Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του

Ο DJ Buscemi έρχεται στην Αθήνα με την μπάντα και την πολυσυλλεκτική μουσική του Facebook Twitter
Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του.
0

Για περισσότερο από είκοσι χρόνια ο Βέλγος DJ Buscemi απογειώνει το dancefloor στα μεγαλύτερα κλαμπ του πλανήτη, παίζοντας ένα πολύχρωμο μείγμα χορευτικής μουσικής, επηρεασμένο από ήχους που ανακαλύπτει συνεχώς στα ταξίδια του.

Το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου έρχεται στο Gazarte με full band και guest τον Luigi Catalano για το Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6. Λίγο πριν φτάσει στην Αθήνα, μιλήσαμε μαζί του για την πορεία του στη μουσική, τις επιρροές του αλλά και τα σχέδιά του.

Ο Dirk Swartenbroekx, όπως είναι το αληθινό του όνομα, αγόρασε τον πρώτο του δίσκο σε ηλικία 14 ετών. Ήταν το «C30 C60 C90 Go!» των Bow Wow Wow, ενός new wave συγκροτήματος που είχε δημιουργήσει στις αρχές της δεκαετίας του '80 o Malcolm McLaren.

Ο Buscemi μεγάλωσε ακούγοντας μουσική από τα '60s και τα '70s. Όταν ξεκίνησε ερασιτεχνικά το DJing στα 18 του, απλώς για να βγάλει κάποια χρήματα ως φοιτητής, έπαιζε κυρίως punk και new wave.

O χαρακτηριστικός ήχος του ως Buscemi έγινε γνωστός το 1996, όταν το τραγούδι του «Yves Eaux» μεταδόθηκε από το ραδιόφωνο του BBC και η φήμη του άρχισε αμέσως να εξαπλώνεται.

Ρωτήσαμε τον Buscemi τι έχει αλλάξει στη μουσική, τη δική του αλλά και γενικότερα, από τότε που ξεκίνησε.

Έχω επισκεφτεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύτηκα τα φαγητά και τα ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου.

«Πιο παλιά, η χορευτική μουσική είχε περισσότερη φρεσκάδα και περιπετειώδη διάθεση από τη μουσική σήμερα» λέει. «Βλέπω πολλή επανάληψη πια. Και ανάμεσα στους DJs υπάρχουν ακόμα κάποια πραγματικά σπουδαία ονόματα, αλλά δεν είναι όπως παλιά.

Η δική μου μουσική δεν έχει αλλάξει πολύ. Απλώς, έχω καλύτερο εξοπλισμό τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, με το AKAI s1000 μπορούσες να χρησιμοποιήσεις μόνο sample του ενός ή των δύο δευτερολέπτων. Τώρα οι δυνατότητες είναι ασύγκριτα μεγαλύτερες.

Πάντα δημιουργούσα eclectic μουσική, με πολλαπλές επιρροές, αλλά σήμερα είναι πολύ πιο εύκολο να συνδυάσεις όλα αυτά τα στοιχεία. Παλιά έπαιζα μουσική με βινύλια, τώρα μπορείς να κάνεις τα πάντα ψηφιακά. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η μουσική είναι καλύτερη σήμερα. Παλιότερα οι άνθρωποι ήταν πιο δημιουργικοί με τα απλά μέσα που διέθεταν».


To πιο γνωστό κομμάτι του Buscemi, αλλά και το πιο αγαπημένο του, είναι το «Seaside» με φωνητικά από την Isabelle Antena, που κυκλοφόρησε το 2003.

 

Buscemi - Seaside featuring Isabelle Antena


«Γεννήθηκα στα '60s και είχα τη χαρά να συνεργαστώ με αρκετά ονόματα που άκουγα μεγαλώνοντας και θαύμαζα» λέει ο Buscemi. «Η Isabelle Antena ήταν στο βελγικό label "Les disques du crépuscule", στο οποίο ανήκω κι εγώ σήμερα.

Όταν μετακόμισα στο Λονδίνο ήταν για μένα μια μεγάλη πηγή έμπνευσης. Συνεργάστηκα επίσης με cult μουσικούς, όπως ο Ted Milton των Blurt, που έπαιζε ένα είδος jazz new wave στα '80s, και ηχογραφήσαμε ένα κομμάτι μαζί πριν από δέκα χρόνια, και με άλλα, μεγαλύτερα ονόματα, όπως οι Madredeus και οι Anna Domino».


Ο Buscemi εμπνέεται από τα ταξίδια του για να δημιουργήσει τη μουσική του. «Ταξιδεύω εδώ και είκοσι χρόνια ως DJ, αλλά ταξίδευα και πολύ νωρίτερα, ως δημοσιογράφος.

Έχω επισκεφθεί περισσότερες από 50 χώρες και σ' αυτές συνάντησα πολλούς ανθρώπους, άκουσα την τοπική μουσική, γεύθηκα τα φαγητά και ποτά τους και όλες αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη μουσική μου. Μου αρέσει να ταξιδεύω και αυτό το πνεύμα της περιπέτειας αντικατοπτρίζεται στη μουσική μου. Αυτό είναι το κλειδί για τα πάντα».


Ένα κομμάτι του Buscemi που ακούγεται πολύ αυτή την εποχή, το «Chop Choy Boogie», είναι επηρεασμένο από τους ήχους της κινεζικής τζαζ. «Είχα παίξει σε ένα πολύ γνωστό κλαμπ της Σαγκάης, στην Κίνα, και μετά έκανα μια βόλτα για ν' αγοράσω δίσκους» λέει ο Buscemi.

«Ανακάλυψα κάποιους τζαζ δίσκους από τις δεκαετίες του '20, του '30 και του '40 που με ενέπνευσαν και προσπάθησα να συνδυάσω στοιχεία από αυτούς, με τον bossa ήχο που χρησιμοποιώ συχνά στη μουσική μου. Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα του "Chop Choy Boogie"».


Στο τραγούδι «Luna Misteriosa», που έδωσε τον τίτλο στο τελευταίο του άλμπουμ, ο Βuscemi συνεργάστηκε με τον Ιταλό τραγουδιστή Luigi Catalano, που θα βρίσκεται μαζί του στο live στην Αθήνα.


«Είναι ένας πολύ χαλαρός τύπος και μένουμε αρκετά κοντά. Τραγουδάει και παίζει κιθάρα. Τον συνάντησα για πρώτη φορά πριν από δέκα χρόνια, αρχίσαμε να παίζουμε μαζί και το 2013 ηχογραφήσαμε το κομμάτι "Il mondo attraverso gli occhiali".

Στο περσινό μου άλμπουμ "Luna Misteriosa" συνεργαστήκαμε σε δύο τραγούδια. Γνωριζόμαστε καιρό κι έχουμε την ίδια αγάπη για την καλή μουσική».


Ο Buscemi παίζει μουσική ως DJ, αλλά στην Αθήνα θα έχει μαζί του και μια πλήρη μπάντα. Πώς συγκρίνει την αίσθηση των δύο τύπων lives;


«Όταν παίζω μόνος, μπορώ να επιλέξω μια μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής» λέει ο Buscemi. «Από downtempo υλικό έως πολύ πειραματικό drum 'n' bass ή techno.

Είμαι fan των Basement Jaxx. Έχουμε παίξει μαζί σε πολλά φεστιβάλ κι έχουν χρησιμοποιήσει κομμάτια μου σε συλλογές τους. Μου αρέσει η house, αλλά παίζω πολλά τραγούδια από παλιότερες δεκαετίες. Είμαι fan της jazz, ιδίως του Art Blakey.

Όταν παίζω με full μπάντα πρέπει να είμαι περισσότερο δημοκρατικός, να σκέφτομαι τι ταιριάζει στους συνεργάτες μου, όπως ο τρομπετίστας Sam Versweyveld και ο περκασιονίστας Roland Bindi, που είναι εξαιρετικοί και παίζουμε μαζί εδώ και δέκα χρόνια. Στο live της Αθήνας θα παίξουμε τραγούδια απ' όλα τα άλμπουμ μου. Θα είναι ένα greatest hits of Buscemi show».


Ραντεβού με τον Βuscemi και τον Luigi Catalano, λοιπόν, το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, στο Luna Misteriosa Party του Pepper 96.6 στο Gazarte.

 

Buscemi - Chop Choy Boogie

Info

Pepper 96.6 presents

Luna Misteriosa Party w/ Buscemi - Moderator - DJ Snatch

Σάββατο 16/2, 22:00

Gazarte (Βουτάδων 34, Κεραμεικός)

Είσοδος: 12 €

 

https://www.pepper966.gr/

https://www.facebook.com/RadioPepper/

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ