Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου

Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου Facebook Twitter
0

Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου Facebook Twitter

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ LIFO.gr:

Μια επιλογή δεκατριών τραγουδιών απ' το νέο διπλό άλμπουμ, λίγες μέρες πριν αυτό κυκλοφορήσει.

Η ημερομηνία κυκλοφορίας είναι η 26η Μαΐου

*Εικοσιπέντε παλιά ελληνικά τραγούδια που έρχονται από το μέλλον, σε ένα album με ρεμπέτικα, λαϊκά, σμυρναίικα και άλλα αγαπημένα του. Είναι ένα αφιέρωμα στα τραγούδια των προγόνων και των δασκάλων του και ταυτόχρονα ένα αφιέρωμα στο αγαπημένο του όργανο, την κιθάρα. Σε αυτό το διπλό άλμπουμ, o  Νίκος Πορτοκάλογου επιλέγει τραγούδια που αγάπησε απ’ την «Ανατολή» και τα σμιλεύει με όργανα, γραμμές και χρώματα της Δύσης. Τα παντρεύει όλα αρμονικά. Τον Τσιτσάνη με τον Jimi Hendrix, τον Γιοβάν Τσαούς με τους Τhe Beatles, τον Παναγιώτη Τούντα με τον Johnny Cash, τους ανατολίτικους αμανέδες με τις slide κιθάρες της δύσης.

Οι ηχογραφήσεις ξεκίνησαν πέρυσι τον Απρίλη. Ο Πορτοκάλογλου το ηχογράφησε ολόκληρο στο δικό του στούντιο, παίζοντας ο ίδιος το κάθε όργανο. To εικαστικό της έκδοσης επιμελήθηκε ο Γιάννης Κουρούδης (Κ2 Design)

 

Αποκλειστικό streaming της νέας δουλειάς του Νίκου Πορτοκάλογλου Facebook Twitter

 

Σημείωμα του Νίκου Πορτοκάλογλου:

Πώς να αρχίσω / τι να σου πω γι’ αυτή τη δουλειά / ό,τι κι αν γράφω είναι λίγο / κρύο και άψυχο / στο’ πα και στο ξαναλέω μη μου γράφεις γράμματα / γιατί γράμματα δεν ξέρω και με πιάνουν κλάμματα / delete / κενό / πάλι απ’ την αρχή / μόνο σκόρπιοι στίχοι και σκόρπιες σκέψεις / σαν το κολάζ απέναντί μου / το πλοίο θα σαλπάρει για λιμάνια ξένα / μαζί του θα σε πάρει αγάπη μου και σένα / ένα χρόνο τώρα μόνος εδώ στο υπόγειο / με τα τραγούδια του παππού και του πατέρα μου / και τις φτερωτές κιθάρες μου / μες του Αιγαίου τα νερά άγγελοι φτερουγίζουν / και μέσα στο φτερούγισμά τους τριαντάφυλλα σκορπίζουν / φόρος τιμής στους προγόνους και δασκάλους / ανώνυμους και επώνυμους / ίσως όχι «έντεχνους» αλλά σίγουρα ιδιοφυείς / φόρος τιμής και στον εφηβικό μου έρωτα που κρατάει ακόμα, την κιθάρα / ότι κι αν πω δε σε ξεχνώ και μπρος στην πόρτα σου περνώ / σου λέω λόγια μαγικά με την κιθάρα μου γλυκά / Τσιτσάνης και Χέντριξ / ψυχεδελικά ηπειρώτικα μπλουζ / Γιοβάν Τσαούς, Abbey Road, Ζαμπέτας και Φατμέ / δυο αγάπες πολεμάνε μέσα μου βαθιά / μη μ’ αφήσουν πως φοβάμαι μα δεν αφήνω και καμιά / γιατί το κάνω αυτό / γιατί αυτή η μανία / απ’ τον περσινό Απρίλη να ηχογραφώ ατελείωτες ώρες / παίζοντας μόνος όλα τα όργανα / το πλήρωσα με εγχείρηση στη μέση το καλοκαίρι / αλλά συνέχισα μέχρι τον φετινό Απρίλη / κι ας μη μου ‘χεις χαρίσει ποτέ ένα χάδι ως τώρα / με ρωτάς κι εσύ για το κάνω / τι νόημα έχει / τραγούδια που έρχονται από άλλοτε και ήχοι που έρχονται από αλλού συναντιούνται εδώ και τώρα / πρώτη φορά δουλεύω τόσο μόνος / πρώτη φορά με τόσο μεγάλη παρέα / μάτια σαν και τα δικά σου δεν υπάρχουν στον ντουνιά / κι όποιος τα γλυκοφιλήσει χάρο δε φοβάται πια / χάνομαι μεσ’ τις φωτογραφίες / τα πιο δικά μας πράγματα, τα δικά μας μέρη, οι δικοί μας άνθρωποι / ίσως να ‘ναι τελικά οι πιο άγνωστοι, οι πιο ξένοι / εγώ ο ξένος / εγώ ο ξένος / κοιτάζω το εξώφυλλο που μου έστειλε ο φίλος μου ο Γιάννης / χαίρομαι σαν παιδί / η κιθάρα, ο ήλιος, ο γαλάζιος ορίζοντας, το καραβάκι / το κρεμάω κι αυτό μέσα στο κολάζ / είναι’ οι θάλασσες μεγάλες και το πλοίο μου μικρό / κάποια μέρα σας τις άλλες θα μ’ ακούσεις να χτυπώ / η Μαρίνα σ’ αυτή τη φωτογραφία απ’ τα πρώτα ραντεβού μας / μικρότερη απ’ ότι είναι τώρα η κόρη μας / το φεγγάρι κάνει κύκλο στης αγάπης μας τον κήπο / το κορίτσι μας είναι πια γυναίκα που δε σταματά να με εκπλήσσει / το τραγούδι που τη συγκίνησε είναι της εποχής της γιαγιάς της / χθες το βράδυ ονειρεύτηκα πως ήσουνα κοντά μου / οι γονείς μου νέοι, ερωτευμένοι ατενίζουν με ενθουσιασμό το μέλλον / και φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη / που ‘ναι σα τριαντάφυλλα του Απρίλη / ο γιος μου γυρνάει απ’ το σχολείο με ακουστικά στα αυτά και λοξό χαμόγελο / ακούει κάτι όσο γίνεται πιο θορυβώδες / εκείνος ο αλήτης του ’60 μαζί με τον άσωτο υιό του ’80 σήμερα μάλλον ακούνε Black Keys / μπορεί και Arctic Monkeys / απ’ τον τόπο που είμαι εγώ ξέρουν ν’ αγαπούν / ξέρουν τον καϋμό να κρύβουν, ξέρουν να γλεντούν / θα μάθω κι εγώ ποτέ; / απ’ τη Σμύρνη στη Νέα Σμύρνη μέσω Βόλου / θυμάμαι τη γιαγιά Σοφία και τις ιστορίες της για την προσφυγιά / για τον χαμένο παράδεισο / για τον παππού που πέθανε στην κατοχή / κι όμως την θυμάμαι γελαστή / ελπίζω να μ’ έχει συγχωρέσει για τα καψόνια που της έκανα στην εφηβεία / οι κακές αναμνήσεις να γίνουν φιλιά / και ας παν στην ευχή τα παλιά / στα χρόνια του λυκείου μισούσα τα δημοτικά και τα λαϊκά / ήταν το σάουντρακ της χούντας / η μεγάλη μας απόδραση το ροκ κι ο Σαββόπουλος / μήλο μου κόκκινο ρόιδο βαμμένο / γιατί με μάρανες τον πικραμένο / 21 χρονώ στις Βρυξέλλες / Σχολή Καλών Τεχνών / στη δισκοθήκη του θείου Άλκη, η Μπέλλου να τραγουδά / σας απόκληρος γυρίζω στην κακούργα ξενιτιά / 4 μήνες που έμεινα εκεί μόνο αυτό άκουγα / το άλλο ροκ / μετά επέστρεψα με το τρένο / ακόμα επιστρέφω / από πείσμα και τρέλα / παράδοση; Μεγάλο ψέμα / τίποτα δε σου παραδίδεται δωρεάν / πρέπει να τα κερδίσεις όλα μόνος σου ξανά / με ταξίδι μακρύ και δύσκολο / σαν τον παππού όλων μας, τον Οδυσσέα / Αιγαίο μου γαλήνεψε τα γαλανά νερά σου / να’ ρθούνε τα ξενάκια σου στα ποθητά νησιά σου / πάμε λοιπόν μια βόλτα στην άγνωστη πατρίδα / δε θέλω μόνος / θέλω με σένα / πάμε να δούμε απ’ την αρχή τα πιο δικά μας μέρη σαν λιμάνια ξένα…

 

Νίκος Πορτοκάλογλου / Πρώτες μέρες της άνοιξης 2014

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ