Με το Magnus Eroticus, τη μεταγραφή του εμβληματικού Μεγάλου Ερωτικού για μπαρόκ σύνολο και με τα ποιήματα του πρωτότυπου έργου μεταφρασμένα σε ελισαβετιανό στίχο, συνεχίζεται ο Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ο Μάνος Χατζιδάκις ταξιδεύει πίσω στον χρόνο και ο Μεγάλος Ερωτικός συναντά το αγγλικό μπαρόκ αναδεικνύοντας έτσι την οικουμενική διάσταση ενός εκ των σπουδαιότερων κύκλων τραγουδιών στην ιστορία της ελληνικής μουσικής. Το Magnus Eroticus θα παρουσιαστεί για τέσσερις μόνο παραστάσεις, στις 6 και 7 Δεκεμβρίου, στις 18.30 και 20.30.
Εκκινώντας από το ιδιότυπο ενόργανο σύνολο του πρωτότυπου έργου του Χατζιδάκι, ο γκαμπίστας, σκηνοθέτης και εικαστικός Ανδρέας Λινός, μαζί με μια εξαίρετη ομάδα μουσικών, προτείνει μια παράδοξη αλλά και ελκυστική ανάγνωση του διασημότερου κύκλου τραγουδιών του συνθέτη, ιδωμένη μέσα από το πιο χαρακτηριστικό μουσικό σχήμα του αγγλικού μπαρόκ, το Broken consort.
Μεταφρασμένος στα αγγλικά της εποχής της Παλινόρθωσης, ο Μεγάλος Ερωτικός αναδεικνύει την οικουμενικότητά του, αλλά και τον διάλογό του με την ιστορία της μουσικής.
Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ θα μετατραπεί σε στούντιο ηχογράφησης με το κοινό να γίνεται μέρος μιας σπάνιας μουσικής εμπειρίας, καθώς το Magnus Eroticus θα ηχογραφηθεί ζωντανά.
«Ο Μεγάλος Ερωτικός δε φοράει γραφικά τοπικά ρούχα. Φοράει τα δικά του που συνθέτουν δύσκολους συνδυασμούς ήχων, ανάλαφρων χρωμάτων και ποιητικών ονείρων. Δεν περιέχει μηνύματα που εύκολα τα σβήνουν οι βροχές, δεν αντιστέκεται.
Η σειρά που ακολουθούν τα ποιήματα αυτά των ελλήνων ποιητών, σχηματίζει έναν αδιάσπαστο κύκλο τραγουδιών, μια λειτουργία για τον Μεγάλο Ερωτικό – κάτι σαν τους εσπερινούς Αγίων σ' ερημοκκλήσια μακρινά με την συμμετοχή φανταστικών αγγέλων, εραστών, παρθένων και εφήβων. Είναι μια λιτανεία περίεργη, όμως και τόσο φυσική, στην εσωτερική κι απόκρυφη ζωή μας. Τα τραγούδια αυτά δεν είναι αισθησιακά.
Λειτουργούν πέρ' απ' την πράξη, στο βαθύ αίσθημα που χαρακτηρίζει οποιαδήποτε σχέση, κάθε μορφής, αρκεί να περιέχει τις προϋποθέσεις γι' ανθρώπινη επικοινωνία».- Mάνος Xατζιδάκις, Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 1972
σχόλια