O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας

O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας Facebook Twitter
Δεν έχω περιορισμούς, μπορεί να με εμπνεύσει το ο,τιδήποτε, από ένα ωραίο τραγούδι, μέχρι ένα ηλιοβασίλεμα, ίσως και μια ιδέα που μπορεί να μου καρφωθεί στο μυαλό. Νομίζω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό, όταν νιώθω καλά απλά γράφω, συνήθως έρχονται όλα μόνα τους, το ζω και πάει παραπέρα. Όταν το ζορίζω και βλέπω ότι δεν πάει ομαλά, το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή.
1

O δημιουργός των Timewarp Μusic και Kraak Records για την electronica στις μέρες μας Facebook Twitter
Έχω παίξει σε αρκετά club στην Ευρώπη αλλά στα club που έπαιξα μουσική στο Sao Paolo είναι απλά απίστευτα. Με φοβερά ηχοσυστήματα, πανέμορφα διακοσμημένα, όλα είχαν ένα σύστημα φωτισμού με δεκάδες χιλιάδες leds σε όλο το club, που ήταν σαν διαστημόπλοια, και βέβαια ο κόσμος να γίνετε ένα με την μουσική και να χορεύει ασταμάτητα! To μεγάλο σοκ ήταν το open air φεστιβάλ που έπαιξα εκεί και μου προκάλεσε δέος όταν είδα 30.000 κόσμο!

 

Πότε και πώς κατάλαβες ότι αυτό που θέλεις να κάνεις στην ζωή σου είναι να ασχοληθείς με την μουσική;

Με την μουσική είχα τρέλα από πολύ μικρός, πάντα θυμάμαι πως μου άρεσε να ακούω μουσική, αγόραζα δίσκους από τα 11 έγραφα σε κασέτες και έπαιζα στα πάρτι (σχολείο, σπίτια κλπ). Ώσπου μία μέρα κάπου στα 14 μου αγόρασα τα πρώτο μου sampler για τον υπολογιστή μου (Commodore Amiga 500) και κόλλησα ως σήμερα φτιάχνοντας δικιά μου μουσική.

Ποιες διαφορές και ποιες ομοιότητες εντοπίζεις ανάμεσα στον κόσμο που έβγαινε την δεκαετία του ενενήντα στα clubs της Αθήνας και στο σημερινό κοινό;

Το ενενήντα τα πράγματα ήταν διαφορετικά, η ηλεκτρονική μουσική δεν ήταν τόσο διαδεδομένη όπως (ευτυχώς) είναι σήμερα. Τα κλάμπ που έπαιζαν electronica ήταν λίγα και καλά τότε, τα μέτραγες στα δάχτυλα σου, ενώ σήμερα ακούς electronica παντού, σε καφέ, σε μπαρ και σε πολυκαταστήματα άνετα. Νομίζω ότι αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με σήμερα και βέβαια το ότι δεν σε θεωρεί κανείς «περίεργο» όπως παλιά.

Τρέχεις την Timewarp Music από το 2005 και την Kraak records από το 2009. Έχεις βρεθεί ποτέ μπροστά στο δίλημμα για χάρη του κέρδους να κάνεις εκπτώσεις στο υλικό που περιλαμβάνεται στον κατάλογο των εταιρειών σου; 

Ναι, έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες για να κρατήσουμε χαμηλές τιμές στον κατάλογο των εταιρειών, τελευταία κάναμε για έναν μήνα 30% και για δεύτερο μήνα στα 25% off σε ολόκληρο τον κατάλογό μας στα bandcamp store μας. Έχουμε κάνει και special offers αρκετές φορές με τους συνεργάτες μας όπως το junodownload, beatport και στο i-tunes.

Διάβασα ότι ζεις από την μουσική. Πόσο εύκολο είναι να ζει από την μουσική ένας άνθρωπος που κινείται στην ανεξάρτητη δισκογραφία της σημερινής Ελλάδας;

Τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα, και ειδικά στη μέρες μας. Για να επιβιώσεις πρέπει να είσαι έτοιμος να κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου και να αξιοποιείς κάθε τυχών ευκαιρία που σου δίνεται, βάζοντας πολύ προσωπικό χρόνο για να γίνουν όλα. Προσωπικά κάνω διάφορα για επιβίωσή. Μουσική για διαφημιστικά, αλλά σίγουρα και τα δικά μου μαθήματα, dj, studio sessions (mixing , mastering) και βέβαια πολλή καθημερινή εργασία γραφείου και όχι μόνο, για να τρέξω σωστά τα 2 labels.

Ποια είναι η γνώμη σου για τις συλλογές του Café delMar;

Το Café Del Mar έφερε στο προσκήνιο μια φοβερή κουλτούρα της downtempo ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής. Πάντα ήμουν fan της chill-out και της ambient, για αρκετά χρόνια ήμουν σε αυτήν την μουσική διάσταση και μπορώ να πω πως με επηρέασαν πολύ θετικά οι συλλογές τους και μου αρέσουν ακόμα και τώρα οι επιλογές τους.

Από τα clubs του εξωτερικού που έχεις παίξει μουσική ποιες βραδιές σου έχουν μείνει;

Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Σίγουρα μου έχει μείνει αξέχαστη η Βραζιλία. Έχω παίξει σε αρκετά club στην Ευρώπη αλλά στα club που έπαιξα μουσική στο Sao Paolo είναι απλά απίστευτα. Με φοβερά ηχοσυστήματα, πανέμορφα διακοσμημένα, όλα είχαν ένα σύστημα φωτισμού με δεκάδες χιλιάδες leds σε όλο το club, που ήταν σαν διαστημόπλοια, και βέβαια ο κόσμος να γίνετε ένα με την μουσική και να χορεύει ασταμάτητα! To μεγάλο σοκ ήταν το open air φεστιβάλ που έπαιξα εκεί και μου προκάλεσε δέος όταν είδα 30.000 κόσμο! 

Αν σου έλεγα να προτείνεις ένα μόνο όνομα από τις κυκλοφορίες της Timewarp και ένα από την Kraak σε κάποιον που δεν έχει ξανακούσει τέτοιο είδος μουσικής και θέλει να κάνει μια αρχή, ποια ονόματα θα του πρότεινες;

Μου βάζεις δύσκολα τώρα, μιας και υπάρχει πολύ αγαπημένη μουσική στα δύο labels… Αλλά σίγουρα δεν θα πω για τα δικά μου. Από την Timewarp Music ο Niles Philips είναι από τους καλύτερους μουσικούς παράγωγους του roster. Και από την Kraak Records προτείνω τον Aydio.

________________

 

Από τα διαφημιστικά σποτ στα οποία έχει χρησιμοποιηθεί μουσική της Timewarp, ποιο είναι αυτό που ξεχωρίζεις και γιατί; 

Το δικό μου Back to the 60’s νομίζω ότι είναι ότι καλύτερο έχω κάνει για διαφημιστικό ως τώρα από καλλιτεχνική άποψη. Η μουσική που έγραψα για την συγκεκριμένη ταινία είχε πολύ ενδιαφέρον σαν brief, soul – funk με πολύ vintage στοιχείο 60’s – 70’s άποψη. Όταν τελείωσα με την διαφήμιση αποφάσισα να ολοκληρώσω το track και το συμπεριέλαβα στο επόμενο άλμπουμ μου.

________________

Από τι εμπνέεσαι για να δημιουργήσεις μουσική;

Δεν έχω περιορισμούς, μπορεί να με εμπνεύσει το οτιδήποτε, από ένα ωραίο τραγούδι, μέχρι ένα ηλιοβασίλεμα, ίσως και μια ιδέα που μπορεί να μου καρφωθεί στο μυαλό. Νομίζω ότι είναι καθαρά ψυχολογικό, όταν νιώθω καλά απλά γράφω, συνήθως έρχονται όλα μόνα τους, το ζω και πάει παραπέρα. Όταν το ζορίζω και βλέπω ότι δεν πάει ομαλά, το αφήνω για κάποια άλλη στιγμή.

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από τον Gilles Peterson;

Τι να λέμε τώρα! Έχω πολλές συλλογές του και έχω την τιμή να λέω ότι έχουμε παίξει στο ίδιο festival (Spring Three / Austria / Graz 2003). Όταν τον άκουσα στο BBC για πρώτη φορά έμεινα άφωνος με της μουσικές που έπαιζε, φαντάσου τί έπαθα όταν τον άκουσα να παίζει live dj’set με 12’’ δίσκους! Respect απλά!

Δώσε μου ένα top5 με αγαπημένα σου κομμάτια, ανεξάρτητα από αυτά των εταιρειών σου, που θα άκουγες ξανά και ξανά

 

________________

Stereo Mc’s - Connected

Thievery Corporation – Shaolin Satellite

Groove Armanda – My Friend

Tosca – Annanas

Nightmares On Wax – Les Nuits

Τι να περιμένουμε να ακούσουμε στο Secret Sound Festival από εσένα;

Στο Secret Sound Festival θα παίξω ένα μείγμα dub, funk, blues με δυνατά house beats, break beats με πολλά classic στοιχεία και με πολύ electronica & dance λογική.

Τι σου έχει μάθει για την ζωή η ενασχόληση σου με την μουσική όλα αυτά τα χρόνια;

Πιστεύω πως μου έμαθε πολλά και πως ακόμα έχω να μάθω και άλλα. Η μουσική για μένα είναι τρόπος ζωής, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του εαυτού μου και πιστεύω πως με βοηθάει να γίνω καλύτερος άνθρωπος.

________________

O Timewarp θα παίξει μουσική στο Secret Sound Festival την Παρασκευή 18 Ιουλίου


To site της Timewarp-music

Η σελίδα της Timewarp στο Facebook

Το site της Kraak Records

Η σελίδα της Kraak Records στο Facebook

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια