The last of the international Famous country gentlemen

The last of the international Famous country gentlemen Facebook Twitter
0
Ηχογράφησες το άλμπουμ σου στο Βερολίνο, σωστά; Εκεί είναι πλέον η μόνιμη κατοικία σου;

Όχι. Τώρα είμαι στο Λονδίνο. Από το Βερολίνο έχω φύγει εδώ και 4 χρόνια. Έμεινα στο Παρίσι για 1-2 χρόνια, μετά στο Τέξας για έναν χρόνο και τους τελευταίους 8 μήνες γυρίζω, κάνοντας περιοδείες.

Ποια ήταν η βασική σου επιρροή στην ηχογράφηση των τραγουδιών του «Last of the country gentlemen»;

Αν έχεις ακούσει το άλμπουμ, ουσιαστικά το πράγμα μιλάει από μόνο του. Η αιτία για να γραφτούν αυτά τα τραγούδια ήταν ένας καταστροφικός χωρισμός με τη γυναίκα μου.

Η μουσική σου είναι αρκετά μινιμαλιστική, λιτή. Πώς θα τη χαρακτήριζες; Country; Bluegrass;

Αν θα ‘πρεπε να τη χαρακτηρίσω με μια λέξη, θα την ονόμαζα country, κυρίως επειδή αφηγείται ιστορίες και είναι εξομολογητική.

Μίλησέ μου για τη συνεργασία σου με τον Dustin O’Halloran.

Ηχογράφησα ένα κομμάτι με τον Dustin ως b-side. Είναι παλιός μου φίλος και ζει στο Βερολίνο αυτό το διάστημα. Είναι φανταστικός συνθέτης και πολύ ταλαντούχος μουσικός – συστήνω ανεπιφύλακτα όλες τις δουλειές του.

Επίσης, έχεις συνεργαστεί και με την Bat for Lashes.

Όντως, στον πρώτο της δίσκο, «Fur and Gold». Μου ζήτησε να παίξω και το έκανα. Μέχρι τότε δεν τη γνώριζα, όπως κι ο περισσότερος κόσμος. Ήταν απλώς ένα κορίτσι απ’ το Μπράιτον.

Τι έχουμε να περιμένουμε απ’ το λάιβ σου στην Αθήνα;

Κομμάτια απ’ το «Last of the country gentlemen», συν κάποια «φρικτά» αστεία στο ενδιάμεσο των τραγουδιών. Χιούμορ κι ένα καλό σόου. Ξέρεις πώς είναι ο χώρος που παίζω;

Παίζεις στο Bios. Πιστεύω ότι η μια του αίθουσα είναι ιδανική για τη μουσική σου, αν επιλέξεις να παίξεις με ακουστική κιθάρα, για παράδειγμα.

Το σετ θα είναι με μια ακουστική κιθάρα - η όλη τουρνέ, άλλωστε, είναι βασισμένη στα κομμάτια του άλμπουμ. Βέβαια, η φύση των τραγουδιών είναι αρκετά «βαριά», γι’ αυτό και προσπαθώ να το ελαφρύνω με τα αστεία που λέω επί σκηνής. Αυτό εξαρτάται και απ’ το κοινό, από το μέρος της Ευρώπης όπου παίζω, απ’ το αν το κοινό καταλαβαίνει καλά αγγλικά, οπότε μπορεί το σετ να μεγαλώσει σε διάρκεια. Αν κι αυτό είναι λίγο επικίνδυνο, λόγω της βαρύτητας των τραγουδιών, όπως είπα.

Ποια είναι η αντίδραση του κοινού σ’ αυτά τα τραγούδια;

Συνήθως είναι πολύ καλή. Να σου πω την αλήθεια, δεν περίμενα ν’ αρέσουν σε τόσο κόσμο. Έγραψα τα τραγούδια κυρίως για θεραπευτικούς λόγους, για μένα. Όταν τα έπαιξα για πρώτη φορά, άρεσαν στον κόσμο, οπότε άρχισα να τα λέω πιο συχνά στα λάιβ κι έβλεπα πως άγγιζαν το κοινό, αν και είναι πολύ εξομολογητικά.

Το άλμπουμ σου πήρε πολύ καλές κριτικές,ειδικά στην Ευρώπη

Απ’ ό,τι φαίνεται, έχετε πολύ καλό γούστο εδώ! Η Αμερική είναι πολύ συντηρητική. Δεν νομίζω πως είναι έτοιμη ν’ ακούσει δεκάλεπτα country τραγούδια.

Νομίζω πως δεν παίζεις πια κομμάτια της πρώην μπάντας σου, της Lift to Experience.

Όχι, όχι. Εδώ και πολλά χρόνια δεν το κάνω αυτό.

Είναι τελειωμένη υπόθεση, δηλαδή.

Προς το παρόν, ναι. Θέλω να παίζω τα country τραγούδια που γράφω αυτήν τη στιγμή.

Ακούς καθόλου μουσική σύγχρονων μουσικών;

Όχι, εκτός κι αν γνωρίζω κάποιον προσωπικά. Ή αν τον δω σε κάποιο φεστιβάλ και μετά αναζητήσω τη μουσική του. Αλλά πιο πολύ ακούω παλιότερα πράγματα, country κυρίως.

Βλέπεις ταινίες; Η μουσική σου θα ταίριαζε σ’ ένα σύγχρονο γουέστερν σαν τη «Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από τον δειλό Ρόμπερτ Φορντ».

Ναι. Ποιος είχε κάνει το σάουντρακ γι’ αυτό το φιλμ; Δεν ήταν ο Warren Ellis;

Ναι, ήταν ο Warren Ellis με τον Nick Cave.

Αυτό ήταν ένα πολύ καλό σάουντρακ. Απ’ τις καλύτερες δουλειές και των δύο. Δεν έχω την ευχέρεια ν’ ακούω πολλή μουσική όταν είμαι σε τουρνέ.

Με τη λογοτεχνία πώς τα πας;

Μ’ αρέσει να διαβάζω για την όπερα, αν και δεν μ’ αρέσει τόσο να την ακούω! Διαβάζω αυτό τον καιρό έναν οδηγό για την όπερα του Denis Forman με τον τίτλο A night at the opera: An irreverent guide. Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα ήταν το Just Kids της Patti Smith, όπως και το The rest is noise του Alex Ross, που ήταν πολύ καλό. Προσπαθώ να διαβάζω κάθε εβδομάδα τον «Economist» - δεν ξέρω αν αυτό μετρά ως λογοτεχνία.

Έχεις ξανάρθει στην Ελλάδα;

Ναι. Έχω παίξει στο παρελθόν στο Μικρό Μουσικό Θέατρο. Πάνε χρόνια από τότε, πρέπει να ήταν το 2005 ή το 2006 - μάλλον αρχές του 2006. Επίσης, ήμουν στην Αθήνα το 1998, όταν διέσχιζα την Ευρώπη μ’ ένα σακίδιο στον ώμο. Είχα πάρει το πλοίο απ’ το Μπρίντιζι για την Πάτρα και από εκεί πήρα το τρένο για την Αθήνα. Οπότε, είχα την ευκαιρία να δω την πόλη πριν και μετά τους Ολυμπιακούς, την επίδραση που είχαν πάνω της. Έχω να έρθω στην Ελλάδα περισσότερο από 5 χρόνια, αλλά διαβάζω στις εφημερίδες για την απογοήτευση που υπάρχει εκεί, για τα κινήματα και όλα αυτά.


Υπάρχει μεγάλη οικονομική κρίση στη χώρα.

Το γνωρίζω. Ελπίζω να τα βγάζετε πέρα. Δεν είναι εύκολο να βρίσκονται όλοι οι άνθρωποι στο ίδιο βιοτικό επίπεδο. Αλλά μια χώρα που έχει ανακαλύψει το 97% της φιλοσοφίας του δυτικού κόσμου, δεν μπορεί, θα έχει ακόμα κάποιους έξυπνους ανθρώπους για να βρουν λύση στα προβλήματά της.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM