Creative Space/Spectraliquid

Creative Space/Spectraliquid Facebook Twitter
0

Μπορεί να μην είναι καινούργιο φαινόμενο και στο εξωτερικό να το συναντάς σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, αλλά η έκρηξη των μικρών εταιρειών που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική αρχίζει να γίνεται τάση και στην Ελλάδα. Αυτό που είναι άξιο προσοχής για κάποιες από αυτές είναι ότι, ενώ εδώ περνούν σχεδόν απαρατήρητες, στο εξωτερικό έχουν αρχίσει ήδη να προκαλούν αίσθηση με πολύ καλές κριτικές, airplay σε δημοφιλείς σταθμούς και πωλήσεις που είναι πολύ μεγαλύτερες από των περισσότερων ελληνικών hit. Η Creative Spaceκαι η Spectraliquid, που κυκλοφορούν κυρίως ηλεκτρονική μουσική καλύπτοντας ένα ευρύ ηχητικό φάσμα της, δημιουργήθηκαν ως μέσα έκφρασης δημιουργικών ιδεών, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη βαρύτητα στα events που οργανώνουν. «Στην Αθήνα παρατηρούσα ένα κενό στο χώρο των events» λέει ο Νίκος της Creative Space. «O ήχος στο 99% απ' αυτά ήταν απαράδεκτος (κι ακόμα είναι), το VJing δεν υπήρχε παρά στη μορφή "screen saver", η πειραματική μουσική, κυρίως στην πιο "ακαδημαϊκή", non-dance πλευρά της, ήταν περιορισμένη σε χώρους που απευθύνονταν σε λίγους. Μέσα από τα events που ξεκινήσαμε με τον Αποσυντονισμό, τους μόνιμους συνενόχους μας εκείνη τη χρονιά, το 2004, προσπαθήσαμε να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο: πειραματική dance μουσική σε χώρους πιο «underground», ανοιχτούς σε όλους. Αρχικά σε υπόγεια μικρών μαγαζιών και στη συνέχεια, όταν είδαμε ότι υπάρχει ανταπόκριση, σε πανεπιστημιακά άσυλα, με το visual κομμάτι να έχει ίδιο βάρος με το ακουστικό, με πραγματικά ηχοσυστήματα και καλεσμένους που σεβόμαστε, Έλληνες και ξένους. Γενικά, ήταν όλα αυτά που θα θέλαμε να βλέπουμε στα αθηναϊκά κλαμπ με πολύ μικρή ή ελεύθερη είσοδο».

Ο πυρήνας της Spectraliquid αποτελείται από 4 άτομα: τον Άγγελο (Mobthrow), τον Κώστα (Subheim), τον Γιάννη (Xsoz) και την Κάτια (Katja), που, εκτός από μέλη της εταιρείας και promoters, είναι και δημιουργοί που κυκλοφορούν ή ετοιμάζουν δουλειές τους στο label τους. «Ουσιαστικά η ιδέα ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2006» εξηγεί ο Κώστας. «Όλοι σπουδάζαμε στη Σάμο, σε μια πολύ κλειστή κοινωνία, που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε events, δεν υπήρχαν μουσική και ερεθίσματα και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι. Η αρχική ιδέα ήταν να φέρνουμε guests στην Αθήνα, να γίνουμε μια ομάδα promoter. Αρχίσαμε να κάνουμε event το 2007 στο Μικρό Μουσικό Θέατρο, και στην αρχή του 2008 είχαμε την πρώτη μας κυκλοφορία, μια συλλογή, την Konkrete, με αρκετά πειραματικό ήχο. Ακολούθησε το άλμπουμ ενός πολύ ιδιαίτερου καλλιτέχνη, του Blackfilm, το οποίο πήρε εξαιρετικές κριτικές στο εξωτερικό και είναι ήδη sold-out. «Όλους τους καλλιτέχνες τους βρίσκουμε μέσα από το MySpace» λέει. Έτσι προέκυψε και η συνεργασία τους με δυο πολύ γνωστά ξένα ονόματα από το χώρο του dubstep που δέχτηκαν να κυκλοφορήσουν τις νέες δουλειές τους στη σειρά Mutant Dubstepτης Spectraliquid, τον Άγγλο Ebolaκαι τον Ισπανό Cardopusher. «Ο ήχος και στα δύο ep δεν είναι καθαρόαιμο dubstep, είναι ένα cross gender που ξεφεύγει αρκετά από το είδος. Δεν είναι καθαρόαιμα τα releases μας, ούτε είμαστε προσανατολισμένοι αποκλειστικά εκεί. «Η Spectraliquid δεν είναι επιχείρηση» τονίζουν, «είναι κάτι συλλογικό στο οποίο έχουμε επενδύσει πολύ αγάπη και πολύ πάθος».

«Το κριτήριο είναι πάντα η ποιότητα» συνεχίζει ο Νίκος της C.S., «και αυτό για μένα σημαίνει ιδιαιτερότητα, σημαίνει πρωτοτυπία, σημαίνει συναίσθημα. Παρ' ότι οι κυκλοφορίες της εταιρείας καλύπτουν μια αρκετά μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικής μουσικής, αυτά είναι κοινά χαρακτηριστικά που πιστεύω ότι υπάρχουν σε όλες. Η Creative Space δεν ενδιαφέρεται για τίποτα generic, είτε αυτό λέγεται techno, dubstep, electronica, jazz ή μοντέρνα κλασική μουσική, όπως δεν ενδιαφέρεται και για τίποτα συναισθηματικά απαθές - κάτι πολύ συνηθισμένο στη σύγχρονη μουσική. Ίσως επιχειρηματικά να μην είναι η καλύτερη επιλογή, αφού το κοινό προτιμάει να ταυτίζει ένα label με ένα συγκεκριμένο ήχο, αλλά ποτέ δεν είδα τη C.S. σαν μια εταιρεία με τους στόχους που χρησιμοποιούνται στην καπιταλιστική αγορά, τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων και το κέρδος. Θα προτιμούσα και προσπαθώ να μας ταυτίζουν με ένα συγκεκριμένο τόνο-συναίσθημα-άποψη». Η C.S. έχει αποκλειστική συνεργασία με την Αγγλική Cargo, μια μεγάλη εταιρεία διανομής, και τoBoomkat, το σημαντικότερο on-line δισκάδικο της Ευρώπης τα τελευταία 3 χρόνια. «Ακόμα και πουθενά αλλού να μη βρίσκονται οι κυκλοφορίες σου, το Boomkat αρκεί για να πουλήσουν αρκετά ώστε να δουλέψει η εταιρεία» λέει ο Νίκος. Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει ένα single κι ένα άλμπουμ του Spyweirdosπου πάει πολύ καλά σε πωλήσεις έξω, δύο άλμπουμ του industrial ambient Αυστραλού συνθέτη Ollie Olsen, δύο του επίσης Αυστραλού «σκληροπυρηνικού»Nam Shub Of Enki, δύο του Ισπανού και designer του labelMario Ferrer και το εξαιρετικό νέο άλμπουμ του Σταύρου Γασπαράτου. Επίσης, φέτος κυκλοφόρησαν δύο βινύλια των technoCane και τα dubstep 12ιντσα των Sully, Starkey και Threnody. Το 2009 θα είναι πολύ δραστήριο και για τις δύο εταιρείες, αφού έχουν προγραμματίσει αρκετές κυκλοφορίες και event.

«Υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται στα event μας επειδή γουστάρουν» λέει ο Κώστας, «αλλά υπάρχουν κι αυτοί που δεν τους νοιάζει πού πάνε και δεν θα συγκρατήσουν τι είδαν. Με θλίβει ο κόσμος, δεν ξέρω πόσο είναι ένα trend αυτό που γίνεται με το dubstep, έστω και περιορισμένο, και όχι ένα κίνημα. Είναι ακόμα πιο θλιβερό όμως να βλέπω τις ουρές στην Ιερά Οδό με κόσμο που φοράει τα καλά του και πάει στα μπουζούκια. Είναι άλλη εντελώς κουλτούρα, ένας τρόπος ζωής και μια συμπεριφορά που με τρελαίνουν. Οι χώροι στην Αθήνα είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα. Κάποια φορά παίξαμε στο πάνω μέρος, σε ένα μαγαζί που ο ιδιοκτήτης δεν μας επέτρεπε να πάμε ούτε στην τουαλέτα, γιατί κάτω ήταν πιο κυριλέ και θα του χαλάγαμε το image!».

Δείγματα από τις κυκλοφορίες και των δύο εταιρειών στα www.myspace.com/creativespacerecs και www.myspace.com/spectraliquid, www.spectraliquid.com.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ