Monsieur Minimal: «Η ποπ στην Ελλάδα είναι σαν να μαγειρεύεις χορτοφαγικά σε πανηγύρι»

Monsieur Minimal: «Η ποπ στην Ελλάδα είναι σαν να μαγειρεύεις χορτοφαγικά σε πανηγύρι» Facebook Twitter
Στο εντυπωσιακό εξώφυλλο του «Easteria» φιγουράρει σαν ένας άλλος γκουρού που προσφέρει καλή μουσική στους πιστούς ακολούθους του.
0



«EASTERIA» ONOΜΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΑΛΜΠΟΥΜ του Monsieur Minimal. O τίτλος του είναι ένα λογοπαίγνιο με το East (Ανατολή) και τη λέξη «υστερία» και κάπως το δεύτερο σκέλος του αντικατοπτρίζει ιδανικά το συναίσθημα που σου αφήνει η εποχή που διανύουμε. Στο εντυπωσιακό εξώφυλλο φιγουράρει σαν ένας άλλος γκουρού που προσφέρει καλή μουσική στους πιστούς ακολούθους του.


Ο δίσκος είναι η δεύτερη δουλειά που κυκλοφορεί και τον βρίσκει σε καραντίνα. Είχε προηγηθεί το πρώτο σινγκλ του δίσκου, τον Mάρτιο, που είχε τίτλο «Release me».


«Ομολογώ πως δεν περίμενα να ξανασυμβεί» μου λέει διαδικτυακά. «Μάλιστα, είχα σχεδιάσει και μια σειρά από εμφανίσεις για την παρουσίαση και προώθησή του. Είναι στιγμές που νιώθω οργή, είναι στιγμές που νιώθω απογοήτευση, αλλά συνεχίζω να δημιουργώ και να είμαι ενεργός, γιατί μόνο έτσι πιστεύω ότι θα βγω με τις λιγότερες δυνατές απώλειες απ' όλη αυτή την κατάσταση».

Απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από τα indie μουσικά μονοπάτια στα οποία τον είχαμε συνηθίσει και αστειεύεται λέγοντας ότι το να κάνεις ποπ εδώ πια «είναι σαν να μαγειρεύεις χορτοφαγικά σε πανηγύρι σε ορεινό χωριό».


Το άλμπουμ, πάντως, το ετοίμαζε περισσότερο από 4 χρόνια. Πολύ πιο πριν από το «Erotika». Από τότε που άρχισε να ακούει περισσότερα πράγματα από τη δεκαετία του '70. «Πώς βίωσε την πρώτη καραντίνα;» αναρωτιέμαι.


«Η καραντίνα με βοήθησε πολύ να γίνω πιο ευρηματικός με κάποιες ενέργειες για την προώθηση του άλμπουμ» αναφέρει. «Είχα αποφασίσει για τον τίτλο του πολύ πιο πριν, αλλά τώρα αισθάνομαι ότι είναι πιο επίκαιρος από ποτέ».

 

«Easteria»


Το «Easteria» είναι ένα αρκετά φιλόδοξο ηχητικά πρότζεκτ. Έρχεται τρία χρόνια μετά το «Erotika» και ακούγεται σαν η φυσική του προέκταση. Είναι ένα άλμπουμ που βρίσκει τον Χρίστο Τσιτρούδη σε πιο πειραματική διάθεση. Η κύρια διαφορά του με το προηγούμενο είναι ότι σε αυτό επιστρέφει στην αγγλική γλώσσα.


Απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από τα indie μουσικά μονοπάτια στα οποία τον είχαμε συνηθίσει και αστειεύεται λέγοντας ότι το να κάνεις ποπ εδώ πια «είναι σαν να μαγειρεύεις χορτοφαγικά σε πανηγύρι σε ορεινό χωριό».


«Τεχνικά, το "Easteria" δημιουργήθηκε σε συνθήκες μουσικής εξερεύνησης διαφόρων ειδών μουσικής στα οποία δεν είχα εμβαθύνει ποτέ και ανακάλυψης νέων εργαλείων στην παραγωγή και την ενορχήστρωση. Πνευματικά, σε μια αρκετά κατασταλαγμένη φάση, λίγο πριν από τη "μεγάλη" δεκαετία των 40» περιγράφει.


Παίρνει το '70s ανατολίτικο ροκ ηχόχρωμα και εμβαθύνει περισσότερο σε αυτό. Είναι ένας ήχος που είχε εισαγάγει στη δουλειά του στο παρελθόν μέσα από τη συνεργασία του με τον Δάκη στο «Στιγμή», αλλά και πιο πρόσφατα με το σχήμα Do Not Trust Robots, με το «Hiras» και το «Σταγόνα».

 

«Release me»


Στα 7 συνολικά κομμάτια του δίσκου ξεδιπλώνονται οι επιρροές του. Το «Easteria», που ανοίγει το άλμπουμ, είναι ένα σύγχρονο μεσογειακό τσιφτετέλι, επηρεασμένο από τους Altin Gun, «το οποίο θα μπορούσε άνετα να ενσωματωθεί στην εικόνα που επικρατεί στην "ανατολική" πλευρά του κέντρου της Αθήνας» όπως μου εξηγεί.

Στο «Release Me», ο Demis Roussos συναντά τον Sébastien Tellier και το αποτέλεσμα είναι ένα απελευθερωτικό κομμάτι, το αγαπημένο του από τον δίσκο, που τον βοήθησε κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας.

Αντίθετα, το «Tonight», όπου συμμετέχει η Rosy Blue, είναι μια παλιά σύνθεση, απ' όταν ζούσε ακόμη στη Θεσσαλονίκη, πριν από 14 χρόνια. «Νομίζω πως υπάρχει ακόμα στο μαγνητόφωνο η ηχογράφηση με μια ακουστική κιθάρα. Στη συνέχεια, όμως, δεν ασχολήθηκα με το κομμάτι, καθώς δεν ταίριαζε με τα άλμπουμ που κυκλοφορούσα», αναφέρει και συνεχίζει, «ώσπου μια μέρα, εκεί γύρω στα μέσα του 2018, με πήραν τηλέφωνο από τη Minos EMI και μου έκαναν την πρόταση να γράψω κάποια τραγούδια για το νέο άλμπουμ της Χαρούλας Αλεξίου, οπότε και δέχτηκα με μεγάλη χαρά. Έγραψα λοιπόν 3–4 τραγούδια και σκέφτηκα να συμπεριλάβω και αυτό του "Tonight", μελοποιημένο στα ελληνικά. Κανονίσαμε, λοιπόν, ένα ραντεβού στο σπίτι της για να ακροαστεί τα κομμάτια που είχα γράψει. Προς μεγάλη μου χαρά της άρεσαν όλα και συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε. Σε μια τηλεφωνική μας επαφή, μάλιστα, μου εκμυστηρεύτηκε πως αυτό που τώρα αποκαλείται "Tonight" της άρεσε περισσότερο απ' όλα και ήταν αρκετά ενθουσιασμένη. Δυστυχώς, όμως, μετά, το θέμα που προέκυψε με τη φωνή της και την απόφασή της να σταματήσει τη δισκογραφία και το τραγούδι δεν μας επέτρεψε να κάνουμε αυτή την κυκλοφορία». Είναι να αναρωτιέται κανείς πώς ακριβώς θα ακουγόταν αν το ερμήνευε η Αλεξίου, εδώ πάντως η ενορχήστρωσή του είναι μια έμμεση αναφορά στα κομμάτια που έγραφε ο Lee Hazlewood στη Nancy Sinatra.

Το «Only to hold me» είναι το μόνο κομμάτι που θυμίζει τις παλιές, πιο indie pop δουλειές του, ενώ το «Blues Vintage» είναι ένα κομμάτι με το οποίο νιώθει ότι κάνει έρωτα με την κιθάρα του, όπως μου περιγράφει χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο δίσκος κλείνει ουσιαστικά με το αντι-ραδιοφωνικό «White and Black Angel» – αντι-ραδιοφωνικό με την καλή έννοια, επειδή πρόκειται για ένα σχεδόν οκτάλεπτο έπος, που στην αρχή φέρνει σε soft-rock των '80s, πριν καταλήξει σε ένα φανκ/σόουλ ξέσπασμα και στα πιο πειραματικά του.

Είναι ξεκάθαρο, από τον αγγλικό στίχο κυρίως, πως στοχεύει σε ένα ευρύτερο, πιο διεθνές ακροατήριο. Και γιατί όχι; Το «Easteria» δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ανάλογες προσπάθειες.

 

«Tonight»


— Πώς είναι να κυκλοφορείς ένα άλμπουμ στην κατάσταση την οποία βιώνουμε τελευταία;

Ριψοκίνδυνο, ίσως και παράλογο από εμπορικής άποψης, μια και δεν επιτρέπονται οι συναυλίες, που είναι το κύριο έσοδο για εμάς. Ακόμα πιο μεγάλο είναι το ρίσκο όταν έχεις επενδύσει κι έχεις χρηματοδοτήσει μια παραγωγή, η οποία, για να φτάσει σε ένα αρκετά καλό επίπεδο, είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα. Και, δυστυχώς, δεν παίζει από πίσω μπαμπάς με λεφτά.


— Μπορεί να βιοποριστεί ένας μουσικός σε αυτή την κατάσταση;

Δεν ξέρω, ειλικρινά. Αν δεν μεριμνήσει το κράτος, δεν νομίζω να μπορέσει να επιβιώσει ο κλάδος μας. Είμαστε αυτοί που έχουν πληγεί περισσότερο και χωρίς να έχει υπάρξει οποιαδήποτε βοήθεια έως τώρα. Ήδη, από την πρώτη φάση αρκετοί έχουν προσανατολιστεί αναγκαστικά σε άλλα, πρόχειρα επαγγέλματα, για λόγους βιοπορισμού. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό θα έχει τις ανάλογες συνέπειες στην παραγωγικότητα αλλά και στην ποιότητα παραγωγής. Ίσως ο κόσμος που αγαπά τη μουσική να στηρίξει τους μουσικούς που εκτιμά, αγοράζοντας είτε το φυσικό προϊόν είτε ψηφιακά. Ίσως αυτό να κάνει και τη μουσική πιο σεβαστό προϊόν.


— Τι σου δίνει ελπίδα;

Η ηδεία ύπαρξη της ζωής, το ότι είμαι ζωντανός και μπορώ να παλέψω. Σε καμία περίπτωση η κοινωνία και ο κόσμος γύρω μου, ειδικά στην Αθήνα. Ελπίδα μου δίνει, επίσης, η δύναμη που βρίσκω μέσα μου να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ, παρ' όλες τις αντιξοότητες, και δεν αναφέρομαι μόνο στον Covid. Φυσικά, αυτό πηγάζει και από μια αξιοσέβαστη ανταπόκριση που λαμβάνω από το κοινό, το οποίο αγκαλιάζει τις δημιουργίες μου.

Το «Easteria» μόλις κυκλοφόρησε από τη Μο.Μi Records

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ