Ο Error404 φτιάνει απίθανα mini beat tapes στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη στους Αμπελόκηπους

Ο Error404 φτιάνει απίθανα mini beat tapes στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
«Είμαι παιδί του echo και γιός του delay. Δεν έχει τόση σημασία το από πού έρχομαι, όσο το πού βρίσκομαι τώρα και το πού πηγαίνω. Είμαι εγγονός του Κάδμου, είμαι Πυριγενής, και Λιμναίος και βλέπω τρία δευτερόλεπτα στο μέλλον»
0

Ο Error404 τους τελευταίους δυο μήνες έχει ανεβάσει στο bandcamp έξι bootleg mixtapes «παιγμένα σε αργή κίνηση και βουτηγμένα σε μια θάλασσα THC» που το μεγαλύτερο είναι 13 λεπτά. Εξαιρετικά mixtapes. Στο πρώτο που τράβηξε την προσοχή μου αποδομούσε τα κομμάτια της Sade πειράζοντας τις στροφές, δημιουργώντας ένα εθιστικό αργόσυρτο beat που φέρνει στο μυαλό τον ήχο του Μπρίστολ. Ο Error404 δεν είναι και ο πιο εύκολος άνθρωπος για να κάνεις συνέντευξη, δεν ήθελε να φωτογραφηθεί, δεν του αρέσει η δημοσιότητα και είναι υπερβολικά χαμηλών τόνων. Για τους πιο πολλούς είναι ο τύπος που «παίζει boogie, rap και Dirty South από τον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη στους Αμπελόκηπους!». «Οι παραγωγοί είναι οι άνθρωποι πίσω από ένα δίσκο ή ένα κομμάτι, είναι οι μηχανικοί της μουσικής. Συνήθως το να είσαι παραγωγός είναι μια μοναχική κατάσταση, γι’ αυτό και πολλοί παραγωγοί προτιμούν να αποφεύγουν τη δημοσιότητα, πολλές φορές απλά και μόνο λόγο χαρακτήρα» λέει.

Ο Error404 είναι από τους καλύτερους beatmakers που μπορείς να πετύχεις αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, σε μια σκηνή που αναπτύσσεται συνέχεια και δίνει καταπληκτικά δείγματα. «Είμαι παιδί του echo και γιός του delay», λέει. «Δεν έχει τόση σημασία το από πού έρχομαι, όσο το πού βρίσκομαι τώρα και το πού πηγαίνω. Είμαι εγγονός του Κάδμου, είμαι Πυριγενής, και Λιμναίος και βλέπω τρία δευτερόλεπτα στο μέλλον». Ο λόγος του έχει κάτι το ποιητικό, το ίδιο και τα πρόσφατα κομμάτια του που μεταδίδουν μια νωχελικότητα που σου κατεβάζει τους παλμούς, ακόμα κι αν στο βίντεο για το «https://01» χορεύουν το πιο αισθησιακό  twerk (σε αργή κίνηση).

Στο YouTube μπορείς να βρεις και πιο ρυθμικά κομμάτια του, παλιότερο υλικό, που δείχνουν μια άλλη πλευρά του. Του ζητάω να μου πει μερικά πράγματα για τον εαυτό του -για μια στιγμή είχα πιστέψει ότι ο Error404 δεν υπάρχει, ότι στην πραγματικότητα ήταν το alter ego κάποιου άλλου παραγωγού που ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Σε μια προηγούμενη ζωή εργαζόμουν σε στούντιο αναμεταδότη δορυφορικής τηλεόρασης» λέει, «δουλειά μου ήταν να ψηφιοποιώ και να βλέπω σε fast forward δεκάδες Betamax ταινίες Bollywood και θρησκευτικές τελετές από την Ινδία και το Πακιστάν. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη ζωντανή μετάδοση από τη Μέκκα, αλλά και την τελετή λατρείας του θεού Hanuman . Δώδεκα ώρες τη μέρα, έξι μέρες την εβδομάδα, επτά το απόγευμα με επτά το πρωί».

«Και γιατί beatmaking και όχι κιθάρες;» «Έχω μεγαλώσει με shoegazing, hardcore punk και rap, άκουγα από My Bloody Valentine και Black Flag, μέχρι A Tribe Called Quest, Three 6 Mafia και UGK. Για να απαντήσω στην ερώτηση σου, και κιθάρες και 808s και mini moog και linn drum και congas. Η μουσική είναι ένα πράγμα, απλά αλλάζει ο ρυθμός, η ταχύτητα και η σκοπιά ανά περιόδους. ‘Deterritorialization’ και ‘Reterritorialization’, αρκεί να έχει κανείς αρκετά delays, strobe lights και μηχανές καπνού, μπορεί να κάνει beat για τον Kanye West σαμπλάροντας Johnny Marr. Το beatmaking δεν αποτελεί απαραίτητα επιλογή, είναι και ανάγκη αμεσότητας στην έκφραση, είναι πολύ πιο εύκολο να έχει κανείς ένα laptop ή ένα παλιό υπολογιστή και να φτιάνει ‘beats’, από ό,τι ένα συγκρότημα που να πρέπει να κλείσει το studio για να ηχογραφήσει κλπ».

Τον ρωτάω πώς βλέπει το ελληνικό hip hop κι αν θα μπορούσε να περάσει κάποια στιγμή τα σύνορα της Ελλάδας. «Το ελληνικό hip hop είναι αυτό που είναι, όμως αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνεχώς. Με εξαιρετικούς rappers όπως το Θύτη, τον Pero από RNS, το Νέγρο Του Μοριά, με τα beats γίνονται συνεχώς καλύτερα και το κοινό σοφότερο. Τα μόνο που έχει να κάνει κανείς είναι να πάει μια βόλτα στη Σαλονίκη στο THHF και να δει ένα χώρο γεμάτο με 1000 άτομα από τις 6 το απόγευμα έως τις 6 το πρωί για να καταλάβει ότι μιλάμε για ένα ρεύμα, ένα κύμα με τεράστια δυναμική. Σε ποια άλλη σκηνή στην Ελλάδα μπορεί να γίνει αυτό; Η γλώσσα είναι το εμπόδιο για το εξωτερικό, στην Αγγλία και στην Αμερική το hip hop κοινό δύσκολα ακούει rap σε άλλη γλώσσα, οι παραγωγοί όμως έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, που όσο περνάει ο καιρός θα ακούμε όλο και περισσότερες παραγωγές τους στο εξωτερικό».

Ο Error404 φτιάνει απίθανα mini beat tapes στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO

«Τι το κάνει να διαφοροποιείται από αυτό που βγαίνει στο εξωτερικό;». «Η κουλτούρα και το πώς αφομοιώνεται αυτή σε κάθε χώρα. Όταν ξεκίνησε το hip hop στην Ελλάδα δεν υπήρχε internet, η πρόσβαση στις ρίζες της κουλτούρας ήταν περιορισμένη, οπότε η αφομοίωση, η ένταξη και η εξέλιξή του στο ελληνικό σύμπαν έγινε από στόμα σε στόμα, από δίσκο σε δίσκο, από συναυλία σε συναυλία. Είναι ένα είδος με τις δικές του ιδιαιτερότητες, που μιλάει απευθείας στην ψυχή πολλών νέων στην Ελλάδα εδώ και χρόνια».

«Έχει περιθώρια εξέλιξης –όχι μόνο το ελληνικό, το hip hop γενικότερα- ή έχουν γίνει πια όλα και απλά ανακυκλώνεται;». «Ναι, βέβαια. Τα πάντα εξελίσσονται, αλλάζουν, αναμειγνύονται, ακόμη και το λάθος είναι κομμάτι της δημιουργίας. Οι παλαιότεροι πολλές φορές γίνονται κυνικοί ‘αυτό έχει ξαναγίνει’ ή ‘αυτό είναι κλεμμένο από εκεί’, αυτό που ξεχνούν είναι ότι πάντα είναι η νεότερη γενιά που παίρνει τη σκυτάλη και έχει τη δυναμική να δώσει μια άλλη γεύση, μια άλλη χροιά και γι’ αυτή τη γενιά τα πάντα είναι καινούργια όταν έρχεται η σειρά της. Και να μην ξεχνάμε την τεχνολογία, όσο αλλάζει τόσο αλλάζει ο ήχος, οι τεχνικές και ότι σε πολλές περιπτώσεις απλά ισχύει η ρήση ότι ‘το μέσο είναι το μήνυμα’. Ο ρυθμός είναι η μηχανική του σύμπαντος, όλα περιστρέφονται και όλα ανακυκλώνονται, δεν είναι όμως τα ίδια».

Τον ρωτάω πώς τη βλέπει την ‘επιτυχία’, τι σημαίνει για αυτόν. «Όταν η επιτυχία γίνεται συνώνυμο της διασημότητας για τη διασημότητα, τότε γίνεται αποπροσανατολιστική και χωρίς ουσία. Δεν είναι η επιτυχία που μου δίνει κίνητρο, η μουσική και το beat είναι ο τρόπος που ζω και διασκεδάζω, άρα είμαι δεμένος σ’ αυτά έτσι και αλλιώς, χωρίς να περιμένω ανταλλάγματα».

«Beat ή ρίμα;». «Και τα δύο, απλά συνήθως το beat ξεκινάει πρώτο. Το rap είναι ένα ακόμη κανάλι στη μίξη, ένα ακόμη όργανο, απλά είναι ένα πολύ σημαντικό όργανο. Αν το μήνυμα δεν έχει ουσία και αξία τότε είναι σαν να κάνεις μια ταινία με καταπληκτική φωτογραφία, εικόνα και αισθητική αλλά χωρίς σενάριο…».

«Τι ετοιμάζεις αυτή τη στιγμή;». «Έχουμε ξεκινήσει τα Black Athena Bootlegs, μια σειρά unofficial κυκλοφοριών που αποτελούν τον προπομπό της δισκογραφικής των Black Athena που έρχεται το Φεβρουάριο. Τα Bootlegs είναι μια σειρά από μικρομοντάζ που κάθονται στο hard drive μου τις τελευταίες εβδομάδες. Προγραμματίζουμε σύντομα κάποια lives άλλα μέχρι τότε πηγαίνετε να ακούσετε τους MCMXC με τους Black Athena – that’s where it’s at!». 

«Υπάρχει κάτι που σου δίνει κίνητρο για τις παραγωγές σου;». «Οι επιρροές είναι πάρα πολλές σήμερα για όλους, είναι τόσες πολλές που θα ήθελε κανείς πολλές ζωές για τις απορροφήσει όλες. Άρα εστιάζω σε μικρά θραύσματα μνήμης μιξαρισμένα με ερεθίσματα εκείνης της στιγμής. Για τα ‘Black Athena Bootlegs’ βασικά στοιχεία είναι το rap, το Dirty South, το chopped & screwed, αλλά και το boogie, το AOR, το balearic και το tropical».

«Ποια είναι η πιο μεγάλη δυσκολία που αντιμετωπίζεις ως δημιουργός;». «Όπως λέει και ο Νέγρος Του Μοριά, ‘από τα τσιμέντα βγαίνουν τα τριαντάφυλλα’. Ποιος δεν έχει αντιμετωπίσει ή δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες, άλλοι σε μεγαλύτερο και άλλοι σε μικρότερο βαθμό; Η τέχνη έχει μεγάλη σχέση με την αντιξοότητα. Αν νομίζεις πως αντιμετωπίζεις δυσκολίες πήγαινε μια βόλτα στα Πατήσια, στην Κυψέλη να δεις τον κόσμο που περνάει τα νιάτα του στοιβαγμένος στα υπόγεια, στην πλατεία Βικτωρίας να δεις τους πρόσφυγες να κοιμούνται στο δρόμο. Μετά σταμάτα για λίγο και ξανασκέψου το σύμπαν σου».

«Βλέπεις να αλλάζουν τα πράγματα προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο;». «Οι άνθρωποι είναι κύριοι και κυρίες της μοίρας τους. Η διαιώνιση της μοιρολατρίας και της απαξίωσης είναι μηχανισμοί έλεγχου της εξουσίας και των δυνατών. Η ζωή είναι τώρα».

«Τι σε ενοχλεί πιο πολύ στην ελληνική πραγματικότητα;». «Το πολύ αλάτι και ο άνηθος».

«Και τι σου αρέσει πιο πολύ;». «Τα γεμιστά με κιμά και ρύζι μπασμάτι».

Προς το παρόν μπορείς να ακούσεις τη δουλειά του στο https://error404beats.bandcamp.com
Η πρώτη κυκλοφορία του στο label
των Black Athena έρχεται μέσα στον Φεβρουάριο.

 

Ο Error404 φτιάνει απίθανα mini beat tapes στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO

Ο Error404 φτιάνει απίθανα mini beat tapes στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη στους Αμπελόκηπους Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ