Disco Daze

Disco Daze Facebook Twitter
0
Πάντα ήθελες να γίνεις μουσικός;

 

Ναι, το ήθελα, αλλά το αστείο είναι ότι ποτέ δεν είχα σκεφτεί να κάνω καριέρα μουσικού ή να το κάνω σαν επάγγελμα. Όταν ήμουν μικρός δεν σκεφτόμουν ποτέ τι θα έκανα όταν μεγάλωνα, τι δουλειά. Η μουσική ήταν κάτι που μου άρεσε και αφιέρωσα τη ζωή μου σ' αυτή, αλλά το γεγονός ότι κατάφερα να κάνω καριέρα ακόμα με εκπλήσσει. Μεγάλωσα πολύ φτωχός σε μια πολύ πλούσια πόλη κι αυτό με επηρέασε σίγουρα. Επίσης, μεγάλωσα με τη μητέρα μου που ήταν ζωγράφος και μουσικός κι η οποία με ενθάρρυνε πολύ να γίνω δημιουργικός. Νομίζω ότι ήταν μεγάλη επιρροή.

Τι σημαίνει να μεγαλώνεις ως φτωχός σε μια πλούσια γειτονιά, υπάρχει κάτι που θυμάσαι έντονα;

Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι συγκεκριμένο. Μου έχει μείνει κάποια στιγμή που με πήγαν βόλτα με ιστιοπλοϊκό. Θυμάμαι την εντύπωση που μου είχε κάνει επειδή δεν είχαμε λεφτά και βασιζόμουν μόνο στους πλούσιους φίλους μου για παρόμοιες εμπειρίες. Ήμουν αρκετά μικρός και πρέπει να ήμουν πολύ ευτυχισμένος γιατί δεν το ξέχασα ποτέ.

Ασχολείσαι αρκετά με την πολιτική, για ποιο λόγο τη βρίσκεις ενδιαφέρουσα;

Επειδή επηρεάζει κάθε πλευρά της ζωής μας. Το φαγητό που τρώμε, τον αέρα που αναπνέουμε, το νερό που πίνουμε. Επηρεάζει τον τρόπο που μορφωνόμαστε. Ακόμα και το εάν θα υπάρχουν ή δεν θα υπάρχουν φώτα στους δρόμους είναι πολιτική πράξη. Είναι πολύ σοβαρό θέμα για να το αφήσεις στους πολιτικούς (γέλια).

Πιστεύεις ότι οι καλλιτέχνες θα πρέπει να είναι στρατευμένοι για να κάνουν τη διαφορά;

Σέβομαι το δικαίωμα του κάθε καλλιτέχνη να μην τον ενδιαφέρει η πολιτική, αλλά για μένα προσωπικά είναι πολύ σημαντικό ζήτημα. Βρίσκω μια γοητεία σ' αυτή και περνάω πολύ απ' το χρόνο μου ασχολούμενος με πολιτικά θέματα απλά επειδή το θεωρώ σημαντικό να το κάνω.

Θέλεις να μου σχολιάσεις την κυβέρνηση του Μπους;

Νομίζω ότι ο Μπους είναι ο χειρότερος Πρόεδρος που είχε ποτέ η Αμερική και ανυπομονώ να έρθει η μέρα που δεν θα είναι πια Πρόεδρος!
Χίλαρι ή Ομπάμα;
Νομίζω ότι ο Ομπάμα θα 'πρεπε να είναι ο δημοκρατικός υποψήφιος επειδή έχει περισσότερες ψήφους και περισσότερους αντιπροσώπους και η Χίλαρι όφειλε να φύγει απ' τον αγώνα για να τον στηρίξει. Παραείναι φιλόδοξη όμως για να το κάνει αυτό.
Μπορείς να προβλέψεις το αποτέλεσμα;

Δεν έχω ιδέα, αλήθεια, μακάρι να ήξερα τι θα συμβεί.

Για τον Αλ Γκορ και την οικολογική καμπάνια του ποια είναι η γνώμη σου;

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, αλλά αυτό που βρήκα περίεργο με το AnInconvenientTruthείναι που δεν ανέφερε πουθενά τα ζωικά προϊόντα. Η αναφορά των Ηνωμένων Εθνών λέει ότι η εκτροφή ζώων είναι τελικά υπεύθυνη για παραγωγή περισσοτέρων αερίων από ό,τι αναδύουν όλα μαζί τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία και τα φορτηγά!

Πες μου κάτι που σε κάνει περήφανο που είσαι Αμερικανός.

Η Αμερική είναι μια τεράστια χώρα με 300 εκατομμύρια κατοίκους. Αγγίζει δυο μεγάλους ωκεανούς κι αυτό που μου αρέσει είναι ότι έχεις ανθρώπους από κάθε χώρα του πλανήτη να ζουν εδώ. Η Αμερική είναι χώρα μεταναστών κι αυτό είναι κάτι που με κάνει περήφανο που είμαι Αμερικανός.

Και τι σε ενοχλεί;

Μμμ, μερικές φορές μπορεί να γίνει πολύ «δεξιά» και πολύ συντηρητική και γι' αυτό δεν είμαι καθόλου περήφανος. Όταν κοιτάζω πίσω στον τρόπο που κυβέρνησε ο Μπους και αυτά που έχουν κάνει οι Ρεμπουπλικάνοι σε αυτά τα 8 χρόνια, ντρέπομαι που είμαι Αμερικανός. Υπάρχουν και καλά και άσχημα.

Η πολιτική δεν ενδιαφέρει τόσο πολύ κόσμο πια όσο στα ‘60s. Είναι διαφορετικά πια, τότε υπήρχε μια ολόκληρη γενιά -τεράστια γενιά- που ξύπναγε, έβγαινε σε διαδηλώσεις, συμμετείχε. Τώρα οι άνθρωποι μπορεί να είναι καλύτερα πληροφορημένοι λόγω του ίντερνετ, αλλά δεν φαίνεται να έχει και μεγάλη σημασία, αφού τους αφήνουν όλα αδιάφορους.

Μίλησέ μου για το νέο άλμπουμ σου.

Μου αρέσει πολύ το αποτέλεσμα. Νομίζω ότι είναι πολύ διασκεδαστικό. Είναι ένας χορευτικός δίσκος. Η ιδέα ήταν να πάρω μια 8ωρη βραδιά στη Νέα Υόρκη και να τη συμπυκνώσω σε 65 λεπτά και είναι πραγματικά διαφορετικός από κάποιους από τους άλλους δίσκους που έχω κάνει. Έχει πιο χορευτική κατεύθυνση και είναι πιο εμπνευσμένος από την ντίσκο.

Έχει σχέση με τον ήχο της σημερινής Νέας Υόρκης, τη νέα χορευτική σκηνή;

Αντανακλά τη ζωή μου στη Νέα Υόρκη. Λέγεται Last Night και περιέχει αυτό που συμβαίνει από μουσικής άποψης στα κλαμπ και στα μπαρ εδώ.

Πόσο έχει αλλάξει η Νέα Υόρκη όλα αυτά τα χρόνια που την έχεις ζήσει;

Πάρα πολύ. Στην αρχή της δεκαετίας του ‘80 ήταν ένα πολύ επικίνδυνο μέρος κι όλοι ζούσαν στο κέντρο. Υπήρχαν θύματα των ναρκωτικών παντού και ήταν ένα φτηνό μέρος. Τώρα έχει γίνει πιο «καθαρή» και πολύ πιο ακριβή, αλλά στο τέλος της ημέρας μου αρέσει ακόμα να βγαίνω και να πίνω και να ξενυχτάω.

Φαίνεταιότι αμφισβητείς την οργανωμένη θρησκεία, ισχύει αυτό;

Μου αρέσουν οι αρχές της θρησκείας, η έννοιες της αγάπης και της συμπόνιας, της συγχώρεσης, της ταπεινότητας, αλλά είμαι καχύποπτος με τη νοοτροπία του πλήθους. Όποτε οι άνθρωποι συγκεντρώνονται και σχηματίζουν ομάδα, πιστεύουν ότι έχουν λάβει τη φώτιση και ζουν απομονωμένοι στο δικό τους κόσμο. Έχω κουραστεί από οτιδήποτε οργανωμένο.

Γιατί έγινες χορτοφάγος;

Είμαι vegan εδώ και 25 χρόνια. Αγαπάω τα ζώα και δεν θέλω να έχω σχέση με οτιδήποτε τα κάνει να υποφέρουν. Σέβομαι αυτούς που δεν θέλουν να είναι χορτοφάγοι, σέβομαι οποιαδήποτε επιλογή τους.

Τι θυμάσαι από τις προηγούμενες επισκέψειςσου στην Ελλάδα;

Έχω έρθει πολλές φορές στην Ελλάδα, αλλά για λίγο. Δεν έχω έρθει ως τουρίστας για διακοπές για να δω περισσότερα μέρη, είναι κάτι που θα 'θελα να κάνω. Να δω την εξοχή και πόλεις. Έχω περάσει πάρα πολύ ωραία όμως, έχω γνωρίσει ωραίους ανθρώπους, θυμάμαι ότι έχω περάσει πολύ όμορφες στιγμές.

Στοsiteσου δίνεις δωρεάν μουσική, είναι κάτι που είναι αναπόφευκτο πια;

Το site μου www.moby.comέχει δωρεάν μουσική για ανεξάρτητους κινηματογραφιστές και φοιτητές κινηματογραφικών σχολών, δεν γίνεται αλλιώς πια. Κάθε πλευρά της μουσικής βιομηχανίας έχει αλλάξει, από τον τρόπο που φτιάχνεται η μουσική μέχρι τον τρόπο που διανέμεται, τα πάντα. Νομίζω ότι οι μουσικές εταιρείες πρέπει να βρίσκουν τρόπους να ανταποκρίνονται στις νέες καταστάσεις, στις απαιτήσεις του κόσμου, και ο τρόπος που λειτουργεί ο κόσμος σίγουρα δεν είναι ο τρόπος που αυτές θα ήθελαν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ