Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο

Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο Facebook Twitter
Έχει μιλήσει πολλές φορές για τον εθισμό της στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ, την επίπονη διαδικασία της απεξάρτησης και την καθημερινή μάχη που δίνει για να παραμείνει καθαρή. Φωτο: Marilyn Clark
0

Η Louisahh γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια οικογένεια που λάτρευε τη μουσική κι άρχισε να συνθέτει και να παίζει με διάφορες μπάντες στην πατρίδα της, τη Νέα Υόρκη, πολύ πριν την κερδίσει το κλάμπινγκ και ως αποτέλεσμα το DJing. Μετά από τις κυκλοφορίες των δύο πρώτων της EPs το 2013 και το 2016 αναδεικνύεται σε μια πολλά υποσχόμενη καλλιτέχνιδα.

Η γνωριμία της με τον Γάλλο παραγωγό/DJ Maelstrom φαντάζει καρμική, αφού τους οδήγησε σε μια δυνατή φιλία, συνεργασία, κυκλοφορίες και τελικά στη δική τους δισκογραφική, τη RAAR. Το 2016 φιγουράρει στο εξώφυλλο του DJ Mag UK, αμέσως μετά εξασφαλίζει residency στο BBC Radio 1 κι όλοι την αναγνωρίσουν ως μία από τις καλλιτέχνιδες που έχουν λόγο και αιτία ύπαρξης στην ηλεκτρονική μουσική σκηνή.

Παραδέχεται ότι έχτισε η ίδια μια παγίδα για τον εαυτό της, μια κλειστοφοβική εικόνα που όσο μπαίνεις μέσα της χρησιμοποιώντας τον ήχο και τα λόγια της ως οδηγό, φτάνεις, τελικά στην έξοδο, στο φως.

Πρόσφατα συνεργάστηκε με τον Dave Clarke και μέσα στο 2018 θα κυκλοφορήσει και το ντεμπούτο LP της.

Η Louisahhh είναι από αυτούς τους ανθρώπους που στην εποχή της εικόνας και του φαίνεσθαι τολμάει να τσαλακωθεί. Έχει μιλήσει πολλές φορές για τον εθισμό της στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ, την επίπονη διαδικασία της απεξάρτησης και την καθημερινή μάχη που δίνει για να παραμείνει καθαρή, ειδικά σε ένα χώρο που οι ουσίες και οι πειρασμοί παραμονεύουν σε κάθε γωνιά.

Δείχνει δυνατή, ψάχνει στηρίγματα και διεξόδους τα οποία πάλι την οδηγούν στην έκφραση μέσα από τον ήχο.

Η νέα δουλειά της Louisahhh είναι μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο Facebook Twitter
H Louisahhh κυκλοφόρησε πρόσφατα το νέο της EP με τον τίτλο «A Trap I've Built»

Δίνοντας τον παλμό και την εικόνα όλων αυτών που θα ακολουθήσουν, η Louisahhh κυκλοφόρησε πρόσφατα το νέο της EP με τον τίτλο «A Trap I've Built». Παραδέχεται ότι έχτισε η ίδια μια παγίδα για τον εαυτό της, μια κλειστοφοβική εικόνα που όσο μπαίνεις μέσα της χρησιμοποιώντας τον ήχο και τα λόγια της ως οδηγό, φτάνεις, τελικά στην έξοδο, στο φως. Μάλλον όπως και η ίδια.

Η Louisahhh διαλέγει το LiFO.gr για να μιλήσει για όλα αυτά, να ξετυλίξει με δικά της λόγια τη διαδικασία της σύνθεσης και τις ζοφερές εστίες έμπνευσης αυτού του EP αποδεικνύοντας περίτρανα ότι έδωσε για άλλη μια φορά ένα κομμάτι του εαυτού της κι ότι ναι, η μουσική κάποιων ανθρώπων είναι βιωματική.


Hey Trouble

 

Αυτό το τραγούδι «ξεδιπλώνεται» συνεχώς, όσο παίζει, τόσες πιο πολλές ερμηνείες έχει. Το έγραψα για έναν αγαπημένο φίλο που έδωσε τεράστια μάχη με τον εθισμό του στα ναρκωτικά, που δυστυχώς του πήραν τη ζωή (R.I.P. Cadalack Ron).

Εκείνη την εποχή που αυτός ο άνθρωπος άφηνε την επίγεια ζωή, εγώ περνούσα μια πολύ δύσκολη φάση κατά την οποία προσπαθούσα να μείνω μακριά από έναν πρώην, που, αν και είχε κακή επιρροή επάνω μου, δεν μπορούσα να αποκοπώ.

Σήμερα, (αυτό το τραγούδι) υπάρχει σαν μια προσευχή στον σκιώδη εαυτό, μια επιβεβαίωση της διαδρομής μου προς την ουσιαστική αποδοχή του εαυτού μου και των πιο σκοτεινών σημείων του.


To Me Right Now

 

Αυτό εδώ γράφτηκε σε δύο μέρη. Εμπνεύστηκα τη βασική του σύνθεση από μία σχέση εξ' αποστάσεως που ξέφτισε σιγά-σιγά και που με στεναχώρησε πολύ, εξού και τα αφηγηματικά, «τσακισμένα» ηχητικά techno φωνητικά.

Το συγκεκριμένο μέρος του τραγουδιού το έγραψα μέσα στο λεωφορείο, καθώς πήγαινα στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες κι αφήνοντας πίσω μου αυτή την ιστορία αγάπης, αυτή τη σχέση.

Ευτυχώς, πλέον έχουμε γίνει πολύ καλοί φίλοι και είμαι σίγουρη πως δεν το ξέρει ότι το έγραψα για εκείνον. Μην του το πεις.


Trap

 

Βρισκόμουν μόνη μου σε περιοδεία, πολύ μακριά από το σπίτι και μπλέχτηκα σε μια κατάσταση που με έφερε σε πολύ δύσκολη θέση, σε σεξουαλικό επίπεδο. Ένιωσα πως επειδή κάποιος ήταν πολύ καλός μαζί μου, επειδή μου φέρθηκε με καλοσύνη, ότι δεν μπορούσα να πω όχι, ότι έπρεπε να εμπλακώ σεξουαλικά.

Όταν βρήκα τη δύναμη να πω πως δεν ένιωθα άνετα, αυτός ο άνθρωπος με τον πιο ευγενικό τρόπο που υπήρχε βρήκε τον τρόπο μέσω εκφοβισμού να χωθεί στο κρεβάτι μου. Προσπάθησα να τον δικαιολογήσω, ένιωσα να με πνίγει η οργή και η ντροπή, ποτέ δεν το ονόμασα «βιασμό», ή «βιαιοπραγία», όμως αυτή μου η εμπειρία έσπειρε ένα συναίσθημα από το οποίο βγήκε αυτό το τραγούδι.

Εκείνη την εποχή είχα αρχίσει να εξερευνώ ένα σημαντικό κομμάτι της σεξουαλικής μου ταυτότητας –την υποταγή, τον μαζοχισμό- κι έτσι οι γραμμές του τι ήταν αποδεκτό και επιτρεπτό, οι γραμμές του τι ήταν επιθυμητό και τι ανεπιθύμητο ήταν ακόμη ασαφείς.

Μάλλον το μήνυμα που μπορεί να πάρει κάποιος από αυτή την ιστορία είναι ότι όποιο και να είναι το «είδος» του σεξ που προτιμάς, έχεις τη δύναμη να πεις όχι. Ότι η ξεκάθαρη συναίνεση και η επικοινωνία, ο σεβασμός στη συναίνεση είναι υψίστης σημασίας σε κάθε περίπτωση/κατάσταση.


Line

 

Αυτό το τραγούδι μιλάει για τον πόθο και την απογοήτευση. Το ρεφρέν «I'll show you how to ride a line» αναφέρεται στο πώς είναι να «παίζεις» με τα άκρα, να μαθαίνεις να απολαμβάνεις τη ζωή ακόμα κι όταν δεν παίρνεις, τελικά, αυτό που θέλεις.

Την εποχή που έφταχνα αυτόν τον δίσκο πιεζόμουν από πολλές πλευρές να υιοθετήσω το ρόλο ενός καλλιτεχνικού ταραξία. Μου υποδείκνυαν ότι βαδίζοντας σε ένα πνευματικό μονοπάτι δεν έπρεπε να φαίνομαι πάντα σαν το καλό, υπάκουο σκυλί, αλλά και να δημιουργώ το δικό μου χάος με λόγο και αιτία.

Για άλλη μια φορά, στο τέλος τα τραγούδια με διδάσκουν πιο πολλά απ' ό,τι πιστεύω (ότι με διδάσκουν), όταν τα δημιουργώ.


Like A Vice

 

Άλλη μια ωδή στο σεξ και στο θάνατο (μήπως εντοπίζεις κι εσύ ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο;). Αυτό το έγραψα τελευταίο. Σε μια εποχή της ζωής μου που θρηνούσα μια τεράστια απώλεια, ξεκίνησα να ανακαλύπτω κάτι ενθουσιώδες και όμορφο, το να ερωτεύεσαι.

Αυτό, λοιπόν, «βγήκε» και γράφτηκε μέσω αυτής της διαδικασίας, για μια καρδιά που πρέπει να διαλυθεί σε χιλιάδες κομμάτια, ώστε να μπορέσει να σηκώσει και να κρατήσει μέσα της ακόμα πιο πολλά. Οι στίχοι για τους οποίους είμαι πολύ περήφανη είναι οι εξής: «heart hungry like a hole, have you ever felt full? There are no mistakes, it gets bigger when it breaks».

Η εμπειρία του θρήνου με έκανε πιο ατρόμητη, ώστε να μπορώ να αγαπώ ακόμα πιο πολύ.


Το νέο EP της Louisahhh «A Trap I've Built» κυκλοφορεί από τη RAAR και μπορείτε να το ακούσετε εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ