Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα!

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
0

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
«Αΐντα» του Τζουζέππε Βέρντι


Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει την αυλαία του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών με μία από τις πιο γνωστές όπερες του Τζουζέππε Βέρντι, την «Αΐντα». Η δημοφιλής όπερα που θα δούμε στο Ηρώδειο παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 10, 11, 12 & 15 Ιουνίου)


Η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, θα ερμηνεύσει ένα από τα πιο γνωστά συμφωνικά/χορωδιακά έργα του 20ού αιώνα, τα πολυαγαπημένα «Carmina Burana» του Γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895-1982), που γράφτηκαν το 1935 για μεγάλα ορχηστρικά και χορωδιακά σύνολα και τρεις σολίστ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 18 Ιουνίου)

Μια σύγχρονη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μακμπέθ» θα επιχειρήσουν η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey, τοποθετώντας την πλοκή του έργου στις ανατολικές επαρχίες της Δημοκρατίας του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου.


Τη σκυτάλη παίρνουν τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, που με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής θα παρουσιάσουν το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αρ. 9, σε μι ύφεση μείζονα, KV 271 (Jeune Homme) του Β.Α. Μότσαρτ και την 9η Συμφωνία του Λ.Β. Μπετόβεν. Σολίστ, οι Ντόρα Μπακοπούλου (πιάνο), Μυρτώ Παπαθανασίου (σοπράνο), Μαργαρίτα Συγγενιώτου (άλτο), Αντώνης Κορωναίος (τενόρος) και Τάσος Αποστόλου (μπάσος). (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 21 Ιουνίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
Αλαίν Λεφέβρ


Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα πλημμυρίσει από τους ήχους των Βιβάλντι, Σνίτκε, Σοστακόβιτς και Μπάρτοκ στην παράσταση «Έργα για τσέλο και πιάνο» με τους καταξιωμένους σολίστ Νέλλη Σεμιτέκολο και Κωνσταντίνο Σφέτσα. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 24 Ιουνίου).


Ο Γαλλοκαναδός πιανίστας Αλαίν Λεφέβρ συναντά τον νεότατο (μόλις 23 ετών) συνθέτη και φοιτητή του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Ορέστη Παπαϊωάννου, ο οποίος πέρσι τιμήθηκε με το α' βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό για Νέους Συνθέτες «Ντβόρζακ» στην Πράγα. Είναι τα δύο πρόσωπα-έκπληξη στην πρώτη συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το φετινό καλοκαίρι στο Ηρώδειο υπό την μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή. Ο Λεφέβρ είναι σολίστ στο Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, ενώ ο Παπαϊωάννου θα παρουσιάσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το νέο του έργο με τον τίτλο «Αποφώνησις». Το πρόγραμμα της συναυλίας που θα πραγματοποιηθεί στο Ηρώδειο ολοκληρώνεται με την Έκτη συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 27 Ιουνίου)


Οι Φεντερίκο Φελλίνι και Νίνο Ρότα είναι το δεύτερο δίδυμο το οποίο τιμά η ΚΟΑ στο Φεστιβάλ Αθηνών. Υπό τη διεύθυνση του σπουδαίου Γερμανού Φρανκ Στρόμπελ, θα ακούσουμε τα κορυφαία σάουντρακ του Νίνο Ρότα για τις ταινίες του Φεντερίκο Φελλίνι (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 5 Ιουλίου), ενώ την ίδια περίπου θεματική θα ακολουθήσει και η Καμεράτα, με την υπέροχη αυθεντική ενορχήστρωση του μιούζικαλ του 1957 West Side Story, με τις τελευταίες βελτιώσεις που έκανε ο συνθέτης του, Λέοναρντ Μπέρνσταϊν. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 16, 17, 18 Ιουλίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
«Mακμπέθ» από τους Third World Bunfight. 22 & 23 Ιουλίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Φωτό: Nicky Newman


Μια σύγχρονη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μακμπέθ» θα επιχειρήσουν η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey, τοποθετώντας την πλοκή του έργου στις ανατολικές επαρχίες της Δημοκρατίας του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου. Ένα έντονα πολιτικό έργο, για το οποίο ο Βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναέγραψε το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής, θα βρεθεί η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του Σέρβου μαέστρου Premil Petrovic. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 22 & 23 Ιουλίου)


Η Εθνική Λυρική Σκηνή επιστρέφει με την Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Στήβεν Λάνγκριτζ και ο Λουκάς Καρυτινός τη μουσική διεύθυνση. Στον ρόλο της Κάρμεν η Ρινάτ Σαχάμ και η Ζεραλντίν Σωβέ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 24, 26, 27 & 29 Ιουλίου)


Ο Κορνήλιος Σελαμσής παίρνει το Λεόντιος και Λένα του Μπύχνερ, που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες κωμωδίες του γερμανικού ρομαντισμού, και το μετατρέπει σε μια ολοκληρωμένη όπερα με ένα εξ ολοκλήρου νέο και πιο ομοιογενές ποιητικό κείμενο-λιμπρέτο του Γιάννη Αστερή. (Εθνικό Θέατρο: 28 & 31 Ιουλίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
Kyklos Ensemble


Δύο βραδιές, δύο διαφορετικά, εκλεκτά προγράμματα από το Kyklos Ensemble. Την πρώτη βραδιά μαζί του η υψίφωνος Λένια Ζαφειροπούλου με τον κύκλο τραγουδιών «Leider eines fahrenden Gesellen» και τη δεύτερη ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός με τον κύκλο τραγουδιών «Κindertotenlieder» του Gustav Mahler, οδηγώντας στην κορύφωση κάθε φορά το ταξίδι των μεταμορφώσεων από τον ρομαντισμό στον μοντερνισμό. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 25 & 26 Ιουλίου)


Το κλασικό πρόγραμμα ρίχνει αυλαία με την τρίτη και τελευταία για τη σεζόν εμφάνιση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με καλεσμένους της τον διεθνώς αναγνωρισμένο μαέστρο Βλαντίμιρ Ασκενάζυ και τον γιο του Ντμίτρι Ασκενάζυ (κλαρινέτο).  (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 1 Αυγούστου)

Το άρθρο δημοσιεύτηκε την έντυπη LIFO.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ