Creative Space/Spectraliquid

Creative Space/Spectraliquid Facebook Twitter
0

Μπορεί να μην είναι καινούργιο φαινόμενο και στο εξωτερικό να το συναντάς σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, αλλά η έκρηξη των μικρών εταιρειών που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική αρχίζει να γίνεται τάση και στην Ελλάδα. Αυτό που είναι άξιο προσοχής για κάποιες από αυτές είναι ότι, ενώ εδώ περνούν σχεδόν απαρατήρητες, στο εξωτερικό έχουν αρχίσει ήδη να προκαλούν αίσθηση με πολύ καλές κριτικές, airplay σε δημοφιλείς σταθμούς και πωλήσεις που είναι πολύ μεγαλύτερες από των περισσότερων ελληνικών hit. Η Creative Spaceκαι η Spectraliquid, που κυκλοφορούν κυρίως ηλεκτρονική μουσική καλύπτοντας ένα ευρύ ηχητικό φάσμα της, δημιουργήθηκαν ως μέσα έκφρασης δημιουργικών ιδεών, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη βαρύτητα στα events που οργανώνουν. «Στην Αθήνα παρατηρούσα ένα κενό στο χώρο των events» λέει ο Νίκος της Creative Space. «O ήχος στο 99% απ' αυτά ήταν απαράδεκτος (κι ακόμα είναι), το VJing δεν υπήρχε παρά στη μορφή "screen saver", η πειραματική μουσική, κυρίως στην πιο "ακαδημαϊκή", non-dance πλευρά της, ήταν περιορισμένη σε χώρους που απευθύνονταν σε λίγους. Μέσα από τα events που ξεκινήσαμε με τον Αποσυντονισμό, τους μόνιμους συνενόχους μας εκείνη τη χρονιά, το 2004, προσπαθήσαμε να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο: πειραματική dance μουσική σε χώρους πιο «underground», ανοιχτούς σε όλους. Αρχικά σε υπόγεια μικρών μαγαζιών και στη συνέχεια, όταν είδαμε ότι υπάρχει ανταπόκριση, σε πανεπιστημιακά άσυλα, με το visual κομμάτι να έχει ίδιο βάρος με το ακουστικό, με πραγματικά ηχοσυστήματα και καλεσμένους που σεβόμαστε, Έλληνες και ξένους. Γενικά, ήταν όλα αυτά που θα θέλαμε να βλέπουμε στα αθηναϊκά κλαμπ με πολύ μικρή ή ελεύθερη είσοδο».

Ο πυρήνας της Spectraliquid αποτελείται από 4 άτομα: τον Άγγελο (Mobthrow), τον Κώστα (Subheim), τον Γιάννη (Xsoz) και την Κάτια (Katja), που, εκτός από μέλη της εταιρείας και promoters, είναι και δημιουργοί που κυκλοφορούν ή ετοιμάζουν δουλειές τους στο label τους. «Ουσιαστικά η ιδέα ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2006» εξηγεί ο Κώστας. «Όλοι σπουδάζαμε στη Σάμο, σε μια πολύ κλειστή κοινωνία, που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε events, δεν υπήρχαν μουσική και ερεθίσματα και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι. Η αρχική ιδέα ήταν να φέρνουμε guests στην Αθήνα, να γίνουμε μια ομάδα promoter. Αρχίσαμε να κάνουμε event το 2007 στο Μικρό Μουσικό Θέατρο, και στην αρχή του 2008 είχαμε την πρώτη μας κυκλοφορία, μια συλλογή, την Konkrete, με αρκετά πειραματικό ήχο. Ακολούθησε το άλμπουμ ενός πολύ ιδιαίτερου καλλιτέχνη, του Blackfilm, το οποίο πήρε εξαιρετικές κριτικές στο εξωτερικό και είναι ήδη sold-out. «Όλους τους καλλιτέχνες τους βρίσκουμε μέσα από το MySpace» λέει. Έτσι προέκυψε και η συνεργασία τους με δυο πολύ γνωστά ξένα ονόματα από το χώρο του dubstep που δέχτηκαν να κυκλοφορήσουν τις νέες δουλειές τους στη σειρά Mutant Dubstepτης Spectraliquid, τον Άγγλο Ebolaκαι τον Ισπανό Cardopusher. «Ο ήχος και στα δύο ep δεν είναι καθαρόαιμο dubstep, είναι ένα cross gender που ξεφεύγει αρκετά από το είδος. Δεν είναι καθαρόαιμα τα releases μας, ούτε είμαστε προσανατολισμένοι αποκλειστικά εκεί. «Η Spectraliquid δεν είναι επιχείρηση» τονίζουν, «είναι κάτι συλλογικό στο οποίο έχουμε επενδύσει πολύ αγάπη και πολύ πάθος».

«Το κριτήριο είναι πάντα η ποιότητα» συνεχίζει ο Νίκος της C.S., «και αυτό για μένα σημαίνει ιδιαιτερότητα, σημαίνει πρωτοτυπία, σημαίνει συναίσθημα. Παρ' ότι οι κυκλοφορίες της εταιρείας καλύπτουν μια αρκετά μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικής μουσικής, αυτά είναι κοινά χαρακτηριστικά που πιστεύω ότι υπάρχουν σε όλες. Η Creative Space δεν ενδιαφέρεται για τίποτα generic, είτε αυτό λέγεται techno, dubstep, electronica, jazz ή μοντέρνα κλασική μουσική, όπως δεν ενδιαφέρεται και για τίποτα συναισθηματικά απαθές - κάτι πολύ συνηθισμένο στη σύγχρονη μουσική. Ίσως επιχειρηματικά να μην είναι η καλύτερη επιλογή, αφού το κοινό προτιμάει να ταυτίζει ένα label με ένα συγκεκριμένο ήχο, αλλά ποτέ δεν είδα τη C.S. σαν μια εταιρεία με τους στόχους που χρησιμοποιούνται στην καπιταλιστική αγορά, τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων και το κέρδος. Θα προτιμούσα και προσπαθώ να μας ταυτίζουν με ένα συγκεκριμένο τόνο-συναίσθημα-άποψη». Η C.S. έχει αποκλειστική συνεργασία με την Αγγλική Cargo, μια μεγάλη εταιρεία διανομής, και τoBoomkat, το σημαντικότερο on-line δισκάδικο της Ευρώπης τα τελευταία 3 χρόνια. «Ακόμα και πουθενά αλλού να μη βρίσκονται οι κυκλοφορίες σου, το Boomkat αρκεί για να πουλήσουν αρκετά ώστε να δουλέψει η εταιρεία» λέει ο Νίκος. Μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει ένα single κι ένα άλμπουμ του Spyweirdosπου πάει πολύ καλά σε πωλήσεις έξω, δύο άλμπουμ του industrial ambient Αυστραλού συνθέτη Ollie Olsen, δύο του επίσης Αυστραλού «σκληροπυρηνικού»Nam Shub Of Enki, δύο του Ισπανού και designer του labelMario Ferrer και το εξαιρετικό νέο άλμπουμ του Σταύρου Γασπαράτου. Επίσης, φέτος κυκλοφόρησαν δύο βινύλια των technoCane και τα dubstep 12ιντσα των Sully, Starkey και Threnody. Το 2009 θα είναι πολύ δραστήριο και για τις δύο εταιρείες, αφού έχουν προγραμματίσει αρκετές κυκλοφορίες και event.

«Υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται στα event μας επειδή γουστάρουν» λέει ο Κώστας, «αλλά υπάρχουν κι αυτοί που δεν τους νοιάζει πού πάνε και δεν θα συγκρατήσουν τι είδαν. Με θλίβει ο κόσμος, δεν ξέρω πόσο είναι ένα trend αυτό που γίνεται με το dubstep, έστω και περιορισμένο, και όχι ένα κίνημα. Είναι ακόμα πιο θλιβερό όμως να βλέπω τις ουρές στην Ιερά Οδό με κόσμο που φοράει τα καλά του και πάει στα μπουζούκια. Είναι άλλη εντελώς κουλτούρα, ένας τρόπος ζωής και μια συμπεριφορά που με τρελαίνουν. Οι χώροι στην Αθήνα είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα. Κάποια φορά παίξαμε στο πάνω μέρος, σε ένα μαγαζί που ο ιδιοκτήτης δεν μας επέτρεπε να πάμε ούτε στην τουαλέτα, γιατί κάτω ήταν πιο κυριλέ και θα του χαλάγαμε το image!».

Δείγματα από τις κυκλοφορίες και των δύο εταιρειών στα www.myspace.com/creativespacerecs και www.myspace.com/spectraliquid, www.spectraliquid.com.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ