Live

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
H live μπάντα των Austra αποτελείται από την Katie Stelmanis στα φωνητικά, τη Maya Postepski στα ντραμς, τον Dorian Wolf στο μπάσο και τον Ryan Wonsiak στα πλήκτρα.
0

Οι Austra είναι μια electro-pop μπάντα με house και synthwave στοιχεία από τον Καναδά και αποτελούν ουσιαστικά το προσωπικό πρότζεκτ της Katie Stelmanis. Σχηματίστηκαν το 2009 και μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει τρεις δίσκους. Έχουν επισκεφτεί ήδη μία φορά την Αθήνα, το 2015, για τη συναυλία τους στο πλαίσιο του Plisskën Festival και την προώθηση του δεύτερου άλμπουμ τους «Olympia». Επιστρέφουν εκ νέου στα μέρη μας για να μας παρουσιάσουν την τελευταία τους δουλειά με τίτλο «Future Politics», η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους. Λίγες ώρες πριν από το live τους στο Fuzz Club και το μετέπειτα ταξίδι τους σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, αυτά είναι τα δέκα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τους Austra.

• Η Katie Stelmanis, εμπνεύστρια και κινητήριος μοχλός του γκρουπ, γεννήθηκε το 1985 και μεγάλωσε στο Τορόντο του Καναδά. Έχει λετονικές και ιταλικές ρίζες. Τα βασικά μουσικά της ερεθίσματα προέρχονται από τον κόσμο της όπερας και της κλασικής μουσικής. Στα δέκα της ξεκίνησε να τραγουδάει στην παιδική χορωδία της καναδικής όπερας και έχει δηλώσει πως μέχρι τα 19 είχε εμμονή με την όπερα και τον Κλοντ Ντεμπισί, ενώ οι Radiohead και οι Nine Inch Nails ήταν οι πρώτες ροκ μπάντες που την ενέπνευσαν να φτιάξει δική της μουσική.

Οι Austra κυκλοφόρησαν το 2011 τον παρθενικό τους δίσκο με τίτλο «Feel it break». Μέσα από τον δίσκο αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα φωνητικά της Stelmanis, που πολλά Μέσα τα παρομοίασαν με αυτά της Kate Bush και της Zola Jesus.

• Το 2004 σχημάτισε το πρώτο της γκρουπ μαζί με τη Maya Postepski, που παίζει ντραμς στους Austra, και την Emma McKenna. Ονομάζονταν Galaxy και κυκλοφορήσαν έναν δίσκο το 2006 χωρίς να έχουν υπογράψει σε κάποιο label. Tην ίδια περίοδο η Stelmanis άρχισε να φτιάχνει μόνη της ηλεκτρονική μουσική στο υπνοδωμάτιό της, ενώ παράλληλα έγραφε σάουντρακ με industrial ήχο για τον καλλιτέχνη Zeesy Powers. Ο Powers την έπεισε να παρουσιάσει live τις δουλειές της και τελικά η Καναδή μουσικός κυκλοφόρησε το 2008 το προσωπικό της ντεμπούτο με τίτλο «Join Us» στην ανεξάρτητη δισκογραφική κολεκτίβα Blocks Recording Club με έδρα το Τορόντο.

• Η Stelmanis αποφάσισε να εγκαταλείψει το δικό της όνομα για να κυκλοφορήσει τους δίσκους της, έτσι ώστε να τραβήξει περισσότερο την προσοχή του κοινού αλλά και γιατί πολύς κόσμος πίστευε πως παίζει folk μουσική. Έτσι, εμφανίστηκε με τη live μπάντα της για πρώτη φορά ως Private Life στο SXSW Festival του Όστιν το 2010, όνομα το οποίο επίσης άλλαξαν μόλις υπέγραψαν στη δισκογραφική Domino, καθώς συνειδητοποίησαν πως ήταν ήδη πιασμένο από μια άλλη, άσημη μπάντα. Κατέληξαν στο Austra, επειδή είναι το μεσαίο όνομα της Stelmanis και παράλληλα έτσι ονομάζεται η θεά του φωτός στη λετονική μυθολογία.

• Οι Austra κυκλοφόρησαν το 2011 τον παρθενικό τους δίσκο με τίτλο «Feel it break». Μέσα από τον δίσκο αναδείχθηκαν τα ιδιαίτερα φωνητικά της Stelmanis, που πολλά Μέσα τα παρομοίασαν με αυτά της Kate Bush και της Zola Jesus. Το «Lose It» αποτέλεσε το βασικό single του δίσκου αλλά και τη μεγαλύτερη επιτυχία τους μέχρι σήμερα και υπήρξε μια περίοδος που παιζόταν αρκετά στα διεθνή και εγχώρια εναλλακτικά ερτζιανά. Το άλμπουμ προτάθηκε για το βραβείο Polaris, το αντίστοιχο καναδικό Grammy, αλλά έχασε από το «Suburbs» των Arcade Fire.

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
Κατέληξαν στο Austra, επειδή είναι το μεσαίο όνομα της Stelmanis και παράλληλα έτσι ονομάζεται η θεά του φωτός στη λετονική μυθολογία.

• Το «Feel it break» ψηφίστηκε ως δίσκος της χρονιάς από τα περιοδικά «Toronto Star» και «New York» (κάποτε βασικός ανταγωνιστής του «New Yorker») για το 2011, φτάνοντας παράλληλα στο νούμερο 22 της κατηγορίας US Heat του Billboard, χωρίς όμως αυτή να είναι η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία τους, καθώς οι δύο επόμενοι δίσκοι των Austra, «Olympia» και «Future Politics», έφτασαν στο 9 και στο 7 αντίστοιχα του ίδιου chart.

• Το «Olympia» κυκλοφόρησε το 2013 και βρήκε την μπάντα με έναν κάπως διαφοροποιημένο και πιο προσβάσιμο ήχο, ο οποίος τους χάρισε περισσότερο κοινό. Όπως έχει δηλώσει η Stelmanis, τα τραγούδια είναι επηρεασμένα κυρίως από την πρώιμη house μουσική των σκηνών του Σικάγο και του Ντιτρόιτ. Ανάμεσα στις επιρροές του δίσκου συγκαταλέγονται και οι Portishead. Το άλμπουμ πήρε το όνομά του από το νεογέννητο μωράκι των ιδιοκτητών του στούντιο όπου ηχογραφήθηκε και πραγματεύεται κυρίως ζητήματα σεξουαλικής και φυλετικής ταυτότητας. Η ίδια η Stelmanis αυτοχαρακτηρίζεται queer και μέσα από τα τραγούδια και τις ενέργειές της έχει φανερώσει την ευαισθησία της πάνω σε αυτό το θέμα.

• Το φετινό άλμπουμ των Austra ονομάζεται «Future Politics» και πηγή έμπνευσής του είναι τα βιβλία φιλοσοφίας και επιστημονικής φαντασίας που διάβαζε η Stelmanis την περίοδο που έμενε στην Πόλη του Μεξικού. Ο λόγος για τα «Inventing the future: Postcapitalism in a world without work» και «The accelerationist manifesto» μέσα από τα οποία γνώρισε τη σχολή του «ολισμού», σύμφωνα με την οποία το σώμα συνδέεται βαθύτερα με το σύμπαν για την επίτευξη βαθύτερης πνευματικής διαύγειας.

Απόψε οι Austra από τον Καναδά ετοιμάζονται να καταλάβουν τη σκηνή του Fuzz Facebook Twitter
H Katie Stelmanis σε μια συνέντευξή της στο «Line of best fit» αναφέρει πως η καλύτερη περιγραφή για το μέλλον που πραγματεύεται το άλμπουμ βρίσκεται στα λόγια του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που φροντίζουν γι' αυτό σήμερα».

• Το τέλος του καπιταλισμού μέσα από την τεχνολογία, ο φόβος για ένα δυστοπικό μέλλον αλλά και η ελπίδα για έναν πλανήτη όπου ο άνθρωπος και η φύση θα συμβιώνουν αρμονικότερα είναι μερικές από τις κεντρικές θεματικές του «Future Politics». Σύμφωνα με τη Stelmanis, είναι ταυτόχρονα ο πιο πολιτικός και ρομαντικός δίσκος της, ενώ δηλώνει πως γράφτηκε πριν από τις ραγδαίες, πολιτικές εξελίξεις του δεύτερου μισού του 2016, προσδίδοντας έτσι μια προφητική διάσταση στο άλμπουμ. Σε μια συνέντευξή της στο «Line of best fit» αναφέρει πως η καλύτερη περιγραφή για το μέλλον που πραγματεύεται το άλμπουμ βρίσκεται στα λόγια του Malcolm X: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που φροντίζουν γι' αυτό σήμερα». Στο εξώφυλλο με το κόκκινο φόντο απεικονίζεται ένα άλογο κι ένας φανταστικός χαρακτήρας που ονομάζεται «Revolutionary Rhonda», μια σούπερ-ηρωίδα που μας επισκέπτεται από το μέλλον για να βοηθήσει την ανθρωπότητα να διαλέξει το σωστό μονοπάτι.

• Πέρα από τους Austra, η Stelmanis έχει συμμετάσχει στον δίσκο «The chemistry of common life» της hardcore punk μπάντας Fucked Up, ενώ έχει γράψει και τρία τραγούδια μαζί με τους Death In Vegas για τον δίσκο τους «Trans-Love Energies». Έχει δηλώσει πως το αγαπημένο της κομμάτι απ' όσα έχει τραγουδήσει είναι το «Crying» του Roy Orbinson, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην deluxe έκδοση του «Feel it break».

• H live μπάντα των Austra αποτελείται από την Katie Stelmanis στα φωνητικά, τη Maya Postepski στα ντραμς, τον Dorian Wolf στο μπάσο και τον Ryan Wonsiak στα πλήκτρα.

 

Austra - Future Politics

Info:

Οι Austra θα εμφανιστούν στο Fuzz Live Music Club στις 3 Νοεμβρίου, με είσοδο 22-25 ευρώ. Το live ανοίγει η Ela Minus.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Μουσική
0

Live

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Rockbitch: το φεμινιστικό συγκρότημα με τα παγανιστικά sex shows (NSFW)

Πρόσωπα / Rockbitch: το φεμινιστικό συγκρότημα με τα παγανιστικά sex shows (NSFW)

Ο κόσμος μας προφανώς δεν ήταν έτοιμος για ένα γυναικείο συγκρότημα που ζούσε σε ένα φεμινιστικό κοινόβιο, διάνθιζε τις συναυλίες του με live σεξ και επέλεγε τις groupie με το «χρυσό προφυλακτικό».
IRENE D'ATHENES

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ