Χωρισμός, ενοχή, υπέρβαση: Το Like a Prayer της Madonna έκλεισε τα 30

Χωρισμός, ενοχή, υπέρβαση: Το Like a Prayer της Madonna έκλεισε τα 30 Facebook Twitter
«Στον Καθολικισμό γεννιέσαι αμαρτωλός... το αμάρτημα είναι μέσα σου διαρκώς», έλεγε η Madonna την εποχή της κυκλοφορίας του Like a Prayer
1

«Στον Καθολικισμό γεννιέσαι αμαρτωλός... το αμάρτημα είναι μέσα σου διαρκώς», έλεγε η Madonna την εποχή της κυκλοφορίας του Like a Prayer, ενός άλμπουμ αφιερωμένου στη μητέρα της, μέσω του οποίου ήθελε να εξερευνήσει την επίδραση της Καθολικής ανατροφής πάνω της, την απογοήτευση της από τον έρωτα και την μεταμόρφωση του εαυτού. Συγκρινόμενο με το προηγούμενό της ειδικά, το ζαχαρένιο True Blue, η αλλαγή ήταν συγκλονιστική.

Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων στο Λος Άντζελες, από τον Σεπτέμβριο του 1988 ως τον Ιανουάριο του 1989, η Madonna βίωνε το χειρότερο σημείο της σχέσης της με τον Σον Πεν. Είχε κάνει αίτηση διαζυγίου την προηγούμενη χρονιά, περνούσαν όμως ξανά χρόνο μαζί σε μια ύστατη προσπάθεια να τα ξαναβρούν. «Κάποιες μέρες φορούσε γυαλιά ηλίου όλη μέρα στο στούντιο», θυμάται ο τότε συν-δημιουργός και συμπαραγωγός της στο άλμπουμ, Πάτρικ Λέοναρντ. «Περνούσε πολύ δύσκολα εκείνο τον καιρό».

Η δημιουργία του άλμπουμ όμως υπήρξε η σωτήρια της.

Μετά τα έντονα grooves του Like a Virgin (1984) και τον upbeat εορτασμό του έρωτά της με τον Σον Πεν στο True Blue (1986), η Madonna βρισκόταν σε mood ενδοσκόπησης. Ήταν γνωστό το εκρηκτικό ταπεραμέντο του Σον Πεν και την ίδια ώρα που ο γάμος του διαλυόταν από τους διαρκείς καυγάδες, η καριέρα της δεχόταν διαδοχικά πλήγματα με τις παταγώδεις αποτυχίες των ταινιών Shanghai Surprise (στην οποία πρωταγωνιστούσε με τον σύζυγό της) και Who's That Girl, στην οποία έπαιζε και ήταν υπεύθυνη και για το προβληματικό της σάουντρακ. Η Madonna αποφάσισε να συγκεντρωθεί απολύτως στο νέο της άλμπουμ για να ξεφύγει από την παράνοια του αργού και επίπονου χωρισμού.

Χωρισμός, ενοχή, υπέρβαση: Το Like a Prayer της Madonna έκλεισε τα 30 Facebook Twitter
«Η Madonna είχε μόλις κλείσει τα 30 και ερχόταν στο στούντιο σα να πήγαινε για εξομολόγηση» θυμάται ο έτερος συμπαραγωγός του άλμπουμ, Στίβεν Μπρέι.

«Η Madonna είχε μόλις κλείσει τα 30 και ερχόταν στο στούντιο σα να πήγαινε για εξομολόγηση» θυμάται ο έτερος συμπαραγωγός του άλμπουμ, Στίβεν Μπρέι.

Το ομώνυμο κομμάτι του άλμπουμ σηματοδοτεί ένα καθοριστικό σημείο στην καριέρα της. Υπονομεύοντας τα πατριαρχικά μηνύματα του Καθολικού δογματισμού, δημιούργησε ένα κόνσεπτ άλμπουμ, πραγματοποιώντας το άλμα από την ποπ φήμη στην καλλιτεχνική καταξίωση. Το διαβόητο βίντεο του τραγουδιού – που απεικονίζει τη Madonna να φιλά έναν μαύρο άγιο και να χορεύει τριγυρισμένη από φλεγόμενους σταυρούς – συμπεριλαμβάνει το ιερό και το βλάσφημο με εμπνευσμένα προβοκατόρικο τρόπο.

 

Μια μέρα κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης, είχε έρθει για συνέντευξη ένας απεσταλμένος του περιοδικού Rolling Stone και κάποια στιγμή ρώτησε τον Λέοναρντ και την Madonna ποια καινούργια μουσική έχουν ακούσει πρόσφατα. «Δεν ακούμε καμία» απάντησαν από κοινού. «Σοβαρά; Και πώς ξέρετε τι συμβαίνει στη μουσική;» ρώτησε ο δημοσιογράφος. «Εμείς αποφασίζουμε τι συμβαίνει στη μουσική» ήταν η απάντηση της Madonna.

Αυτή η αυτοπεποίθηση γίνεται πιο εμφατικά φανερή στο τραγούδι Express Yourself, το οποίο έκτοτε έχει εξελιχθεί σε φεμινιστικό ύμνο. «Δεν εφηύραμε φυσικά τον όρο, ήταν όμως προσκλητήριο στη μάχη» λέει σήμερα ο Μπρέι. «Ήταν ένα εξαιρετικά καθαρτήριο κομμάτι για εκείνη. Στον έρωτα καίγεσαι, αλλά δεν καταστρέφεσαι απαραίτητα. Είμαι όλο και πιο περήφανος για αυτό το τραγούδι όσο περνάνε τα χρόνια».

Με στοιχεία από τον Guardian

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

σχόλια

1 σχόλια