Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους

Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους Facebook Twitter
Το σκέφτηκα πολύ το όλο ζήτημα αυτού του βιντεοκλίπ. Όπως πολλοί άλλοι δημιουργοί, έχω αφιερωθεί 100% στη δουλειά μου, προσπαθώντας να ελέγξω το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα όσο πιο πολύ μπορώ. Αν δεν είσαι πλούσιος και δεν έχεις ένα τεράστιο team, κάθε επιλογή που κάνεις κρύβει ένα αντιστάθμισμα, έναν συμβιβασμό. Φωτο: Charlotte Abramow
0

Έχεις μια τεράστια καλλιτεχνική –με την πραγματική έννοια της λέξης− πορεία μπροστά σου και πρέπει να επιλέξεις τις πιο εντυπωσιακές, φωτεινές στιγμές. Σχεδόν αδύνατο στην περίπτωση του Agoria, αφού όλη του η καριέρα είναι ξεχωριστή.


Ο Sébastien Devaud ήρθε σε επαφή με την τέχνη από πολύ μικρός, αφού ο πατέρας του ήταν αρχιτέκτονας και συλλέκτης δίσκων και η μητέρα του τραγουδίστρια της όπερας. Στα 12 του αγόρασε το «Big Fun» των Inner City και γνώρισε τη house και την techno. Στα 15 του είδε τον μαγικό Jeff Mills να μιξάρει και αποφάσισε να εισχωρήσει στον χώρο του DJing. Σχεδόν παράλληλα άρχισε να διοργανώνει τα δικά του πάρτι, τα «Agora» (από την ελληνική λέξη που παραπέμπει στη συνεύρεση ανθρώπων), που του «χάρισαν» και το όνομα με το οποίο έγινε γνωστός.


Στα 23 του επέλεξε συνειδητά να ασχοληθεί με τη μουσική και άρχισε να συνθέτει. Τα υπόλοιπα είναι πάνω-κάτω γνωστά: υπηρετεί πιστά τη δική του, μελωδική εκδοχή της ηλεκτρονικής/χορευτικής μουσικής, πάντα με γερές αναφορές στο Σικάγο και στο Ντιτρόιτ, κυκλοφορεί δίσκους που σκίζουν, φοβερές μιξαρισμένες συλλογές (το δικό του μιξ για τη σειρά «At The Control» του 2007 θεωρείται το καλύτερο της δεκαετίας από Resident Advisor), τρέχει τη δική του δισκογραφική. Το 2003 συνδημιούργησε και επιμελήθηκε το φεστιβάλ Nuits Sonores, ένα από τα πιο προχωρημένα στον κόσμο, που «τρέχει» σε όλη την πόλη της Λυόν κάθε Μάιο.

Η «δική μου» τέχνη είναι στην πραγματικότητα αυτό που βλέπεις στην ψυχή μου. Μπορεί να έχεις πέσει μέσα. Μπορεί να κάνεις λάθος. Ποιος είμαι εγώ; Ποια είσαι εσύ; Είμαστε τόσο μοναδικοί; Κατά τη γνώμη μου, είμαστε πολλοί άνθρωποι μαζί, δεν είμαστε μία μονοδιάστατη οντότητα. Είμαστε όλοι σώφρονες. Είμαστε όλοι άρρωστοι.


Επιλέγει να συνδυάζει την τέχνη του με τη μόδα, τον κινηματογράφο, την ποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη. Έγινε μέρος της καμπάνιας «Sonar x NASA» και προγραμμάτισε μουσική, η οποία θα μεταδοθεί στο Διάστημα.


Παρακολουθώντας τον, λοιπόν, στενά όλα αυτά τα χρόνια, πρόσφατα είδα το βιντεοκλίπ του νέου του τραγουδιού με τον τίτλο «Embrace». Εντυπωσιάστηκα. Πρώτα με την τολμηρή εικόνα του με τις δυνατές, υποβόσκουσες πολιτικές διαστάσεις, μετά με την καθαρή σκηνοθετική ματιά, την ιδέα, το ύφος. Σπάνια βλέπεις κάτι τέτοιο σε βιντεοκλίπ ηλεκτρονικής μουσικής. Έψαξα να βρω τον σκηνοθέτη, είναι η Jessy Moussallem.

 

Agoria - Embrace ft. Phoebe Killdeer


Η Moussallem γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βηρυτό. Σπούδασε στη Lebanese Academy of Arts και αμέσως μετά το τέλος των σπουδών της κέρδισε το πρώτο βραβείο στο European Film Festival, στην κατηγορία του short film. Μετά από μετεκπαίδευση στο Παρίσι και τη Βαρκελώνη επέστρεψε στην πατρίδα της, αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει το ταλέντο της για να εκφράσει την έννοια της φιλίας που μετουσιώνεται μέσω του χορού.


Το 2017 έγραψε και σκηνοθέτησε το βιντεοκλίπ του λιβανέζικου συγκροτήματος Mashrou' Leila, το σενάριο του οποίου απαιτεί την παρουσία 100 γυναικών, μια ωδή στη δύναμη και στη χάρη των γυναικών των αραβικών κρατών.

Το βίντεο έγινε το staff pick του Vimeo, ήταν trending ως No 1 αρκετό διάστημα στο YouTube, ήταν προτεινόμενο στα UK Music Video Awards, στις Κάννες για το Glass Lion, όπου κέρδισε το χρυσό στην κατηγορία «Young Director», και παρουσιάστηκε στο συνέδριο του Ridley Scott ως «ένα από τα πιο εμπνευσμένα φιλμ του 2017». Αυτό το βίντεο ήταν τελικά και η αφορμή της συνεργασίας της με τον Agoria και το δικό μου πάτημα για να του μιλήσω.


«Διάλεξα την Jessy Moussallem γιατί με εντυπωσίασε η δουλειά που έκανε για τους Λιβανέζους Mashrou' Leila στο βίντεο του "Roman". Οι εικόνες της στριφογύριζαν στο μυαλό μου για πολύ καιρό. Λάτρεψα τη ματιά της και τον τρόπο που κινηματογραφούσε, αποτυπώνοντας τα θέματά της με μια ποιητική ματιά, χωρίς να είναι διδακτική, χωρίς ίχνος υπεροψίας.


Η χορογραφία ήταν αψεγάδιαστη. Πόση δύναμη είχε... και πόση χάρη! Και η παραμικρή λεπτομέρεια αυτού του βίντεο ήταν μεγαλειώδης. Ένα καταπληκτικό φιλμ είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας, δεν έχει σημασία αν είναι βιντεοκλίπ, διαφήμιση ή ταινία που προορίζεται για την κινηματογραφική αίθουσα».


«Όσο κι αν η ιστορία που έχεις στα χέρια σου είναι καλή, το πιο δύσκολο είναι να συστήσεις τη σωστή ομάδα που θα υλοποιήσει το όραμά σου. Όταν είδα το "Roman", ήξερα πως παρακολουθούσα ένα έργο τέχνης. Μόνο μια καταπληκτική σκηνοθέτις θα μπορούσε να μαζέψει μια τέτοια ομάδα για να το κινηματογραφήσει. Έτσι, λοιπόν, έκανα ό,τι περνούσε από το χέρι μου για να τη συναντήσω κι ευτυχώς τα κατάφερα. Χρειάστηκε να αναβάλω για τέσσερις μήνες την ήδη προγραμματισμένη καμπάνια για τις κυκλοφορίες μου, αλλά το άξιζε και με το παραπάνω».

Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους Facebook Twitter
Η Jessy Moussallem γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βηρυτό. Σπούδασε στη Lebanese Academy of Arts και αμέσως μετά το τέλος των σπουδών της κέρδισε το πρώτο βραβείο στο European Film Festival, στην κατηγορία του short film.


Βλέποντας το αποτέλεσμα, σκέφτεσαι αμέσως πως πρέπει να ήταν απόρροια πολλών συναντήσεων και συζητήσεων, ότι ο μουσικός ήθελε να έχει λόγο στην αποτύπωση του ήχου του σε εικόνα.


«Δεν συζήτησα μαζί της το concept, δεν ανακατεύτηκα στη διαδικασία. Όλο το credit γι' αυτήν τη δουλειά πηγαίνει στην Jessy και στην ομάδα της. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία γι' αυτό» μου λέει αποστομωτικά.


«Το σκέφτηκα πολύ το όλο ζήτημα αυτού του βιντεοκλίπ. Όπως πολλοί άλλοι δημιουργοί, έχω αφιερωθεί 100% στη δουλειά μου, προσπαθώντας να ελέγξω το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα όσο πιο πολύ μπορώ. Αν δεν είσαι πλούσιος και δεν έχεις ένα τεράστιο team, κάθε επιλογή που κάνεις κρύβει ένα αντιστάθμισμα, έναν συμβιβασμό.

Έτσι, αναρωτήθηκα: "Τι θέλεις; Να παίζεις κάπου τέσσερις φορές την εβδομάδα, να σπαταλάς τον χρόνο σου στα κοινωνικά δίκτυα ή να αφιερωθείς στη δημιουργία;". Διάλεξα τη δημιουργία και εστίασα στη μουσική, στον κινηματογράφο και στη σύνθεση».


«Φυσικά, κάποιοι καλλιτέχνες της ηλεκτρονικής μουσικής εστιάζουν στις τουρνέ και στα social media, στο να έχουν fans, να τους εμπλέκουν στη ζωή τους, δείχνοντας την καθημερινή τους ρουτίνα, την πολύ cool φάση τους, δηλαδή επιλέγουν να γίνονται διάσημοι. Τους νοιάζει πιο πολύ η εικόνα τους από την ίδια την εικόνα. Δεν τους κατηγορώ, έτσι είναι το παιχνίδι. Κάποιοι απ' όλους αυτούς τα πηγαίνουν πολύ καλά, αφιερώνουν τον χρόνο τους στους θαυμαστές τους, στο να είναι "αυθεντικοί", δημοσιοποιώντας το παραμικρό λεπτό της ζωής τους».


«Στην πραγματικότητα, είμαι κι εγώ μέρος αυτού του πράγματος, ποστάρω πού και πού, αλλά το βρίσκω ανέμπνευστο. Όλοι μας ξεχνάμε αυτό που είδαμε πριν από ένα λεπτό. Πιο πολύ απ' όλα, όμως, σιχαίνομαι να υπηρετώ τους αλγορίθμους. Πώς νοηματοδοτούμε τη ζωή μας, όταν το αποδεχόμαστε όλο αυτό; Θέλω να προσπεράσω αυτό το παγκόσμιο ψέμα. Θα έπρεπε να μετατρέψουμε τα ψεύτικα δεδομένα (data) σε νόμο! (γελάει).


Πλέον, ξέρουμε πώς γίνεται η προσομοίωση των δεδομένων μας. Κάποιες εταιρείες το κάνουν ήδη. Οι GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) δεν χρειάζονται κάποιον για να τους δώσει τα δεδομένα μας, τα έχουν. Ας παραπλανήσουμε τα κοινωνικά δίκτυα και τις προσομοιώσεις. Άλλωστε, δεν ζούμε ήδη την εποχή της παγκόσμιας προσομοίωσης;».

Ο DJ Agoria σιχαίνεται να υπηρετεί τους αλγορίθμους Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το βίντεοκλιπ.


«Βασικά, μου αρέσει πολύ η προσέγγιση ενός πρότζεκτ που ονομάζεται DAU και θα βγει στη δημοσιότητα πολύ σύντομα. Πρόκειται για μια ρωσική σειρά ταινιών που συγκέντρωσε 400 συμμετέχοντες μέσα σε λίγα χρόνια. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι παράτησαν τις δουλειές τους, τις οικογένειές τους και την πραγματική τους ζωή κι έγιναν ηθοποιοί.


Έζησαν σε ένα κλειστό και απομονωμένο ινστιτούτο, όπου τους κινηματογραφούσαν σαν να ζουν τη χρονική περίοδο από το 1938 έως το 1968. Οι δημιουργοί έχουν στα χέρια τους 700 ώρες υλικού στη λογική της παλιάς μπομπίνας, το οποίο θα μετατραπεί σε 13 ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Οι συνέπειες που μπορεί να έχει όλο αυτό για τους ανθρώπους που συμμετείχαν μπορούν να είναι τεραστίων διαστάσεων!»


Ο Agoria αγαπά την αναζήτηση, προσπαθεί να διεισδύσει στην ουσία της τέχνης και της έκφρασης, ψάχνεται συνεχώς και αντιμετωπίζει με μια φιλοσοφική διάθεση τη θέση του στο μουσικό γίγνεσθαι.


«Πιστεύω πως όλοι μας είμαστε καλλιτέχνες. Η "δική μου" τέχνη είναι στην πραγματικότητα αυτό που βλέπεις στην ψυχή μου. Μπορεί να έχεις πέσει μέσα. Μπορεί να κάνεις λάθος. Ποιος είμαι εγώ; Ποια είσαι εσύ; Είμαστε τόσο μοναδικοί; Κατά τη γνώμη μου, είμαστε πολλοί άνθρωποι μαζί, δεν είμαστε μία μονοδιάστατη οντότητα. Είμαστε όλοι σώφρονες. Είμαστε όλοι άρρωστοι.


Αυτό, άλλωστε, είναι και το νόημα του βίντεο που γύρισε η Jessy: όλοι είμαστε Ιούδες, όλοι είμαστε ο Χριστός. Μέχρι να έρθουμε πρόσωπο με πρόσωπο με τις ευθύνες μας, δεν έχουμε ιδέα ποιοι είμαστε. Κι αυτό είναι το concept του νέου μου δίσκου, το να είσαι ο εαυτός σου, το να του επιτρέψεις να έρθει στη θέση του άλλου. Ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να περιπλανηθεί!»

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις τον DJ Uone, μετά από αυτήν τη συλλογή θα τον βλέπεις συχνά μπροστά σου

Μουσική / Ακόμα κι αν δεν γνωρίζεις τον DJ Uone, μετά από αυτήν τη συλλογή θα τον βλέπεις συχνά μπροστά σου

Ο Αυστραλός DJ και παραγωγός δούλεψε δυόμισι χρόνια πάνω στη νέα συλλογή της Balance και παρουσιάζει ένα σύνολο δουλειάς βασισμένο αποκλειστικά σε δικό του υλικό
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ