H ιδιοφυΐα της Lorde μέσα από ένα ειλικρινές και μελωδικό άλμπουμ

H ιδιοφυΐα της Lorde μέσα από ένα ειλικρινές και μελωδικό άλμπουμ Facebook Twitter
Είχε τέσσερα χρόνια να κυκλοφορήσει νέο δίσκο. Στο διάστημα αυτό ενηλικιώθηκε, ερωτεύτηκε, χώρισε και άρχισε να μένει μόνη της, μακριά από την οικογένειά της. Αυτές οι σημαντικές αλλαγές στη ζωή της σκιαγραφούν εν μέρει τον χαρακτήρα του «Melodrama». Φωτο: Andrew Whitton
0

Το όνομα της Lorde εμφανίζεται συνέχεια τον τελευταίο καιρό. Διαβάζεις γι' αυτήν και την βλέπεις παντού. Και είναι λογικό. Κυκλοφόρησε δύο singles σε διάστημα λίγων ημερών, στις αρχές του Μάρτη. Το «Green Light» και το «Liability» είναι τα πρώτα δείγματα του δεύτερου άλμπουμ της που έχει βαφτίσει «Melodrama» και θα κυκλοφορήσει στις 16 Ιουνίου. Το «Green Light», όμως, κάθε άλλο παρά μελόδραμα είναι. Αν και μιλάει για έναν χωρισμό –την πρώτη της μεγάλη ερωτική απογοήτευση, όπως δήλωσε–, δεν είναι καθόλου δράμα, ούτε μελό, κάθε άλλο. Η μουσική και η ερμηνεία της έχουν τόση δύναμη, που εντυπωσιάζουν. Ο κόσμος στo YouTube σχολιάζει ότι είναι καλύτερο από την προηγούμενη επιτυχία της, το «Royals», και ότι απέδειξε πως δεν είναι καλλιτέχνις του ενός hit, αλλά ότι έχει ουσία και συνέχεια. Παίζει ρόλο και το γεγονός ότι η Lorde έχει αμεσότητα και μπορεί να απευθύνεται κατευθείαν στην ευαισθησία των ακροατών.


Ίσως αυτό οφείλεται στο νεαρό της ηλικίας της και στο ότι δεν είναι ένα ακόμη κατασκεύασμα της μουσικής βιομηχανίας. Την πρώτη φορά που άκουσα το «Royals» στο ελληνικό ραδιόφωνο μου τράβηξε αμέσως την προσοχή. Είναι από αυτά τα τραγούδια που δεν βαριέσαι να ακούς. Οι στίχοι μιλάνε για ένα κορίτσι που φαντάζεται πώς θα ήταν η ζωή του, αν ήταν μέλος μιας βασιλικής οικογένειας, παρ' όλα αυτά πατάει γερά στο έδαφος. Είναι αυτοαναφορικό, μια και η ίδια διάλεξε το όνομα «Lorde», επειδή ως παιδί είχε μανία με την αριστοκρατία. To «lord», όμως, που σημαίνει «λόρδος», της φάνηκε πολύ ανδρικό, γι' αυτό του πρόσθεσε ένα «e» στο τέλος. Το πραγματικό της όνομα είναι Ella Marija Lani Yelich-O'Connor − λίγο σιδηρόδρομος. Το «Royals» αποδείχτηκε σταθμός για την καριέρα της. Έγινε παγκόσμιο hit και η ίδια η πρώτη Νεοζηλανδή μουσικός που είχε Νo 1 στο αμερικανικό Billboard. Ανάλογη επιτυχία είχε να κάνει έφηβος καλλιτέχνης από το 1987 − θυμάται κανείς την Tiffany και το «I think we 're alone now»; Και μετά ήρθε το σάουντρακ του «Hunger Games» και ακόμα περισσότερη αναγνώριση.

«Έφυγα από το σπίτι και ξαφνικά άρχισα να αναρωτιέμαι: "Ποια είμαι, όταν είμαι μόνη μου; Πού βρίσκομαι εσωτερικά, όταν πρέπει να κάνω πράγματα μόνο για τον εαυτό μου;". Νομίζω ότι μπορείς να το ακούσεις αυτό στον συγκεκριμένο δίσκο» αναφέρει.


H Lorde έγινε huge στα 16 της, όταν ανέβασε στο SoundCloud το πρώτο της EP για δωρεάν download. Το κατέβασαν πάνω από 60.000 φορές. Στην αρχή διατηρούσε έναν αέρα μυστηρίου γύρω από το όνομά της. Το προφίλ της εκεί είχε τη ρομαντική ζωγραφιά ενός κοριτσιού που κρατάει στην αγκαλιά του ένα ελάφι.


Γεννήθηκε στη Νέα Ζηλανδία το 1996 και η καταγωγή της μοιράζεται ανάμεσα στην Κροατία και την Ιρλανδία. Η μητέρα της είναι ποιήτρια και ο πατέρας της, πολιτικός μηχανικός. Η μητέρα της την μύησε από μικρή στη λογοτεχνία, κάτι που φαίνεται στον τρόπο που γράφει στίχους, καθώς έχει μια ωριμότητα που δεν συναντάς συχνά σε άτομα της ηλικίας της. Μετά από μια εμφάνισή της σε ένα talent show υπέγραψε στη Universal. Ήταν μόλις 13 ετών. Αργότερα δήλωσε ότι, κρίνοντας από την εμπειρία που απέκτησε, της έκανε καλό που δεν μεγάλωσε στην Αμερική. «Δεν είναι φυσιολογικό να περνάς όλο σου τον χρόνο στο Λος Άντζελες ή στη Νέα Υόρκη όταν είσαι τόσο μικρός. Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο μπορεί να σε διαλύσει».


Είχε τέσσερα χρόνια να κυκλοφορήσει νέο δίσκο. Στο διάστημα αυτό ενηλικιώθηκε, ερωτεύτηκε, χώρισε και άρχισε να μένει μόνη της, μακριά από την οικογένειά της. Αυτές οι σημαντικές αλλαγές στη ζωή της σκιαγραφούν εν μέρει τον χαρακτήρα του «Melodrama». «Έφυγα από το σπίτι και ξαφνικά άρχισα να αναρωτιέμαι: "Ποια είμαι, όταν είμαι μόνη μου; Πού βρίσκομαι εσωτερικά, όταν πρέπει να κάνω πράγματα μόνο για τον εαυτό μου;". Νομίζω ότι μπορείς να το ακούσεις αυτό στον συγκεκριμένο δίσκο», αναφέρει. «Βασικά, έπρεπε να είμαι ειλικρινής όχι μόνο με τον εαυτό μου, αλλά και με τους φίλους και τους δικούς μου ανθρώπους. Είναι καταπληκτικό να ακούω το άλμπουμ και να σκέφτομαι ότι περιέχει έναν χρόνο από τη ζωή μου, με όλες τις απαίσιες και όλες τις υπέροχες στιγμές του. Είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο για μένα».

H ιδιοφυΐα της Lorde μέσα από ένα ειλικρινές και μελωδικό άλμπουμ Facebook Twitter
Φυσικά δεν γυρνάει την πλάτη της στη Lady Gaga, τον Kanye West, τη Lana Del Rey, τον James Blake, την Grace Jones και τον Prince, μεταξύ άλλων.


Πέρα από αυτά, όμως, η πορεία της θυμίζει έντονα τον τρόπο με τον οποίο έγινε γνωστή η Kate Bush. Είναι κάπως σπάνιο αυτό που συμβαίνει με τη Lorde. Πρώτη φορά συναντάμε ένα κορίτσι που έκανε αίσθηση με το πρώτο κομμάτι που κυκλοφόρησε στα 16 του και ταυτόχρονα αγαπάει τη λογοτεχνία, κάτι που φαίνεται στη μουσική του. Επιπλέον, έχει τον απόλυτο καλλιτεχνικό έλεγχο του αποτελέσματος, για να μη μιλήσουμε για την εμφάνισή της. Περιέργως, η Bush δεν ήταν η βασική της επιρροή και αυτό κάνει τη Lorde τόσο μοναδική και εξαιρετική.


Μεγάλωσε θαυμάζοντας τζαζ και σόουλ καλλιτέχνες όπως η Billie Holiday, ο Sam Cooke, η Etta James και ο Otis Redding, αλλά και σύγχρονους, όπως η Grimes, οι Sleigh Bells και ο Thom Yorke. Θεωρεί το «Rumours» των Fleetwood Mac τέλειο δίσκο. Και φυσικά δεν γυρνάει την πλάτη της στη Lady Gaga, τον Kanye West, τη Lana Del Rey, τον James Blake, την Grace Jones και τον Prince, μεταξύ άλλων.


Τίποτα δεν φαίνεται να τη σταματάει και δικαιολογημένα το «Melodrama» είναι μία από τις πιο πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες του 2017.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ