Aυτό το κουαρτέτο εγχόρδων παίζει στο Fringe Festival του Εδιμβούργου από Βιβάλντι μέχρι Guns'n'Roses και Avicii

Aυτό το κουαρτέτο εγχόρδων παίζει στο Fringe Festival του Εδιμβούργου από Βιβάλντι μέχρι Guns'n'Roses και Avicii Facebook Twitter
1

Aυτό το κουαρτέτο εγχόρδων παίζει στο Fringe Festival του Εδιμβούργου από Βιβάλντι μέχρι Guns'n'Roses και Avicii Facebook Twitter
«Ξεκινάμε από την εποχή Μπαρόκ και τον ήχο των κλασικών οργάνων και καταλήγουμε στο σήμερα με ηλεκτρικά όργανα σε metal, house και electropop επιλογές» Φωτο: Νίκος Νικολαΐδης/LIFO
 

 Οι STORM String Quarτet είναι ένα κλασικό κουαρτέτο εγχόρδων που ερμηνεύουν από κλασική και κινηματογραφική μουσική, μέχρι ποπ, ροκ, μέταλ αλλά και ηλεκτρονική και club - και διασκευές αλλά και δικές τους συνθέσεις, με έναν πολύ δυναμικό τρόπο.

Πιστεύουν στο δικαίωμα πρόσβασης στη μουσική από όλους και παλεύουν γι' αυτό. Δείτε τους να το αποδεικνύουν έμπρακτα σ' αυτό το καταπληκτικό βίντεο:

 


(Είναι ένα εξαιρετικό βίντεοκλίπ για κωφούς, στο οποίο παίζουν ένα κομμάτι των Coldplay σε άτομο με προβλήματα ακοής, καθώς ο διερμηνέας του εξηγεί τη μουσική.)

 

Το σχήμα τους επιλέχθηκε φέτος να εμφανιστεί σε έναν από τους μεγαλύτερους χώρους του Fringe Festival του Εδιμβούργου. Το Fringe είναι το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό Φεστιβάλ της Ευρώπης και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου. «Είμαστε ενθουσιασμένοι γι' αυτό» λένε στο LIFO.gr. 

 

Ο Έκτορας Λάππας (βιολί), η Μαρία Ζαχαριάδου (βιολί), ο Ρενάτο Δαμονίτσα (βιόλα) και η Μαίρη Χρίστοβα (βιολοντσέλο) μας μίλησαν με αφορμή την εμφάνισή τους στο Fringe. 

 

—Καταρχάς, πώς φτιάχτηκε το κουαρτέτο;

Οι STORM είναι παιδί του Έκτορα. Η σύλληψη και η γέννησή του ανήκει σ’αυτόν και στο ανήσυχο καλλιτεχνικό του πνεύμα. Ένα κουαρτέτο εγχόρδων που συγκεντρώνει στη μουσική του αλλά και στον τρόπο ερμηνείας του, όλα τα στοιχεία μιας καταιγίδας (STORM): ορμή, λάμψη, ενέργεια, δύναμη και καταφέρνει να τα συνδυάσει με την αγάπη, την αγκαλιά, τη δημιουργία. Ένα κουαρτέτο που μπορεί να κινείται με μεγάλη ευελιξία ανάμεσα σε φαινομενικά αταίριαστα είδη μουσικής και να τα ερμηνεύει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Μας ενθουσίασε η ιδέα. Είμαστε μαζί από τον Αύγουστο του 2013 και δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό το παιδί που το νιώθουμε πλέον δικό μας.

—Παίζετε πολλά είδη. Πώς επιλέγετε τα κομμάτια;

Τα κομμάτια επιλέγονται με βάση το ρυθμό, την ενέργεια, το μουσικό τους ενδιαφέρον αλλά και το προσωπικό μας γούστο. Όλοι μας προτείνουμε κομμάτια, αλλά την τελική απόφαση την παίρνει σε κάθε περίπτωση ο Έκτορας που είναι αυτός που διασκευάζει και συνθέτει τη μουσική μας.

(Εδώ διασκευάζουν Nirvana)

—Τι θέλατε να γίνετε μικροί και πως μπήκε η μουσική στη ζωή σας;

Αν δεν είχαμε τους γονείς μας να μας μυήσουν στη μουσική που αγαπούσαν τόσο πολύ και αν και αυτή δεν ήταν τόσο μαγική, τώρα θα μιλούσες με έναν ποδοσφαιριστή, μια γιατρό, μια δικηγόρο και έναν… παρτιζάνο!

—Πόσο εύκολο είναι κάποιος να ασχολείται με τη τέχνη στην Ελλάδα της κρίσης;

Σίγουρα δεν είναι εύκολο, ειδικά αν κάποιος περιμένει να ζήσει από την τέχνη. Όμως αυτές οι δύσκολες περίοδοι είναι πιστεύουμε αυτές που γεννούν αυθεντικά και ποιοτικά έργα τέχνης, γιατί ακριβώς η δημιουργία πηγάζει αποκλειστικά και μόνο από την εσωτερική ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία, αποτυπώνει καθαρά τις ευαισθησίες του καλλιτέχνη και δεν έχει κίνητρα που μπορούν ως ένα βαθμό να την αλλοιώσουν. Και είναι αυτή που καταφέρνει να αγγίξει τις ψυχές των ανθρώπων, ακόμη και όταν η κρίση τις έχει θωρακίσει και σκληρύνει. Σε κάθε περίπτωση η τέχνη είναι αυτή που μπορεί να επαναφέρει χαμένες αξίες και ιδανικά, να γεφυρώσει πολιτισμούς και γιατί όχι; Να βοηθήσει στην ουσιαστική αναγέννηση της Ευρώπης μέσα από διεργασίες που οδηγούν στην πνευματική και ψυχική ανάταση των ανθρώπων.

Aυτό το κουαρτέτο εγχόρδων παίζει στο Fringe Festival του Εδιμβούργου από Βιβάλντι μέχρι Guns'n'Roses και Avicii Facebook Twitter
Φωτο: Κωνσταντίνος Φούντος/LIFO.gr

—Πώς προέκυψε η εμφάνιση στο Fringe;

Με πολλή δουλειά, πίστη σε αυτό που κάνουμε, και... λίγη τύχη! Με παρότρυνση μιας φίλης, στείλαμε υλικό μας στο Φεστιβάλ και επιλεχθήκαμε να εμφανιστούμε σε έναν από τους μεγαλύτερους χώρους του. Ακόμη δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι είμαστε μέρος του μεγαλύτερου καλλιτεχνικού γεγονότος της Ευρώπης.

—Τι σκέφτεστε να παίξετε εκεί; 

Στο Εδιμβούργο θα παρουσιάσουμε ένα διαφορετικό πρότζεκτ, στο οποίο προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε αλλά ταυτόχρονα και να προβάλλουμε ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων των μουσικών οργάνων μας - αγγίζοντας μουσικές από διάφορα είδη και εποχές. Μια δική μας ιστορία ενός κουαρτέτου που ξεκινάει από την εποχή Μπαρόκ και τον ήχο των κλασικών οργάνων και καταλήγει στο σήμερα με ηλεκτρικά όργανα σε house και electropop επιλογές, αφού εμφανιζόμαστε στο πιο φημισμένο nightclub της Σκωτίας. Vivaldi, Beatles, Scorpions, Guns'n'Roses Αvicii κ.α, μπορούν και συνυπάρχουν στο ίδιο setlist.

—Ποιο είναι το όνειρό σας για το σχήμα;

Θέλουμε με τη μουσική μας να αγγίξουμε και να αγκαλιάσουμε όσο περισσότερους ανθρώπους μπορούμε, σε όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη του κόσμου...

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ