Η ηχητική erotica της System Olympia

Η ηχητική erotica της System Olympia Facebook Twitter
0

Ο Σεπτέμβρης ξεκινά με ιταλικό αέρα, με μια εμφάνιση της System Olympia στο Σεράφειο Αθηνών στις 7 Σεπτεμβρίου. Η Francesca Macri φτιάχνει μουσική από τις αρχές των '00s με μια αισθητική εμπνευσμένη από την ερωτική λογοτεχνία και τις soft-core ταινίες των '70s. Οι ήχοι της είναι μια αισθησιακή synth-pop μείξη ηλεκτρονικών beats που αντλούν επιρροή από την ντίσκο, το boogie, το italo, με avant pop και house στοιχεία, και ταιριάζουν περισσότερο στις νυχτερινές ώρες. Η ίδια χαρακτηρίζει τη μουσική της νοσταλγική και ειλικρινή. «Κάνω τα πάντα μόνη μου. Είμαι παραγωγός, ερμηνεύτρια και DJ και έχω τη δική μου δισκογραφική εταιρεία. Γράφω μουσική, την ηχογραφώ, την πουλάω σε βινύλιο και την παίζω σε κλαμπ σε όλο τον κόσμο». Έχει επίσης μια δημοφιλή μηνιαία εκπομπή στο NTS από το 2017. Με καταγωγή από τη Ρώμη, τα τελευταία χρόνια ζει στο Λονδίνο. Ήθελε πάντοτε να κάνει μουσική; 

«Η μητέρα μου μού έδωσε ένα βιβλίο για την αστρονομία όταν ήμουν μικρή και το διάβαζα συνέχεια. Είχα πάθει εμμονή με τα νεφελώματα και ήθελα να γίνω αστρονόμος. Έγραψα το πρώτο μου κομμάτι όταν ήμουν 10 χρονών, αλλά ξεκίνησα να φτιάχνω τα πρώτα μου beats στα 20 μου». Η μητέρα της κρύβεται και πίσω από τη μανία που έχει με την ερωτική λογοτεχνία, ή μάλλον, καλύτερα, η συλλογή βιβλίων που είχε. Τη ρωτάω αν έχει κάποιο αγαπημένο βιβλίο.

«Είναι αδύνατο να αναφέρω κάποιο, είναι τόσο πολλά. Αυτήν τη στιγμή ξαναδιαβάζω τη "Συνείδηση του Ζήνωνα" του Ίταλο Σβέβο, ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1932 για την αυτοεξομολόγηση και την αυτοανάλυση. Είχα γράψει εξετάσεις στο πανεπιστήμιο σχετικά με αυτό και με είχε συγκινήσει απίστευτα τότε. Το να το διαβάζω ξανά μετά από τόσα χρόνια μού δημιουργεί ένα κύμα συναισθημάτων και μια διαφορετική κατανόηση». 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά».

Η Francesca μιλάει πολύ για βιβλία, αλλά δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί από κάπου συγκεκριμένα. 

«Δεν είχα καθόλου επιρροές που να με εμπνέουν καθώς μεγάλωνα, έτσι άρχισα να σκέφτομαι τι ήθελα για τον εαυτό μου πολύ νωρίς στη ζωή. Αυτή η άγρια, ανεξάρτητη forma mentis που εισέβαλε στο μυαλό μου δεν με άφησε ποτέ πραγματικά. Δεν επηρεάζομαι εύκολα, αλλά εμπνέομαι από την όμορφη μουσική που ακούω καθημερινά. Πάντως, αν έπρεπε να αναφέρω ένα πρόσωπο που με ενέπνευσε σε βαθύτερο επίπεδο, αυτό θα ήταν ο Gianni Versace. Σχεδίαζε ρούχα που είχαν έναν ολόκληρο κόσμο και συναίσθημα από πίσω τους. Είναι κάτι που προσπαθώ να κάνω όσο μπορώ με τη μουσική μου και το brand μου γενικότερα». Θεωρεί ότι ο αισθησιασμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητάς της. «Ζω τη ζωή μου ελεύθερα μέσα από ένα φάσμα συναισθημάτων. Ο αισθησιασμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτού του φάσματος».

System Olympia - Girl On Girl

Το επίθετο της Francesca είναι Μακρή και είναι ελληνικό, κάτι που δεν συνειδητοποιώ αρχικά. Μου το αναφέρει πάνω στην κουβέντα, στην ερώτηση για το πώς διάλεξε το ψευδώνυμό της. Όλα προέκυψαν από το συγκρότημα που είχε με έναν πρώην και το γεγονός ότι είχε κουραστεί από τον κόσμο, που νόμιζε ότι εκείνος έκανε την παραγωγή της μουσικής επειδή ήταν άντρας.

«Έτσι, ήθελα το όνομα του καινούργιου μου πρότζεκτ να ακούγεται σαν συγκρότημα και να κρύβει τη γυναικεία ταυτότητά μου. Δεν το σκέφτηκα και πολύ· έτσι παίρνω αποφάσεις, σε δευτερόλεπτα. Είχα μια σειρά από mixtapes με το όνομα Chesca System και μου άρεσε αυτή η λέξη. Διάλεξα το Olympia από ένα κομματι των Hole, μου άρεσε ο ήχος του και επιπλέον είμαι από ένα μέρος της νότιας Ιταλίας που ήταν ελληνική αποικία. Και το επίθετό μου είναι ελληνικό. Έκανα αρχαία ελληνικά στο σχολείο και πάντοτε με ενδιέφερε η ελληνική φιλοσοφία. Δεν έχω έρθει ποτέ, όμως, στην Ελλάδα. Θα είναι η πρώτη φορά που έρχομαι και είμαι πολύ ενθουσιασμένη». 

Με αφορμή το σχόλιό της για την εμπειρία της με το πρώην σχήμα της, υπάρχει κάτι που την ενοχλεί στη μουσική σκηνή τελευταία;

«Υπάρχουν πράγματα που με κουράζουν, όπως τα βαρετά podcast που είναι παντού ή ο κόσμος που μιλάει μόνο για τον εαυτό του ή μόνο για τη μουσική. Είναι σαν να μιλάς μόνο για το σεξ – όταν μιλάει κανείς μόνο γι’ αυτό καταφέρνει να μειώσει τον ενθουσιασμό μου, ενώ λίγες σωστές λέξεις μου εξάπτουν την επιθυμία. Η μουσική και η τέχνη γενικότερα πρέπει να αφήνουν χώρο στη φαντασία». 

System Olympia at Phonica Record Store Day 2023

https://systemolympia.bandcamp.com/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT