Asaf Avidan: Ζωή σαν μυθιστόρημα

Asaf Avidan: Ζωή σαν μυθιστόρημα Facebook Twitter
Ο Asaf Avidan
0

O Asaf Avidan επιστρέφει στην Αθήνα στις 16 Μαΐου στο πλαίσιο του Τhis is Athens City Festival και των Church Sessions που διοργανώνει ο Pepper 96.6 στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου.

Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία επειδή όσοι αγαπούν τον Asaf Avidan γνωρίζουν ότι έχει μία από τις ιδιαίτερες φωνές στην ιστορία της ροκ και ποπ μουσικής. Μια φωνή που αποτυπώνεται στο μυαλό σου από την πρώτη στιγμή που την ακούς. Και αν έπρεπε να τη χαρακτηρίσει κανείς, θα έλεγε ότι θυμίζει διάσημες φωνές της ροκ και της σόουλ, κυρίως γυναικείες όπως αυτές της Τζάνις Τζόπλιν, της Έιμι Γουάινχαουζ και της Nίνα Σιμόν.

Τώρα, αν μπορούσε να συγκριθεί με κάποιου άνδρα, αυτός θα ήταν ο Τζεφ Μπάκλεϊ. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι έχει αυτό που λέμε «απερίγραπτη» φωνή. Και εκτός από τη φωνή του, έχει και μια σχεδόν μυθιστορηματική ζωή.

Ο Avidav γεννήθηκε το 1980 στην Ιερουσαλήμ σε μια οικογένεια διπλωματών. Έχει δύο αδέλφια. Λόγω της φύσης της δουλειάς των γονιών του, στην ηλικία των επτά ετών εγκαταστάθηκε στην Τζαμάικα. Τέσσερα χρόνια μετά τους εγκατέλειψε ο πατέρας του και για λίγο βρέθηκαν στη Νέα Υόρκη, πριν επιστρέψουν στη γενέτειρά του, για να μείνουν μόνιμα. Η κατάσταση της μη σταθερής κατοικίας τον ακολουθεί μέχρι σήμερα, που διατηρεί δύο σπίτια, σε Ισραήλ και Ιταλία, και μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ δύο χωρών.

Λίγο πριν χτυπήσει ο Covid-19, είχε αυτοαπομονωθεί στο σπίτι του στην Ιταλία για να δει προς τα πού πήγαινει η καριέρα του. Δεν περίμενε όμως ότι η καραντίνα θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Την έζησε στη σκληρότερη ίσως φάση της. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή συνειδητοποίησε πόσο του λείπει η μουσική και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ταυτόχρονα, νιώθει μια αποστροφή για τη δουλειά των γονιών του. Όταν το 2015 οι δηλώσεις του ότι δεν θεωρεί τον εαυτό του Ισραηλινό προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων, απάντησε ξεκαθαρίζοντας ότι: «Σε κάθε συνέντευξη έλεγα από την αρχή ότι δεν είμαι ένας Ισραηλινός καλλιτέχνης αλλά ένας καλλιτέχνης από το Ισραήλ. Δεν εκπροσωπώ το Ισραήλ. Δεν είμαι πολιτικός. Δεν είμαι διπλωμάτης. Αν και γιος διπλωματών, δεν ήθελα ποτέ να γίνω κάτι τέτοιο. Δεν προσπαθώ να το κρύψω. Δεν θα αλλάξω το όνομά μου ούτε θα ντραπώ αν με ρωτήσει κανείς κάτι σχετικά, δεν δίνω ιδιαίτερο βάρος σε αυτό. Είμαι ένας μουσικός και αυτό δεν έχει καμία σχέση με το διαβατήριο μου».

Δεν ξεκίνησε, όμως, την καριέρα του ως μουσικός, αυτό ήταν κάτι που αποφάσισε κάπως καθυστερημένα. Αρχικά σπούδασε animation. Δεν είχε τελειώσει τις σπουδές του όταν διαγνώσθηκε με λευχαιμία. Πέντε χρόνια μετά κατάφερε να την ξεπεράσει και να αποτυπώσει την εμπειρία του στο πρώτο του αυτοβιογραφικό EP με τίτλο «Now that you are leaving», που κυκλοφόρησε το 2006.

Asaf Avidan - Lost Horse

Η συγκεκριμένη χρονιά αποδείχτηκε σημαδιακή για τη ζωή του. Τότε ήταν είκοσι έξι χρονών και πήρε τη μεγάλη απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική μετά από έναν πολύ δύσκολο χωρισμό από την τότε κοπέλα του, παρότι είχε μια πετυχημένη πορεία στα κινούμενα σχέδια και τη μεταγλώττιση.

Την ίδια χρονιά σχημάτισε το γκρουπ Asaf Avidan & the Mojos. Κυκλοφόρησαν το ομώνυμο ντεμπούτο τους άλμπουμ το 2008 και άλλα δύο μέχρι το 2011, οπότε διαλύθηκαν. Ο Avidan αποφάσισε να ακολουθήσει σόλο καριέρα. Ηχητικά κινείται ανάμεσα στη φολκ και τα μπλουζ με στοιχεία καμπαρέ. Ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές τους είναι ο σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς που τον έχει χαρακτηρίσει ως έναν αληθινό τραγουδοποιό.

Μόνος του έχει κυκλοφορήσει άλλα τέσσερα άλμπουμ. Το τελευταίο είχε τον ελληνικό τίτλο «Anagnorisis» και βγήκε το 2020. Ήταν μια δύσκολη περίοδος για τον μουσικό, ο οποίος βρισκόταν σε προσωπικό και δημιουργικό τέλμα πριν από την κυκλοφορία του.

Δεν είχε καταφέρει να κάνει το breath through στην Αμερική, αν και στην Ευρώπη γνώριζε επιτυχία. Οι συνεχείς περιοδείες τον είχα εξαντλήσει σωματικά και δημιουργικά. Παράλληλα, είχε χωρίσει από τη γυναίκα του λίγους μήνες μετά τον γάμο τους.

Λίγο πριν χτυπήσει ο Covid-19, είχε αυτοαπομονωθεί στο σπίτι του στην Ιταλία για να δει προς τα πού πήγαινει η καριέρα του. Δεν περίμενε όμως ότι η καραντίνα θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Την έζησε στη σκληρότερη ίσως φάση της. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή συνειδητοποίησε πόσο του λείπει η μουσική και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το νέο του άλμπουμ συνοδεύεται από ένα διήγημα που έγραψε ένας από τους καλύτερούς του φίλους, ο Αμερικάνος συγγραφέας Τζόναθαν Σάφραν Φόερ, με τίτλο Ο Ασάφ και ο Λύκος. Βασίζεται σε ένα πραγματικό περιστατικό, όταν ο Avidan και η πρώην γυναίκα του υιοθέτησαν ένα άγριο λυκόσκυλο που επιτέθηκε στον μουσικό και παραλίγο να χάσει το ένα του αυτί. Τον δάγκωσε επίσης στον μηρό και στο χέρι, με αποτέλεσμα να πάει στο νοσοκομείο το 2018, και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να αναρρώσει πλήρως από την επίθεση. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η ζωή του είναι αναμφίβολα σαν ένα μυθιστόρημα.

Asaf Avidan - Man Without A Name (Live)

Asaf Avidan - Pepper Church Sessions
Δευτέρα 16/5, 20:30
Aγγλικανική Eκκλησία του Αγίου Παύλου, Φιλελλήνων 27
Είσοδος μόνο με προσκλήσεις
Περισσότερες πληροφορίες στο
https://www.pepper966.gr/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Ρώτα με ό,τι θες / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM