Ο Peter Menchetti ετοιμάζει ένα από τα πιο ωραία φεστιβάλ του φθινοπώρου

Ο Peter Menchetti ετοιμάζει ένα από τα πιο ωραία φεστιβάλ του φθινοπώρου Facebook Twitter
0
Ο Peter Menchetti ετοιμάζει ένα από τα πιο ωραία φεστιβάλ του φθινοπώρου Facebook Twitter
Ο Peter είναι ιδιοκτήτης της αμερικανικής ανεξάρτητης Slovenly Recordings που κυκλοφορεί δίσκους ελληνικών συγκροτημάτων, όπως οι Acid Baby Jesus και οι Bazooka, στο εξωτερικό... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Αυτό το φεστιβάλ είναι ένας εφιάλτης» μας λέει μεταξύ αστείου και σοβαρού ο Peter Menchetti, καθώς φωτογραφίζεται να κολλάει αφίσες στους τοίχους του Ψυρρή. «Είμαι πολύ αγχωμένος. Για μένα είναι σημαντικό να μπορέσω να τους ευχαριστήσω όλους ως διοργανωτής ενός φεστιβάλ. Κυρίως στην Ελλάδα, επειδή κάθε φορά που έρχομαι ο κόσμος είναι πολύ καλός και φιλόξενος». Ο Peter είναι ιδιοκτήτης της αμερικανικής ανεξάρτητης Slovenly Recordings που κυκλοφορεί δίσκους ελληνικών συγκροτημάτων, όπως οι Acid Baby Jesus και οι Bazooka, στο εξωτερικό. Ένας Αμερικανός με ιταλικές ρίζες που ζει κι εργάζεται στο Άμστερνταμ και παράλληλα ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο για να προωθήσει τα συγκροτήματά του. Το We 'Re Loud Festival!, ο λόγος που βρίσκεται στην Αθήνα τους τελευταίους μήνες, θα γινόταν αρχικά στην Ολλανδία, μέχρι που όλα πήγαν στραβά και την τελευταία στιγμή αποφάσισε να το μεταφέρει εδώ. Σε μια νύχτα. Δουλεύει ασταμάτητα γι' αυτό εδώ και τρεις μήνες, σε συνθήκες εξωπραγματικές.

Στις παλιότερες επισκέψεις μου εδώ περνούσα υπέροχα, αλλά πάντοτε έφτανα αμέσως έπειτα από μια μεγάλη διαδήλωση ή σε καιρό πολιτικής αναταραχής, που οι μπάτσοι ήταν παντού. Αυτήν τη φορά είχαν φύγει και τα πράγματα φαίνονταν βελτιωμένα.


«Έπαιζαν οι JC Satan με τους Bazooka και είχα έρθει στην Αθήνα» λέει. «Είχα κλείσει και μερικά DJ sets. Περνούσα πολύ καλά, όπως κάθε φορά. Ξαφνικά μαθαίνω από το Άμστερνταμ ότι η 19η Σεπτεμβρίου δεν ήταν διαθέσιμη επειδή την είχαν κλείσει για ένα γαμημένο techno πάρτι. Και φαντάσου ότι μια ώρα πριν το μάθω έψαχνα πτήσεις από το Οχάιο για τους New Bomb Turks. Ήμουν σε έξαλλη κατάσταση. Είπα την ιστορία στους φίλους μου εδώ κι έκανα πλάκα ότι θα οργάνωνα το φεστιβάλ στην Αθήνα και τότε άρχισε να μου φαίνεται πολύ καλή ιδέα. Οι Turks ήταν οk με την αλλαγή, κι έτσι έγινε. Έκλεισα τις δικές τους πτήσεις και των Useless Eaters, άρχισα να κλείνω χώρους και να το κοινοποιώ. Αρκετοί άνθρωποι από την Αθήνα και την Ευρώπη ήταν πολύ ενθουσιασμένοι. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που μου άρεσε πιο πολύ η ιδέα να κάνω αυτό το πράγμα εδώ, παρά στο Άμστερνταμ. Τα περισσότερα φεστιβάλ που ξέρω ότι γίνονται στην Ελλάδα είναι αφιερωμένα στο μέταλ. Τότε (στις αρχές Ιουνίου) τα πράγματα φαίνονταν ότι πήγαιναν καλύτερα στην Αθήνα σε όλους τους τομείς. Στα Εξάρχεια, οι Ρόμποκοπ –αστυνομία για τις διαδηλώσεις–, που συνήθως υπήρχαν σε κάθε γωνία, ήταν λιγότεροι και πιο χαλαροί. Η αριστερή κυβέρνηση έμοιαζε να είναι μια κυβέρνηση με την οποία ο κόσμος ήταν ευχαριστημένος. Στις παλιότερες επισκέψεις μου εδώ περνούσα υπέροχα, αλλά πάντοτε έφτανα αμέσως έπειτα από μια μεγάλη διαδήλωση ή σε καιρό πολιτικής αναταραχής, που οι μπάτσοι ήταν παντού. Αυτήν τη φορά είχαν φύγει και τα πράγματα φαίνονταν βελτιωμένα».

Ο Peter Menchetti ετοιμάζει ένα από τα πιο ωραία φεστιβάλ του φθινοπώρου Facebook Twitter
Το We 'Re Loud Festival!, ο λόγος που βρίσκεται στην Αθήνα τους τελευταίους μήνες, θα γινόταν αρχικά στην Ολλανδία, μέχρι που όλα πήγαν στραβά και την τελευταία στιγμή αποφάσισε να το μεταφέρει εδώ. Σε μια νύχτα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Η αφορμή για το φεστιβάλ ήταν η κυκλοφορία μιας διπλής συλλογής με σπάνια πανκ κομμάτια της δεκαετίας του '90 που συγκεντρώθηκαν από κασέτες, αλλά και ο εορτασμός για τα 13 χρόνια της εταιρείας του. Ο Peter ονειρευόταν εδώ και χρόνια ένα φεστιβάλ που να γίνεται σε διαφορετικά σημεία στην πόλη. Για του χρόνου έχει ακόμη πιο φιλόδοξα σχέδια. Φαντάζεται ένα μεγάλο φεστιβάλ που θα ξεκινήσει στην Κωνσταντινούπολη με live σε διάφορα μέρη της πόλης και θα ολοκληρωθεί στην Αθήνα, με στάσεις στο Αϊβαλί και τη Μυτιλήνη. «Δέκα μέρες, δύο χώρες και πολλή μουσική» μου λέει.


Στην Αθήνα, το We 'Re Loud Festival! θα διαρκέσει 4 ημέρες. Οι συναυλίες θα γίνουν σε δύο χώρους (στο An και στο Κύτταρο). Όλες τις ημέρες θα γίνονται after parties στο Boiler με DJ sets και εμφανίσεις-έκπληξη. Την τελευταία μέρα έχει κλείσει μια ταβέρνα με ζωντανή ρεμπέτικη μουσική στο Παγκράτι.


«Είναι περιπετειώδες και τρελό όλο αυτό και το κάνω ίσως επειδή είμαι και λίγο ηλίθιος, γιατί μου κάνει τη ζωή πιο δύσκολη. Ο κόσμος εδώ είναι πιο χαλαρός, όπως στη Νάπολη, όπου έμενα για πολλά χρόνια. Υπάρχει αυτή η μεσογειακή νοοτροπία που λατρεύω και είναι υπέροχη για να ζεις αλλά όχι για να δουλεύεις. Έτσι, όμως, όπως το σκέφτηκα, αντικατοπτρίζει τις δικές μου εμπειρίες από τα μέρη που επισκέπτομαι. Αυτά που θυμάμαι περισσότερο, τις πιο ωραίες μου αναμνήσεις από την Αθήνα: το να κάθομαι π.χ. σε ένα τραπέζι, να τρώω πολύ καλό φαγητό και να πίνω μπόλικη ρακή, το να πηγαίνω από μπαρ σε μπαρ, την ελληνική μουσική, τους συναυλιακούς χώρους. Το να τα δείχνεις αυτά, και σε περισσότερες από μία γειτονιές, πιστεύω ότι είναι πιο ευχάριστο, ειδικά για τον κόσμο που δεν είναι από την Αθήνα».

Ο Peter Menchetti ετοιμάζει ένα από τα πιο ωραία φεστιβάλ του φθινοπώρου Facebook Twitter
Ο κόσμος εδώ είναι πιο χαλαρός, όπως στη Νάπολη, όπου έμενα για πολλά χρόνια. Υπάρχει αυτή η μεσογειακή νοοτροπία που λατρεύω και είναι υπέροχη για να ζεις αλλά όχι για να δουλεύεις.... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Σίγουρα έχει ζήσει μοναδικές στιγμές εδώ και κάπως σουρεαλιστικές. Σε ένα προηγούμενο ταξίδι του, πριν από έναν χρόνο, είχε συναντήσει τυχαία τον Κόκοτα έξω από ένα παλιατζίδικο στο Μοναστηράκι. Είχαν αρχίσει να μιλάνε ιταλικά και αντάλλαξαν τηλέφωνα. Σκεφτόταν, μάλιστα, να του προτείνει να εμφανιστεί ως ειδικός καλεσμένος για να κλείσει μία από τις συναυλίες. Τίποτα, όμως, δεν τον προετοίμασε γι' αυτό που θα συνέβαινε αυτήν τη φορά στην Ελλάδα.


«Δούλευα όλο το Σαββατοκύριακο πριν από τα capital controls, για να ξεκινήσει η προπώληση των εισιτηρίων. Ταυτόχρονα, οι διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους Ευρωπαίους δανειστές είχαν αρχίσει να παίρνουν την κάτω βόλτα κι έγινε αυτό που δεν θα φανταζόμουν ούτε σε 100 χρόνια: όλες οι ελληνικές τράπεζες έκλεισαν την ημέρα που ξεκίνησε η προπώληση των εισιτηρίων! Ακόμα χειρότερα, τα capital controls εμποδίζουν κάθε μεταφορά χρημάτων από τους ελληνικούς λογαριασμούς σε ξένους και... σ' εμάς! Βρέθηκα να κάνω ένα φεστιβάλ εν μέσω μιας οικονομικής κρίσης και στα πρόθυρα της επανάστασης, με τον αέρα γεμάτο χημικά και φωτιές στους δρόμους, μια βδομάδα προτού το 62% του κόσμου ψηφίσει "όχι" και όταν το ελληνικό Κοινοβούλιο πέρασε τα νέα μέτρα λιτότητας. Και τώρα, μέσα σε όλα, τις ημέρες του φεστιβάλ θα γίνουν εκλογές και κόσμος που θα ερχόταν, θα πρέπει να πάει στα χωριά του για να ψηφίσει! Αν και, απ' ό,τι ακούω, οι περισσότεροι Έλληνες έχουν χάσει την πίστη τους στο πολιτικό σύστημα. Είναι λυπηρό, αλλά απόλυτα λογικό, αν σκεφτεί κανείς αυτά που έχουν συμβεί. Τώρα πρέπει να δουλέψουμε ακόμη περισσότερο για να πετύχει το φεστιβάλ. Είναι πιο δύσκολο, αλλά έχουμε τεράστια υποστήριξη από το εξωτερικό – ήδη έχουμε δώσει εισιτήρια σε κόσμο από πολλές χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Βρετανία, Σερβία, Βουλγαρία, Σουηδία, ΗΠΑ, Ελβετία κ.α.). Για έναν περίεργο λόγο, το 68% των Ιταλών που έρχονται είναι από τη Σαρδηνία. Περίεργο, επειδή η πρώτη μου επαφή με την Ελλάδα και την ελληνική σκηνή ξεκίνησε εκεί, όταν γνώρισα τους Acid Baby Jesus. Τα έξοδα είναι πολλά για να έρθεις από εκεί, αλλά όλο αυτό ίσως έχει σχέση με τη Μεγάλη Ελλάδα – το κοίταγα στη Wikipedia το πρωί».

Ο Peter Menchetti ετοιμάζει ένα από τα πιο ωραία φεστιβάλ του φθινοπώρου Facebook Twitter
Στις παλιότερες επισκέψεις μου εδώ περνούσα υπέροχα, αλλά πάντοτε έφτανα αμέσως έπειτα από μια μεγάλη διαδήλωση ή σε καιρό πολιτικής αναταραχής, που οι μπάτσοι ήταν παντού... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

We 'Re Loud Festival Athens! Από 17 έως 20 Σεπτεμβρίου. Συμμετέχουν συγκροτήματα από όλο τον κόσμο: Acid Baby Jesus, New Bomb Turks, Bazooka, Komodina3, Useless Eaters, The Kids, Sultan Bathery, Magnetix, Bikes, The Anomalys, Gay Anniversary, Loo-Lite, The Oops, The Rippers, Avenue Z, Wau & Los Arrrghs!!!, The Rippers.


Αn Club (Σολωμού 17-19, Εξάρχεια), 17/9 / Κύτταρο (Ηπείρου 48 & Αχαρνών, Βικτώρια), 18-19/9. After parties με live εμφανίσεις-έκπληξη και DJ sets για τις 17, 18 και 19/9 στο Boiler (Βλαχάβα 9, Μοναστηράκι). Βυρίνης Ταβέρνα (Αρχιμήδους 11, Παγκράτι), 20/9, με φαγητό και live ρεμπέτικα με τους Romvia. Τα εισιτήρια κοστίζουν από 35 έως 79 (τετραήμερα μαζί με την διπλή συλλογή We'Re Loud: 90's Cassette Punk Unknowns και την ρεμπέτικη βραδιά) ευρώ στην διαδικτυακή προπώληση. Τα απλά τετραήμερα κοστίζουν 59 ευρώ. Στα σημεία διανομής διατίθενται διήμερα (35 ευρώ) και τριήμερα εισιτήρια (45 ευρώ):

Sound Effect - Ζαΐμη 30, Εξάρχεια
Rhythm Records - Εμ. Μπενάκη 74, Εξάρχεια
The Lab - Θεμιστοκλέους 86, Εξάρχεια
Monsterville - Σπύρου Τρικούπη 10, Εξάρχεια
The Handlebar - Μελανθίου 8, Ψυρρή

Περισσότερες επιλογές διαδικτυακά στο σάιτ της Slovenly: http://www.slovenly.com/

Στην πόρτα τις ημέρες των συναυλιών τα εισιτήρια θα κοστίζουν 10 (Πέμπτη)- 17 (Παρασκευή)-22 (Σάββατο) ευρώ.


www.slovenly.com/were-loud-intl

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ