Ο Headie One είναι το μέλλον της ραπ Facebook Twitter

Ο Headie One είναι το μέλλον της ραπ

0

Η ζωή του Headie One είναι σχεδόν κινηματογραφική, σαν να διαβάζεις σενάριο από ταινία. Ξεπήδησε από τους βρόμικους δρόμους του Λονδίνου για να γίνει ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ράπερ του βρετανικού drill. Ο Drake, που αγκάλιασε το είδος, θεωρεί ότι είναι «ο καλύτερος drill καλλιτέχνης του κόσμου».


Βέβαια, η καριέρα του Headie One εκτοξεύτηκε προς το mainstream από τη συνεργασία του με τον Dave στο «18Hunna», ενώ πέρσι κυκλοφόρησε μαζί με τον Fred Again το «Gang», ένα από τα πιο φρέσκα και όμορφα χιπ-χοπ άλμπουμ της χρονιάς.


Αρκετοί παραπονιούνται τελευταία ότι η μουσική έχει χάσει τα στοιχεία που την έκαναν επικίνδυνη και συναρπαστική. Το UK drill, όμως, τα είχε όλα αυτά: μηδενιστικούς στίχους, περιγραφές για μαχαιρώματα και «βίαια» βιντεοκλίπ. «Το drill είναι η θυμωμένη απάντηση αυτής της γενιάς στην απομόνωση των πιο εύθραυστων κοινοτήτων και στη λιτότητα της κυβέρνησης των Συντηρητικών» είχε γράψει το «Fact» για την υστερία της βρετανικής κοινωνίας και το κυνήγι μαγισσών που ακολούθησε για το συγκεκριμένο είδος μουσικής. Βέβαια, πλέον θεωρείται mainstream. Στο «θλιμμένο» βίντεο για το νέο του single με τη συμμετοχή της FKA Twigs, «Don't judge me», οι ήχοι του Fred Again συναντούν τα φορτισμένα συναισθηματικά φωνητικά της FKA Twigs και το ραπ του Headie One και γίνονται ο ύμνος εναντίον κάθε είδους καταπίεσης.

Δεν ξέρω πού θα βρισκόμουν αυτήν τη στιγμή χωρίς τη μουσική. Είμαι μουσικός, μου αρέσει αυτό που κάνω ως δημιουργός και είμαι πολύ φιλόδοξος. Σκέφτομαι πολύ την εξέλιξή μου και θέλω να προχωρήσω, να αφήσω πίσω μου τις άσχημες μέρες.


Αν το ψάξεις περισσότερο, σχεδόν όλοι οι μουσικοί που ξεκίνησαν από τη σκηνή του UK drill έχουν κάνει φυλακή, συμπεριλαμβανομένου του σούπερ-σταρ J Hus. Ο Headie One είναι παρόμοια περίπτωση. Μπαινοβγαίνει στα σωφρονιστικά ιδρύματα από την εφηβεία του – μία φορά για εμπόριο ναρκωτικών. Τα προβλήματά του με τον νόμο συνεχίστηκαν μέχρι πρόσφατα, που η μουσική τού άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή. Λίγο πριν ανακοινώσει την κυκλοφορία του νέου δίσκου του και γίνει το μεγάλο «μπαμ», κάναμε μια μικρή κουβέντα μαζί του.

 

Headie One x Fred again.. - GANG

«Δεν ξέρω πού θα βρισκόμουν αυτήν τη στιγμή χωρίς τη μουσική» λέει. «Είμαι μουσικός, μου αρέσει αυτό που κάνω ως δημιουργός και είμαι πολύ φιλόδοξος. Σκέφτομαι πολύ την εξέλιξή μου και θέλω να προχωρήσω, να αφήσω πίσω μου τις άσχημες μέρες. Οι εμπειρίες μου με έχουν διδάξει ότι η θετική σκέψη έχει πολύ μεγάλη δύναμη και ότι όλες οι επιθυμίες σου μπορούν να πραγματοποιηθούν όταν είσαι θετικός άνθρωπος, να φτάσεις πολύ ψηλά».


Με το ραπ καταπιάστηκε όταν ήταν στο γυμνάσιο. «Μαζί με τους φίλους μου πηγαίναμε σε ένα στούντιο κοντά στο μέρος όπου ζούσαμε και γράφαμε περισσότερο diss κομμάτια. Μετά άρχισα να εξασκούμαι περισσότερο και το πράγμα "τσούλησε". Η εξάσκηση είναι η φόρμουλα για να γίνεις καλός ράπερ».


Γεννήθηκε σε ένα από τα διαβόητα συγκροτήματα κατοικιών του Tότεναμ – η περιοχή καμαρώνει ότι έβγαλε και τον Skepta. Το πραγματικό του όνομα είναι Irving Adjei και έχει καταγωγή από την Γκάνα. Είχε ως πρότυπά του τον French Montana και τον Max B. Σήμερα, στα 26 του, θυμάται εκείνα τα χρόνια και το πόσο διαφορετικά ήταν όταν μεγάλωνε. «Η σημερινή γενιά είναι τόσο επικεντρωμένη στα social media και στο να φαίνεται ότι ζει ωραία, ενώ τότε ήταν πολύ πιο σημαντικό να δίνει το "παρών". Ακόμα δεν αισθάνομαι ότι είμαι πετυχημένος. Είμαι σε ένα ταξίδι προς την επιτυχία».

 

FKA twigs, Headie One, Fred again.. - Don't Judge Me


Το 2017 πήρε την απόφαση να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη μουσική. Μόλις είχε βγει από τη φυλακή και την ίδια μέρα ηχογράφησε ένα τραγούδι, το απόγευμα ετοίμασε και το βίντεο και την επομένη τα ανέβασε και τα δύο.


«Έχω μετανιώσει για πολλά πράγματα, αλλά δεν θα άλλαζα τίποτα» λέει. «Δεν υπάρχει τίποτα που να εύχομαι να μην είχε συμβεί, επειδή δεν θα ήμουν αυτός που είμαι τώρα. Όλα αυτά με έφεραν εδώ που είμαι και σίγουρα πήρα πολλά μαθήματα». Όσον αφορά το drill, θεωρεί ότι ο κόσμος έχει τρομάξει, επειδή «δεν το καλαβαίνουν. Το χιπ-χοπ ή, γενικότερα, η μουσική ήταν πάντοτε ένας εύκολος τρόπος για να εκφράζονται οι άνθρωποι ελεύθερα. Είναι κάτι σαν θεραπεία».


«Μπορεί η μουσική να σε αλλάξει ως άνθρωπο;» «Σίγουρα, 100%, γιατί, πέρα από τη φήμη και την αναγνώριση, σε βοηθάει να αλλάξεις τον τρόπο που επικοινωνείς και εκφράζεις αυτά που έχεις στο μυαλό σου. Ο μόνος φόβος μου είναι το ίδιο το συναίσθημα, ενώ το μεγαλύτερο όνειρό μου είναι να γίνω ο σημαντικότερος καλλιτέχνης στον πλανήτη. Αυτός είναι ο στόχος μου».


«Πώς είναι η κατάσταση στο Λονδίνο;» «Είναι πολύ ήσυχα λόγω του lockdown. Η καραντίνα με κάνει να αισθάνομαι ότι έχω χάσει την ικανότητά μου να σκέφτομαι. Τα πάντα προχωρούν όταν ταξιδεύεις. Η πανδημία δεν λέει να τελειώσει και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να ξεμπερδέψουμε από αυτήν».

instagram.com/headieone

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM