Μια σύντομη συζήτηση με τους Nadja, Amberlock και Black Spring λίγο πριν την αποψινή τους συναυλία

Μια σύντομη συζήτηση με τους Nadja, Amberlock και Black Spring λίγο πριν την αποψινή τους συναυλία Facebook Twitter
0


Απόψε, Παρασκευή, 4/3, στην σκηνή του six d.o.g.s., το drone έχει την τιμητική του. Οι θρυλικοί Nadja από το Βερολίνο παίζουν μαζί με τους εγχώριους Amberclock και Black Spring. Λίγο πριν ξεκινήσει το soundcheck, ζητήσαμε από τα γκρουπ να μας αποκαλύψουν τους αγαπημένους τους δίσκους και να μας σχολιάσουν το μέλλον της μουσικής.

Nadja 

Μια σύντομη συζήτηση με τους Nadja, Amberlock και Black Spring λίγο πριν την αποψινή τους συναυλία Facebook Twitter
 

«H ανταπόκριση στη μουσική είναι μια πολύ «εντοσθιακή» διαισθητική διαδικασία» λένε. «Σίγουρα, κανείς μπορεί να εκτιμήσει την τεχνική ή την μεθοδολογία σε πνευματικό επίπεδο, αλλά η κατηγοριοποίηση ενός συγκεκριμένου μουσικού έργου ως καλό είναι μάλλον μια αφηρημένη και υποκειμενική κατάσταση, που συμβαίνει μόνο στο θυμικό επίπεδο. Πραγματικά δεν υπάρχει τρόπος κανείς να το μεταφράσει σε λέξεις.

Πώς θα ήταν η ιδανική συναυλία για σας;

Η συναυλιακή εμπειρία είναι επίσης εντελώς υποκειμενική, δεν νομίζω ότι μπορώ να ορίσω τι δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες. Σίγουρα υπάρχουν καλύτεροι χώροι για να παίζει κανείς από άλλους, αλλά μία συναυλία σ’ ένα βρώμικο πανκ συναυλιακό χώρο μπορεί να είναι το ίδιο υπερβατική με μια συναυλία σ’ έναν αναγνωρισμένο συναυλιακό χώρο.

Πώς βλέπετε το μέλλον της μουσικής;

Κρατώντας στο νου τις ανακατατάξεις στην μουσική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, είναι δύσκολο να υποθέσει κανείς πως αυτή αλλά και η ίδια η μουσική θα αλλάξει ή θα εξελιχθεί. Ελπίζω η mainstream μουσική βιομηχανία να συνεχίσει την ολίσθησή της και οι μουσικοί να γίνονται όλο και πιο ελεύθεροι έχοντας περισσότερο έλεγχο της δουλειάς αλλά και της καλλιτεχνικής τους διαδρομής. Η μουσική μας είναι αμιγώς underground -την εποχή πριν το internet, ήταν πραγματικά δύσκολο να κάνεις τέτοια μουσική, να είσαι σε επικοινωνία με fans και να έχεις ένα βιώσιμο δίκτυο περιοδικών. Και τώρα, η μουσική συνεχίζει να είναι περιθωριακή, αλλά το internet μας έχει δώσει τη δυνατότητα να συνδεόμαστε με άλλους περιθωριακούς ανθρώπους και μας δίδει την δυνατότητα να κυκλοφορούμε μουσική και να την παρουσιάζουμε σε όλο τον κόσμο.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τη μουσική σας μέσω άλλων έργων τέχνης;

Πιστεύω οι προφανείς συγκρίσεις θα ήταν με τη σουρεαλιστική νουβέλα Nadja (1928) του Andre Breton και τη βαμπιρική ταινία του Michael Almereyda που επίσης λέγεται Nadja, (σ.σ. παραγωγή David Lynch, έτος κυκλοφορίας 1994), που σε ένα βαθμό ήταν ο λόγος επιλογής του ονόματος. Σε αισθητικό βαθμό το βιβλίο και η ταινία θα μπορούσαν να περιγράψουν πως παρουσιάζουμε τους εαυτούς μας και τη μουσική μας, τη φύση του εαυτού και της προσωπικότητας, τη μελαγχολία, αυτοαναφορικές ατμόσφαιρες, τις τέλειες αντιθέσεις της μαυρόασπρης εικόνας. 

Τι να περιμένουμε από τη συναυλία σας την Παρασκευή στο six d.o.g.s.;

Δεν θέλω να προκαταβάλω κανέναν για το πως θα είναι η συναυλία...κυρίως γιατί οι αντιδράσεις στις συναυλίες μας διαφέρουν υπερβολικά από άνθρωπο σε άνθρωπο. Και ακριβώς επειδή η εμπειρία είναι υποκειμενική, δεν θα  θέλαμε να καθοδηγήσουμε την εμπειρία του κοινού λέγοντας του τι να περιμένει από πριν.

Πείτε μας τα δέκα αγαπημένα σας άλμπουμ.

Godflesh – Pure

Big Black - Songs About Fucking

Sonic Youth - Confusion Is Sex

Bill Evans - Waltz For Debby

Stina Nordenstam – Dynamite

PJ Harvey - Rid of Me

Neurosis - Through Silver In Blood

Swans - Swans Are Dead

Codeine - The White Birch

Caspar Brötzmann Massaker - Home

Black Spring

Μια σύντομη συζήτηση με τους Nadja, Amberlock και Black Spring λίγο πριν την αποψινή τους συναυλία Facebook Twitter

 

Τα αγαπημένα σας άλμπουμ;  

Λέω 13 γιατί έχω κόλλημα με το 13.

Cure - Pornography (ερωτική απογοήτευση)

Einsturzende Neubauten - Kollaps (όσα χρόνια και αν το ακούς ανακαλύπτεις πράγματα)

Mayhem -Deathcrush (τόσο ωμό και τόσο σκοτεινό ταυτόχρονα)

Napalm Death - Scum (με πήρε στο γυμνάσιο από το χέρι και με έβαλε στα μονοπάτια του ακραίου ήχου)

Velvet underground with Νico (ψυχεδέλεια, σκοτάδι, καύλα, παρακμή ρίζα του punk του dark και του lo fi)

Spk - Auto da fe (δύσκολο το να επιλέξεις album από μια τόσο σημαντική μπάντα...)

Skinny puppy - Fractal zoom bootleg (ό, τι πολυτιμότερο μου έχει αφήσει η ενασχόληση χρόνων με το ebm)

Various artists - Hands Productions 2003 - 2005 (οι διπλές συλλογές με Winterkalte, Greyhound, Orphx, Ah Cama Sotz, Klinik, 5f_55 που συνοψίζουν όλη την καύλα του rhythm noise)

Sunn o))) - Black One (λόγος να μάθεις κιθάρα)

Nirvana - Bleach (όταν τον άκουσα μικρός με έκανε να πάρω την μουσική στα σοβαρά)

Cabaret Voltaire - 1974-1976 (αλλόκοτοι ηλεκτρονικοί ήχοι και έμπνευση απο dada)

Masonna - Spectrum Ripper (ο πρώτος noise δίσκος που άκουσα ποτέ και με σημάδεψε)

Various Artists - Anarchopunk (ομορφιά μαζεμένη σε μια συλλογή).

Ποια είναι τα κριτήριά σας για την καλή μουσική;

Διαβάζοντας ένα βιβλίο πρέπει να νιώσω ένα σφυροκόπημα στο κεφάλι διαφορετικά είναι άχρηστο να το διαβάσω (A.Rimbaud). Όπου βιβλίο βάλε μουσική.

Πώς θα ήταν η ιδανική συναυλία για σας;

Αυτή όπου το κοινό θα είχε βυθιστεί τελείως στην μουσική και θα το μετέδιδε πίσω.

Περιγράψτε τη μουσική σας.

Κιθάρα, θόρυβος, απαισιοδοξία.

Πώς βλέπετε το μέλλον της μουσικής;

Με blending διαφορετικών ειδών ώστε να δημιουργηθούν νέα είδη. Ας εκμεταλλευτούμε θετικά την υπερπληροφόρηση χωρίς να μας τσακίσει το μυαλό.

Μπορείτε να περιγράψετε τη μουσική σας μέσω άλλων έργων τέχνης;

Φωτογραφίες του ύστερου Anders Pettersen και το black spring του Henry Miller

Τι να περιμένουμε από τη συναυλία;

Ένταση.

Amberclock

Μια σύντομη συζήτηση με τους Nadja, Amberlock και Black Spring λίγο πριν την αποψινή τους συναυλία Facebook Twitter

 

Πείτε μας δέκα αγαπημένους σας δίσκους.

Όπως όλες οι ερωτήσεις - λίστες τέτοιου τύπου, αφήνουν εξαιρετικά μικρά περιθώρια για να υπάρξει πραγματικά ουσιώδης απάντηση. Μια γρήγορη επιλογή 10 δίσκων που να ήταν για μένα επιδραστικοί, συναισθηματικά σημαντικοί και/ή με μουσικό βάρος θα μπορούσε να είναι η εξής:

Godspeed You! Black Emperor - Raise Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven

Γιάννης Αγγελάκας & Νίκος Βελιώτης - Ανάσες των Λύκων

Sunn o))) - The Grimmrobe demos

Θανάσης Παπακωνσταντίνου - Η Βροχή από Κάτω

Coil - The Ape of Naples

Have a Nice Life – Deathconsciousness

John Frusciante - The Empyrean

Portishead – 3

65daysofstatic - We Were Exploding Anyway

Squarepusher - Do You Know Squarepusher

Ποια είναι τα κριτήριά σας για την καλή μουσική;

Όραμα, Αναγκαιότητα, Αναζήτηση. Όραμα γιατί οι πιο μεγάλες δημιουργίες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων πιστεύω πως δημιουργούνται βάσει μιας καλλιτεχνικής ενόρασης, του να ξέρει κανείς από πριν την αίσθηση που θέλει από το τελικό - χωρίς απαραίτητα να το προδιαθέτει ολοκληρωτικά. Αλλά σημαίνει ο, τι κινείται προς έναν στόχο. Αναγκαιότητα γιατί η Μεγάλη δημιουργία συμβαίνει όταν είναι αναγκαίο να βγει, να εξωτερικευθεί, να μετουσιωθεί από κάτι που υπάρχει ως όραμα σε κάτι που λαμβάνει υπαρκτή υλική ή άυλη μορφή. Όταν χωρίς να συμβεί αυτό δεν μπορείς να πας στο επόμενο έργο, δεν μπορείς να αναπνεύσεις και να ασχοληθείς "απλώς" με κάτι άλλο. Και αυτό είναι φαινόμενο τόσο ατομικό όσο και κοινωνικό. Αναζήτηση ως συνεχής αποδόμηση και επαναδόμηση του οράματος, η ανάγκη να βρεις καινούριες προοπτικές και η ανάγκη για επανεφεύρεση. Γιατί την τελική πνοή και τα πιο ευτυχή ατυχήματα τα δίνει η διαδικασία της εξερεύνησης των ορίων της δημιουργίας όσο χτίζεται και αφού έχει χτιστεί. Και γιατί η αναζήτηση είναι που με θεμέλια το όραμα και την αναγκαιότητα καταφέρνει να προχωρήσει τη μουσική σε καινούρια μονοπάτια.

Πώς θα ήταν η ιδανική συναυλία για σας;

Θα ήταν όπως κάθε συναυλία που έχω δει που μου μετάλλαξε τον τρόπο που βλέπω τη μουσική και που αφήνει κάθαρση.

Περιγράψτε τη μουσική σας.

Αυτοσχεδιασμοί με αισθητική που κινείται γύρω από το drone και το free improvisation, και που αφήνουν χώρο να αναδυθούν πιο συμβατικά μουσικά σημεία π.χ. με κιθάρα - φωνή ενσωματώνοντάς τα τελικά σε ένα συνολικό, συνεχώς εξελισσόμενο ηχοτόπιο.

Πώς βλέπετε το μέλλον της μουσικής;

Το βλέπω να υφίσταται μια συνεχή διαδικασία κατακερματισμού των ήχων έως ότου φτάσει είτε σε καινούρια πλέον, υπέρπυκνα ηχητικά κράματα και μετα-κράματα είτε μέχρι να δημιουργηθεί κάποια ρηξικέλευθη τεχνολογία που θα αλλάξει την ίδια την προσέγγιση μας στον ήχο οργανικά, οπότε να ξεκλειδώσει καινούριες φόρμες και αισθητική.

Μπορείτε να περιγράψετε τη μουσική σας μέσω άλλων έργων τέχνης;

Γνωρίζοντας πως δεν είναι η ακριβής απάντηση στην ερώτηση, θα έλεγα πως ακριβώς αυτό συνέβη ακούσια όταν κάτω από την περιγραφή της μουσικής μας παρέθεσα ένα απόσπασμα κειμένου. "Για τρεις προθανάτιες ευχές μακριά από θέατρα νεκροποιών τελετών. Για την έκτη αίσθηση σε κλειστά μάτια και κλειστές καρδιές. Για την άφεση από τα θαμμένα από μας πτώματα που προσεκτικά είχαμε αφήσει στη λήθη. Για τις ανακλάσεις του ήλιου πάνω από σημεία συναρμολόγησης και για λυγισμένα σώματα σε μικρά προσωρινά κέντρα του κόσμου. Για την αφαίρεση μιας απουσίας μεγαλύτερης από μας".

Τι να περιμένουμε από τη συναυλία;

Την πρόθεση να δημιουργήσουμε μια απρόβλεπτη μουσική εξέλιξη. Και πολύ χρώμα, ίσως.

 facebook event

Οι 3 Shades of Black παρουσιάζουν: NADJA (ca) w/ Amberclock (gr) + Black Spring (gr) Παρασκευή 4 Μαρτίου, 2016, Six D.o.g.s. / Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι, Αθήνα Πόρτες: 20:30, ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: • Προπώληση: 12€ • Ταμείο: 15€

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ