Η Τέχνη του Paul McCartney σε ένα χορταστικό tribute με 34 τραγούδια

Η Τέχνη του Paul McCartney σε ένα χορταστικό tribute με 34 τραγούδια Facebook Twitter
Από τους τίτλους και μόνο, γίνεται κατανοητό πως τη μερίδα του λέοντος στο διπλό αυτό tribute CD καταλαμβάνουν οι συνθέσεις του McCartney από την περίοδο με τους Beatles δίπλα σε κομμάτια της σόλο δισκογραφίας του κι αυτής με τους Wings από τις αρχές του 1970.
0

Η Τέχνη του Paul McCartney σε ένα χορταστικό tribute με 34 τραγούδια Facebook Twitter
The Art Of McCartney (Vinyl Box Set)

 

Δανείζομαι σαν υπότιτλο του άρθρου τον αντίστοιχο υπότιτλο από το εξώφυλλο της συγκεκριμένης ολοκαίνουργιας έκδοσης που κυκλοφόρησε παγκοσμίως στα τέλη του 2014. Για να μη νομίζει κανείς πως θρύλοι της rock μπήκαν στο στούντιο για να διασκευάσουν τον Paul McCartney επί τούτου, την περασμένη χρονιά δηλαδή, είναι σωστό πρώτα απ' όλα να πούμε πως μόνο 5 από τα 34 κομμάτια ηχογραφήθηκαν μεσ' στο ΄14.

 

Όλα τα άλλα γράφτηκαν από το 2003 και λίγο μετά, τότε που ο McCartney δούλευε στο στούντιο με τον παραγωγό Ralph Sall ένα τραγούδι του πού'χε μείνει εκτός από το δεύτερο προσωπικό του άλμπουμ, ''Ram'', του 1971. Ο δαιμόνιος Sall είχε την ιδέα να αξιοποιήσει την υπάρχουσα μπάντα, αποτελούμενη από μουσικούς που συνόδευαν τον McCartney στις συναυλίες του (οι Rusty Anderson - Brian Ray στις κιθάρες, ο Paul ''Wix'' Vickens στα κίμπορντς, ο Abe Laboriel Jr. στα ντραμς) και να καλέσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς rock σκηνής για να ηχογραφήσουν τραγούδια του. Πρώτος που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Ralph Sall, με τη συναίνεση - εννοείται - του McCartney, ήταν ο Brian Wilson των Beach Boys που είπε το ''Wanderlust''.

 

Στο ''The Art of McCartney'' κοντράρονται ο τίτλος με το περιεχόμενο. Γιατί ναι μεν δεν κομίζουν καμία πρωτοτυπία τα covers των τραγουδιών του, μας θυμίζουν όμως πόσο σπουδαίος καλλιτέχνης υπήρξε ο Paul McCartney από το 1957, από τότε που γνώρισε τον John Lennon.

 

Ακολούθησαν ο Roger Daltrey των Who στο ''Helter Skelter'', ο Paul Rodgers των Free/ Bad Company στο ''Let me roll it'', ο Alice Cooper στο ''Eleanor Rigby'', ο B.B. King στο ''On the way'', ο Steve Miller στα ''Junior's farm'' και ''Hey Jude'', η Chrissie Hynde των Pretenders στο ''Let it be'', ο βετεράνος Allen Toussaint στο ''Lady Madonna'', αλλά και πιο απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως οι Def Leppard στο ''Helen wheels'', οι Kiss στο ''Venus in Mars/ Rock Show'' ή η νέα Αγγλίδα τραγουδοποιός Corinne Bailey Rae στο ''Bluebird''. Μέχρι και οι Cure επιστρατεύθηκαν στην επανεκτέλεση του ''Hello goodbye'' με τη σύμπραξη μάλιστα του James McCartney, μοναχογιού του Sir Paul. Το κομμάτι με τους Cure/ James McCartney, αν και ηχογραφημένο πριν μία δεκαετία κι αυτό, κυκλοφόρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο - για την ακρίβεια ανέβηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του αμερικανικού περιοδικού ''Rolling Stone'' ως προπομπός της παρούσας έκδοσης.

 

 

Από τους τίτλους και μόνο, γίνεται κατανοητό πως τη μερίδα του λέοντος στο διπλό αυτό tribute CD καταλαμβάνουν οι συνθέσεις του McCartney από την περίοδο με τους Beatles δίπλα σε κομμάτια της σόλο δισκογραφίας του κι αυτής με τους Wings από τις αρχές του 1970.

 

Δεν υπάρχει επίσης καμία ενορχηστρωτική καινοτομία, αν υποτεθεί πως η ίδια μπάντα έπαιξε σε όλα τα tracks και οι, ανομοιογενείς μεταξύ τους, καλλιτέχνες απλά έβαλαν τη φωνή και την ερμηνεία τους. Δεν συναντάμε εν ολίγοις καμία pop metal προσέγγιση από τους Def Leppard, λόγου χάριν, ή και αντίστοιχη hard rock από τους Heart, τον Alice Cooper κλπ. Ίσως μοναδικές ''παραφωνίες'' να είναι ένα πιο reggae ''Come and get it'' λόγω Toots Hibbert και ένα πιο bluesy ''On the way'' λόγω B.B. King. Μέσα σ' όλο το πακέτο, όμως, ξεχωρίζουν κάποιοι καλλιτέχνες που φαίνεται να οικειοποιήθηκαν περισσότερο από τους άλλους τα κομμάτια του McCartney σα να τα είχαν γράψει οι ίδιοι μια φορά κι έναν καιρό.

 

 

Αναφέρομαι στον Willie Nelson που μετέτρεψε το ''Yesterday'' σε μια συγκλονιστική country μπαλάντα, ακόμη και στον τέως Cat Stevens και νυν Yusuf Islam που απέδωσε το ''The long and winding road'' λες και γύρισε κι αυτός σχεδόν 40 χρόνια πίσω, τότε που ηχογραφούσε το δικό του, ''Matthew and son''.

 

Το να ακούς, τέλος, τον γερόλυκο Bob Dylan να αποδίδει με την τσακισμένη χαρακτηριστική φωνή του το ''Things we said today'' (μία από τις λίγες ηχογραφήσεις του 2014), σίγουρα έχει το γούστο του. Όχι ότι είναι η πρώτη φορά που ο Dylan τραγουδάει Beatles και, μεταξύ μας, υπάρχει καλλιτέχνης της διεθνούς σκηνής που να μην έχει πει/ ηχογραφήσει κάτι δικό τους; Σαν τους Τσιτσάνη/ Βαμβακάρη/ Χατζιδάκι ένα πράγμα, για να πάμε και στα καθ'ημάς, που πάντα θα εμφανίζονται επανεκτελέσεις τους στην ελληνική δισκογραφία.

 

 

Κατά τα άλλα, στο ''The Art of McCartney'' κοντράρονται ο τίτλος με το περιεχόμενο. Γιατί ναι μεν δεν κομίζουν καμία πρωτοτυπία τα covers των τραγουδιών του, μας θυμίζουν όμως πόσο σπουδαίος καλλιτέχνης υπήρξε ο Paul McCartney από το 1957, από τότε που γνώρισε τον John Lennon.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ