Είναι το «Let It Be» το χειρότερο άλμπουμ των Beatles;

beatles Facebook Twitter
Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. 
0

Όνομα: Let It Be

Ηλικία: 51 χρονών

Εμφάνιση: Βγαίνει σε πολλά σχήματα και μεγέθη

Άκου το χειρότερο! Τι σημαίνει δηλαδή «το χειρότερο άλμπουμ των Beatles»; Καλέ σώπα, δεν τους είπαμε και καμπούρηδες. Έτσι κι αλλιώς όλα τα άλμπουμ των Beatles είναι πια κλασικά. Ας πούμε ότι το Let It Be επειδή είναι το τελευταίο τους, θεωρείται και το πιο γρουσούζικο. Μετά από αυτό πάπαλα οι Beatles ή μάλλον, καλύτερα, αυτό έγινε πιο πριν. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1970. Ο χωρισμός τους είχε αποσιωπηθεί μέχρι να τον επιβεβαιώσει επίσημα ο Μακάρτνεϊ έναν μήνα πριν από την κυκλοφορία του. Είχαν γίνει μπίλιες από τις ηχογραφήσεις.

Εντάξει, το δέχομαι, αλλά γιατί έβγαλες αυτό το συμπέρασμα; Δεν είναι τόσο κακό ή μήπως είναι; Λύσσαξες! Σχετικά είναι αυτά. Αντικειμενικά να το πάρουμε, δεν είναι ένα ακόμη White Album, αλλά έχει μέσα κομματάρες όπως το Get Back, το ομώνυμο και το Across The Universe. Οι κριτικοί το μίσησαν το 1970. Για πρώτη φορά στην ιστορία του συγκροτήματος, μια δουλειά τους είχε τόσο εχθρική υποδοχή. Το έθαψαν για τα καλά. Ορισμένοι έγραψαν ότι μερικές εκτελέσεις που έπαιζαν στο ομώνυμο φιλμ ήταν καλύτερες από αυτές του άλμπουμ ενώ άλλοι μίσησαν την παραγωγή του Φιλ Σπέκτορ. Παρόλα αυτά, το Let It Be ανέβηκε στην κορυφή των τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. 

let it be
Με αφορμή τα 50 χρόνια του, το «Let It Be» επανακυκλοφόρησε σε μια ειδική deluxe έκδοση.

Αχά! Ενδιαφέρον, και γιατί το συζητάμε τώρα; Με αφορμή τα 50 χρόνια του, επανακυκλοφόρησε μια ειδική deluxe έκδοση. Ένα επετειακό box set-τέρας –με την καλή έννοια– που στοιχίζει πανάκριβα και είναι για τους φανατικούς των φανατικών. Έχει μέσα κείμενα, ποίηση, σημειώσεις, ένα μήνυμα από τον Πολ και «800» διαφορετικές εκτελέσεις των ίδιων κομματικών. Είναι εντυπωσιακή κυκλοφορία και μάλιστα πήρε καλύτερες κριτικές από το 1970, π.χ. το Pitchfork του έβαλε 9,1.

Μα, καλά, ποιος έχει λεφτά να αγοράζει τέτοια τη σήμερον ημέρα; Γύρω στα 100 ευρώ κοστίζει. Aρκετός κόσμος το πήρε –τουλάχιστον ψηφιακά, που υποθέτω θα είναι φθηνότερο–, μια και για μια ακόμη φορά κατάφερε να μπει στα τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Επρόκειτο να βγει πέρσι, τον Μάιο του ’20, αλλά δεν λογάριαζαν τον ξενοδοχο –τον Covid-19 δηλαδή– και μετέφεραν την κυκλοφορία για φέτος τον Οκτώβριο. Σου έχω, όμως, κι άλλα ωραία. 

Τι; Τι; Ο Πίτερ Τζάκσον –ο γνωστός, του Lord of the Rings– σκηνοθετεί το Get Back, ένα ντοκιμαντέρ τριών επεισοδίων με ακυκλοφόρητο και ακριβοθώρητο υλικό από τα θρυλικά γυρίσματα κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων. Μιλάμε για υλικό 57 ωρών περίπου. Η ομώνυμη ταινία που κυκλοφόρησε το ’70 διαρκούσε μόνο 80 λεπτά και μνημονεύεται κυρίως επειδή απαθανατίζει την τελευταία απογραμμάτιστη συναυλία τους, τo 1969, στην ταράτσα των στούντιο της Apple. Δες:

Λύσε μου, όμως, μια απορία που με τρώει μέχρι σήμερα, τελικά η Γιόκο ήταν ο φταίχτης; Ας πούμε αρχικά ότι έφταιξε ένα ταξίδι με πλοίο με κατεύθυνση τη Λιβύη, όπου θα έκαναν την πρώτη τους μεγάλη συναυλία από το 1966. Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. Ο θάνατος του μάνατζερ τους Μπράιαν Έπσταϊν τούς είχε αποσυντονίσει. Ο Τζορτζ Χάρισον συμπεριφερόταν σαν ντίβα και έλεγε όχι στα πάντα και ο Λένον δεν μπορούσε μακριά από τη Γιόκο ούτε λεπτό και την κουβαλούσε, την άμοιρη, με το ζόρι στις ηχογραφήσεις, μια συμπεριφορά που εξόργισε τους άλλους τρεις. «Ακόμη και ο μεγαλύτερος φαν των Beatles δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτές τις έξι εβδομάδες μιζέριας. Ήταν το πιο μίζερο session που είχε γίνει ποτέ στη γη» δήλωσε ο Μακάρτνεϊ κάποια στιγμή. Ακόμη και ο Ρίνγκο, που φαινόταν ο πιο καλόβολος από όλους, δεν τους άντεξε και τους είχε παρατήσει για μερικές εβδομάδες για να πάει διακοπές με την οικογένεια του. Ο Χάρισον τα βρόντηξε κι αυτός και σκεφτόντουσαν να τον αντικαταστήσουν με τον Έρικ Κλάπτον. Υποθέτω ότι το πιο εύκολο πράγμα ήταν να κατηγορήσεις και να μισήσεις μια γυναίκα και ειδικά με ασιατική καταγωγή. Beatlemania γαρ.

Τι να πεις; Στο τρέιλερ μια χαρά τους βλέπω να κάνουν αστειάκια... Ας είναι.

Τι να μην πεις; «See you ’round the clubs».




 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM