Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
0

RAIN DOGS. Σάββατο βράδυ. Προσπερνώντας τις πόρνες της Πατησίων, λίγο μετά το Πολυτεχνείο (ένας νεαρός τύπος με παλτό χαχανίζει δίπλα σε μια ξανθιά, ο φίλος του περιμένει με αναμμένο το μηχανάκι μέσα στον δρόμο) στρίβουμε προς το στενό που βρίσκεται το υπόγειο μαγαζί όπου θα παίξουν οι Raindogs. Την ώρα που φτάνουμε οι Three way plane έχουν ήδη ξεκινήσει. Ο ήχος εκκωφαντικός, σου προκαλεί πόνο στα αυτιά, κάποιες στιγμές νομίζω ότι η ένταση θα κάνει το κεφάλι μου να εκραγεί. Τους Three way plane τους είχα ξαναδεί πριν από 5-6 χρόνια και τους είχα στο μυαλό μου πρωτόγονους και ακατέργαστους - απόψε είναι εμφανώς πιο ρυθμικοί και πιο «δεμένοι». Το φόντο της σκηνής -μαύρος τοίχος με πλαστικούς κισσούς και δίπλα ένας τεράστιος ζωγραφιστός αστακός- δημιουργεί στα κάδρα των φωτογραφιών ψευδαίσθηση αμερικάνικης επαρχίας. Ο Kool Thinks (ιντερνετικός φίλος που δεν έχω συναντήσει ποτέ και έχει κατέβει από Βόλο για το πάρτι του Poplie) μου συστήνεται μέσα στη φασαρία, σχολιάζει το πανκ που ξεσηκώνει τον περίγυρο και φεύγει πριν προλάβω να τον ρωτήσω πώς με αναγνώρισε μέσα στο πλήθος. Οι Raindogs που ακολουθούν (The Raindogs, μου θυμίζουν το πιο αγαπημένο μου από τα άλμπουμ του Tom Waits) είναι κανονική υπερπαραγωγή. Έξι άτομα στη σκηνή, τρομπόνι, τρομπέτα, δυο κιθάρες, μπάσο, ντράμερ, ωραίες παρουσίες, με σκα, πανκ, garage και φωνητικά που χάνονται πίσω από τους ήχους των χάλκινων και την παραμόρφωση. Ωραίος συνδυασμός, ελπιδοφόρο σχήμα, με κοινό που φαίνεται ότι τους ακολουθεί πιστά και το διασκεδάζει. Την ώρα που ξεκινάνε να παίζουν οι Θεσσαλονικείς The no sin φεύγουμε βιαστικά για να προλάβουμε λίγο απ' το Poplie πάρτι και μετά τον Weatherall, αλλά στον δρόμο τα σχέδια αλλάζουν. Φορτώνομαι με εφημερίδες (τον Αθώο του Βισκόντι και το Κορίτσι με τα μαύρα) και ξημερώνομαι με ελληνικό μελόδραμα. Το βλέμμα της Λαμπέτη αναβοσβήνει σαν φλας μεταξύ ύπνου και ξύπνιου την ώρα που χαράζει, ενώ έξω ακούγονται γουργουρητά απ' τα περιστέρια - σηκώνομαι έντρομος να βεβαιωθώ ότι δεν θα έχω κι άλλα γεννητούρια στο μπαλκόνι.

COMFORT BOOK. (Ξανα)διαβάζω τα Ημερολόγια Κουζίνας του Μιχάλη Μιχαήλ (Εκδόσεις Ποταμός), ένα βιβλίο στο οποίο επιστρέφω κάθε φορά που θέλω να μου φτιάξει η διάθεση. Στο βάθος παίζει το So derobe απ' το νέο single του Joy Orbison (θυμάμαι μια συνέντευξή του που ο δημοσιογράφος τον ρωτάει αν μπορεί να τον αποκαλεί Roy, του φαίνεται ηλίθιο να τον αποκαλεί Joy. Ok, του λέει αυτός, μπορείς να με αποκαλείς Pete). Επιχειρώ να φτιάξω τις πατάτες με τυρί Fortina, το ζητάω στο deli και δεν το έχουν ακουστά, αναρωτιέμαι πού πάει και τα ξετρυπώνει ο Μιχάλης, όταν ξαναδιαβάζω τη συνταγή βλέπω ότι έλεγε Fontina. Βάζω κασέρι. Τα κείμενά του λειτουργούν όπως ακριβώς οι συνταγές που περιγράφει, τόσο χαλαρωτικά που σου φέρνουν στην επιφάνεια ό,τι ωραίο έχεις καταχωνιάσει βαθιά μέσα σου. Τα διαβάζω και ξαναζώ όλες τις Τρίτες που έχουμε μοιραστεί τα τελευταία χρόνια στο γραφείο. Ακολουθώ τις οδηγίες για το κέικ του με Earl Grey, δαμάσκηνα και καραμελωμένα καρύδια και σκέφτομαι ότι πρέπει να μπει δίπλα στον ορισμό του comfort food.

WORLD'S GREATEST DAD. Δεν έχω ιδέα αν τo World's greatest dad βγήκε στις ελληνικές αίθουσες, δεν έχω ιδέα αν πήγε καλά στις χώρες που προβλήθηκε, σημασία έχει ότι είναι μια απ' αυτές τις μικρές ταινίες που θέλεις να μοιραστείς οπωσδήποτε και σίγουρα μία από τις λίγες ενδιαφέρουσες του Ρόμπιν Γουίλιαμς. Ο πιτσιρικάς γιος του (τον υποδύεται ο Daryl Sabara) είναι ένας αντιπαθητικός 15χρονος που ξημεροβραδιάζεται στο ίντερνετ βλέποντας πορνό, είναι αρνητικός σε όλα, κακός μαθητής, με ακραίες, κλισαρισμένες απόψεις («το μόνο που είναι χειρότερο από τη μουσική είναι αυτοί που την ακούνε») και τέτοια εμμονή με το σεξ που φέρνει τον πατέρα του σε αμηχανία («Ποιο είναι το πάθος σου, Kyle;» ρωτάει ο απελπισμένος γονιός στην αρχή, για να πάρει την απάντηση «θέλεις να ξέρεις τι μου αρέσει; Μου αρέσει να κοιτάζω αιδοία όλη μέρα»). Η ταινία, που ξεκινάει σαν κωμωδία και δεν σε προετοιμάζει καθόλου για το τι θα επακολουθήσει, έχει μια σοκαριστική ανατροπή που τη μετατρέπει σα ένα αλλόκοτο δράμα. Δεν μπορείς καν να τη χαρακτηρίσεις μαύρη κωμωδία και σίγουρα δεν είναι κομεντί όπως είναι καταχωρημένη στο imdb. Μπορεί η σκηνοθεσία του Bobcat Goldthwait να μην έχει τη μελαγχολική σπιρτάδα των ταινιών του Wes Anderson, αλλά στο πρώτο μέρος το σενάριο είναι συναρπαστικό.

PUNK ROCK. Την είδα αμέσως μετά από μία από τις χειρότερες ταινίες που έχω δει ποτέ, το Punk Rock του Carter Stevens (sexploitation του 1977, σε περσινή επανέκδοση σε DVD, μαζί το επίσης ανεκδιήγητο Pleasure Palace) και μου φάνηκε σχεδόν αριστούργημα. Ο Carter Stevens από το 1972 μέχρι το 1993 σκηνοθέτησε περισσότερες από 40 πορνοταινίες με υπόθεση (μετά από χρόνια έγιναν cult, αλλά αυτό δεν τις κάνει περισσότερο υποφερτές - παραμένουν απλά κακές ταινίες), οι οποίες μάλιστα πέρσι του έδωσαν μια θέση στο αμερικάνικο AVN Hall of Fame. Η αποθέωση στο Punk Rock είναι οι σκηνές στο σαδομαζοχιστικό πανκ κλαμπ της συμφοράς όπου ακούγονται ακόμα πιο ανυπόφορα τραγούδια των The Fast και των The Squirrels, την ώρα που ένας μυστικός πράκτορας προσπαθεί να διαλευκάνει το μυστήριο μιας απαγωγής. Η δε φωνή του αφηγητή ακούγεται λες και ο Θοδωρής Δρακάκης απαγγέλλει και ρουφάει φραπέ με το καλαμάκι. Ταυτόχρονα.

FAKE. Στο λήμμα της Wikipedia για τους Broken Bells (το σχήμα που έφτιαξαν λίγο πριν το τέλος της χρονιάς ο Danger Mouse και ο James Mercer, τραγουδιστής και κιθαρίστας των Shins), εκτός από την ημερομηνία της επίσημης κυκλοφορίας του άλμπουμ (9 Μαρτίου), αναφέρεται και η ημερομηνία που διέρρευσε στο ίντερνετ τον περασμένο Δεκέμβρη. Και δεν είναι το μόνο. Είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από την 24ωρη «επιχείρηση AC», όταν διέρρευσε το τελευταίο άλμπουμ των Animal Collective και μέσα σε μερικές ώρες έφτασε ιντερνετικά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Kάτι παρόμοιο έγινε πρόσφατα για το «Heligoland» των Massive Attack, ενώ οι πλαστές διαρροές είναι άλλο ένα σημείο των καιρών. Ο νέος δίσκος των Autechre που διέρρευσε πριν από μερικές μέρες ήταν τελικά πλαστός, αλλά τα σχόλια που πυροδότησε δημιούργησαν τέτοιο τρελό hype και αγωνία αναμονής που δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε με το πιο πετυχημένο promotion. Με την ευκαιρία: το άλμπουμ των Broken Bells είναι αρκετά καλό, ενώ των fake Autechre δεν είναι καθόλου άσχημο.

TEN FOR MY I-POD: ceephax acid crew-united acid emirates, nocando-jimmy the lock, georgia anne muldrow-kings ballad, s-express-original soundtrack, jj-no 3, joy orbison-the shrew would have cushioned the blow, terry callier-hidden conversations, antony shake shakir-frictionalism 1994-2009, bei bei and shawn lee-into the wind, my wet calvin-all great events.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ