Είναι το «Let It Be» το χειρότερο άλμπουμ των Beatles;

beatles Facebook Twitter
Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. 
0

Όνομα: Let It Be

Ηλικία: 51 χρονών

Εμφάνιση: Βγαίνει σε πολλά σχήματα και μεγέθη

Άκου το χειρότερο! Τι σημαίνει δηλαδή «το χειρότερο άλμπουμ των Beatles»; Καλέ σώπα, δεν τους είπαμε και καμπούρηδες. Έτσι κι αλλιώς όλα τα άλμπουμ των Beatles είναι πια κλασικά. Ας πούμε ότι το Let It Be επειδή είναι το τελευταίο τους, θεωρείται και το πιο γρουσούζικο. Μετά από αυτό πάπαλα οι Beatles ή μάλλον, καλύτερα, αυτό έγινε πιο πριν. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1970. Ο χωρισμός τους είχε αποσιωπηθεί μέχρι να τον επιβεβαιώσει επίσημα ο Μακάρτνεϊ έναν μήνα πριν από την κυκλοφορία του. Είχαν γίνει μπίλιες από τις ηχογραφήσεις.

Εντάξει, το δέχομαι, αλλά γιατί έβγαλες αυτό το συμπέρασμα; Δεν είναι τόσο κακό ή μήπως είναι; Λύσσαξες! Σχετικά είναι αυτά. Αντικειμενικά να το πάρουμε, δεν είναι ένα ακόμη White Album, αλλά έχει μέσα κομματάρες όπως το Get Back, το ομώνυμο και το Across The Universe. Οι κριτικοί το μίσησαν το 1970. Για πρώτη φορά στην ιστορία του συγκροτήματος, μια δουλειά τους είχε τόσο εχθρική υποδοχή. Το έθαψαν για τα καλά. Ορισμένοι έγραψαν ότι μερικές εκτελέσεις που έπαιζαν στο ομώνυμο φιλμ ήταν καλύτερες από αυτές του άλμπουμ ενώ άλλοι μίσησαν την παραγωγή του Φιλ Σπέκτορ. Παρόλα αυτά, το Let It Be ανέβηκε στην κορυφή των τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. 

let it be
Με αφορμή τα 50 χρόνια του, το «Let It Be» επανακυκλοφόρησε σε μια ειδική deluxe έκδοση.

Αχά! Ενδιαφέρον, και γιατί το συζητάμε τώρα; Με αφορμή τα 50 χρόνια του, επανακυκλοφόρησε μια ειδική deluxe έκδοση. Ένα επετειακό box set-τέρας –με την καλή έννοια– που στοιχίζει πανάκριβα και είναι για τους φανατικούς των φανατικών. Έχει μέσα κείμενα, ποίηση, σημειώσεις, ένα μήνυμα από τον Πολ και «800» διαφορετικές εκτελέσεις των ίδιων κομματικών. Είναι εντυπωσιακή κυκλοφορία και μάλιστα πήρε καλύτερες κριτικές από το 1970, π.χ. το Pitchfork του έβαλε 9,1.

Μα, καλά, ποιος έχει λεφτά να αγοράζει τέτοια τη σήμερον ημέρα; Γύρω στα 100 ευρώ κοστίζει. Aρκετός κόσμος το πήρε –τουλάχιστον ψηφιακά, που υποθέτω θα είναι φθηνότερο–, μια και για μια ακόμη φορά κατάφερε να μπει στα τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Επρόκειτο να βγει πέρσι, τον Μάιο του ’20, αλλά δεν λογάριαζαν τον ξενοδοχο –τον Covid-19 δηλαδή– και μετέφεραν την κυκλοφορία για φέτος τον Οκτώβριο. Σου έχω, όμως, κι άλλα ωραία. 

Τι; Τι; Ο Πίτερ Τζάκσον –ο γνωστός, του Lord of the Rings– σκηνοθετεί το Get Back, ένα ντοκιμαντέρ τριών επεισοδίων με ακυκλοφόρητο και ακριβοθώρητο υλικό από τα θρυλικά γυρίσματα κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων. Μιλάμε για υλικό 57 ωρών περίπου. Η ομώνυμη ταινία που κυκλοφόρησε το ’70 διαρκούσε μόνο 80 λεπτά και μνημονεύεται κυρίως επειδή απαθανατίζει την τελευταία απογραμμάτιστη συναυλία τους, τo 1969, στην ταράτσα των στούντιο της Apple. Δες:

Λύσε μου, όμως, μια απορία που με τρώει μέχρι σήμερα, τελικά η Γιόκο ήταν ο φταίχτης; Ας πούμε αρχικά ότι έφταιξε ένα ταξίδι με πλοίο με κατεύθυνση τη Λιβύη, όπου θα έκαναν την πρώτη τους μεγάλη συναυλία από το 1966. Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. Ο θάνατος του μάνατζερ τους Μπράιαν Έπσταϊν τούς είχε αποσυντονίσει. Ο Τζορτζ Χάρισον συμπεριφερόταν σαν ντίβα και έλεγε όχι στα πάντα και ο Λένον δεν μπορούσε μακριά από τη Γιόκο ούτε λεπτό και την κουβαλούσε, την άμοιρη, με το ζόρι στις ηχογραφήσεις, μια συμπεριφορά που εξόργισε τους άλλους τρεις. «Ακόμη και ο μεγαλύτερος φαν των Beatles δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτές τις έξι εβδομάδες μιζέριας. Ήταν το πιο μίζερο session που είχε γίνει ποτέ στη γη» δήλωσε ο Μακάρτνεϊ κάποια στιγμή. Ακόμη και ο Ρίνγκο, που φαινόταν ο πιο καλόβολος από όλους, δεν τους άντεξε και τους είχε παρατήσει για μερικές εβδομάδες για να πάει διακοπές με την οικογένεια του. Ο Χάρισον τα βρόντηξε κι αυτός και σκεφτόντουσαν να τον αντικαταστήσουν με τον Έρικ Κλάπτον. Υποθέτω ότι το πιο εύκολο πράγμα ήταν να κατηγορήσεις και να μισήσεις μια γυναίκα και ειδικά με ασιατική καταγωγή. Beatlemania γαρ.

Τι να πεις; Στο τρέιλερ μια χαρά τους βλέπω να κάνουν αστειάκια... Ας είναι.

Τι να μην πεις; «See you ’round the clubs».




 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT
SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT