Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
0

Ο Nicolas Jaar είναι τόσο παραγωγικός πια, που βγάζει νέους δίσκους και ελάχιστοι το παίρνουν χαμπάρι.

Όπως μετέδωσε πρόσφατα το Pitchfork, ο Χιλιανός παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής κυκλοφόρησε αθόρυβα μέσα στον Φεβρουάριο ένα νέο άλμπουμ από την προσωπική του δισκογραφική Other People με το ψευδώνυμο AAL (Against All Logic).

Ο τίτλος του είναι «2012-2017» και ουσιαστικά πρόκειται για μια συλλογή house και techno κομματιών που έγραφε αυτά τα πέντε χρόνια, παράλληλα με τις υπόλοιπες, πιο δημοφιλείς δουλειές του, όπως το «Nymphs» και το «Sirens».

Το 2013 και το 2014 είχε κυκλοφορήσει άλλα δύο deep house EΡs ως AAL, αλλά ελάχιστοι γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτά κρυβόταν ο Nicolas Jaar.

Αυτό έγινε γνωστό όταν σε μια συνέντευξή του πέρσι στο βρετανικό μουσικό μέσο Crack δήλωσε πως του φαίνεται περίεργο που σε διάφορες ανακοινώσεις αναφέρεται ότι «αυτό είναι το πρώτο single του Nicolas Jaar εδώ και τρία χρόνια», ενώ ο ίδιος φτιάχνει συνεχώς μουσική με πολλά και διαφορετικά ονόματα.

Ένα από αυτά, και ίσως το πιο ενδιαφέρον, είναι το AAL, μέσω του οποίου εκτονώνει τις πιο παραδοσιακές dance καταβολές του και το οποίο χαρακτηρίζει «μια συνέχεια των πιο club ημερών μου».

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί. Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Κατέληξε σε αυτήν όταν ο ιδιοκτήτης της Gadi Mizrahi άκουσε τις πειραματικές συνθέσεις του και τον προσκάλεσε να παίξει σε ένα από τα τρομερά πάρτι του στο Μπρούκλιν και στο Ουίλιαμσμπεργκ.

Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως ο ταλαντούχος μουσικός ξεκίνησε την καριέρα του κυκλοφορώντας μόλις στα 17 του underground house σινγκλάκια από τη δισκογραφική κολεκτίβα Wolf & Lamb.

Παράλληλα, άρχισε να δημιουργεί μουσική για τη δισκογραφική Circus, ενώ ξεκίνησε να τρέχει και το δικό του label Clown & Sunset, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί το 2013, για να συνεχίσει, μέχρι και σήμερα, με το δεύτερο δισκογραφικό του όχημα, το Other People.

«Μου αρέσει αυτή η παράδοση στην ηλεκτρονική μουσική, που πολλοί καλλιτέχνες φτιάχνουν κομμάτια για πολλά διαφορετικά labels, ανάλογα με το πώς κρίνουν αυτοί.

Ο κύριος λόγος που αποφάσισα να "τρέξω" τις δισκογραφικές ήταν γιατί άρχισα να νιώθω ενοχές από τη στιγμή που έκανα πολλές περιοδείες και έβγαζα χρήματα.

Αφού έχω την τύχη να ζω απ' όλο αυτό, πρέπει τα χρήματα αυτά να τα επιστρέφω με κάποιον τρόπο στο "οικοσύστημά" τους και να βοηθάω την καριέρα άλλων ανθρώπων» δήλωσε στη συνέντευξή του στο Crack με αλτρουιστική διάθεση.

Όσον αφορά τον δίσκο-έκπληξη ως AAL, πρόκειται για τη συνέχεια αυτής της όχι και τόσο κρυφής αγάπης του Jaar για την παραδοσιακή φόρμα των house κομματιών, την οποία διοχετεύει υπογείως στους πιο γνωστούς του δίσκους.

Είναι ένα άλμπουμ γεμάτο από samples. Ένα από αυτά είναι το «I am a God» του Kanye West, στο οποίο διακρίνονται οι δεξιότητες του Χιλιανού ως ενός DJ με πολύ σωστό timing, καθώς και η ικανότητά του να ξεδιαλέγει χαμένα funk και soul κομμάτια για να τα αναδεικνύει και να τα απογειώνει μέσα από τις ευφορικής διάθεσης χορευτικές του λούπες.

 

Nicolas Jaar - Against All Logic

Είναι ένας από αυτούς τους δίσκους που μπορούν να παίζουν ατελείωτα κάπου στο βάθος μέχρι να έρθουν οι πρώτες μέρες που θα φορέσουμε κοντομάνικα και οι house μελωδίες θα αρχίσουν να ακούγονται πιο ταιριαστές.

«Το Against Αll Logic είναι το μότο μου», δηλώνει ο ίδιος και συνεχίζει: «Μου αρέσει να διερευνώ το αν δύο φαινομενικά ταιριαστοί ήχοι μπορούν να ακούγονται καλά συνδυαζόμενοι με διαφορετικούς, πιο αντισυμβατικούς τρόπους.

Αυτό μου επιτρέπει να είμαι πιο δημιουργικός. Υποθέτω πως με ενδιαφέρει περισσότερο το χάος παρά η συνοχή, μου φαίνεται πιο ρεαλιστικό ως δύναμη». Ο Nicolas Jaar λειτουργεί ενάντια στη λογική και τα πηγαίνει περίφημα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ