Live

Μικρές σπίθες αγάπης

Μικρές σπίθες αγάπης Facebook Twitter
0

Είπα στα δέντρα πως θα 'ρθει ο χρόνος / και σε όλα τα χόρτα / πως θα 'ρθει η βροχή / γέμισα πέτρες τα άδεια μου χέρια / η ελπίδα να γίνει μια αχτίδα στη γη / εκεί μου είπε θα είσαι ασφαλής / και χάθηκε τρέχοντας στην καταστροφή / οι υπολογιστές είχαν σβήσει, κοιμούνταν βαθιά / κι όλα απ' το χρόνο κυλούσαν αργά / εκείνη τη νύχτα ήρθε μπροστά μου / μπήκα στο στόμα του, μαύρο κενό / εκεί κοιμήθηκα σαν μύγα στα πεύκα / τότε που έπεφτε ο ουρανός / κι έτσι αργόσυρτος μέσα στον κόσμο / δεν γύρισα σπίτι γιατί ήμουν νεκρός...

Οι στίχοι στον Άργο του Κωνσταντίνου Βήτα είναι στιγμές ποίησης που θυμίζουν περισσότερο στιγμιότυπα από ταινία του David Gordon Green, απ' όσο τις αστικές εικόνες του Αντονιόνι - παρ' όλο που ο τίτλος του συγκεκριμένου κομματιού είναι «Η Νύχτα». Είναι περισσότερο σαν να αφηγείται περιστατικά από τον George Washington ή τα πικρά στοιχειωμένα όνειρα του Ratcatcher που διαδραματίζονται σε απέραντα χωράφια με στάχυα, λοφοσειρές και σύννεφα που τρέχουν, παρά ιστορίες τσιμέντου και κίνησης στην πόλη. Ο νέος του δίσκος μπορεί θεματικά να είναι ο λιγότερο «αστικός» του, φαίνεται πάντως όλο και καλύτερος όσο περνάει ο καιρός, και μετά από σχεδόν πέντε μήνες απ' την κυκλοφορία του μπορεί να πει κανείς ότι ως άλμπουμ, συνολικά, είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη δουλειά του μέχρι τώρα. «Του έδωσα το όνομα από το σκυλί του Οδυσσέα που για μένα συμβολίζει την πίστη, την καρτερικότητα, την υπομονή, τη μικρή σπίθα της αγάπης», έλεγε στη LifΟ λίγο πριν κυκλοφορήσει, «αυτόν ψάχνω να βρω μέσα από τη μικρή μου οδύσσεια και μιας και κανείς δεν βγαίνει αλώβητος από το ταξίδι του, του χαρίζω τη στραπατσαρισμένη μου ποπ».

«ΟΆργος ήταν ο τελευταίος μου σταθμός σ' αυτή την περιπλάνηση» αναφέρει. «Το πρώτο cd μεταδίδει τη φολκ αίσθηση που είχα τα τελευταία χρόνια, από την έκδοση της Άγριας Χλόης το 2004 και μετά. Ο Άργοςστον οποίο φτάνω στο τέλος είναι το σύμβολο της πίστης, της συμπεριφοράς, της καρτερικότητας, είναι όλα αυτά τα στοιχεία που σκέφτομαι πως θα 'πρεπε να έχει ο άνθρωπος σήμερα και τελικά τα βρίσκουμε στην ψυχή των ζώων. Το δεύτερο cd είναι μια μουσική περιπλάνηση, μία άμπιεντ συλλογή από νέες συνθέσεις που περίμεναν χρόνια στο αρχείο μου. Τα ηχογραφήσαμε με τους συνεργάτες μου στην υψηλότερη εγγραφή που υπάρχει αυτήν τη στιγμή (high definition) γιατί ήθελα να αποτυπώσω καλύτερα τη δραματικότητα και την πλαστικότητα των ήχων και των συναισθημάτων. Ο Άργος ήταν μια περιπλάνηση, μια αναζήτηση... Βρίσκομαι εδώ για να θέσω ερωτήσεις. Πιστεύω ότι αυτός είναι ο ρόλος της τέχνης...».

«Δεν έχω μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου και πιστεύω ότι έχω καταφέρει λίγα μικρά πράγματα στη ζωή, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την επαγγελματική μου ζωή. Έτσι δεν μπορώ να γνωρίζω αν υπήρξα ποτέ τυχερός. Αν υπήρξα, θα ήταν γιατί κάποιος με αγάπησε και ανταπέδωσα».

«Είμαι πάρα πολύ πικραμένος απ' τη δισκογραφία. Με το που θα τελειώσω αυτήν τη συνεργασία δεν ξέρω τι θα κάνω. Δεν μπορείς να διανοηθείς πόσο σκληρό είναι αν δεν είσαι μέσα σ' αυτό. Αν την κοιτάξεις βαθιά, είναι μια τρισάθλια κατάσταση. Κάποια μέρα οι εταιρείες δίσκων θα με αναγκάσουν και μένα να πουλάω τα άλμπουμ μου μόνος μου στο ίντερνετ. Αν δεν έχω κουραστεί από όλες αυτές τις πικρές ιστορίες μέχρι τότε, γιατί σκέφτομαι να πάω στο χωριό να φυτέψω πατάτες. Μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό που διάβασα πριν από λίγο καιρό σε μια συνέντευξη της Τζόνι Μίτσελ, που είχε γενικά μια πολύ καλή μεταχείριση στη δισκογραφία. Έλεγε ότι έφυγε και δεν μπορεί πια, θα διανείμει τα άλμπουμ της με άλλον τρόπο. Ο μουσικός κάνει ότι δεν τα βλέπει όλα αυτά κάποια στιγμή, για να προσπαθήσει να επιβιώσει, να ζήσει. Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία σε βοηθάει στο ξεκίνημα, στη διανομή. Οι μικρές εταιρείες, οι εναλλακτικές, είναι χειρότερες απ' τις μεγάλες, δίνεις το έργο σου και δεν παίρνεις δεκάρα. Πάει εκεί ένας κόσμος που θέλει απλά να κυκλοφορήσει τη δουλειά του, δεν έχει απαιτήσεις».

0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ