Η αόρατη γυναίκα

Η αόρατη γυναίκα Facebook Twitter
0

Η αόρατη γυναίκα Facebook Twitter
 

Το προηγούμενο σπουδαίο άλμπουμ της Bjork ήταν το Vespertine, πριν από μια δεκαπενταετία. Το είχε γράψει όταν είχε ερωτευτεί τον Matthew Barney και το κυκλοφόρησε λίγο αφού γέννησε την κόρη τους. Το Vulnicura που κυκλοφόρησε προχθές το βράδυ εσπευσμένα επειδή διέρρευσε δυο μήνες πριν την κανονική κυκλοφορία του είναι ένα σπαρακτικό άλμπουμ. Είναι το άλμπουμ μιας γυναίκας που παράτησε ο άνθρωπος που αγαπούσε και αυτή θρηνεί και ξεσκίζει την ψυχή της. Φτιάχτηκε λίγο μετά τον χωρισμό τους και είναι το πιο έντονα συναισθηματικό και φορτισμένο με έρωτα άλμπουμ που έχει φτιάξει ποτέ. Ξεπερνάει σε σπαραγμό και τρυφερότητα ακόμα και κορυφαίες στιγμές της όπως το Cocoon ή το Unison.

Αν προσέξεις τι τραγουδάει στους στίχους [που μοιάζουν με μοιρολόγι] είναι αδύνατο να μην συγκινηθείς.

Family

Is there a place / Where I can pay respects For the death of my family? / Show some respect

Between the three of us / There is the mother and the child / Then there is the father and the child
But no man and a woman / No triangle of love

So where do I go to make an offering? / I fall on my knees/ Lay my flowers / Light the candles

So where do I go to make offering / To mourn our miraculous triangle; / Father, mother, child?
Father, mother, child?

How will I sing us out of this sorrow / Build a safe bridge for the child out of this danger

I raise a monument of love  / There is a swarm of sound / Around our heads
And we can hear it / And we can get healed by it / It will relieve from the pain
It will make us all part of / This universe of solutions / This place of salvations / This location of solutions

Black Lake

Our love was my womb but our bond has broken
My shield is gone, my protection is taken

I am one wound, my pulsating body
Suffering be

My heart is enormous lake, black with potion
I am blind, drowning in this ocean

My soul torn apart, my spirit is broken
Into the fabric of all he has woven

You fear my limitless emotions
I am bored of your apocalyptic obsessions

Did I love you too much? Devotion bent me broken
So I remained rebelled, destroyed the icon

I did it for love, I honored my feelings
You betrayed your own heart, corrupted that organ

Η αόρατη γυναίκα Facebook Twitter
Η Bjork και ο Arca στο στούντιο.

Η παρακάτω συζήτηση είναι μέρος μιας πολύ μεγάλης συνέντευξης στο Pitchfork.

Πώς είναι να βγάζεις έναν δίσκο τόσο προσωπικό;


Είμαι λίγο αγχωμένη. Σίγουρα. Ειδικά μετά από ένα άλμπουμ σαν το Biophilia που ήταν για το σύμπαν. Αυτό έχει πιο παραδοσιακά τραγούδια. Όταν ξεκίνησα να το γράφω, πάλεψα μαζί του. Σκεφτόμουν ότι ήταν πολύ βαρετό και προβλέψιμο. Αλλά τις περισσότερες φορές απλά συμβαίνει και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Πρέπει να το αφήσεις να είναι αυτό που είναι.

Ήξερες ότι θα ήταν ένα άλμπουμ που θα έβγαινε από μέσα σου;


Όχι, όχι. Με τα περισσότερα άλμπουμ μου δεν ξέρω τι κάνω τον πρώτο χρόνο. Είναι αργότερα που είναι σχεδόν έτοιμα και ξεκινάω να τα μιξάρω και να κάνω τις φωτογραφήσεις που μπορώ να καταλάβω ακριβώς τι είναι. Αυτό το άλμπουμ ήταν για μένα μια μεγάλη έκπληξη. Όταν άκουγα τα κομμάτια ήταν σαν να ένα ημερολόγιο.

Ακούγεται σαν ένα άλμπουμ για την συντροφικότητα, την μητρότητα και την οικογένεια, -πράγματα που μας συνδέουν- και τους χειρότερους φόβους σου σχετικά με αυτά...


[κλαίει] Συγγνώμη.

Την στιγμή που γεννιούνται τα παιδιά σου, πίσω από κάθε σκέψη, υπάρχει το: πώς θα τα προστατέψω; Πώς θα κρατήσω αυτήν οικογένεια αγαπημένη; Έπειτα, γρήγορα συνειδητοποιείς ότι δεν μπορείς να τα προστατεύεις για πάντα. Όλα αυτά υπάρχουν στο άλμπουμ, πολύ ξεγυμνωμένα.

 

Γι’ αυτό ήμουν αγχωμένη. Δεν έχω κάνει ποτέ ένα άλμπουμ σαν και αυτό. Με το Biophilia, ήμουν σαν τον Kofi Annan. Έπρεπε να είμαι ειρηνίστρια, να προσπαθήσω να ενώσω το αδύνατο. Μπορεί αυτή να ήταν μια περίεργη δουλειά, κάτι προσωπικό ανάμεσα σε μένα και τον εαυτό μου, για να δείξω πόσο υπερβολική ήμουν ως γυναίκα. Ο μόνος τρόπος που μπορούσα να το εκφράσω ήταν συγκρίνοντάς το με το σύμπαν. Αν μπορείς να κάνεις την φύση και την τεχνολογία φίλους σου, τότε μπορείς να κάνεις τον καθένα φίλο σου. Μπορείς να διασφαλίσεις τον καθένα . Αυτό το κάνουν οι γυναίκες πολύ – είναι ο σύνδεσμος μεταξύ πολλών πραγμάτων. Όχι μόνο οι καλλιτέχνες αλλά σε όποια δουλειά και να κάνουν Το Biophilia ήταν σαν ένα δικό μου προσωπικό αστείο που έδειχνε ότι έπρεπε να φτάσω πολύ μακριά, ανάμεσα στα ηλιακά συστήματα, για να συνδέσω τα πάντα. Είναι σαν την τελευταία σκηνή στη Μαίρη Πόππινς, όταν συμφιλιώνει τους πάντες και ο πατέρας συνειδητοποιεί ότι τα παιδιά είναι πιο σημαντικά απ’ τα λεφτά, και έπειτα εκείνη πρέπει να φύγει κλαίγοντας. Είναι μια παράξενη στιγμή. Οι γυναίκες είναι η κόλα που συνδέει τα πράγματα. Είναι αόρατο αυτό που κάνουν οι γυναίκες και δεν εκτιμάται πάρα πολύ.  

Όταν έφτιαχνα αυτό το άλμπουμ τα πάντα κατέρρευσαν. Δεν είχα τίποτα. Ήταν το πιο οδυνηρό πράγμα που έχω νιώσει στη ζωή μου. ο μόνος τρόπος για να μπορέσω να το διαχειριστώ ήταν να αρχίσω να γράφω για έγχορδα. Αποφάσισα να κολλήσω με το βιολί και να συνθέσω για 15 βιολιά και να πάω ένα βήμα παραπέρα από όσα είχα κάνει μέχρι τότε. Είχα άπειρες δυνατότητες στην τεχνολογία με τις οποίες μπορούσα να δουλέψω αλλά το άλμπουμ δεν θα μπορούσε να είναι φουτουριστικό. Έπρεπε να είμαι τραγουδοποιός. Παλιομοδίτικη. Έπρεπε να είμαι ωμή. Μπήκα κατά κάποιον τρόπο στις ταινίες του Μπέργκμαν που η Λιβ Ούλμαν γίνεται μεμψίμοιρη και ψυχωτική, είναι σαν να κάνεις εγχείρηση στον εαυτό σου ρωτώντας «τι έκανα λάθος;».

Έπειτα άνοιξε η τύχη μου. Δεν είμαι θρήσκα, αλλά θα πρέπει να έχω κερδίσει κάποιο καλό κάρμα κάποτε στη ζωή μου, επειδή μόλις έχασα κάτι, ο Alejandro [o Arca] ήρθε [χαμογελάει και βουρκώνει]. Με προσέγγισε σχεδόν πριν από δυο χρόνια και ακριβώς την ιδανική στιγμή. Είχα γράψει άπειρα τραγούδια και είχα κάνει και τις ενορχηστρώσεις για τα έγχορδα, αλλά ήταν τόσο δύσκολο που σκεφτόμουν να τα παρατήσω. Τότε ήρθε μια επίσκεψη στην Ισλανδία και περάσαμε υπέροχα μαζί. Είναι ο πιο γενναιόδωρος, ο πιο αστείος άνθρωπος που έχω γνωρίσει. Ήταν μεγάλη αντίθεση, αυτά τα τραγούδια που για το πιο τραγικό θέμα της ζωής μου που φτιάχτηκαν με τον πιο αστείο, τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Κατά κάποιον τρόπο το είχε πάρει πάνω του [βουρκώνει]. 

 

History of Touches

 

I wake you up in the middle of the night
To express my love for you
Stroke your skin and feel you
Naked I can feel all of you
At the same moment

I wake you up in the night
Feeling this is our last time together
Therefore sensing all the moments
We've been together
Being here at the same time
Every single touch we ever touch each other
Every single fuck we had together
Is in a wondrous time lapse
With us here here at this moment
The history of touches
Every single archive
Compressed into a second
All with us here as I wake you up

Διάβασε την κριτική για το άλμπουμ στο Γκρέκα

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ