Μικρές σπίθες αγάπης

Μικρές σπίθες αγάπης Facebook Twitter
0

Είπα στα δέντρα πως θα 'ρθει ο χρόνος / και σε όλα τα χόρτα / πως θα 'ρθει η βροχή / γέμισα πέτρες τα άδεια μου χέρια / η ελπίδα να γίνει μια αχτίδα στη γη / εκεί μου είπε θα είσαι ασφαλής / και χάθηκε τρέχοντας στην καταστροφή / οι υπολογιστές είχαν σβήσει, κοιμούνταν βαθιά / κι όλα απ' το χρόνο κυλούσαν αργά / εκείνη τη νύχτα ήρθε μπροστά μου / μπήκα στο στόμα του, μαύρο κενό / εκεί κοιμήθηκα σαν μύγα στα πεύκα / τότε που έπεφτε ο ουρανός / κι έτσι αργόσυρτος μέσα στον κόσμο / δεν γύρισα σπίτι γιατί ήμουν νεκρός...

Οι στίχοι στον Άργο του Κωνσταντίνου Βήτα είναι στιγμές ποίησης που θυμίζουν περισσότερο στιγμιότυπα από ταινία του David Gordon Green, απ' όσο τις αστικές εικόνες του Αντονιόνι - παρ' όλο που ο τίτλος του συγκεκριμένου κομματιού είναι «Η Νύχτα». Είναι περισσότερο σαν να αφηγείται περιστατικά από τον George Washington ή τα πικρά στοιχειωμένα όνειρα του Ratcatcher που διαδραματίζονται σε απέραντα χωράφια με στάχυα, λοφοσειρές και σύννεφα που τρέχουν, παρά ιστορίες τσιμέντου και κίνησης στην πόλη. Ο νέος του δίσκος μπορεί θεματικά να είναι ο λιγότερο «αστικός» του, φαίνεται πάντως όλο και καλύτερος όσο περνάει ο καιρός, και μετά από σχεδόν πέντε μήνες απ' την κυκλοφορία του μπορεί να πει κανείς ότι ως άλμπουμ, συνολικά, είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη δουλειά του μέχρι τώρα. «Του έδωσα το όνομα από το σκυλί του Οδυσσέα που για μένα συμβολίζει την πίστη, την καρτερικότητα, την υπομονή, τη μικρή σπίθα της αγάπης», έλεγε στη LifΟ λίγο πριν κυκλοφορήσει, «αυτόν ψάχνω να βρω μέσα από τη μικρή μου οδύσσεια και μιας και κανείς δεν βγαίνει αλώβητος από το ταξίδι του, του χαρίζω τη στραπατσαρισμένη μου ποπ».

«ΟΆργος ήταν ο τελευταίος μου σταθμός σ' αυτή την περιπλάνηση» αναφέρει. «Το πρώτο cd μεταδίδει τη φολκ αίσθηση που είχα τα τελευταία χρόνια, από την έκδοση της Άγριας Χλόης το 2004 και μετά. Ο Άργοςστον οποίο φτάνω στο τέλος είναι το σύμβολο της πίστης, της συμπεριφοράς, της καρτερικότητας, είναι όλα αυτά τα στοιχεία που σκέφτομαι πως θα 'πρεπε να έχει ο άνθρωπος σήμερα και τελικά τα βρίσκουμε στην ψυχή των ζώων. Το δεύτερο cd είναι μια μουσική περιπλάνηση, μία άμπιεντ συλλογή από νέες συνθέσεις που περίμεναν χρόνια στο αρχείο μου. Τα ηχογραφήσαμε με τους συνεργάτες μου στην υψηλότερη εγγραφή που υπάρχει αυτήν τη στιγμή (high definition) γιατί ήθελα να αποτυπώσω καλύτερα τη δραματικότητα και την πλαστικότητα των ήχων και των συναισθημάτων. Ο Άργος ήταν μια περιπλάνηση, μια αναζήτηση... Βρίσκομαι εδώ για να θέσω ερωτήσεις. Πιστεύω ότι αυτός είναι ο ρόλος της τέχνης...».

«Δεν έχω μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου και πιστεύω ότι έχω καταφέρει λίγα μικρά πράγματα στη ζωή, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την επαγγελματική μου ζωή. Έτσι δεν μπορώ να γνωρίζω αν υπήρξα ποτέ τυχερός. Αν υπήρξα, θα ήταν γιατί κάποιος με αγάπησε και ανταπέδωσα».

«Είμαι πάρα πολύ πικραμένος απ' τη δισκογραφία. Με το που θα τελειώσω αυτήν τη συνεργασία δεν ξέρω τι θα κάνω. Δεν μπορείς να διανοηθείς πόσο σκληρό είναι αν δεν είσαι μέσα σ' αυτό. Αν την κοιτάξεις βαθιά, είναι μια τρισάθλια κατάσταση. Κάποια μέρα οι εταιρείες δίσκων θα με αναγκάσουν και μένα να πουλάω τα άλμπουμ μου μόνος μου στο ίντερνετ. Αν δεν έχω κουραστεί από όλες αυτές τις πικρές ιστορίες μέχρι τότε, γιατί σκέφτομαι να πάω στο χωριό να φυτέψω πατάτες. Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό που διάβασα πριν από λίγο καιρό σε μια συνέντευξη της Τζόνι Μίτσελ, που είχε γενικά μια πολύ καλή μεταχείριση στη δισκογραφία. Έλεγε ότι έφυγε και δεν μπορεί πια, θα διανείμει τα άλμπουμ της με άλλον τρόπο. Ο μουσικός κάνει ότι δεν τα βλέπει όλα αυτά κάποια στιγμή, για να προσπαθήσει να επιβιώσει, να ζήσει. Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία σε βοηθάει στο ξεκίνημα, στη διανομή. Οι μικρές εταιρείες, οι εναλλακτικές, είναι χειρότερες απ' τις μεγάλες, δίνεις το έργο σου και δεν παίρνεις δεκάρα. Πάει εκεί ένας κόσμος που θέλει απλά να κυκλοφορήσει τη δουλειά του, δεν έχει απαιτήσεις».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ