Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά!

 Ένα τραγούδι που δεν είπε ο Σαββόπουλος και ένα πάρτι με τους μουσικούς του από τα παλιά! Facebook Twitter
0

Θυμάμαι τον Σαββόπουλο πίσω στο 2005 όταν κάναμε το ντοκιμαντέρ ''Ζωντανοί στο Κύτταρο-Σκηνές Ροκ''. Τον συνάντησα στο στούντιο του συνθέτη και ντραμίστα Γιώργου Τρανταλίδη στην Αγία Παρασκευή. Εκεί ήταν και ο Γιάννης Bach Σπυρόπουλος, συνεργάτης του Νιόνιου από τα 70s. Είχαν γράψει ένα τραγούδι ο Τρανταλίδης με τον Bach και θέλαμε τον Σαββόπουλο να το πει στους τίτλους τέλους. Στίχους ο Bach, μουσική ο Τρανταλίδης και κιθάρα έπαιζε ο συχωρεμένος Δήμης Παπαχρήστου. Ήταν απόγευμα και το ίδιο βράδυ θα πηγαίναμε όλοι παρέα στο πάρτι για τη λήξη των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ κάπου στον Κεραμικό - για την ακρίβεια, θέλαμε πολύ να παραστεί και ο Σαββόπουλος χωρίς να έχουμε σιγουρέψει τη ''συμμετοχή'' του. Βάζουμε, λοιπόν, ν'ακούσουμε το τραγούδι ως demo με τη φωνή του Bach. Πρώτη φορά το άκουγα κι εγώ. Το κομμάτι ήταν ένα ρυθμικό ηλεκτρικό blues με ένα φοβερό σόλο του Παπαχρήστου (πιθανώς να είναι και η τελευταία ηχογράφηση μ'αυτόν τον σπουδαίο μουσικό), αλλά με στίχους εστιασμένους στον Παύλο Σιδηρόπουλο και στη σχέση του με τη διαβόητη Γιόλα. Καθόλου παράξενο - σκέφτηκα με τη μία - εφόσον, τόσο ο Τρανταλίδης, όσο και ο Bach αγαπούσαν πολύ τον μακαρίτη και ήθελαν να του καταθέσουν το δικό τους φόρο τιμής. Μάλλον όμως το τραγούδι δεν έκανε για ένα ντοκιμαντέρ που αφορούσε συνολικά στην ιστορία του ελληνικού rock. Το ακούει ο Σαββόπουλος, εντυπωσιάστηκε από τη μουσική του Τρανταλίδη, σκάλωσε όμως - όπως και όλοι μας - με κάποιους ''αλήτικους'' στίχους του Bach: ''Ξέρω κι αυτήν την καρΓιόλα που σ' έκανε πρεζάκι''...Μάλλον δεν θα το τραγουδούσε, σα να το καταλάβαμε όλοι μας με μεγάλη στενοχώρια και ειδικά εγώ που θα ήταν τεράστια τιμή να είχα ένα πρωτότυπο κομμάτι με τον Σαββόπουλο. Πραγματικά, χωρίς περιστροφές γυρνάει ο Νιόνιος και λέει του Bach: ''Γιάννη μου, εγώ είμαι παππούς με εγγονάκια πλέον, δε μπορώ να λέω για καργιόλες και πρεζάκια''.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του

Συμφωνήσαμε όλοι προς μεγάλη μας λύπη, επαναλαμβάνω. Ο Bach λατρεύει τον Σαββόπουλο, δε θα μπορούσε ούτε κατά διάνοια να κοντραριστεί μαζί του. ''Πάει, αυτό ήταν'' έλεγα μέσα μου, ''ούτε που θα πατήσει ο Νιόνιος στο πάρτι της ταινίας''! Ετοιμαζόμαστε να φύγουμε από το στούντιο, ''Γιάννη, θα με πάρεις εσύ μαζί σου'' κάνει ο Σαββόπουλος του Bach και το χαμόγελο επιστρέφει. Φτάνουμε στον Κεραμικό, σε ένα bar - restaurant που πλέον δεν υπάρχει. Εκεί ήταν ήδη η Λήδα Χαλκιαδάκη, η Κωχ, η Δέσποινα η Γλέζου, αλλά και η Λαιστρυγόνα, η δεύτερη rock μπάντα του Σαββόπουλου από τα παλιά, σε απαρτία σχεδόν: Γιώργος Γαβαλάς, Κώστας Καραμήτρος και η Στέλλα Γαδέδη. Αν εξαιρέσεις τον Bach μόνο ο Θεολόγος Στρατηγός και ο Βαγγέλης Γερμανός απουσίαζαν.

Εκείνο το βράδυ συνέβη κάτι μαγικό: Ο Σαββόπουλος ξανάδε τους μουσικούς συντρόφους του όλους μαζεμένους, κάτι που ενδεχομένως να'χε να του συμβεί αρκετές δεκαετίες πίσω. Πήρε την κιθάρα του, ζήτησε ένα σκαμπό κι άρχισε με τρομερό κέφι να τραγουδάει όλα τα μεγάλα τραγούδια του, τη ''Δημοσθένους λέξις'', τη ''Θεία Μάρω'', τον ''Παλιάτσο και το ληστή''! Ο Γαβαλάς να τον συνοδεύει όρθιος με το μπάσο του, η Κωχ λίγο μετά να τραγουδάει μαζί του το ''Σαν τον Καραγκιόζη'' και τα Μακρινά Ξαδέρφια, το συγκρότημα που είχα χρησιμοποιήσει στο ντοκιμαντέρ, να παίζουν το ρόλο backing band. Στο μεταξύ, κόσμος από τις διπλανές καφετέριες και τα εστιατόρια που πήρε χαμπάρι τι γινόταν, άρχισε να κατακλύζει το χώρο. Ουρές σχηματίστηκαν για να ακούσουν live τον Σαββόπουλο σε ένα κανονικό flash back στα χίπικα ελληνικά 70s.

Και δεν θα ξεχάσω έναν κύριο με γενειάδα και τραγιάσκα που με πιάνει και μου λέει: ''Ρε μεγάλε, πως ήταν αυτό απόψε; Πλήρωσα 100 ευρώ για να δω live τον Σαββόπουλο εκεί που τραγούδαγε, μας βάλαν σε ένα τραπέζι πίσω - πίσω και σήμερα τον έχω στο μισό μέτρο μπροστά μου να μου τραγουδάει και να δακρύζω''. Όταν επέστρεψα σπίτι και συνειδητοποίησα πως ένας ανόητος που τού'χα δώσει την κάμερα, είχε πάρει μόνο εικόνα και όχι ήχο από το σπάνιο αυτό event, μου 'ρθε την επόμενη να του τη σπάσω στο κεφάλι!

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM