Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Aπό το βίντεο κλιπ "The Tavern". Φωτο: Γρηγόρης Ρέντης
0
 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Ο εμπενευστής και ιδρυτής των Voyage Limpid Sound, Σέργιος Βούδρης

 Οι Voyage Limpid Sound (πήραν το όνομά τους από το στούντιο των Μάουζερ-Περκόνι) είναι μία από τις πιο ιδιαίτερες μπάντες της Αθήνας. Με ήχο που κυμαίνεται από το μελωδικό μέχρι το ψυχεδελικό ποπ ροκ, οι Voyage ξεχωρίζουν εκτός από τις όμορφα αλλόκοτες μουσικές τους και για την ιδιαιτερότητα των live εμφανίσεων τους.

Αυτό που είχα παρατηρήσει από σχόλια ήταν ότι αυτό που έκανα ήταν πολύ ψυχεδελικό για τους ποπάδες, πολύ ποπ για τους ψυχεδελάδες, πολύ σοφτ για τους σκληρούς, πολύ περίεργο για τους μαλακούς.

Η πορεία των Voyage Limpid Sound ξεκίνησε από τον Σέργιο Βούδρη πριν από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, ως ένα DIY one man πρότζεκτ.
Το 2000 ο Σέργιος κυκλοφορεί μόνος του το νεοψυχεδελικό "Electronically Enhanced Dream", ενώ μέχρι το 2008 -οπότε και σχηματίστηκε το συγκρότημα με την συμμετοχή κι άλλων μελών- ακολούθησαν ακόμα τέσσερα ανεξάρτητα άλμπουμ.

Το 2010 οι Voyage κυκλοφορούν με την Archangel το "The Voyage Limpid Sound Are Happy", και δύο χρόνια αργότερα ιδρύουν την δική τους εταιρεία και κυκλοφορούν το "Nightly Sing Songs".

Λίγο μετά την (πολύ πρωινή) συμμετοχή τους στο 24ωρο μουσικό πείραμα του s.i.x. dogs στη Στέγη, συνομιλούμε με τον Σέργιο και ακούμε τον κανούριο τους δίσκο "Voyageology", που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες.

 Voyageology teaser

Πώς άρχισε το δικό σου ταξίδι στη μουσική; Ποιοι ήταν οι πρώτοι σου μουσικοί έρωτες;

Η πρώτη μου ανάμνηση για το τι σημαίνει αρμονία είναι το Age of Aquarius, των 5th Dimension. Τη στιγμή που αλλάζει στο ρεφρέν το ακόρντο από Σι ύφεση σε Λα ύφεση και μετά σε Ντο μινόρε ακόμα νιώθω την ανατριχίλα. Έπειτα, Σαββόπουλος, Φλόηντ, Μπάουι και Μότσαρτ, και μετά οτιδήποτε φοβερό.

Πώς θα περιέγραφες τη μουσική των Voyage Limpid Sound, και ποια είναι κατ' εσέ τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν την μπάντα να ξεχωρίζει;
Θα έλεγα ότι παίζουμε μελωδική/αρμονική ποπ ροκ. Το ότι δεν έχει νόημα το είδος που παίζουμε αλλά ο τρόπος που διυλίζω το υλικό που χρησιμοποιώ δε μπορώ να το αποδείξω ακόμα, αλλά ελπίζω να φανεί σε βάθος χρόνου. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, θα έλεγα η γεωλογικών ρυθμών αλλά και δυνάμεων επιμονή στους στόχους μας. Το γούστο και οι ευαισθησίες μας. Η προσπάθεια μου να μεταφέρω το κέντρο βάρους του συμβολισμού του έργου τέχνης μας (που εδώ είναι το λαϊκό τραγούδι) από την συνολική εικόνα του ροκ γκρουπ ως έργο τέχνης, ένα βήμα πίσω. Στο τραγούδι δηλαδή. Εκεί απ'όπου ξεκίνησε.

 

 The Tavern

 

Τι ακούσματα είχες όταν ξεκίνησες, και τι επιρροές έχουν σήμερα οι VLS;

Όπως προείπα, Σαββόπουλος, Φλόηντ, Μπάουι, Μότσαρτ, και μετά Σινάτρα, Σούμπερτ, Χατζιδάκις, Μότσαρτ, και λίγο ακόμα Σούμπερτ. Και Στοκχάουζεν, και Μπέργκ, κυρίως το Βότσεκ. Γενικώς οι μουσικές μου επιρροές έχουν κατά πολύ να κάνουν με τραγούδι.

Ενώ έφτιαχνες μουσική αδιάκοπα, πώς προέκυψε το μεγάλο δισκογραφικό κενό μέχρι το 2010;

Ο λόγος που δεν έβρισκα κάποιον κυκλοφορήσει τους επόμενους δίσκους μου ήταν το γεγονός ότι η μουσική μου δεν εφάρμοζε ακριβώς σε κάποιο τρέχον ροκ ρεύμα, οπότε από το 2003 και μετά σταμάτησα να προσπαθώ να βρω εταιρία. Αυτό που είχα παρατηρήσει από σχόλια ήταν ότι αυτό που έκανα ήταν πολύ ψυχεδελικό για τους ποπάδες, πολύ ποπ για τους ψυχεδελάδες, πολύ σοφτ για τους σκληρούς, πολύ περίεργο για τους μαλακούς. Δεν πτοήθηκα πάντως γιατί ήταν δικιά μου απόφαση, και η απουσία κυκλοφοριών δεν έβαζε εμπόδια σε αυτό που ούτως η άλλως έκανα χωρίς εξωτερικά κίνητρα.

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Voyage Limpid Sound live

Μίλησε μου για την εταιρεία σας, "Δίσκοι Δισκέξ".

Οι μόνες κυκλοφορίες της είναι ακόμα δικές μας. Υπάρχουν ιδέες για κυκλοφορίες άλλων συγκροτημάτων τον επόμενο χρόνο. Για μια κυκλοφορία που μπορώ να μιλήσω με μικρή σιγουριά είναι ένας occult δίσκος που έπεσε στα χέρια μου με τίτλο "3 Old Women That Met The Satyr". Θα δούμε όμως. Γενικά έχουμε καλή διανομή στο εξωτερικό, ευτυχώς, και πουλάμε 4 προς 1 έξωτερικό/Ελλάδα.

Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό; Νιώθεις ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει αρκετό κοινό για τη μουσική σας;
Όχι, πιστεύω ότι η ποσόστωση είναι ίδια, απλώς απευθυνόμαστε σε περισσότερους ανθρώπους. Σίγουρα βοηθάει και το ότι είναι στα αγγλικά τα κομμάτια μας.

Shade (2010)

Υλικό υπάρχει πολύ, ωστόσο οι live εμφανίσεις σας είναι μετρημένες. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γενικά παίζουμε λίγα λάιβ, τέσσερα - πέντε το χρόνο. Δεν έχει νόημα να παίζουμε πιο συχνά, για δύο κυρίως λόγους: Ο ένας είναι ότι δεν υπάρχει πολύ κοινό στην Αθήνα, και ο δεύτερος ότι προσπαθούμε τα λάιβ να είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

Έχουμε κατα καιρούς φέρει χορωδίες να τραγουδήσουν, έχουμε παίξει με εικονικούς μουσικούς (τους εαυτούς μας σε προβολή από πίσω), έχουμε κάνει και συναυλίες πιο θεατρικές και λιτές, ακόμα και συναυλίες χωρίς P.A., χωρίς μικρόφωνα στη φωνή και στα όργανα.

Σε τι κοινό απευθύνονται οι Voyage Limpid Sound;

Πραγματικά δεν έχω ιδέα. Υπάρχει μια αίσθηση ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού μας προέρχεται από άλλα γκρουπ και γενικά από καλλιτεχνικούς κύκλους. Βέβαια αυτό μπορεί να ισχύει και για άλλα συγκροτήματα, και να θεωρείται κανονικό.

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Από το βίντεο κλιπ "Hallowed"

Μίλησε μου για τον καινούριο δίσκο "Voyageology". Περί τίνος πρόκειται, πότε κυκλοφορεί;

Το Voyageology λειτουργεί ως κατάλογος αναφοράς όλου του έργου μου, πριν οι Voyage επανδρωθούν και με άλλα άτομα. Είναι επιλεγμένα δυο τρία κομμάτια, 15 το σύνολο, από κάθε μη-κυκλοφορία. Ένα best of από ακυκλοφόρητα ως τώρα κομμάτια.
Πρόκειται για αγγλόφωνη ψυχεδελική ροκ προγκρέσιβ τσεημπερ ποπ.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε τέλη Νοεμβρίου, και ως τα μέσα του Δεκέμβρη θα βρίσκεται σε όλα τα καταστήματα σε βινύλιο και DL.

Ακούστε τον δίσκο, εδώ

Αλήθεια, πώς βλέπεις την άνοδο στις πωλήσεις βινυλίων τα τελευταία χρόνια;

Είναι σαφώς niche market το βινύλιο, και η άνοδος στις πωλήσεις είναι αμελητέα. Οπτικά ο δίσκος είναι πολύ ανώτερος από τα άλλα απτά μέσα, ηχητικά ειναι θέμα φετίχ και αρχαίων εγκεφαλικών συνάψεων, τουλάχιστον σε μένα.

Για το τέλος, πρότεινέ μας πέντε ακόμα ακούσματα για τον φετινό χειμώνα!

Winterreise του Schubert. Η καλύτερη χειμερινή κοινοτοπία που μπορώ να σκεφτώ.

Rock Bottom του Robert Wyatt, που είναι χειμερινό και φανταστικό.

Henske & Yester – Farewell Aldebaran. Πολύ καλό και ανεξερεύνητο.

Frank Sinatra sings for only the lonely.

Είναι ΤΟ αριστούργημα, απλά σνομπάρεται από τους ροκάδες.

A short album about love – The Divine Comedy, γιατί βρέχει στο εξώφυλλο.

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
To εξώφυλλο του καινούριου "Voyageology"

Οι Voyage Limpid Sound είναι οι: Σέργιος Βούδρης, συνθέτης-τραγουδιστής-μπασίστας. Χρήστος Νυφλής, κιθάρα φωνή, Νίκος Τριανταφύλλου – ντραμς φωνή, και Κώστας Συνοδινός, όργανο-φωνή.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ