Να σας συστήσουμε τη Dena

 Να σας συστήσουμε τη Dena Facebook Twitter
1

 

Η Dena μου τράβηξε την προσοχή όταν την πρωτάκουστα να τραγουδάει για cash, diamond rings και swimming pools.

Στο βίντεο του κομματιού αυτού περιφέρεται σε μια αγορά – πολύ οικεία εικόνα για την Ελληνική επαρχία ή και ακόμα για περιοχές της Αθήνας.

Θεώρησα πολύ ενδιαφέρον το ότι χρησιμοποιεί αυτές τις αναφορές στην δουλειά της συνδυάζοντας δυτικό και βαλκανικό ήχο, αλλά και εικόνα.

Η Dena κατάγεται από την γειτονική Βουλγαρία, η βάση της είναι το Βερολίνο και γυρνάει σε πολλές χώρες παίζοντας την μουσική της. H Guardian ανέφερε οτι μοιάζει να έχει γεννηθεί απο την φαντασία κάποιου blogger και οτι θα μπορούσε να είναι το αποτέλεσμα αναζήτησης 'hipster clubber' στο google. 

Καταφέραμε λοιπόν να μιλήσουμε μετά τις ηχογραφήσεις που έκανε πρόσφατα στην Νέα Υόρκη.

Πώς προτιμάς να συστήνεσαι;

Γεια σας, είμαι η DENA.

Dena πότε ξεκίνησες να κάνεις μουσική και ποιο είναι το background σου;

Με ένα φίλο μου από το Τορόντο ξεκινήσαμε μια DIY μπάντα με όνομα Tschikabumm, όταν μετακόμισα στο Βερολίνο το 2006. Η φίλη μου η Ambika ήταν στα ντραμς και εγώ είχα ένα μικρό συνθεσάιζερ. Και οι δύο γράφαμε και τραγουδούσαμε. H ήταν πραγματικά DIY και αρκετά punky, αλλά προσπαθούσαμε να το γυρίσουμε σε περισσότερο χορευτικό. Όταν η μπάντα διαλύθηκε ασχολήθηκα με τις σπουδές μου για μερικά χρόνια και έπειτα ξεκίνησα το solo project μου.

Πώς κατέληξες στο Βερολίνο; Ποια είναι η ιστορία σου;

Μετακόμισα εδώ όταν τελείωσα το σχολειό στην Βουλγαρία, από όπου κατάγομαι, και βασικά απλά δεν γύρισα πίσω

Τι κάνει το Βερολίνο να ξεχωρίζει για σένα και το έκανες βάση σου;

Η πόλη έχει μια πολύ ξεχωριστή ενέργεια αυτή την στιγμή, ειδικά στο Kreuzberg που μένω. Το γεγονός ότι τόσοι άνθρωποι από ολόκληρο τον κόσμο συνεχώς μετακομίζουν εδώ δημιουργεί μια πολύ ενδιαφέρουσα δυναμική. Πάντα ανυπομονώ να επιστρέφω εδώ μετά από κάθε περιοδεία. Απολαμβάνω πολύ να επιστρέφω.

Εντοπίζονται πολλά Βουλγαρικά στοιχεία και αναφορές στην δουλειά σου. Πως το αντιλαμβάνονται αυτό στην Ευρώπη;

Κατά την διάρκεια της συνεργασίας μου με τον βούλγαρο φίλο και σκηνοθέτη Plamen Bontchev καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια αισθητική αρκετά επηρεασμένη από τις ρίζες μας. Το Βερολίνο έπαιξε επίσης ρόλο στο οπτικό αποτέλεσμά μας, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα μείγμα πολιτισμών και επιρροών. Οπότε θα μπορούσα να πω ότι δουλέψαμε με προσανατολισμό σε ένα συγκεκριμένο vibe που συνδυάζει τους δύο αυτούς (ή και περισσότερους) κόσμους. Ταξιδέψαμε στην Βουλγαρία αποκλειστικά για το βίντεο "Guest List" και κάναμε γυρίσματα εκεί χρησιμοποιώντας όσες πολιτισμικές αναφορές και κοινωνικά φαινόμενα μπορούσαμε – κυρίως καταγράφοντας ένα 'χορό' και τις κοινωνικές αντιθέσεις που υπήρχαν.

Δεδομένης της γεωγραφικής θέσης υπάρχουν πολλά κοινά μεταξύ της Βουλγαρίας και της Ελλάδας. Ποια είναι η εμπειρία σου με την χώρα μας;

Θα ήθελα πολύ να παίξω στην Ελλάδα! Κατάγομαι από μια πόλη που βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα, οπότε πάντα ήμουν σε πολύ κοντινή απόσταση. Κατάγομαι από την ευρύτερη περιοχή της Θράκης και είμαστε πολύ επηρεασμένοι από την Ελλάδα. Είναι πάρα πολλά αυτά που ενώνουν τις δύο χώρες από πάντα. Επίσης, οι προ-προ-παππούδες μου ήταν Έλληνες.
Όταν ήμουν μικρή θυμάμαι ότι δεν μπορούσαμε να ταξιδέψουμε στην Ελλάδα λόγω ΕΕ και πολιτικών θεμάτων. Η Βουλγαρία δεν ήταν τότε μέλος της Ευρωπαϊκής ένωσης. Τώρα πια τα σύνορα είναι ανοικτά αλλά μένω στην Γερμανία και είναι μακριά. Θα ήταν υπέροχο να μπορούσα να βρίσκομαι στην Ελλάδα πιο συχνά.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου;
Να γράφω εξαιρετική μουσική.

Και πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 5-10 χρόνια;
Θα ήθελα να έχω γράψει πολλά τραγούδια και να εξερευνήσω διάφορες τεχνικές και media, αλλά να καταλήξω δασκάλα του τένις. Όμως αυτό σε περίππου 15 χρόνια.

Τι να περιμένουμε από εσένα στο προσεχές μέλλον;
Αυτή την στιγμή δουλεύω το νέο μου EP με μερικούς εξαιρετικούς παραγωγούς, αλλά δεν μπορώ να ανακοινώσω κάτι ακόμα. Είμαι όμως πολύ ενθουσιασμένη!

Μπορείτε να βρείτε την Dena στο facebook και να ακούσετε το νέο της κομμάτι εδώ:

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια