ΚΙΝΗΣΗ

The Last Emperor

The Last Emperor Facebook Twitter
0
Nobody sleeps on the beach anymore

Είχα μιλήσει με τον Efrim Menuck, τη χαρακτηριστική φιγούρα των Godspeed You! Black Emperor και του στένσιλ που βλέπεις σε πολλούς δρόμους της πόλης με τη λέξη Hope να το συνοδεύει, λίγο πριν την εμφάνιση των Thee Silver Mount Zion στο Κύτταρο. Ο καλύτερος συνομιλητής που μου έχει τύχει μέχρι τώρα, στα 45 λεπτά που μιλήσαμε ήταν πρόθυμος να απαντήσει σε βάθος κάθε ερώτηση. Από την κατάσταση στον Καναδά με τα εργατικά συνδικάτα μέχρι την περίπτωση να παίξουν οι GY!BE ξανά. Γι' αυτό μου έλεγε τότε: «Πολλά από τα πράγματα που έκανε η μπάντα είχαν να κάνουν με τη γενικότερη αντίληψη που υπήρχε στον κόσμο ότι η ζωή μας καλυτερεύει. Η φτώχια μειώνεται, υπάρχει ειρήνη, αυτό το γαμημένο "τα πάντα είναι τέλεια". Οι Godspeed παρουσίαζαν την εικόνα ενός κόσμου που δεν έχει λυμένα όλα του τα προβλήματα. Τώρα, πια, όλοι ξέρουν ότι τα πράγματα δεν είναι τέλεια. Χρειάζεται, πλέον, τελείως διαφορετική προσέγγιση για να κάνεις τους ανθρώπους να δουν την αλήθεια. Δεν νομίζω, λοιπόν, ότι θα ξανακάνουμε κάτι. Θα χρειαστεί να βρούμε αυτήν τη διαφορετική προσέγγιση». Δεν γνωρίζω αν τη βρήκαν αυτήν τη διαφορετική προσέγγιση και δεν με ενδιαφέρει κιόλας - άλλωστε οι Godspeed μου είναι πιο χρήσιμοι μουσικά απ' ό,τι ως μέσο αφύπνισης. Οι συναυλίες τους αποτέλεσαν, και φαντάζομαι πως το ίδιο θα διαπιστώσουμε και πάλι, τον ουσιαστικότερο λόγο να ανέβουμε στο τρένο του post-rock. Την πρώτη φορά που ήρθαν στην Αθήνα είχα μόλις επιστρέψει από την Αγγλία και είχα στ'αλήθεια πιστέψει πως τους ξέραμε εγώ και οι λιγοστοί φίλοι μου που ανταλλάζαμε κασέτες με το ταχυδρομείο. Όταν έφτασα στο Ρόδον και πήγα για εισιτήριο, γέλασαν και οι τοίχοι. Ήταν sold-out τουλάχιστον 10 μέρες. Τη δεύτερη φορά ήμουν πιο προσεκτικός. Τώρα (17-18/12 στο Gagarin), έχοντας απομακρυνθεί απ' ό,τι κάνει τη μουσική τους σπουδαία, αναρωτιέμαι κατά πόσο μπορούν να επαναλάβουν τη συναισθηματική φόρτιση των εμφανίσεών τους. Αν και την απάντηση, υποθέτω, την ξέρουμε όλοι.

I 'm invisible, I 'm invisible

Δεν κρύβω πως μου αρέσει ο Δεληβοριάς. Όχι ως ο επόμενος Σαββόπουλος, όπως του χρέωσαν νωρίς στην καριέρα του - εξάλλου, ποιος μπορεί να θέλει κι άλλο Νιόνιο σήμερα; Δεν ξέρω αν είναι το χιούμορ του, η αδυναμία του στον Tom Waits, το ευφάνταστο των ενορχηστρώσεών του, ο ίδιος, που είναι ευγενής μέσα σε έναν χώρο που δύσκολα μπορείς να επιβιώσεις ως τέτοιος, ή ακόμα αν λειτουργεί ως το μοναδικό άλλοθι για να ακούσεις ό,τι έχεις ξορκίσει ως έντεχνο. Σίγουρα, όμως, δεν θα μπορούσα να φανταστώ κάποιον άλλο με γειτονικές μουσικές ανησυχίες να ανήκει σε μια ανεξάρτητη ετικέτα όπως αυτή της υπερ-φορμαρισμένης Inner Ear, απ' όπου θα κυκλοφορήσει ο επόμενος δίσκος του με τίτλο «Ο αόρατος άνθρωπος», που αφελώς με παραπέμπει κατευθείαν στο επίκαιρο «είναι ο τελευταίος σχεδόν που πλησιάζει τα σύνορα / ζητάει άσυλο γιατί κουράστηκε απ' το τίποτα» από το ομότιτλο τραγούδι των Στέρεο Νόβα. Την Τετάρτη (22/12) θα γίνει η πρώτη παρουσίαση του δίσκου στο Fuzz. Την ίδια μέρα, στον Σταυρό του Νότου εμφανίζεται ξανά η ογκώδης Μητέρα Φάλαινα Τυφλή, που πρόσφατα κατάφερε και ολοκλήρωσε τον πρώτο της δίσκο με τίτλο «Ορχήστρα στον βυθό». Το σχήμα του Διαμαντή Διαμαντίδη μου θυμίζει ιδιαίτερα τον Δεληβοριά (συγγενεύουν τα φωνητικά τους), μόνο που ο ίδιος επηρεάζεται και καταλαβαίνει καλύτερα τους Arcade Fire και Springsteen αυτού του κόσμου. Διαχειρίζεται επιτυχώς το τεράστιο οπλοστάσιό του (ορχήστρα εγχόρδων και πνευστών, πλήκτρα κ.λπ.), φτιάχνοντας έναν δίσκο που ναι μεν απέχει από ό,τι ευχαριστιέμαι πραγματικά ν'ακούω, αλλά μπορώ εύκολα να συμφωνήσω με την πλειοψηφία της μουσικής του.

Quick Reviews Part Ι

Τελειώνει η χρονιά και δεν έχουμε προλάβει να γράψουμε για πολλούς δίσκους. Στα γρήγορα: Wyatt/Atzmon/Stephen - For The Ghosts Within (****). Πρωτότυπη και απόλυτα επιτυχημένη συνεργασία που μετακινείται από την αρτ ποπ ματιά του Wyatt στην τζαζ του Atzmon σαν να μην μπορούσε να γίνει αλλιώς. Κολλητικό. Tricky - Mixed Race (**+). Για κάθε Tricky στιγμή αναγκάζεσαι να ακούσεις έναν φόρο τιμής σε κάθε καινούργια του επιρροή. Ο ορισμός του άνισου δίσκου. Lilium - Felt (***+). Το συγκρότημα του -είμαι πάντα κουλ- Pascal Humbert (16 Horsepower, Woven Hand) κυκλοφόρησε καλύτερο δίσκο από τον κολλητό του David Eugene Edwards. Αργόσυρτο και μελωδικό. Diamond Rings -. Ντεμπούτο για τον John O' Shea από το Τορόντο. Ντάρκικο, ρυθμικό, εύκολο και με ένα δύο δυνατά single. Pin Me Down - S/T (**). Από τον κιθαρίστα των Bloc Party, Russell Lissack, χορευτική ποπ τσιχλόφουσκα χαμηλών στροφών και επιδόσεων. Special Affections(***)

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ