Η μεθυστική dream pop των St. Guilt είναι πολύ διαφορετική από τον μέσο όρο

Η μεθυστική dream pop των St. Guilt είναι πολύ διαφορετική από τον μέσο όρο Facebook Twitter
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε συναισθήματα που άλλοι δημιούργησαν σ' εμάς και μας έκαναν να στραφούμε στη μουσική». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Σπάνια ενθουσιάζομαι τόσο πολύ με μία μπάντα που έχει κυκλοφορήσει μόνο δύο τραγούδια και δεν έχω oλοκληρωμένη εικόνα για τον ήχο της, αλλά οι St. Guilt είναι μία από αυτές τις εξαιρέσεις: τα ατμοσφαιρικά '80s πλήκτρα, οι συναισθηματικές κιθάρες, τα εμβατηριακά κρουστά και η μεθυστική φωνή της τραγουδίστριας ντύνουν τις γλυκόπικρες μελωδίες και πλάθουν ένα πολύ φιλόξενο σύμπαν όπου ο ακροατής μπορεί να χαθεί στις ονειροπολήσεις του.

Η μουσική τους, βελούδινη dream pop με new wave ανησυχίες, έχει τη στόφα εκείνων των συγκροτημάτων που καταλαβαίνεις ότι κυνηγούν κάτι σπουδαίο, κάτι διαφορετικό από τον μέσο όρο. Το επόμενο στοιχείο που μου έκανε εντύπωση είναι το μυστηριακό τους όνομα: η «Αγία Ενοχή».

Όλα αυτά με έκαναν να βρεθώ μαζί τους ένα πρώιμα καλοκαιρινό απόγευμα Μαΐου. Συναντήθηκα με την Ελίνα (synths και φωνητικά), τον Οδυσσέα (ντραμς) και την τελευταία προσθήκη στο γκρουπ, τον Άλκη (κιθάρα) –δυστυχώς, ο Χρήστος (μπάσο) δεν κατάφερε να παρευρεθεί−, για να συζητήσουμε την πορεία τους μέχρι σήμερα, την κατανάλωση της μουσικής στην ψηφιακή εποχή, την παρεξηγημένη πoπ, τα social media και άλλα πολλά.

Όταν ξεκινήσαμε, δεν είχαμε κάποιο συγκεκριμένο στυλ. Ήμασταν εντελώς αλλού, παίζαμε πιο dream-pop. Αργότερα βρήκαμε τον τωρινό μας ήχο πάνω-κάτω. Τα τραγούδια μας έχουν πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία, έντονο μπάσο, είναι κάπως σκοτεινά και βασίζονται πολύ στις μελωδίες. Γενικά, έχουμε μια post-punk αισθητική...

Οι St.Guilt δημιουργήθηκαν το 2015, όταν ο Οδυσσέας δημοσίευσε μια αγγελία στο Facebook στην οποία ζητούσε μέλος για μια μπάντα. Τελικά, έπεσε σε μια παλιότερη της Ελίνας με πολλές παρόμοιες αναφορές σε μπάντες που άρεσαν και σ' εκείνον κι έτσι αποφάσισε να της στείλει μήνυμα.

Άρχισαν να γράφουν υλικό μαζί χωρίς κάποιο συγκεκριμένο ηχητικό προσανατολισμό και παράλληλα έψαχναν να βρουν μέλη για να ολοκληρωθεί το σχήμα. Μετά από αρκετές αλλαγές κατέληξαν στον Χρήστο και στον Άλκη, ο οποίος είναι και ηχολήπτης, ένα «πολυ-εργαλείο», όπως μου λένε, γεγονός που έχει βοηθήσει πολύ το γκρουπ σε τεχνικά και ποιοτικά ζητήματα του ήχου τους.

Τον Νοέμβριο που μας πέρασε συμμετείχαν σε έναν διαγωνισμό της CU, μια «όμορφη, αλλά ψυχοφθόρα διαδικασία», όπως μου σχολίασαν χαρακτηριστικά, ενώ έχουν κάνει μερικά lives, με το πιο σημαντικό να είναι μέχρι στιγμής το τελευταίο τους, στο οποίο άνοιξαν για τους Le Page.

Η μεθυστική dream pop των St. Guilt είναι πολύ διαφορετική από τον μέσο όρο Facebook Twitter
Τα ατμοσφαιρικά '80s πλήκτρα, οι συναισθηματικές κιθάρες, τα εμβατηριακά κρουστά και η μεθυστική φωνή της τραγουδίστριας ντύνουν τις γλυκόπικρες μελωδίες και πλάθουν ένα πολύ φιλόξενο σύμπαν όπου ο ακροατής μπορεί να χαθεί στις ονειροπολήσεις του. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Όσον αφορά, τώρα, το περιεχόμενο της μουσικής τους, τον λόγο παίρνει η Ελίνα για να μου εξηγήσει τις λεπτομέρειες. «Τους στίχους τους γράφει ο Οδυσσέας, εγώ γράφω τη μουσική, αλλά γενικά όλοι συμμετέχουμε στο δημιουργικό κομμάτι. Μπορεί να φέρω μια μελωδία στα παιδιά και να τη δουλέψουμε μαζί για να εξελιχθεί.

»Όταν ξεκινήσαμε, δεν είχαμε κάποιο συγκεκριμένο στυλ. Ήμασταν εντελώς αλλού, παίζαμε πιο dream-pop. Αργότερα βρήκαμε τον τωρινό μας ήχο πάνω-κάτω. Τα τραγούδια μας έχουν πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία, έντονο μπάσο, είναι κάπως σκοτεινά και βασίζονται πολύ στις μελωδίες. Γενικά, έχουμε μια post-punk αισθητική, μας αρέσουν σύγχρονες μπάντες που έχουν εμπνευστεί από το post-punk. Οι Interpol, οι Killers και οι White Lies είναι βασικές μας αναφορές».

Ο Οδυσσέας αναλαμβάνει να μου μιλήσει για τους στιχουργικούς προβληματισμούς των St. Guilt. «Οι στίχοι μας δεν είναι πολύ αισιόδοξοι, πρωταγωνιστούν οι σκοτεινές σκέψεις. Οι περισσότεροι στίχοι αναφέρονται λ.χ. στον θάνατο. Ο θάνατος κάποιου δικού σου, γενικότερα η ιδέα του θανάτου εγείρει συναισθήματα που καμία άλλη κατάσταση δεν μπορεί να φέρει στην επιφάνεια.

»Είναι κάτι για το οποίο δεν μπορούμε να έχουμε εμπειρία, εφόσον είμαστε εν ζωή, γι' αυτό πρόκειται για μια πολύ περίεργη κατάσταση κι εμείς απλώς την εξερευνούμε, πιάνουμε κάποιες πτυχές της. Υπάρχει κάτι το συναρπαστικό στο συναίσθημα που δημιουργεί».

Συζητώντας για κάποια ώρα μαζί τους, συνειδητοποιώ πως έχω απέναντί μου τρία πολύ ευγενικά, ταπεινά και συγκροτημένα για την ηλικία τους (είναι 23 χρονών) άτομα, τα οποία όμως, παράλληλα, έχουν φιλοδοξίες και αυτοπεποίθηση, πιστεύουν πολύ στην τέχνη και στο μέλλον τους.

 

St.Guilt - Flares

Η Ελίνα είναι μια χαμογελαστή, δυναμική κοπέλα που κατάγεται από τη Ρωσία και ήρθε στην Αθήνα πριν από πέντε χρόνια για να σπουδάσει Νομική −τα ελληνικά της είναι άψογα για το διάστημα που τα μιλάει−, ο Οδυσσέας είναι μια ασκητική φιγούρα, κάτι μεταξύ Ιησού και Father John Misty, σπουδάζει Κοινωνική Θεολογία και ο λόγος του είναι εκπληκτικά δομημένος, μετρημένος και πυκνός, ενώ ο Άλκης είναι η ψυχή της παρέας, ένα άτομο ιδανικό για πείραγμα και χαβαλέ.

Συζητώντας την πιθανότητα να φύγουν στο εξωτερικό αλλά και για το «ταβάνι» μιας μικρής μπάντας στην Ελλάδα, ο Οδυσσέας παίρνει την πρωτοβουλία να μου αναλύσει τα εξής:

«Δεν υπάρχει κάτι εδώ για εμάς. Πρέπει να είσαι πολύ ουτοπικός στη σκέψη σου για να πιστέψεις ότι μπορείς να ζήσεις από τη μουσική στην Ελλάδα. Αν και υπάρχει κοινό που θα μας άκουγε, δεν το έχουμε προσεγγίσει ακόμα σωστά. Πιστεύω πως υπάρχει κόσμος στην Ελλάδα που θα γούσταρε αυτό που κάνουμε, αλλά η προοπτική του εξωτερικού παίζει πολύ.

»Το καλύτερο θα ήταν να αποκτήσουμε μια μικρή βάση στη χώρα μας πριν προσπαθήσουμε έξω. Το ιδανικό κοινό για εμάς είναι αυτό που κάθε χρόνο γεμίζει το Release και το Ejekt ή οποιοδήποτε άλλο φεστιβάλ φέρνει εναλλακτικές μπάντες».

Βέβαια, η Ελίνα μου ξεκαθαρίζει πως σε καμία περίπτωση δεν θα έλεγαν όχι στην αναγνώριση της δουλειάς τους από ένα μαζικότερο κοινό, πως η πoπ είναι παρεξηγημένη και πως δεν τους ενδιαφέρει να κάνουν κάτι καινούργιο αλλά αυτό που βγαίνει φυσικά από μέσα τους, χωρίς ταμπέλες.

Η μεθυστική dream pop των St. Guilt είναι πολύ διαφορετική από τον μέσο όρο Facebook Twitter
Τον Νοέμβριο που μας πέρασε συμμετείχαν σε έναν διαγωνισμό της CU, μια «όμορφη, αλλά ψυχοφθόρα διαδικασία», όπως μου σχολίασαν χαρακτηριστικά, ενώ έχουν κάνει μερικά lives, με το πιο σημαντικό να είναι μέχρι στιγμής το τελευταίο τους, στο οποίο άνοιξαν για τους Le Page. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τον λόγο παίρνει ο Οδυσσέας για να ενισχύσει το επιχείρημα με μια έξυπνη αναλογία: «Έχουμε κομμάτια με πoπ χαρακτηριστικά, αλλά όχι σκόπιμα. Υπάρχουν στοιχεία στη μουσική μας που μπορούν να τραβήξουν το ενδιαφέρον ατόμων που δεν ακούνε αυτό το είδος ας πούμε.

»Γενικά χρειάζεται η πoπ, όπως χρειάζεται και το fast-food: όταν τρως ένα hot-dog γνωρίζεις πως δεν είναι ό,τι καλύτερο διατροφικά, αλλά εκείνη τη στιγμή σε καλύπτει, όπως σε καλύπτει η πoπ μουσική σε ένα πάρτι όπου θέλεις να χορέψεις. Οπότε χρειάζεται και η μουσική ευρείας κατανάλωσης και χαμηλότερης ποιότητας, ώστε να αναδεικνύεται και η πραγματικά καλή μουσική».

Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η άποψή τους για την ψηφιακή κατανάλωση της μουσικής. «Το κοινό έχει ξεχάσει την τρόπο προσέγγισης μιας ολοκληρωμένης δουλειάς. Μέσω της ψηφιακής κατανάλωσης ο ακροατής ακούει κυρίως τη βιτρίνα της μπάντας, τα singles κ.λπ., τα οποία είναι πιο εμπορικά, και δεν δίνει σημασία στα υπόλοιπα που συνθέτουν το σύνολο.

Όταν έχεις το CD, έχεις το σύνολο της δουλειάς μιας μπάντας: το artwork, τις φωτογραφίες, πολλές φορές και τους στίχους. Ένα άλμπουμ προβάλλει μια συγκεκριμένη φιλοσοφία και αυτό είναι που χάνεται στις μέρες μας. Όλο αυτό ακρωτηριάζεται από τη στιγμή που ο ακροατής επιλέγει να ακούσει συγκεκριμένα στοιχεία μιας μπάντας και τα υπόλοιπα τα σκεπάζει.

Έχει χαθεί αυτό το ρομαντικό στοιχείο από τη μουσική, το να ανοίξεις το CD, να κοιτάξεις το artwork, να το ακούσεις. Είναι τελείως διαφορετικό από το να κάνεις κλικ με το ποντίκι. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, απλώς υπάρχει ένα τελετουργικό στην αρχική διαδικασία που δεν μπορεί να υποκατασταθεί από το laptop» μου εξηγεί με διαύγεια ο Οδυσσέας.

Η μεθυστική dream pop των St. Guilt είναι πολύ διαφορετική από τον μέσο όρο Facebook Twitter
Η γενιά μας δεν ξέρει τι θα πει ευθύνη, νομίζει ότι όλα της ανήκουν δικαιωματικά, χωρίς προσπάθεια. Το ίδιο ισχύει και για την αδικία. Πρέπει να πάρεις το μερίδιο ευθύνης που σου αναλογεί και να ζήσεις με αυτό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τι τους ενοχλεί περισσότερο στη γενιά τους; «Η γενιά μας δεν ξέρει τι θα πει ευθύνη, νομίζει ότι όλα της ανήκουν δικαιωματικά, χωρίς προσπάθεια. Το ίδιο ισχύει και για την αδικία. Πρέπει να πάρεις το μερίδιο ευθύνης που σου αναλογεί και να ζήσεις με αυτό.

»Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να θυματοποιούμε τον εαυτό μας συνέχεια. Ρίχνουμε αλλού τις ευθύνες, δεν τις αναλαμβάνουμε για να γίνουμε καλύτεροι. Κατηγορούμε τους άλλους, π.χ. το σύστημα. Δεν λέω ότι αυτό είναι απαραίτητα λάθος, απλώς στερεί από τους ανθρώπους τη θέληση και το κίνητρο να εξελιχθούν».

Κλείνοντας, ο Οδυσσέας αποφάσισε ξαφνικά να συμπυκνώσει τη βασική φιλοδοξία της μπάντας. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε συναισθήματα που άλλοι δημιούργησαν σ' εμάς και μας έκαναν να στραφούμε στη μουσική» μου εξηγεί, με τα άλλα δυο παιδιά να κουνούν το κεφάλι συμφωνώντας απόλυτα.

Μπορεί να είναι ακόμα νωρίς, αλλά οι St. Guilt βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο για να πετύχουν τους στόχους τους. Πέρα από το ταλέντο, διαθέτουν την ιδανική αναλογία ρομαντισμού και επαγγελματισμού, όπως και τη σωστή νοοτροπία για να γίνουν η μπάντα που επιθυμούν. Η μουσική και οι σκέψεις τους είναι οι πιο τρανές αποδείξεις.

 

St.Guilt - Turn Your Back

Info:

Οι St.Guilt ανοίγουν τη συναυλία των City Of The Sun το Σάββατο 5 Μαΐου στο Κύτταρο.

Αυτή την περίοδο ετοιμάζουν την κυκλοφορία του πρώτου τους EP.

Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμα links όπου μπορείτε να ακούσετε τη μουσική των St. Guilt:

https://www.facebook.com/SaintGuilt/

https://www.youtube.com/channel/UClcpSxHWplR6TSB0jXJdCog

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ