Γιατί απαγορεύτηκε το νέο single της Madonna από το BBC;

Γιατί απαγορεύτηκε το νέο single της Madonna από το BBC; Facebook Twitter
Το «Medellin» είναι αυτό ακριβώς που θα έπρεπε να βγάλει η Madonna σήμερα, είναι ήχος του 2109 και η ίδια συνεχίζει να κάνει αυτό ακριβώς που έκανε πάντα, από τότε που ξεκίνησε, να «κλέβει» τον ήχο της εποχής και να τον κάνει δικό της. Φωτο: Steven Klein
4

Διαβάζω για την απαγόρευση (;) του «Medellin» της Madonna (το πρώτο single που βγάζει από το 2015 και το «Hold Tight») από την playlist του Radio One του BBC, με μια δικαιολογία που η ίδια χαρακτηρίζει «ρατσιστική και απαράδεκτη», επειδή οι υπεύθυνοι του προγράμματος του BBC θεωρούν ότι «το σταθερό κοινό τους δεν θα ήθελε να ακούσει τη μουσική μιας 60χρονης». Ωστόσο, είναι μια απαγόρευση που δεν φαίνεται να ενδιαφέρει και κανέναν, πιο πολύ απασχόλησε τα μέσα η εμφάνιση στα βραβεία του Billboard και η συμμετοχή της στη Eurovision, ίσως επειδή όσο περνούν τα χρόνια η μουσική χάνει τη σημασία που είχε παλιότερα, τουλάχιστον για τους ανθρώπους που είναι πάνω από 50 χρονών.

Αυτό το κοινό, που είναι και το πιο δύσκολο σήμερα (έως στριφνό και ανελέητο, ειδικά όσοι είχαν παλιότερα κάποια σχέση με τη μουσική), πρόλαβε και έζησε όλες τις νεανικές εκρήξεις που όριζαν την ποπ κουλτούρα από το '60 μέχρι και τα '00s και δεν βρίσκει σχεδόν κανένα ενδιαφέρον στη σημερινή ποπ. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι η ποπ που γερνάει, ούτε είναι χειρότερη από παλιά, αλλά οι ίδιοι οι μουσικόφιλοι, που μεγαλώνοντας τα βλέπουν όλα μέσα από ένα πρίσμα νοσταλγίας, κάνοντας το πιο μεγάλο λάθος: να τα συγκρίνουν με τα αντίστοιχα της δικιάς τους εφηβείας.

«Έχουμε κάνει τόσες πολλές προόδους σε άλλους τομείς –στα δικαιώματα του πολίτη, τα δικαιώματα των gays– αλλά οι διακρίσεις με βάση την ηλικία παραμένουν ένας τομέας που είναι ταμπού, για τον οποίο δεν μιλάμε και δεν ασχολούμαστε ποτέ μαζί του».

  

Αυτό έλαβαν υπόψη τους οι άνθρωποι του BBC πριν από μερικά χρόνια και στην playlist που φτιάχνουν κάθε εβδομάδα αποφάσισαν να δίνουν προτεραιότητα στη νέα μουσική και να βάλουν κάποιους όρους για τα κομμάτια που παίζονται στο Radio One (τον πιο νεανικό και πιο δημοφιλή από τους σταθμούς του), να περιορίζονται οι «γερασμένοι» μουσικοί, όποιοι και αν είναι αυτοί, για να υπάρχει χώρος για τους νέους καλλιτέχνες. Με τη λέξη «γερασμένοι» δεν εννοείται η ηλικία του καλλιτέχνη, αλλά ο ήχος του, που «θα πρέπει να είναι κατάλληλος για το κοινό του Radio One, που η ηλικία του είναι από 15-30.

Υπάρχει, άλλωστε, το BBC2 κι άλλοι σταθμοί που παίζουν πιο πολλά νέα κομμάτια και επιτυχίες των προηγούμενων χρόνων. Αυτό που ακούγεται φασιστικό και εξωφρενικό έχει μια λογική, αλλά για μία mega-star όπως η Madonna ο αποκλεισμός από το Radio One «επειδή έχει γερασμένο ήχο» είναι κάτι που οι θαυμαστές της δεν μπορούν να χωνέψουν.

Φυσικά, αυτό που έγινε τώρα με τη Madonna δεν είναι κάτι πρωτοφανές, έχουν απαγορευτεί διάφορα κομμάτια από «γερασμένους» σταρ που δεν θεωρούνται κατάλληλοι για το νεανικό κοινό του Radio One. Το 2012 είχαν κόψει από την playlist ως «ακατάλληλο για τους 15χρονους» το «Candy» του Robbie Williams, ενώ το 2015 η Madonna είχε πάλι αποκλειστεί από το airplay (και το top-40) επειδή «δεν ήταν αυτό περίμενε να ακούσει το νεαρής ηλικίας κοινό του σταθμού». Πολύ δικαιολογημένα η Madonna είχε ξεκινήσει ολόκληρη διαμάχη με το BBC αλλά δεν είχε και κανένα αποτέλεσμα, ο προηγούμενος δίσκος της παίχτηκε ελάχιστα και το «Living for Love» αγνοήθηκε εντελώς.

 

Madonna και Maluma ερμηνεύουν το Medellin στα Billboard Music Awards

  

«Έχουμε κάνει τόσες πολλές προόδους σε άλλους τομείς –στα δικαιώματα του πολίτη, τα δικαιώματα των gays– αλλά οι διακρίσεις με βάση την ηλικία παραμένουν ένας τομέας που είναι ταμπού, για τον οποίο δεν μιλάμε και δεν ασχολούμαστε ποτέ μαζί του» είπε πρόσφατα, σχολιάζοντας τον αποκλεισμό της από τα τσαρτ, σε μια εποχή που υποτίθεται ότι κερδίζονται μάχες για τα δικαιώματα κάθε είδους. Το να γερνάς είναι κάτι που δεν στο συγχωρεί πλέον η βιομηχανία της ποπ, ειδικά αν περάσεις τα 60.

Η απαγόρευση του νέου single της φαίνεται σκανδαλώδης –αν και πρέπει να αναφερθεί ότι ούτε στην Αμερική μπήκε στα τσαρτ το «Medellin» την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του– παρόλο που ο Maluma που τη συνοδεύει στο κομμάτι είναι 25 χρονών και ο ήχος του είναι ακριβώς αυτός που αγαπάει πολύ το Radio One: ρεγκετόν, από έναν σούπερ σταρ μάλιστα του είδους που έχει συνεργαστεί με τη Shakira και τον XXXtentacion. Αν το «Medellin» το τραγουδούσε μόνος του, θα ήταν μια σίγουρη επιτυχία στο top-40.

Το «Medellin» είναι αυτό ακριβώς που θα έπρεπε να βγάλει η Madonna σήμερα, είναι ήχος του 2109 και η ίδια συνεχίζει να κάνει αυτό ακριβώς που έκανε πάντα, από τότε που ξεκίνησε, να «κλέβει» τον ήχο της εποχής και να τον κάνει δικό της. Και δεν είναι καθόλου κακό κομμάτι. Φαντάσου τι τύχη θα είχε στα αγγλικά τσαρτ το νέο τραγούδι του Paul Simon, του Cliff Richards, του Paul McCartney ακόμα και του Bruce Springsteen, αν δεν έκαναν guest σε κάποιον ράπερ...

Ακριβώς το αντίθετο από αυτό συμβαίνει στη Βρετανία με τους όρους του BBC γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα: το ραδιόφωνο έχει κολλήσει σε άλλες δεκαετίες και ακούγονται ελάχιστα (έως καθόλου) τα κομμάτια που ακούνε οι 15χρονοι. Η «απαγόρευση» του πιο μεγάλου μέρους των καινούργιων επιτυχιών από το ελληνικό ραδιόφωνο είναι το ίδιο σκανδαλώδης με την απαγόρευση της Madonna, μόνο που η νέα μουσική αγνοείται εντελώς και κάνοντας μια γύρα στους σταθμούς νομίζεις ότι ζεις στο 2000. Να μην αναφέρω όχι την πιο δημοφιλή, αλλά τη μοναδική μουσική που ακούνε οι πιτσιρικάδες, η οποία σαρώνει στις ηλικίες 15-30, το ελληνικό ραπ, που αγνοείται εντελώς.

Κι ενώ οι πιτσιρικάδες δεν έχουν πλέον ανάγκη το ραδιόφωνο γιατί έχουν άλλους τρόπους να ακούνε μουσική (κάνε μια βόλτα στους δρόμους και θα καταλάβεις), το ελληνικό ραδιόφωνο που τους έχει μεγάλη ανάγκη (γιατί ηλικιακά δεν γερνάει απλώς, αλλά πεθαίνει), δεν κάνει ούτε ένα βήμα για να ανανεώσει κοινό του. Από πού περιμένει να πάρει στο μέλλον ακροατές όταν για τις νεαρές ηλικίες το ραδιόφωνο απλά δεν υπάρχει ως μέσο; Όταν γυρνάς την πλάτη στο κοινό, το έχασες – και καλά να πάθεις.

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τάμα στην Παναγιά της Κλιμακτηρίου: Η Μαντόνα στα 60

Πρόσωπα / Τάμα στην Παναγιά της Κλιμακτηρίου: Η Μαντόνα στα 60

Σε λίγες μέρες, ανήμερα της Παναγίας σχεδόν, της «ονομαστικής» της εορτής δηλαδή, η Βασίλισσα της Ποπ κλείνει αισίως τα εξήντα, προκαλώντας (ξανά) μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα στις παρέες
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Λογικο ειναι να ψοφαει το ελληνικο ραδιοφωνο, γιατι ακομα και οι σημερινοι 30, 40+αρηδες, που αποτελουν την πλειοψηφια των ακροατων ΠΟΣΕΣ φορες να ακουσουν το This Love των Μaroon 5, το It Ain't Over Till It's Over, το Black Velvet, το Torn, τους Scorpions, τις απεθαντες επιτυχιες των απεθαντων 80s; Δεν καταλαβαινω τι σκεφτονται αυτοι οι διευθυντες προγραμματος, δηλαδη σοβαρα θεωρουν διασκεδαστικο να παιζουν τα ιδια 100 τραγουδια 15ετιας+ καθε, μα καθε μερα; Και οποτε τυχον βαλουν κανενα καινουργιο τραγουδι, το κανουν με το σταγονομετρο και συνηθως με ειδικη προειδοποιηση οτι ακολουθει καινουργιο τραγουδι, μην τυχον και φυγετε αγαπητοι ακροατες επειδη θα ακουσετε κατι νεο, σε λιγο θα επιστρεψουμε με Red Hot Chili Peppers!Η αληθεια ειναι οτι ακομα και trap να επαιζε καποιος σταθμος, μαλλον δυσκολα θα μαζευε νεους (σε ηλικια) ακροατες, μιας και οντως ο τροπος να ακους μουσικη εχει αλλαξει. Καποιοι σταθμοι, παντως, που τολμουν και παιζουν διαφορετικα κομματια, διατηρουν ενα πιστο κοινο. Ειναι απελπιστικα λιγοι ομως.
Η Madonna θα "έκοβε" τη συμμετοχή/συνεργασία καλλιτέχνη στις δουλειές της λόγω ηλικίας; Νομίζω ότι δεν θα συνεργαζόταν με κανέναν και καμία μεγαλύτερο/η της ηλικίας της.Υπόθεση είναι βέβαια.
Καλό είναι να μην ξεχνάμε το περίφημο «Το μέσο είναι το μήνυμα», διότι καταλήγουμε σε λάθος συμπεράσματα. Όπως:«Η νεολαία θα στραφεί στο ραδιόφωνο αν το ραδιόφωνο παίξει ό,τι ενδιαφέρει τη νεολαία».Κάποιοι ίσως το κάνουν, οι περισσότεροι δεν. Το internet έχει αλλάξει τα κανάλια πρόσβασης στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία και μοιραία και στη μουσική και ίσως να πρέπει να «χωνέψουμε» πως αυτά τα κανάλια είναι το σημερινό ραδιόφωνο.«Το ραδιόφωνο πεθαίνει».Δεν νομίζω, μάλλον συρρικνώνεται, αλλά και να πεθάνει δεν θα σημαίνει κάτι ακριβώς διότι ό,τι πρόσφερε παλιότερα (το πόσο παλιότερα είναι ένα ζήτημα) το προσφέρουν άλλες υπηρεσίες. Αν μπορέσει να βρει κάτι να προσφέρει που άλλα κανάλια δεν θα μπορούν, τότε θα επιβιώσει αυτό ακριβώς το κομμάτι του.+++++++Επίσης: Παρότι μουσική παράγεται σωρηδόν, και καλλιτέχνες απολαμβάνουν πρωτοφανή επίπεδα φήμης, αυτό δεν σημαίνει πως η σύγχρονη μουσική ενέχει ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ καλλιτεχνική αξία. Κάποιοι καλλιτέχνες σίγουρα ναι όπως και κάποια (όχι όλα) από τα έργα τους. Το τι από όλα αυτά θα επιζήσει και για πόσο στη δοκιμασία του Χρόνου (που είναι κι ο τελικός Κριτής για κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημα) είναι άλλο θέμα.Τα γούστα των ανθρώπων εξελίσσονται. Δεν είναι σύνηθες να διασκεδάζει ο μέσος σημερινός νεολαίος αποκλειστικά με ό,τι διασκέδαζε η νεολαία 30, 40, 50 και 60 χρόνια πριν.Ευτυχώς όμως υπάρχει τεράστιο υλικό κορυφαίας ποιότητας από εκείνα τα χρόνια στο οποίο μπορεί να καταφύγει οποιοσδήποτε όταν τον ταΐζουν σημερινά σκουπίδια. Έστω και σαν αντίδραση/ αποτοξίνωση/ αντίσταση/ άποψη.