Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake; Facebook Twitter
Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα.
0



ΤΑ BEEFS, ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΔΙΑΜΑΧΕΣ,
 ανάμεσα στους ράπερ δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι μέρος της κουλτούρας και της ιστορίας του και εκφράζονται μέσα από τραγούδια που δηλώνουν την υπεροχή του ενός έναντι κάποιου άλλου στις ρίμες. Μερικές από αυτές τις φιλονικίες ευθύνονται για κάποια από τα πιο κλασικά χιπ-χοπ τραγούδια, όπως το Hit 'Em Up του 2Pac και το Takeover του Jay-Z. Μετά τη δολοφονία του 2Pac και του Notorious B.I.G. έπειτα από ένα παρόμοιο beef τα πνεύματα φάνηκε ότι είχαν ηρεμήσει, τελευταία όμως έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει και το χιπ-χοπ τελευταία βρίσκεται ομολογουμένως σε κρίση.

Μπορεί να πει κανείς ότι όλα ξεκίνησαν με το Big Foot της Nicki Minaj, ένα αρκετά σκληρό, diss κομμάτι εναντίον της ράπερ Megan Thee Stallion. Και οι δύο βγήκαν κερδισμένες, με τη Megan Thee Stallion να κατακτά την κορυφή του Billboard με το Hiss και τη Minaj να κερδίζει τη μάχη με αξιομνημόνευτες ρίμες. Αυτό είδαν οι διάσημοι συνάδελφοί τους και ξεσηκώθηκαν. 

Το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω».

Έτσι, έχουμε το πρόσφατο beef του Kendrick Lamar με τους Drake και J. Cole. Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Πώς ξεκίνησε το beef

Όταν ο Kendrick Lamar ήταν ακόμη ανερχόμενος, ο Drake προσφέρθηκε να τον βοηθήσει, προσκαλώντας τον να συμμετάσχει στο άλμπουμ του Take Care και να τον ανοίγει στην περιοδεία του το 2012. Έναν χρόνο μετά, το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω». Ο Drake δεν έδωσε και πολλή σημασία τότε. Πετούσαν κακιούλες μεταξύ τους πού και πού, αλλά τίποτα ιδιαίτερο.

Τι συνέβη πρόσφατα;

First Person Shooter

Όπως όλα δείχνουν, υπεύθυνος είναι ο J. Cole. Πέρσι τον Οκτώβριο, ο Drake κυκλοφόρησε το όγδοο άλμπουμ του, For All The Dogs, μέσα στο οποίο υπήρχε μια συνεργασία του με τον J. Cole στο κομμάτι First Person Shooter, όπου ο J. Cole δήλωνε ότι αυτός, ο Drake και ο Kendrick ήταν τα τρία μεγάλα ονόματα τότε στο ραπ. Το κομμάτι ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, το πρώτο με το οποίο κατάφερνε κάτι τέτοιο ο Cole και αυτό με το οποίο ισοφάρισε ο Drake το ρεκόρ του Michael Jackson. Ο Kendrick, απ' ό,τι φαίνεται, δεν χάρηκε πολύ με τη συγκεκριμένη εξέλιξη και τους το κρατούσε για καιρό. 

Πώς αντέδρασε ο Kendrick;

Like That

Τον Μάρτιο του 2024, ο Metro Boomin' και ο Future κυκλοφόρησαν ένα κοινό άλμπουμ με τίτλο We Don't Trust You. Κρυμμένο στο tracklist ήταν ένα τραγούδι που ονομαζόταν Like That και είχε έναν μη υπογεγραμμένο στίχο από τον Kendrick Lamar, με το οποίο έγινε χαμός στο X (πρώην Τwitter). Ο Kendrick δεν μάσησε τα λόγια του και έβαλε στο στόχαστρο τον στίχο του Cole, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν τρεις σπουδαίοι, υπάρχει μόνο ο ίδιος («big three - it's just big me»). Αποκάλεσε τον Drake και τον Cole «ένα ελαφρύ πακέτο» και δήλωσε ότι είναι Prince σε σχέση με τον Michael Jackson του Drake. Κλείνει το κομμάτι λέγοντας ότι θα στείλει όλα τα σκυλιά του Drake και του J. Cole στο νεκροταφείο των ζώων, κάνοντας αναφορά στο διάσημο μυθιστόρημα τρόμου του Stephen King, Pet Cemetery, του 1983. Ο στίχος κάνει ταυτόχρονα και μια αναφορά στον τίτλο του άλμπουμ του Drake, For All The Dogs. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο Metro Boomin' είναι πρώην συνεργάτης του Drake και συχνά δηλώνει σε συνεντεύξεις ότι δεν χωνεύει τον Καναδό ράπερ επειδή τον έριξε σε μια συνεργασία τους που επρόκειτο να γίνει, αλλά τελικά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μάλιστα, έχει τέτοιο μένος εναντίον του που αφαίρεσε τα φωνητικά του από το τραγούδι Trance.

Απάντησε ο Drake;

7 Minute Drill

Φυσικά και απάντησε, και αυτός και ο Cole, με τον δεύτερο να το μετανιώνει. Ο Drake αρχικά έκανε κάτι περίεργες δηλώσεις σε μια συναυλία του στη Φλόριντα σχετικά, αλλά δεν τελείωσε εκεί το ζήτημα.  Δύο εβδομάδες μετά από αυτό το περιστατικό ο Cole έδωσε τη δική του απάντηση στον Kendrick με το κομμάτι 7 Minute Drill από το άλμπουμ-έκπληξη, Might Delete Later. Στο κομμάτι έκανε κριτική στη δισκογραφία του Kendrick, αποκαλώντας το ντεμπούτο του «κλασικό», αλλά την πιο πρόσφατη προσπάθειά του, το Mr Morale and the Big Steppers, τραγική. Κάτι τον έπιασε όμως και γρήγορα πήρε πίσω το diss, συνειδητοποιώντας ότι ήταν ένα τεράστιο λάθος και «το πιο χαζό και ανόητο πράγμα που έχω ηχογραφήσει ποτέ», όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του στο φετινό Dreamville. Ζήτησε συγγνώμη από τον Lamar και η κόντρα τους έληξε εκεί. 

Ο Drake όμως δεν πτοήθηκε από την προδοσία του Cole. Κυκλοφόρησε επίσημα το Push Ups, που αρχικά διέρρευσε. Σε αυτό εν ολίγοις αποκαλεί τον Lamar κοντό, ενώ υπονοεί ότι άλλοι καλλιτέχνες όπως η SZA, o Travis Scott και ο 21 Savage τον έχουν ξεπεράσει . Έβαλε στον διάλογο και τους Future, The Weeknd, Rick Ross.

Εκτός από τον Drake, ενοχλήθηκε και η μαμά του

Champagne Moments

Μέσα σε λίγες ώρες από το diss του Drake, ο Rick Ross πήρε τον λόγο με το Champagne Moments, ισχυριζόμενος ότι ο Καναδός σταρ έχει κάνει πλαστική, συμπεριλαμβανομένων μιας επέμβασης στη μύτη και ενός brazilian butt lift. Αυτή η κατηγορία είχε ως αποτέλεσμα η μαμά του Drake να του στείλει μήνυμα για να τον ρωτήσει αν οι φήμες είναι αληθινές. Ο ράπερ μοιράστηκε τη συζήτησή τους στο Instagram. 

Τα πράγματα δεν τελείωσαν εκεί. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West που πήρε το μέρος του Lamar με ένα remix του Like That, όπου έβαλε στο στόχαστρο τη δισκογραφική του Drake. Στο μεταξύ, ο Drake έβγαλε και δεύτερο κομμάτι, το Taylor Made Freestyle, στο οποίο κατηγόρησε τον Lamar ότι φοβάται να κυκλοφορήσει κάτι επειδή η Taylor Swift έβγαλε καινούργιο άλμπουμ. Επιπλέον, στο ίδιο κομμάτι χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να μιμηθεί τη φωνή δύο ηρώων του Lamar, των Tupac Shakur και Snoop Dogg

Το κερασάκι στην τούρτα όμως έβαλε η Taylor Swift που στο άλμπουμ της The Tortured Poets Department diss-άρει τον άσπονδο εχθρό της Kanye West και την πρώην του, Kim Kardashian. 

Αναμένουμε τη συνέχεια.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Μουσική / Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Η έρευνα του Κώστα Σαββόπουλου για τη ραπ, το πιο παρεξηγημένο (και άγνωστο για τον πολύ κόσμο) μουσικό είδος σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο, κυκλοφορεί σε ένα βιβλίο που βάζει στη θέση τους πολλά πράγματα.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ