Laurie Anderson: «Μην είμαστε δέσμιοι του πανικού που σπέρνουν τα media»

Laurie Anderson: «Μην είμαστε δέσμιοι του πανικού που σπέρνουν τα media» Facebook Twitter
«Ας προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε και να διαχειριστούμε τις διαρκείς αναταράξεις και τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν χωρίς να καταφεύγουμε στη λειτουργία πανικού»
0

Μετά από τέσσερις υποψηφιότητες κατά το παρελθόν, απέκτησε τελικά κατά την προχθεσινή 61η απονομή και το πρώτο της βραβείο Γκράμι η Laurie Anderson στην «εκλεκτική» κατηγορία Best Chamber Music/Small Ensemble Performance, για την περσινή συνεργασία της με το Kronos Quartet στο εξαιρετικό άλμπουμ "Landfall".

Όχι φυσικά ότι είχε ανάγκη μια από τις σημαντικότερες multimedia καλλιτέχνιδες των τελευταίων πενήντα σχεδόν χρόνων – και τελευταία σύντροφος του Lou Reed – από την αναγνώριση αυτού του ετήσιου πανηγυριού της ασθμαίνουσας μουσικής βιομηχανίας.

Πιο σημαντικά είναι μάλλον αυτά που υπογραμμίζει – πάντα με χαμόγελο και νηφάλια θετική σκέψη – σ' ένα βίντεο από μια πρόσφατη συνέντευξη της για λογαριασμό του Louisiana Channel, του καναλιού του ομώνυμου διάσημου μουσείου σύγχρονης τέχνης της Κοπεγχάγης.

Στο απόσπασμα, η κορυφαία καλλιτέχνιδα, μας καλεί να μην παρασυρόμαστε από το κλίμα πανικού που επικρατεί και την διαρκή κατάσταση συναγερμού στην οποία παρασυρόμαστε από τα media, τόσο τα ενημερωτικά όσο και τα κοινωνικά που μας βαράνε την πόρτα διαρκώς:

«Ας προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε και να διαχειριστούμε τις διαρκείς αναταράξεις και τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν χωρίς να καταφεύγουμε στη λειτουργία πανικού... Γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε πλέον να κρατάμε κλειστές τις πόρτες όταν κάποιος τις χτυπάει διαρκώς. Πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι και να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις με γνώμονα μια θετική αντίληψη...»

«Σχεδόν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι πια έχουν περιέλθει σε κατάσταση άστεγου ή πρόσφυγα και είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται διαρκώς», λέει – κατάσταση την οποία συγκρίνει με το χαρμάνι που συναντούσες κάποτε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, αλλά σε παγκόσμια κλίμακα. Και για να διαχειριστούμε τέτοια κοσμογονικά γεγονότα, τονίζει, πρέπει να ξεφύγουμε από την «λειτουργία πανικού» και να μην στεκόμαστε άπραγοι να περιμένουμε διαρκώς κάτι κακό να συμβεί. Πρέπει να πάμε με το ρεύμα και συγχρόνως να βρούμε ο καθένας τον τρόπο του να το χειραγωγήσει αντί να μας παρασύρει αυτό...

 
Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ