχνική της ανησυχία που τη συνδέει με τις μεγάλες ντίβες του παρελθόντος. Θυμηθείτε, για παράδειγμα, την Ιταλίδα σοπράνο Ρενάτα Σκότο που εκεί, στα τέλη της δεκαετίας του 1970, τα έσπασε με τη Met και παρέμεινε στον πάγο για αρκετά χρόνια, διότι το θέατρο αδιαφορούσε για την επιθυμία της να προσεγγίσει βαρύτερους ρόλους.

Συμπτωματικά, η θρυλική Σκότο ήταν εκείνη που «προπόνησε» τη Νετρέμπκο για την πρώτη της σόλο ηχογράφηση. «Η Άννα είχε αυτό το είδος φωνής στο οποίο αναγνωρίζεις την πρόοδο και την εξέλιξη» είπε πρόσφατα η Ιταλίδα. «Ήταν έξυπνη γιατί συνέχισε να τραγουδά ελαφριά coloratura, αλλά συγχρόνως ετοιμάζεται για πιο δραματικούς ρόλους. Επίσης, έχει πια παιδί κι αυτό αλλάζει πολύ το σώμα και τη σκέψη. Γίνεται κανείς πιο σοβαρός. Νομίζω ότι τώρα αγαπά την καριέρα της. Κάποια χρόνια έκανε πάρα πολλά πράγματα. Την άκουσα σε μερικές συναυλίες και λίγο ξέφευγε, υπερέβαλλε. Αλλά πλέον κατάλαβε και έχει επιστρέψει με στυλ».

Aida: «O patria mia»

Για την ακρίβεια, με το δικό της στυλ. Το σπίτι της, το ντύσιμό της, η συμπεριφορά της, η μαγειρική της, η ζωή, η φωνή της Άννα Νετρέμπκο, όλα είναι σαν τον τρόπο που τραγουδά: πληθωρικά, ενίοτε χωρίς όριο. Στα 50 της χρόνια μια σοπράνο δίνει στον όρο υπερβολή νέες διαστάσεις, που στην πραγματικότητα ξεχειλώνει ξανά με κάθε νέα της ανάρτηση στο Instagram.  

Υπερδραστήρια στα κοινωνικά δίκτυα, η απενοχοποιημένη Άννα Νετρέμπκο χρησιμοποιεί τους λογαριασμούς της για να επικοινωνεί με τους 700.000 followers της, να δηλώνει αφοσίωση στον σύντροφό της και να φωνάζει τη λατρεία της στον γιο της, να συμβουλεύει τις γυναίκες να αποδέχονται τον εαυτό τους και να περιφρονούν τα ιλουστρασιόν πρότυπα, και να ενημερώνει τον πλανήτη για τα πιο απίθανα πράγματα: απ' το ότι νοσηλεύεται με κορωνοϊό μέχρι ότι δυσκολεύεται να διαλέξει πιτζάμες και καμιά φορά, όταν δεν έχει χορτάσει ύπνο, μπερδεύει στο πρωινό της το πιπέρι καγιέν με την κανέλα(!).

   

Όπως έχουν σχολιάσει για τον λογαριασμό της στο Instagram οι «New York Times», είναι «το προφίλ ενός πολυταξιδεμένου, ζάπλουτου πιθανώς εφήβου, αν κρίνει κανείς από τα εκτυφλωτικά χρώματα που επικρατούν».

Άννα Νετρέμπκο Facebook Twitter
Στα πενήντα της χρόνια μια σοπράνο δίνει στον όρο υπερβολή νέες διαστάσεις, που στην πραγματικότητα ξεχειλώνει ξανά με κάθε νέα της ανάρτηση στο Instagram. Φωτ.: Julian Hargreaves

Με ανεκδιήγητους συνδυασμούς (από Μίκυ Μάους και χρυσοποίκιλτα σλίπερ μέχρι μοβ γούνες και ζαλιστικά μοτίβα και από Hermes τσάντες και φωσφοριζέ παπούτσια μέχρι μπαρόκ χρυσαφένια παντελόνια, τσάντες με φτερά παγωνιού και καπέλα, για τα οποία χρειάζεται ένα ολόκληρο ξεχωριστό κεφάλαιο), η Νετρέμπκο έλκεται απ' ό,τι πιο πλουμιστό, χρωματιστό και φορτωμένο κυκλοφορεί στη Νέα Υόρκη και επιμένει στο δόγμα «όσο πιο διαφορετικά και αταίριαστα είναι, τόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον μου προκαλούν».

   

Πέρα από τη μόδα, όμως, ο στίβος, στον οποίο επίσης διακρίνεται διαδικτυακώς, είναι το μαγείρεμα. Με μια γρήγορη αναζήτηση στο προφίλ της θα βρείτε από αρνάκι σε ουζμπεκική συνταγή, μπόλικα ρωσικά ζυμαρικά, λαγό με πλιγούρι, γεμιστές πιπεριές όπως τις κάνουν οι Αζέροι... Εν ολίγοις, άπειρα βιντεάκια με συνταγές, ακατανόητα φαγητά, γερές δόσεις απόλαυσης και καμία ενοχή.

«Μου αρέσει να τρώω. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω δίαιτα. Ξέχνα το! Απλώς προσέχω πόσο τρώω. Σίγουρα θα ήθελα να χάσω μερικά κιλά, αλλά δεν θέλω να είμαι κοκαλιάρα, σαν αυτές τις γυναίκες που λιμοκτονούν, με τα δυστυχισμένα πρόσωπα! Στο επάγγελμά μου χρειάζομαι μεγάλους πνεύμονες. Το επάνω μέρος του σώματός μου είναι ένα ή δύο μεγέθη μεγαλύτερο από το κάτω».

Άννα Νετρέμπκο Γιουσίφ Εϊβάζοφ Facebook Twitter
Με τον σύντροφό της, τον Αζέρο τενόρο Γιουσίφ Εϊβάζοφ. Φωτ.: Julian Hargreaves

Η μεγάλη σταρ της Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, μεταξύ πολλών άλλων λυρικών θεάτρων, με το αποκλειστικό συμβόλαιο με την Deutsche Grammophon από το 2003, γεννήθηκε το 1971 στο Κρασνοντάρ της Ρωσίας και στην εφηβεία πήγε στην Αγία Πετρούπολη με τη φιλοδοξία να γίνει ηθοποιός. Κατέληξε να σπουδάζει φωνητική στο ωδείο της πόλης, ώσπου ο μέγας μαέστρος Βαλέρι Γκεργκίεφ τη συνάντησε σε οντισιόν για παραγωγή της Όπερας των Κίροφ, κατάλαβε αμέσως πόσα κιλά χρυσάφι αξίζει η φωνή της και το 1995 τη σύστησε στο κοινό του Σαν Φρανσίσκο, όπου η Νετρέμπκο έκανε το αμερικανικό ντεμπούτο της ως Λουντμίλα στο Ρουσλάν και Λουντμίλα.  

Σήμερα ζει σε ένα τεράστιο διαμέρισμα στο πανάκριβο Upper West Side, το οποίο έχει υπέροχη θέα στον ποταμό Χάντσον, πολλές έντονες ροζ-φούξια γωνιές, μια πολυθρόνα (στα ίδια χρώματα) που αποκαλεί θρόνο και κάμποσα τετραγωνικά, όπου βολεύει τα αμέτρητα φορέματά της, που της θυμίζουν ότι ποτέ δεν θα πάψει να ισορροπεί ανάμεσα στην κοριτσίστικη πλευρά και στον ρόλο της ντίβας. «Είμαι χαρούμενη εδώ. Όλοι το βλέπουν» λέει συχνά η βασίλισσα της Νέας Υόρκης. «Νομίζω ότι οφείλεται στην πόλη, στη ζωή εδώ, στο φως που μπαίνει από τα παράθυρά μου».

   

Ο άντρας της ζωής της είναι ο Αζέρος τενόρος Γιουσίφ Εϊβάζοφ. Συναντήθηκαν στην παραγωγή της Manon Lescaut στην Όπερα της Ρώμης το 2014 και, αναβιώνοντας την υπόθεση του έργου (εκείνος υποδυόταν  τον Ιππότη ντε Γκριέ, αντικείμενο του πόθου της Μανόν), ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν ενάμιση χρόνο αργότερα στη Βιέννη, σε μια τελετή που είχε την υπογραφή της: εκείνη με παραμυθένιο νυφικό –φορούσε μια τιάρα αξίας 2 εκατομμυρίων ευρώ από τη Chopard, της οποίας είναι πρέσβειρα– κι εκείνος μια στραφταλιζέ ρεντικότα!

Ανίτα Ρατσβελισβίλι Άννα Νετρέμπκο Facebook Twitter
H Ανίτα Ρατσβελισβίλι με την Άννα Νετρέμπκο στην «Αΐντα» του Βέρντι που ανέβηκε στη Μετροπόλιταν Όπερα το 2018.

Όσο για τη φιλία της με την Ανίτα Ρατσβελισβίλι, πρόκειται για σχέση μοναδικής χημείας των δύο κορυφαίων πρωταγωνιστριών της Μετροπόλιταν τα τελευταία χρόνια. Στην Ανίτα, η συνύπαρξη και συνεργασία με τη Νετρέμπκο στον νεοϋορκέζικο ναό της όπερας εξασφαλίζει χαρά, ασφάλεια, σημαντικές συμβουλές (ποτέ δεν έκρυψε ότι την εμπιστεύεται τυφλά) αλλά και θερμές κριτικές. Μία από αυτές, η μνημειώδης των «New York Times» το 2018 μετά τη συνύπαρξή τους στην Αΐντα του Βέρντι (ας συμπεριλάβουν, παρακαλώ, την κορυφαία αυτή στιγμή τους στο γκαλά, στο Καλλιμάρμαρο), όπου ούτε λίγο ούτε πολύ έγραφαν πως αν θέλει κανείς να νιώσει το μεγαλείο του Βέρντι και του έργου, θα πρέπει να ακούσει τις δυο τους.

Να, όπως θα συμβεί στην Αθήνα σε σχεδόν έναν μήνα, όταν η κορυφαία σοπράνο του εικοστού πρώτου αιώνα θα συναντήσει στον μοναδικό αυτόν χώρο την «καλύτερη μέτζο σοπράνο της εποχής μας» (σύμφωνα με τον Ρικάρντο Μούτι). Χωρίς αμφιβολία, το γεγονός του καλοκαιριού, αν όχι της χρονιάς, έκλεισε για τις 10 Ιουλίου.

Info:

All Star Γκαλά Βέρντι

10 Ιουλίου 2021 / Ώρα έναρξης 21.30

Παναθηναϊκό Στάδιο (Καλλιμάρμαρο)

Μουσική διεύθυνση: Φιλίπ Ωγκέν

Σολίστ: Άννα Νετρέμπκο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Γιουσίφ Εϊβάζοφ, Δημήτρης Πλατανιάς

Με την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Πρακτικές πληροφορίες

Η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει σχεδιάσει ένα πλέγμα ενεργειών για την ασφάλεια του κοινού, των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στο Καλλιμάρμαρο. Με βάση τις οδηγίες του ΥΠΠΟΑ και της ΓΓΠΠ, έχουν προβλεφθεί ασφαλείς αποστάσεις ανάμεσα στους θεατές, ανάμεσα στο κοινό και τη σκηνή και ανάμεσα στους καλλιτέχνες πάνω στη σκηνή.

> Η προσέλευση του κοινού θα ξεκινήσει στις 19.30

> Η συναυλία θα ξεκινήσει στις 21.30

> Η διάρκεια της συναυλίας θα είναι περίπου 95 λεπτά

> Δεν θα πραγματοποιηθεί διάλειμμα

> Όλες οι θέσεις είναι αριθμημένες και ονομαστικές

> Τα εισιτήρια είναι προσωπικά και μη μεταβιβάσιμα

> Η ταξιθεσία θα φροντίζει να καθοδηγεί τους θεατές στις θέσεις τους

> Τιμές εισιτηρίων: 15€, 25€, 35€, 45€, 50€, 55€, 60€, 65€, 70€, 80€, 85€, 100€, 150€, 160€, 170€, 180€, 200€, 230€, 250€ / Φοιτητικό, παιδικό: 15€

> Προπώληση: ticketservices.gr, www.nationalopera.gr, καταστήματα Public

> Έναρξη προπώλησης: Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021, στις 12.00

> Πληροφορίες: Ταμεία ΕΛΣ, 2130885700 (καθημερινά 09.00-21.00)

Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Συνδιοργάνωση με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανίτα Ρατσβελισβίλι: Από τη Μετροπόλιταν στη Ρωμαϊκή Αγορά

The Diva / Ανίτα Ρατσβελισβίλι: Από τη Μετροπόλιταν στη Ρωμαϊκή Αγορά

Η επόμενη μεγάλη σταρ της όπερας, η Γεωργιανή Ανίτα Ρατσβελισβίλι, που έχει χαρακτηριστεί ως η καλύτερη μέτζο του πλανήτη στις μέρες μας, ανοίγει πανηγυρικά αυτό το Σάββατο τον θεσμό του ΥΠΟΑ «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» με ένα ρεσιτάλ της Λυρικής στη Ρωμαϊκή Αγορά.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
#BREAKBINARY: Ο βαρύτονος Γιώργος Ιατρού για την όπερα και την drag persona του

#Breakbinary / #BREAKBINARY: Ο βαρύτονος Γιώργος Ιατρού για την όπερα και την drag persona του

Έπειτα από τις σπουδές του στη μοριακή βιολογία και το λυρικό τραγούδι και παράλληλα με τη θητεία του στις όπερες της Ευρώπης αλλά και στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ο Γιώργος Ιατρού δημιούργησε πρόσφατα την drag persona Νίνα Νάη, ξεδιπλώνοντας ένα ακόμα ταλέντο του.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ