O Κίμων Φραγκάκης και ο Pepper 96.6 επιλέγουν το soundtrack του Σαββατοκύριακου

O Κίμων Φραγκάκης και ο Pepper 96.6 επιλέγουν το soundtrack του Σαββατοκύριακου Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Κάθε Σαββατοκύριακο ένας παραγωγός του ραδιοφωνικού σταθμού Pepper 96.6 επιλέγει για το LIFO.gr τραγούδια που συνθέτουν ένα ξεχωριστό soundtrack.

 

Αυτή την εβδομάδα, την επιλογή κάνει ο Κίμων Φραγκάκης (τoν ακούτε στη συχνότητα του Pepper, παρέα με τη Ματούλα Κουστένη, καθημερινά 8:00-10:00):

The Rolling Stones

Gimme Shelter

Αγάπησα το Gimme Shelter μέσα από τις ταινίες του Σκορσέζε. Το παίζει τόσο στο Good Fellas όσο και στο Casino. Είναι ένα μελαγχολικό, σχεδόν συγκινητικό φόντο για το σφαγείο στην οθόνη.

Το ηχόχρωμα του τραγουδιού ταιριάζει και με την ατμόσφαιρα αυτού του Σαββατοκύριακου στη χώρα μας, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου. Γράφτηκε εν μέσω πολέμου του Βιετνάμ («War, children, it's just a shot away...» τραγουδάει ο Τζάγκερ) και έχει ταυτιστεί με την εποχή της αμφισβήτησης, αν και ο Ρίτσαρντς έχει πει ότι αντλεί έμπνευση από τις αληθινές μπόρες («Oh, a storm is threat'ning») και τον κόσμο που τρέχει να προστατευτεί από τη βροχή («If I don't get some shelter...»).


Πάντως, σήμερα Τετάρτη, που γράφω αυτές τις γραμμές, έξω βρέχει όλη μέρα.

 

Arcade Fire

Normal Person

Σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής μου, πριν από λίγα καλοκαίρια, βρέθηκα στην Ικαρία. Έμενα στον Φάρο, στην άκρη του νησιού και οδηγούσα πολλά χιλιόμετρα καθημερινά, ακούγοντας μουσική. Είχα κατεβάσει μεταξύ άλλων το νέο –τότε– άλμπουμ των Arcade Fire, το Reflektor, αλλά εκτός από το ομώνυμο τραγούδι που είχε πλάκα, τα άλλα με απογοήτευαν. Καμία σχέση με τα διαμάντια του The Suburbs, ας πούμε, που είναι ένα κι ένα.

Ώσπου πέφτω πάνω σε μια κομματάρα που την είχα προσπεράσει: Το εκρηκτικό Normal Person, με τις απεγνωσμένες του κιθάρες και το ανθεμικό φινάλε που με έκανε να θέλω να πατήσω γκάζι και να βουτήξω από το βουνό στο Ικάριο πέλαγος.
«I'm so confused, am I a normal person? (...) I think I'm cool enough, but am I cruel enough?».


Δυναμώστε την ένταση και θα με θυμηθείτε.

 

Fun Loving' Criminals

We Have All The Time In The World

Με έναν σμπάρο τέσσερα τρυγόνια: Με αυτό το κομμάτι επιλέγω μια διασκευή (το πρωτότυπο είναι του Louis Armstrong), ένα άκουσμα λίγο πιο jazzy, στριμώχνω ανάμεσα στα ιερά τέρατα της λίστας ένα αλήτικο συγκρότημα που αγαπώ πολύ (τους Fun Lovin' Criminals) και αποτίνω φόρο τιμής, ως έγκριτος τζεϊμσμποντολόγος, στον 007: Το πρωτότυπο We Have All The Time In The World γράφτηκε για την ταινία On Her Majesty's Secret Service όπου τον Τζέιμς Μποντ υποδύεται ο Αυστραλός Τζόρτζ Λέιζενμπι (είμαι και κατά το ήμισυ Αυστραλός). Ο τίτλος του τραγουδιού είναι τα τελευταία λόγια του 007 στην ταινία, μετά τον θάνατο της γυναίκας του (στο συγκεκριμένο φιλμ ο Μποντ παντρεύεται).

Η διασκευή των Fun Loving' Criminals στο κομμάτι αυτό είναι χαλαρή, σχεδόν μπλαζέ, όπως όλα τα τραγούδια τους, κάτι που όμως στη δική τους περίπτωση αποτελεί τίτλο τιμής και όχι τεμπελιά. Όταν το ακούω θέλω να βρεθώ στην άκρη της γης, χωρίς κινητό, χωρίς παπούτσια, πίνοντας παλόμες (τεκίλα - γκρέιπφρουτ) με το δικό μου Παριζιάνικο Μποντ γκερλ.

 

David Bowie

Starman

Δεν είχα ποτέ μουσικά ινδάλματα, μοναχά τον σκεπτικό πρίγκιπα Λέοναρντ Κοέν και τον διάφανο δανδή Ντέιβιντ Μπάουι, κατά κάποιον τρόπο. Για να μη βάλω πολλά παλιά τραγούδια στη λίστα, θα την πληρώσει ο Λέοναρντ. Είναι κουλ αυτός, δεν παρεξηγιέται.

Starman, λοιπόν, διότι πάντα μου άρεσε να κοιτάζω τα αστέρια και να φαντάζομαι τη ζωή σε άλλους πλανήτες. Ξανά με κερδίζουν τα κιθαριστικά μέλη όπως στα περισσότερα από τα κομμάτια που με φτιάχνουν. Και είναι ένα τραγούδι που μπορείς να ακούς για πάντα χωρίς να το βαρεθείς, να το παίζουμε το πρωί με τη Ματούλα στην εκπομπή στον Pepper και να γουστάρουν όλοι, ροκάδες και ποπάδες, μαμάδες στο τιμόνι και παιδιά στο πίσω κάθισμα.

 

Archive

Again

Όταν πρωτάκουσα το κομμάτι αυτό στη συναυλία τους στην Αθήνα, πριν από 12 ή 15 χρόνια, έπαθα την καραπλακάρα μου. Ένιωθα τη φυσαρμόνικα να με περονιάζει, τους στίχους να μου ραγίζουν την καρδιά, και μέσα σε αυτή την ένταση ήμουν πανευτυχής γιατί ήταν μια από τις σπάνιες φορές που δεν έτρεχε αλλού ο λογισμός μου. Ήμουν εκεί. Για σχεδόν 15 λεπτά (τόσο διήρκεσε η live εκτέλεση) οι Archive μας απήγαγαν και μας πήγαν σε έναν δικό τους υγρό και σκοτεινό πλανήτη. Ένα τραγούδι για αμετανόητους ρομαντικούς που τους αρέσει να μελαγχολούν για να γιορτάσουν.

 

Röyksopp

Monument (The Inevitable End Version)

Αν πρέπει να μου κολλήσεις μια ταμπέλα, πες με ροκά. Πάντως της ηλεκτρονικής μουσικής δεν είμαι. Εκτός αν μιλάμε γι' αυτή την κομματάρα. Άκρως ρομαντικό - μελαγχολικό - ανεβαστικό όπως και άλλα της λίστας αυτής της εβδομάδας, το Monument στο συγκεκριμένο ρεμίξ είναι σαν μια κρυστάλλινη νύχτα με ξαστεριά που βγαίνεις στην πόλη και όλα μοιάζουν πιθανά. Άσχετο, αλλά θα ήθελα να παίζει στην κηδεία μου.

 

Enrico Caruso

Una Furtiva Lagrima

Υπάρχει πιο φθινοπωρινή μελωδία από το «κλεμμένο δάκρυ» του Ντονιτσέτι μέσα από το λαρύγγι του Ενρίκο Καρούζο; Θαρρείς πως η βροχή στο τζάμι είναι μυριάδες τέτοια δάκρυα από τρυφερές δεσποινίδες σαν την Adina του έργου «L' elisir d'amore» (το ελιξίριο της αγάπης, που αποδεικνύεται απλώς ένα φτηνό κρασί).


Ο Καρούζο με ιντριγκάρει ως πρόσωπο, ως Ναπολιτάνος, ως ηδονιστής, ως λαϊκός ήρωας, ως ροκ σταρ της όπερας που τα έζησε όλα, από την αποθέωση στη Νέα Υόρκη ως τους εκβιασμούς της μαφίας, και πέθανε πρόωρα και άδοξα σε ηλικία μόλις 48 ετών.


Ένα τραγούδι για να το ακούς αυτήν τη βροχερή εποχή τα βράδια που μένεις σπίτι μόνος πίνοντας –τι άλλο;– ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.

 

Info

https://www.pepper966.gr/

https://www.facebook.com/RadioPepper/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ