Η Ενάτη του Μπετόβεν

Η Ενάτη του Μπετόβεν Facebook Twitter
0

Η Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα, το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Ίδρυμα Europamusicale και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συνδιοργανώνουν στις 28 Φεβρουαρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μία μεγάλη εορταστική συναυλία, με αφορμή την Ελληνική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εξέχοντες λυρικοί καλλιτέχνες διεθνούς ακτινοβολίας, Μυρτώ Παπαθανασίου, Ανν-Κατρίν Ναϊντού, Μάρκους Σαίφερ, Ράινχαρντ Χάγκεν, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και η Χορωδία της Συμφωνικής της Βαμβέργης θα παρουσιάσουν, υπό την μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, τη μεγαλειώδη Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν. Η συναυλία, που υποστηρίζεται οικονομικά από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, φιλοδοξεί να είναι ένα μήνυμα θερμού χαιρετισμού της Γερμανίας προς την Ελλάδα και ταυτοχρόνως μία υπενθύμιση ότι οι δύο χώρες μοιράζονται υψηλές πολιτιστικές αξίες. Στόχος και του ιδρύματος Europamusicale είναι να καταδεικνύει ότι ο πολιτισμός αποτελεί βασικό συνεκτικό συστατικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμβολο των υψηλότερων ιδανικών της ανθρωπότητας και της συναδέλφωσης των λαών, η Ενάτη Συμφωνία του Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν είναι κυρίως γνωστή για το μεγαλειώδες της φινάλε, βασισμένο στην Ωδή στην Χαρά του μεγάλου Γερμανού ποιητή και δραματουργού Φρήντριχ Σίλλερ. Η μουσική της συνόδευσε σημαδιακές, «χαρμόσυνες» στιγμές της Ιστορίας και της Τέχνης, αλλά συχνά έγινε αντικείμενο καπήλευσης από ολοκληρωτικά καθεστώτα, που θέλησαν μάταια να οικειοποιηθούν τη δύναμη του οράματός της· όμως, ακριβώς χάρη στην αυθεντική αυτή δύναμη, η Ενάτη φτάνει ως τις μέρες μας ως μία από τις υψηλότερες κατακτήσεις του ανθρώπινου πνεύματος, ανυπέρβλητη παρακαταθήκη ομορφιάς και αλήθειας.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT