Η ζωή του Kareem Kalokoh είναι η μουσική. Η μουσική που γεννιέται στις γειτονιές της Αθήνας από την κουλτούρα του δρόμου και τις υποκουλτούρες που πολύ δύσκολα θα δεις στα παραδοσιακά μέσα. «Η κουλτούρα του δρόμου, η πιο βρόμικη, δεν έχει φωνή» λέει ο Kareem, που αυτήν τη στιγμή, με τη μουσική, κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Αυτό που έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια με τους ATH Kids είναι να εκπροσωπεί μια νέα γενιά καλλιτεχνών που με τον ήχο τους δίνουν το στίγμα του καινούργιου και ορίζουν τη μουσική της Αθήνας.
Μόλις έχει κυκλοφορήσει το νέο του κομμάτι «Heaven» που είναι προάγγελος του δεύτερου προσωπικού άλμπουμ του, που θα βγει τον χειμώνα. Το βίντεο του «Heaven» γυρίστηκε στην Αβάνα της Κούβας και είναι η κατάληξη μιας περιοδείας που κράτησε από τον περασμένο Οκτώβρη μέχρι τον Φλεβάρη και γι' αυτόν ήταν μια πολύ συναρπαστική εμπειρία.
«Από πέρσι βρισκόμουν σε μια φάση που ήθελα να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό» λέει. «Έκανα διάλειμμα από το ραπ για έναν χρόνο μετά το buzz που έγινε με το πρώτο μου άλμπουμ, με το "Whip Game" και το ταξίδι μου στη Νέα Υόρκη, τα 'βαλα κάτω και είπα ότι για το καινούργιο μου άλμπουμ ήθελα να ζήσω νέες εμπειρίες. Πήρα την απόφαση και πήγα στο Λονδίνο για τρεις μήνες πέρσι το καλοκαίρι, και ενώ σκεφτόμουν τι θα μπορούσα να κάνω, πώς θα δω νέο κόσμο, τι υπάρχει στη σκηνή και από την άλλη πλευρά, έκανα το "Heaven" και έσκασε η ευκαιρία για το παγκόσμιο tour και το μουσικό film με το Havana Club, αμέσως μόλις γύρισα από το Λονδίνο.
Το να δείξω τη μουσική μου έξω από την Αθήνα και την Ελλάδα είναι κάτι που πάντα κυνηγάω και με αυτό το tour όχι μόνο έδειξα τη μουσική μου αλλά είδα και πολλά νέα πράγματα που μου άνοιξαν νέα "παράθυρα" στο μυαλό.
Μιλώντας για την Ελλάδα, υπάρχουν καλλιτέχνες που έχουν καταλάβει τη συνταγή και κάνουν αυτό που θέλει ο κόσμος γνωρίζοντας επιτυχία, αλλά βλέπω στα trends και τον Μικρό Κλέφτη ή τον Λεξ, που σημαίνει ότι ο κόσμος καταλαβαίνει και εκτιμάει ό,τι είναι ποιοτικό.
Πρώτη στάση ήταν το Βέλγιο, στις Βρυξέλλες, όπου έπαιξα ζωντανά στο Bloody Lοuis, ένα από τα πιο hot clubs της πόλης, και γνώρισα ντόπιους artists, όπως οι Darrell Cole & Krisy. Όλον αυτόν τον καιρό δεν ήθελα να κάνω μουσική για μένα, ήθελα να κάνω συνεργασίες, να ακούσω καινούργιους ήχους, να δω καλλιτέχνες απέξω και το Havana Club μου έδωσε μια πολύ καλή ευκαιρία γι' αυτό. Από το φθινόπωρο μέχρι λίγο πριν από το τέλος του χειμώνα ήμουν στον δρόμο, περιοδεύοντας εντός Αθήνας, εκτός Αθήνας και εκτός Ελλάδας. Αυτήν τη στιγμή δουλεύω το νέο μου άλμπουμ με πολλές νέες ιδέες, νέες επιρροές και νέους ήχους.
Γενικά, θέλω να κρατήσω τον ήχο που είχα όταν πρωτοξεκίνησα με τους ATH Kids, αρκετά 2000 και '90s, δηλαδή αυτό που με ξεχώρισε ηχητικά από τους υπόλοιπους και με γνώρισε στον κόσμο, μαζί με τις νέες επιρροές που μου βγαίνουν τώρα, τον νέο τραπ ήχο.
Ο δεύτερος σταθμός ήταν η Μαδρίτη, όπου κάναμε ένα after hours live show σε ένα underground party με ένα από τα πιο δύσκολα κοινά που έχω παίξει ποτέ. Δεν μιλούσαν αγγλικά και η μουσική μου ήταν ο μόνος τρόπος να μπουν στο vibe. Ήθελα να γνωρίσω τη χιπ-χοπ σκηνή κάθε πόλης, τους καλλιτέχνες που κάνουν έναν ήχο που είναι παγκόσμιος. Παρότι η Μαδρίτη είναι πολύ ρεγκετόν, η εντύπωση που σχημάτισα είναι ότι όλο αυτό με το χιπ-χοπ δεν διαφέρει και πολύ από μέρος σε μέρος, είναι κάτι παγκόσμιο.
Το αμερικανικό τραπ είναι στην καλύτερή του φάση, αλλά υπάρχουν πολλά ταλέντα που βγαίνουν αυτήν τη στιγμή από την Ευρώπη και πιστεύω ότι το παιχνίδι έχει αλλάξει γενικά. Η Αμερική κοιτάει τι γίνεται στην Ευρώπη, το drill της Αγγλίας π.χ. πέρασε τώρα και στη Νέα Υόρκη. Ο ήχος της Αγγλίας και της Γαλλίας είναι πολύ αξιόλογος, το ίδιο και σε άλλες χώρες, γιατί κάθε χώρα έχει κάτι ξεχωριστό.
Kareem Kalokoh - Heaven (Official Video)
Από τη Μαδρίτη πήγαμε στο Βερολίνο, το μέρος που μου άρεσε πιο πολύ απ' όλα, γιατί είναι η πόλη της μουσικής. Οι τύποι στο Βερολίνο έχουν έναν ήχο δικό τους, πιο ηλεκτρονικό. Εκεί συνεργάστηκα με μια ομάδα καλλιτεχνών και ηχογράφησα στο στούντιό τους κομμάτια για τον καινούργιο μου δίσκο. Γνώρισα και τον Kelvyn Kolt, που είναι διεθνής hip-hop artist και συζητήσαμε για τη δημιουργία της μουσικής.
Η τελευταία στάση ήταν στην Κούβα, όπου γυρίστηκε και το τελευταίο μου βιντεοκλίπ. Ήταν τρελή ευκαιρία να πάω στην Κούβα και να δω όλη τη street κουλτούρα της. Η Αβάνα είναι ένα σκηνικό παντού, όλα είναι πολύ χαλαρά και όπου και να τραβούσες σκηνή, ήταν το ίδιο ενδιαφέρουσα. Όλη η πόλη ήταν ένα έτοιμο σκηνικό. Έμεινα τέσσερις μέρες στην Αβάνα και γνώρισα κάποιους τραπ καλλιτέχνες. Ήταν και το τέλος ολόκληρου του ταξιδιού που έγινε ένα μεγάλο μουσικό film, το "Beyond ATH".
Μιλώντας για την Ελλάδα, υπάρχουν καλλιτέχνες που έχουν καταλάβει τη συνταγή και κάνουν αυτό που θέλει ο κόσμος γνωρίζοντας επιτυχία, αλλά βλέπω στα trends και τον Μικρό Κλέφτη ή τον Λεξ, που σημαίνει ότι ο κόσμος καταλαβαίνει και εκτιμάει ό,τι είναι ποιοτικό. Βέβαια, υπάρχουν και artists που κάνουν νέο ήχο, και τον κάνουν πάρα πολύ καλά.
Στο αμερικανικό τραπ υπάρχει το cockiness του τράπερ να μιλήσει για τις αλυσίδες του και τα ρούχα, αλλά μιλάει και για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, για καταστάσεις από τις οποίες δεν μπορείς να ξεφύγεις. Ας πούμε, μπορείς να είσαι σε μια φτωχογειτονιά και να μην έχεις να φας και με τη μουσική μπορείς να πεις πράγματα. Το θέμα είναι τι επιλέγεις να πεις.
Το τραπ είναι καλή μουσική, κι ας νομίζουν πολλοί ότι μιλάς απλώς για bitches και αμάξια. Και οι δικοί μας καλλιτέχνες έχουν κομμάτια που μιλάνε και γι' άλλα πράγματα, απλώς δεν βγαίνουν στην επιφάνεια, τους χαρακτηρίζουν μόνο όσα ανεβαίνουν στα trends. Eπίσης, το κοινό της μουσικής αυτής είναι μικρό σε ηλικία, οπότε θέλει να ακούσει για τα flex. Τελικά, όμως, αυτό που έχει σημασία είναι να κάνεις καλή μουσική».
Havana Club x Kareem Kalokoh: Beyond ATH music film
σχόλια